Po testech obou čistě spalovacích motorizací přichází na řadu plug-in hybrid, který se nejspíš na českých silnicích nebude objevovat zas tak často. Přesto může dávat smysl.
Viz text "Multivan T7 s motorizací 1.4 eHybrid ve verzi Style má totiž provozní hmotnost základního modelu 2.200 kg, zatímco motorizace 2.0 TSI váží „jen“ 2.090 kg. Užitečná hmotnost se pak pohybuje v rozmezí 451 kg až 550 kg, zatímco dvoulitrové TSI si poradí s 616 kg až 760 kg."
Nosnost v nejlepším případě 90kg na osobu včetně nákladu..... stačí aby v tom chtělo jet 5 chlapů na lyže a už mají problém.... to mi na auto tohoto typu připadá jako dost zásadní fail.... :no:
Jinak tenhle PHEV motor od VW funguje dobře, samozřejmě při nějakých dálničních 140 už bude žrát jako kráva, ale v dlouhodobé kombinaci pokud s tím někdo bude denně jezdit v EV módu tak ta spotřeba bude velmi slušná....
To jako když pojedu na dovču, tak beru na výlet baterky namísto zavazadel?! Dodávka s motorem, který se hodí akorát kolem komína. Ideální je mít hybrid takový :dieslová dodávka a k tomu elektroprďolu do města.
Multivan je legenda, ale do T6.1. Tenhle designový paskvil je spíš nástupce Sharanu, navíc s Hybridem je to výsměch cestovaní, malý slabý motor s elektrikou s hmotností až 2,2t a nízkou užitečnou hmotností. S vlekem to taky slavný nebude - 1600kg, svisle na kouli jen 80kg (jako Golf). Navíc na podvozku nižší střední třídy. A to vše za 2.2mil Kč (chudý základ za 1,5 mil Kč)… No nekup to, všechny rodiny se na to přímo třesou :-[]
a samozřejmě SUV 4x4 :-):yes:
Nikdo nepopírá, že je to (i po slevě a akčním financování za 0%) drahé a klidně bych i řekl předražené, ale prostě nám vyšla z potřeby PHEV SUV Ravka jako auto nejlépe plnící naše potřeby (ostatní PHEV nejsou až takové elektromobily, nefungují tak dobře v zimě atd...) a peníze holt nemusíme moc řešit... :-)
SUV bych jako podmínku osobně nedával. I když teď jezdím s Highlanderem, tak pořád si myslím, že kombík je lepší volba. Jen bohužel do toho kombíku se nedají 3 velké dětské sedačky. Na druhou stranu to aspoň ten hybrid vynahrazuje a jezdí to za nižší spotřebu než kdejakej benzinovej kombik.
Nehodnotím, jestli je to předražené nebo ne, já osobně volil radši Highlander, ale PHEV RAV4 jsem taktéž uvažoval, když to obojí stojí prakticky stejně. U mně byl ovšem rozhodující prostor, takže volba padla jak padla. A nebo jsem mohl mít za 1,4M tuhle tragédii s názvem 7.0
Tady právě šlo i o vyšší světlou výšku, rozhled a pohodlný nastupování pro starší lidi. Navíc u PHEV si člověk to SUV mentálně spíš obhájí, protože v té tlusté podlaze (kde normálně zřejmě nic není?) je baterie. Nacpat techniku RAV4 PHEV do Camry, tak to bude raketa se spotřebou mopedu, ale asi (no spíš určitě) by se to tam nevešlo...
Když to ujede 40km na elektriku, tak to má více jak 80g co2/100km, může mně Fiala vysvětlit, jak probíhala schvalovací řízení a jaký trafikant tomu udělil homologaci na EL značky?
Kombinovaná spotřeba 1,5 litru na sto kilometrů vypadá na papíře fantasticky. Kde se ale vůbec vzala? V rámci měřícího cyklu se zjišťuje čistě elektrický dojezd a na jeho základě se pak snižuje spotřeba vypočtena při dalším měření s vybitými bateriemi. Elektrický dojezd 25 km sníží spotřebu na polovinu, 75 km už výsledné číslo vydělí čtyřmi (největší benefit, kterého lze dosáhnout). Většina plug-in hybridů má dojezd okolo 50 kilometrů, což spotřebu v litrech snižuje zhruba na třetinu. Velice zjednodušeně lze tedy říct, že spotřeba v reálu by měla být třikrát vyšší než v tabulkách. A to pořád pracujeme se starší metodikou NEDC, která je pro letošní rok stále ještě relevantní. Zdravím pitomce co mi dali mínus.
7 míst a 451 kg? To je 75,2 kg/os. což znamená jediné - to auto neodveze ani 7 dospělých cestujících, co si 1x za měsíc dopřejí zakázaný neekologický curry wurst :-O:-!:no::no::no:
Mimochodem, opravdu nevím, jestli v tomto případě není homologace jako 7 míst dokonce svým způsobem podvod...
Nedej bože že někdo bude chtít jet s plným obsazením na hory a dá na střechu rakev nebo na kuli (elektro)kola :-!
"Užitečná hmotnost se pak pohybuje v rozmezí 451 kg až 550 kg, zatímco dvoulitrové TSI si poradí s 616 kg až 760 kg. No a teď si dáme definici užitečné hmotnosti:"užitečná hmotnost je částí celkové hmotnosti vozidla. Je to souhrnná hmotnost osob a nákladu, který lze do vozidla naložit." Takže asi tak. Prostě do auta můžete naložit náklad a osoby v maximální celkové hmotnosti 451 kg, a to je kurevsky málo na tak velkou obludu.
Takže znovu i pro ty co si neumějí dat dohromady 1+1. Tento kus je homologovany jako 6mistny. Užitečná hmotnost (bez řidiče, ten je součástí uváděné provozní hmotnosti) je 550 - 450 kg. Děleno 5 je kolik? 90 -110 kg na osobu vč. zavazadel.
No pokud sis nevšim tak to auto díky elektrifikaci vykazuje dost nízkou spotřebu a to i na dálnici. kde se pohybuje spotřeba okolo 8l. V ostatních případech méně. Starý Multivan jezdil za 10 l dieselu všude při podobném výkonu. Úspora 2- 3 l to je sakra znát. :yes:
No nový Multivan by s novým 2.0 TDI EVO 147 kW jezdil plus/mínus za stejnou spotřebu, mohl by mít 4x4 (Haldex) a hlavně byl jel a někam i dojel...
Tohle auto je děs ve všech ohledech. Podívej se do konfigurátoru na Mercedes třídy V...s pořádným motorem a skvělým 4x4...
Kde vidíš to násilí? Zrovna u Multivanu si můžeš vybrat slabý benzín, silný benzín, slabou naftu, silnou naftu, hybrid a když započtu do rodiny i ID.Buzz tak i EV. Nikdo tě nenutí do konkrétní varianty, stačí si vybrat a odjet se správným motorem, správným pohonem (4x2 vs 4x4) správnou délkou, správným podvozkem (osobákový vs dodávkový). Děláš jakoby tě někdo nutil do varianty PHEV s pistolí u hlavy a přitom si stačí vybrat ze 150 jiných variant, tolik variant Mulťák nikdy neměl jako má dnes.
Pokud je mi známo, tak aktuálně 4x4 zatím objednat nelze a časem snad bude u benzínu 2.0 TSI (?) a silnou vznětovou motorizaci nevidím vůbec (strop je 110 kW) a nevím jestli bude možná kombinace nafta a 4x4. Přitom řada rodin má tohle auto pro volnočasové aktivity, jezdí na hory, mají vysoké roční nájezdy a kombinaci užraného 2.0 TSI s Haldexem si odpustí.
Užitečná hmotnost je k smíchu...
A když koukneš co a za kolik nabízí Mercedes, tak je jasné, do jakého showroomu zamíříš. Tak přestřelené ceny jako u tohohle testovaného kousku jsem ani i VW dlouho neviděl. Mluvil jsem s kamarádem z managementu MB a ti jsou s novým Multivanem velmi spokojeni... je jasné proč
Prvak se prodává verze 6.1 a dále se prodávat bude a ta má jak 4x4, tak silnější diesel.
Druhak, 4x4 je pro 7.0 připravená a podle informací od prodejce ji bude možné objednat ještě letos včetně silnější varianty dieselu.
Treťjak pokud chceš velkou užitečnou nosnost (ovšem vykoupenou podvozkem dodávky), tak je tady právě verze 6.1, ta má užitečnou hmotnost více než dostatečnou. Ono dost dobře nejde zkombinovat vysokou užitečnou hmotnost a jízdní vlastnosti osobního auta, to ještě nikdo nedokázal. Proto oddělili řadu 6.1 a 7.0 a obě nabízí paralelně.
Čtvťjak, do jakého showroomu kdo zamíří a jak bude spokojený management MB si řekneme za rok za dva, zatím Mulťák Včko válcuje v prodejích rozdílem třídy. A silně pochybuji, že se to změní, 6.1 která na Včko stíhá s prstem v nose zůstává a k ní přibude 7.0 a ID. Buzz, takže já bych řekl, že spokojení budou někde úplně jinde. A jinak doporučuji nečíst ceníky VW, ale vyjednávat o ceně konkrétního auta přímo s dealerem, je to pak úplně o jiných čísílkách.
" dealer značky mu přesto řekl, že náhrada jej bude stát 15 000 liber, tedy asi 440 tisíc Kč"
Jestli mu to řekli za obyc malou 0.8kWh baterku, tak ho chce jen někdo natahnout a jednodušší jedinci na to skočí.
A key power element in Toyota hybrid powertrains and built to last, the hybrid battery pack in your Toyota Prius is not cheap to replace with prices that can range from $3,000 to $8,000 when you purchase a new battery. Used Toyota hybrid batteries can range from $1,500 to $3,500 to replace.
800 Wh je (jen s trochou přehánění) baterie z lepšího elektrokola. Chtít za ni půl mega je dobrý úlet. Servisy by měly pochopit, že uplatňovat na baterie jakožto náhradní díly své tisíciprocentní marže, holt asi nepůjde...