Vidíš a mě ten Bayon tak blbej nepřijde. Sportage je naprosto nestravitelná a nesourodá, hlavně ty ledkový hokejky kolem hmyzích předních světel, ty zadní jsou taky odnikud nikam. Minulá generace byla naprosto v pohodě. Rozhodně bych doma zvládl víc Tucson než právě Sportage, tak hnusný auto abys pohledal…
SCR motorom len pomohlo. Euro 5 a 6 bez SCR boli zdochliny a ešte aj užrané, v porovnaní s variantmi s SCR . S tou výškou a zvyškom je pravda, ale zase tváriť sa že so 100kW sa nedá jazdiť je mimo. To už bude najskôr problém za volantom :-[]
Neviem aké máte prvé auto, ale keď za druhé v rodine si dal 22-tis, tak teraz tých 40 za jedno väčšie univerzálne mi príde dosť logický vývoj. Aj v tejto dobe za tú cenu môžeš mať nejaké dve Fabie vo fullke. :)
Já zatím potkal asi tři tyhle nové Sportage a překvapilo mě, že naživo to vypadá vážně o něco líp. Ne, nelíbí se mi to, ale možná bych to zvládal líp než tu předchozí vyvalenou žábu.
S Tucsonem souhlas do puntíku....ale soudě podle toho, kolik jich jezdí, jsme zřejmě se svým názorem v menšině. ;-)
Nicméně.....Tucson i Sportage jsou slabej odvárek proti Bayonu. To je vážně dílo. Naživo to působí ještě groteskněji. A nechci zobecňovat, ale zatím jsem v tom vždycky viděl důchodce. Skoro mi to připadá, že se je to promyšlená a docela brutální pomsta dědicům. :-[]
Primárně jsem měl na mysli hlavně Enyaq (s kterým jsem jezdil) a podle mého názoru nesmyslná EV od tzv. prémiových výrobců (třeba EQC). Připadá mi to všechno stejné (80 kWh baterka) a za podobné ceny (od 1,3 milionu). Nevím, kde se vyrábí e-Niro.
Mondeo bolo nizke auto, bez mocovky a s Euro 4 max.
Toto ma niekolko stuplov vo vyfuku, riadene emisie pri stlaceni akceleratora, mocovku, komplikovane EGR, obrovske kolesa, vysoky predny profil a je tazke ako prasa.
100 kw, navyse z 1,6 objemu bude naozaj maximalne dostatocnych.
Prekvapuje ma uplna absencia popisu spravania asistentov v teste.
Preboha, je 21 storocie, velk cast z nich je povinna a je zrejme, ze kazdy vyorbca ladi asistntov inak!
Je preto mimoriadne dolezite dokladne popisat ako sa v danom aute asistenti spravaju.
Idealne na rovnakej trase.
Adaptivny tempomat - je dostupny len s automatom? aku najvyssiu a najnizsiu rychlost pokryva? Pri zastaveni - kolko trva, kym sa rozbehne? Aka je najnizsia a najvyssia medzera medzi autami pri pouziti? Kolko trva, kym zareaguje na zmenu situacie? Reaguje na smerovky? Aky je citlivy na znecistenie senzora?
??????
Udrzanie v jazdnom pruhu detto.
Front assist detto.
Co ostatne veci?
Ako rychlo startuje infotament? ako sa udrziava v cistote obrazovka? ake rychle je menu? Ako sa paruje s mobilom? S mobilmi viacerymi sucasne? Ako su riesene aktualizacie?
Ako sa nastavuje jas a nocny rezim?
Jazdné vlastnosti sú veľmi slušné. Darmo, keď použiješ ako základ platformu od väčšieho súrodenca, tak je väčší predpoklad, že to dopadne lepšie, ako keď sa pre väčšie auto "nafukuje" platforma z menšieho auta. V prípade Sportage bol použitý ten lepší prístup.
Cena je šialená, ale to dnes platí vo všeobecnosti aj pre konkurenciu.
Dizajn prednej časti naživo nie je vôbec zlý, naopak je neokukaný, a najmä vo verzii GT-line vie auto zaujať, nižšie verzie ma až tak neoslovujú.
Väčší diesel chýba a je škoda, že KIA odpískala dvojliter. Aj keď v minulej generácii Sportage (pred f/l, kde sa ešte ponúkal) ma 133 kW verzia dynamickým prejavom príliš nenadchla.
Kde si vzal tých 45 tis. za LED osvetlenie interiéru?!? Vyzerá, že u vás je to príplatok za celý balík GT-line Plus, kde máš kožené ventilované sedačky, panoramatickú strechu a to LED osvetlenie interiéru. Mildhybridné verzie rezervu nemajú, na dne batožinového priestoru je inštalované MHEV ústrojenstvo. Hybrid má myslím ústrojenstvo prevažne pod zadnými sedačkami a rezervu má v základe. Kufor sa mi však vzhľadom na udávaný objem zdal malý, to je fakt.
Může být..., ten předek je (zvlášť ve světlejších barvách) poněkud "divoký", dnes jsem jednu potkal v té tmavě zelené (ve které ji hodně prezentují) a naživo to nebylo zas až tak hrozné (myslím ten předek).
Na novou Sportage si zřejmě zvyknu spíš., než na Tucsona, který se mi nelíbil od začátku a už teď se mi, svým způsobem, "ohleděl"...
Auta uz nikdy nebudu tak lacne a dostupne ako posledne roky. Je to dobre? Na to si asi odpovie kazdy sam. V 2019 som kupoval druhe auto do rodiny, Mazdu 3, kde sme dostali celkom slusnu zlavu a za takmer full vybavu sme sa dostali na 22 tisic EUR. Tento rok sme sa rozhodli zrusit dve auta a kupit len jedno, ktore zvlastne tri deti. Automaticky sa tu bavime pri trochu lepsie vybavenom aute s automatom a 4x4 o ciastkach cez 40 tisic EUR.
PLUSY : ještě má nějaká tlačítka..hurááá :'-( a celkem pěkný interier.
má dělená sedadla 40-20-40 ...konečně !! :yes:
asi celkem dobrý podvozek a řízení..nutno vyzkoušet.
MÍNUSY : CENA !!! Šílená na malé korejské SUV !
DESIGN - DIVNÝ PŘEDEK , zadek je ok.
chybí DIESEL 2.0 , MINIMUM 150K , NENÍ REZERVA??
Za 45 tis je LED osvětlení interiéru??? :no::-O
Malý kufr.
Zrovna dneska jsem ji potkal na křižovatce a musím říct, že naživo vypadá hodně dobře.pusobi futuristicky, neotřele a zároveň elegantně. Rozhodně lepší, než poslední Tucson.
Ceny sú momentálne všeobecne otrasné, nie je to len problém Kia. Eurohujerom sa naozaj darí približovať ceny elektromobilov ku konvenčným autám. Len je to naopak, ako si podaktorí mysleli. Ale razením politiky, aká sa tu roky deje, sa to dalo aj čakať.
Hele máš pravdu, předek tragický, motor taky - 1,6 100kW bude slušná mrtvola, raději benzin s vyšším výkonem. Cena je na Kiu opravdu příšerná :no: Podle mě jí zabijí jako Sorento… Nové abys na silnici pohledal…
Tá prístrojovka v základnej výbave (u nás je to Silver) sa hodí leda k autobusu alebo náklaďáku. Od výbavy Gold je to o dosť lepšie a samozrejme Platinum a najmä GT-line vyzerajú už veľmi dobre. Čo mi na tom vadilo, že pri výške 183cm mi volant prekrýval otáčkomer a rýchlomer, takže výhľad na ukazovatele pomedzi volant bol celkom mizerný. Skúšal som hybrid GT-line a podvozkovo je to vyladené a odhlučnené veľmi dobre. Ten 6-stupňový automat mi prišiel trochu letargický a výkon 230 koní by som zrejme práve kvôli nemu autu netipoval. Na druhej strane malo najazdených cca 2tisíc km a mohlo to byť do istej miery spôsobené aj príkladným utlmením hluku od podvozku a aerodynamického hluku. Celkovo sa jedná o slušné auto a naživo vyzerá zaujímavo aj spredu. Za mňa Kórejcom :yes: hore za odvahu, škoda toho klavírneho laku, ktorý síce pekne dotvára dizajn auta (GT-line a Platinum), ale z praktického hľadiska to bude hrôza.
Nedovedu si představit, že by bylo 100 kW s podporou elektra málo.
V rce 2004 jsem pořídil Mondeo 2,0 TDCi s 96 kW a bylo to zatraceně dost. A tady je 100 kW a MHEV k tomu ... Jako průměr to stačí.
Sorento malo vzdy viac americky look ako europsky a to je dobre ze sa na tom nadalej nic nezmenilo... len skoda ze v tomto duchu nejde aj sportage a podobne napriklad aj kuga v duchu vacsieho americkeho exploreru... lebo nas europsky dizajn ozaj je uz tak dodrbany s spotvoreny ze aj ten usedly americky je razom 100 krat kukatelnejsi... a to som este donedavna ten americky styl fakt nejak nehltal....
A hlavne je to aj vizualne podarenejsie ako tucson ktory je nizky na predok s tymi dole sa tahajucimi megasvetlami a skosenym radiatorom miesto masky... za mna uspech sportage opat neminie.... a snad poprvykrat je fakt podarenejsi aj exterierom aj interierom ako spominany bracek tucson...
Kodiak so silnejsim 2.0TDI/147kW bral na dialnici (vraj) ~6.5L/100km. A to tiez nie je daky vzor aerodynamicky cisteho dizajnu. Podla mna je to skor v motore. Co si budeme navravat, ten 1.6CDRi nie je ziadna slava...
´´ Týdenní test jsem uzavřel s hodnotou 7,6 litru, .... dobrých osmdesát procent jsem strávil na dálnici. Určitě tak nebude problém přiblížit se k deklarovaným necelým šesti litrům, pod sedm to podle mě půjde úplně hladce, bude stačit omezit dálnici.´´
Vsetko podstatne v teste zaznelo, akurat ucel testu bol (posobi to tak) podrobeny hlavne autorovym osobnym/pracovnym potrebam a nie samotnemu testovaniu. Z hladiska obsahu tejto stranky (testy aut) a dovodu zapozicky auta mi to pride trochu nevhodne.
Vacsina testerov dnes urobi svoje testovacie okruhy, mesto, okreska, dialnica a kombinaciu aby pre zaujemcov, hltacov reklam a darcov cookies v jednom vyplynula nejaka hodnota z testu.
EV drahý jsou a nesmyslně. Taky jsou vyráběny (v Evropě) poměrně nesmyslně velká a nadzdvižená, takže je potřeba velké baterky. Provoz je zatím v pohodě, v pondělí jsem "tankoval" u EONu 6 Kč za kWh, takže se Smartem jezdím mezi 60 - 80 halíři na kilometr.
Interiér fakt parádní, z boku slušný, ze zadu slušný, ale předek ? Ne, to bych fakt nedal a najednou i podivný Tucson vypadá tak nějak "normálně".
Cena testované verze je šílená, zvláště ,když v akčním ceníku se dají koupit levnější výbavy kolem 870 a nebo oželet diesel a vzít třeba o sto tisíc levnější 4x4 1.6 TGDi.