Novinky
...když z polozbytečného výroku nebo jedné věty některého z šéfů koncernů je vytvořen článek, neobsahující prakticky žádnou, natož důležitou, informaci. A je jedno, je-li text převzat, nebo autorsky vytvořen zde.
Například😒br /> „Nikomu předtím jsme to neřekl, ale pokud chceme být globální prémiovou značkou Stellantis, a protože každý ve světě zná naší značku, chtěl bych dostat na trh high-end SUV,“ 😄
„Bylo by to velmi pěkné, mít koncepci se zadním pohonem a šestiválcovým motorem pro nástupce Mazdy 6 a velké sportovní kupé. Rádi bychom, ale v tuto chvíli je nejdůležitější prodávat SUV," 😄
"Budou to krásné vozy, ale budou odlišné," uvedl Jahn. Budou to podle něj nadále škodovky, ale "bude to další úroveň mobility," uvedl Jahn. 😄
Naštěstí jsou zde občas i články, které za něco stojí a má smysl si je přečíst.
Například😒br /> „Nikomu předtím jsme to neřekl, ale pokud chceme být globální prémiovou značkou Stellantis, a protože každý ve světě zná naší značku, chtěl bych dostat na trh high-end SUV,“ 😄
„Bylo by to velmi pěkné, mít koncepci se zadním pohonem a šestiválcovým motorem pro nástupce Mazdy 6 a velké sportovní kupé. Rádi bychom, ale v tuto chvíli je nejdůležitější prodávat SUV," 😄
"Budou to krásné vozy, ale budou odlišné," uvedl Jahn. Budou to podle něj nadále škodovky, ale "bude to další úroveň mobility," uvedl Jahn. 😄
Naštěstí jsou zde občas i články, které za něco stojí a má smysl si je přečíst.
S tím lze samozřejmě souhlasit, (možná ještě plus nějaké kabrio) ve vztahu ke kořenům nebo podstatě Alfy, vnímáno Alfu jako samostatnou automobilku resp., v tomto případě, alespoň značku.
Je ovšem otázka, kam jí chce Stellantis postrčit vzhledem k požadavkům na image značky a k reálným možnostem v oblasti současné použitelné techniky za co nejmenší náklady z pohledu celého koncernu Stellantis.
Je ovšem otázka, kam jí chce Stellantis postrčit vzhledem k požadavkům na image značky a k reálným možnostem v oblasti současné použitelné techniky za co nejmenší náklady z pohledu celého koncernu Stellantis.
...taky něco jiného, než jen SUV! Hlavně je třeba začít rychle pracovat na nové generaci Giulie a Giulietty! 😲
Jsem na ni čekal dva roky... A manuál s 2.0 benzín. 😉
BTW - Giulietta (obrovská chyba, vyklidit C segment) by dnes v kombíku mohla být sukces jako blázen.
BTW - Giulietta (obrovská chyba, vyklidit C segment) by dnes v kombíku mohla být sukces jako blázen.
netvrdím, že mám univerzální radu na všecho, ale Alfa jde z mého pohledu z extrému do extrému. Nejdříve ji zkoušeli zachraňovat tím, že navrhovali modely s brutálními motory a kokpitem za který by se nemusely stydět závodní auta.(Alfa Romeo Giulia GTA a GTAm) Je to ale skutečně to, co zákazníci Alfy chtějí ? A když tenhle model nefungoval, tak zkoušejí sázet všechno na "sportovní" SUV, což je samo o sobě protimluv ;-\
Alfa potřebuje vyrábět dizajnově líbivé, sportovně vypadající (střižené) auta, které mají v sobě určitou hravost, automobily, je radost řídit a které jsou zároveň normální ve všech ohledech toho slova. Auta která pokryjí nejžádanější segment a budou nabízeny s benzinovymi/naftovými pohonnými jednotkami za rozumnou cenu. Alfa si nepotřebuje hrát na nějakou předraženou prémii, ale má nabízet dostupné vozy. Tím netvrdím, že musejí byt za každou cenu levné, ale není třeba z toho dělat něco čím Alfa nikdy nebyla
Čili pro Alfu Romeo by mělo být na prvním místě nejdůležitejší rychle nahradit chybějící místo po Giuilettě a MiTu a teprve potom cokoliv dalšího. Malé SUV už mají a tím je nové Tonale.Tyto modely by měli co nejdéle nabízet jak s benzínovými tak s dieselovými motory ( klidně i mild hybridy ), s oběma typy převodovek, ruční i automaty, ale určitě ne jako elektromobily ! Tím v nabídce zaplní nejprodávanější segment a až budou mít toto splněno, tak hned řešit nástupce Giulie a možná pak výhledově i nějakou náhradu za 166.
Ale bojím, že to nedopadne, protože tomu všemu velí Francouzi v čele s Tavaresem a pod jejich vedením to půjde dříve nebo později do kopru, protože ti chtějí všechno do roku 2030 elektrifikovat 😒
A tak některé značky zkrátka skončí, protože se stanou neprodejnými a budou představovat pro koncern kouli u nohy a to by se nevyjímalo dobře ve vyročních zprávách :no:
https😐/www.autoforum.cz/…brat-ani-nemohl/
Alfa potřebuje vyrábět dizajnově líbivé, sportovně vypadající (střižené) auta, které mají v sobě určitou hravost, automobily, je radost řídit a které jsou zároveň normální ve všech ohledech toho slova. Auta která pokryjí nejžádanější segment a budou nabízeny s benzinovymi/naftovými pohonnými jednotkami za rozumnou cenu. Alfa si nepotřebuje hrát na nějakou předraženou prémii, ale má nabízet dostupné vozy. Tím netvrdím, že musejí byt za každou cenu levné, ale není třeba z toho dělat něco čím Alfa nikdy nebyla
Čili pro Alfu Romeo by mělo být na prvním místě nejdůležitejší rychle nahradit chybějící místo po Giuilettě a MiTu a teprve potom cokoliv dalšího. Malé SUV už mají a tím je nové Tonale.Tyto modely by měli co nejdéle nabízet jak s benzínovými tak s dieselovými motory ( klidně i mild hybridy ), s oběma typy převodovek, ruční i automaty, ale určitě ne jako elektromobily ! Tím v nabídce zaplní nejprodávanější segment a až budou mít toto splněno, tak hned řešit nástupce Giulie a možná pak výhledově i nějakou náhradu za 166.
Ale bojím, že to nedopadne, protože tomu všemu velí Francouzi v čele s Tavaresem a pod jejich vedením to půjde dříve nebo později do kopru, protože ti chtějí všechno do roku 2030 elektrifikovat 😒
A tak některé značky zkrátka skončí, protože se stanou neprodejnými a budou představovat pro koncern kouli u nohy a to by se nevyjímalo dobře ve vyročních zprávách :no:
https😐/www.autoforum.cz/…brat-ani-nemohl/
Já to tedy rozhodně vím - 1) Giulii doplnit o verzi Sportwagon (kombi) a Sprint (2dv. kupé) a hlavně zavézt i benzijnový dvoulitr s manuálem, 2) Co nejrychleji nabídnout novou generaci Giulietty s parádním desginem (hlavně ne s tak nepovedeným vykuleným výrazem, jako u zatím poslední generace).
Asi ostaneš sklamaný - všetko môže byť nakoniec SUV, s automatom, prípadne aj alebo len s elektromotorom. 😉
Alfa môže chcieť všetko možné, dôležité bude, či to budú chcieť zákazníci. Už som to tu písal, čaká sa na reakciu trhu na model Tonale. Šach Mat. Pri úspechu Alfa pokračuje, neúspech znamená koniec Alfy. Marketingové reči sú jedna vec, vedenie Stellantisu to vidí inak. Ak bude Stelvio v rozumnej výbave stáť to isté ako MB GLC, čo aj stojí, Alfa má problém. Poznám ľudí, ktorí autá v tejto cene kupujú a nemajú nič proti Alfe, ale za „neprémiu“ tie peniaze nedajú. A úžasné jazdné vlastnosti. Pre 99% zákazníkov nepodstatná vec. Ak teda hovorím o chlapoch, pretože paničky v tejto cenovej ani nevedia, že nejaká Alfa existuje. V každom prípade držím palce, aby bolo Tonale naozaj komerčne zlomovým modelom, aj keď teda som po štúdii čakal niečo oveľa viac. Už len ten hnusný samostatne stojaci panel infotainmentu je po riešení v Giulii a Stelviu nepochopiteľným krokom späť. Pre objektivitu pripomínam, že v bráchovom GLC je to rovnako hnusné riešenie.
AR mám moc rád. Ale nepovažuji ji za plnohodnotnou prémii, spíš něco mezi (a vůbec to nemyslím zle).
Bohužel, vedení AR ji v prémii vidí a od toho se odvíjí i ceny (včetně třeba servisu).
Myslím, že to je ta zásadní chyba, proč AR ne a ne nastartovat.
Kombi - právě proto že prémie nic takového nemá. Právě proto, že při správné cenové strategii by si táta od rodiny, co rád řídí, rád připlatil a koupil AR místo 308 třeba (nebo ušetřil a koupil ji místo Oktávky 😒] ).
Teď už ne, ale ještě před rokem by takové auto bylo to první, co bych jel projet.
Bohužel, vedení AR ji v prémii vidí a od toho se odvíjí i ceny (včetně třeba servisu).
Myslím, že to je ta zásadní chyba, proč AR ne a ne nastartovat.
Kombi - právě proto že prémie nic takového nemá. Právě proto, že při správné cenové strategii by si táta od rodiny, co rád řídí, rád připlatil a koupil AR místo 308 třeba (nebo ušetřil a koupil ji místo Oktávky 😒] ).
Teď už ne, ale ještě před rokem by takové auto bylo to první, co bych jel projet.
Souhlas.
Alfa má mít především výborné jízdní vlastnosti, a jedna z podmínek dobrých jízdních vlastností je nízká hmotnost a její rozumné rozložení.
To všechno SUV z principu neumí.
A je to přesně, jak píšeš - ortodoxní Alfa není premie. Jen nemusí být levná. To je velký rozdíl.
Alfa má mít především výborné jízdní vlastnosti, a jedna z podmínek dobrých jízdních vlastností je nízká hmotnost a její rozumné rozložení.
To všechno SUV z principu neumí.
A je to přesně, jak píšeš - ortodoxní Alfa není premie. Jen nemusí být levná. To je velký rozdíl.
Rámcově ano, vlastně bych mohl zkopírovat svůj příspěvek, na který reaguješ s dodatkem, že v množství značek Stellantisu je ještě asi nutné vzít v úvahu problém kanibalizace vlastních produktů.
Myslím, že chtějí tradici a jméno maximálně využít, dodat punc jakési mimořádnosti, ale nevědí přesně jak na to a co nakonec zafunguje. Je mi to líto, mám dlouholeté sympatie k Alfě, ale zatím nezafungovalo prakticky nic i když ta dnes vyráběná auta špatná nejsou.
Tebou navrhované řešení je volbou rozumu i možného úspěchu, ale v měřítku jediné normální, běžné značky. Jsou tu zde však ještě také hladoví bratři - Opel, Vauxhall, DS, Peugeot, Citroën a Fiat.
Jeep, Dodge a Maserati jsou charakterem v této úvaze asi stranou.
Elektrifikaci nechávám záměrně stranou, to je, podle mě, zcela samostatná kapitola.
Myslím, že chtějí tradici a jméno maximálně využít, dodat punc jakési mimořádnosti, ale nevědí přesně jak na to a co nakonec zafunguje. Je mi to líto, mám dlouholeté sympatie k Alfě, ale zatím nezafungovalo prakticky nic i když ta dnes vyráběná auta špatná nejsou.
Tebou navrhované řešení je volbou rozumu i možného úspěchu, ale v měřítku jediné normální, běžné značky. Jsou tu zde však ještě také hladoví bratři - Opel, Vauxhall, DS, Peugeot, Citroën a Fiat.
Jeep, Dodge a Maserati jsou charakterem v této úvaze asi stranou.
Elektrifikaci nechávám záměrně stranou, to je, podle mě, zcela samostatná kapitola.
Posedlost na základě požadavku současného trhu.
Ten, kdo si dnes může dovolit koupit nové auto, jedno jestli fyzická osoba nebo firma, je v drtivé většině prakticky donucen žít takovým způsobem života, že výhody této kategorie přijímá a může si dovolit i zaplatit o něco víc v porovnání s běžným autem. Negativa pro něj nejsou podstatná a jsou akceptovatelná.
Také nepreferuji SUV, ale můj ojedinělý názor nic nezmění. Těžko říct, jestli dvě nebo tři SUV Alfu spasí. Myslím, že ne, jako jí nespasil sedan s motorem a RWD po kterém všichni volali, případně sporťáky 4C nebo 8C.
Hodně diskutérů by vědělo, co s Alfou, já to nevím.
Ten, kdo si dnes může dovolit koupit nové auto, jedno jestli fyzická osoba nebo firma, je v drtivé většině prakticky donucen žít takovým způsobem života, že výhody této kategorie přijímá a může si dovolit i zaplatit o něco víc v porovnání s běžným autem. Negativa pro něj nejsou podstatná a jsou akceptovatelná.
Také nepreferuji SUV, ale můj ojedinělý názor nic nezmění. Těžko říct, jestli dvě nebo tři SUV Alfu spasí. Myslím, že ne, jako jí nespasil sedan s motorem a RWD po kterém všichni volali, případně sporťáky 4C nebo 8C.
Hodně diskutérů by vědělo, co s Alfou, já to nevím.
Proc? Mas pocit ze kombiky v premiovem C segmentu jdou na dracku?
Co ja vim je tam jen jeden zastupce Mercedes CLA Shooting Break a asi to nebude mit uplne oslnive prodeje.
Co ja vim je tam jen jeden zastupce Mercedes CLA Shooting Break a asi to nebude mit uplne oslnive prodeje.
Alfa vůbec nepotřebuje další SUV, potřebuje se vrátit ke své podstatě a ne ze sebe dělat SUV automobilku