Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus NX 350h 4x4 E-Four Luxury Top – Posun ve všech směrech

Druhá generace modelu NX předvádí na první pohled jen drobnou evoluci, jenže ve skutečnosti jde o pořádně revoluční model. A to hned v několika ohledech.
Zpět na článek
1. 4. 2022 15:34
1. 4. 2022 16:25
1. 4. 2022 19:19
1. 4. 2022 17:53
1. 4. 2022 17:52
1. 4. 2022 19:18
1. 4. 2022 19:37
2. 4. 2022 06:18
1. 4. 2022 20:55
1. 4. 2022 21:55
3. 4. 2022 02:07
3. 4. 2022 02:10
4. 4. 2022 10:44
4. 4. 2022 12:16
2. 4. 2022 20:17
2. 4. 2022 20:35
4. 4. 2022 10:44
3. 4. 2022 08:33
4. 4. 2022 22:07
1. 4. 2022 13:14
nezlobte se na mne
ale hodnotu 2 mio v tom teda nevidím ani náhodou
Rozbalit vlákno
37
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2022 14:36
Re: nezlobte se na mne
tady trochu dražší Audi https://www.auto.cz/…y-pohodar-138825 tam to vidíš jak?
1. 4. 2022 15:01
Re: nezlobte se na mne
s tou Audinou problém nemám.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2022 15:02
Re: nezlobte se na mne
a PROČ ne? stojí stejně = 2.5 litr vs 2 litr

Ten o fous levnější o fous LEPŠÍ hodnocení = tak proč?
1. 4. 2022 15:08
Re: nezlobte se na mne
vždycky když vidím lexuse, tak prostě to auto nevypadá na to kolik stojí, nevidím tam tu hodnotu. Kdybych vedle toho postavil mazdu cx5 která je v plný palbě za mega, tak nevidím žádný velký rozdíl za mega.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2022 15:11
Re: nezlobte se na mne
No viz i spíš prokoncernoVWá redakce = to vidí jinak = Lexus je lepší (než Audi ne Mazda :-)

Ta je konkurence pro https://www.auto.cz/…-oblibili-139015 což je tenhle Lexus
Avatar - Mikesus
1. 4. 2022 17:45
Re: nezlobte se na mne
To je právě to, ze na něj jen koukáš zvenku, a tam to opravdu vidět není, což mi osobně nějak nevadí. Důležité je, že to je vidět i (ne)slyšet uvnitř. Tím ovšem nehodnotím, zda to je nebo není adekvátně k ceně.
4. 4. 2022 08:31
Re: nezlobte se na mne
Že ani jedno nedává ekonomicky absolutně smysl :-D
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 09:48
Re: nezlobte se na mne
Jo přes 2 mega za naftu s výkonem C5 2.2 HDi před dekádou = je fakt síla. A to hodnocení ACZ viz kritika v testech jinde ZROVNATAK

tobě ale dává smysll https://www.autorevue.cz/…kilometru-za-den a 8 milionů € už je fakt dost

pro srovnání (lepší auto) https://www.caranddriver.com/…koenigsegg/jesko
4. 4. 2022 09:56
Re: nezlobte se na mne
Ne to si špatně pochopil. Žádný osobní auto za 2 mega nedává ekonomicky smysl. To by si měl zrovna ty vědět, který tyhle věci tak úzkostlivě sleduje jestli něco dává nebo nedává ekonomicky smysl ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 10:04
Re: nezlobte se na mne
jo to jo = ale když ty prachy máš proč ne?

Tohle je jen (doopravdy) vylepšená RAVka co stojí půlku = a někde kolem milionu je optimum co ti dá už hodně (většinu) co nejdražší auta. Dost jsme to v (česko německo rakouské) rodině rozebírali

Ale VĚTŠÍ SMYSL MI dává (když máš prachy) NX místo RAV4 než 8mega€ za Bugatti místo (třeba) Koenigseggu za 3
4. 4. 2022 10:23
Re: nezlobte se na mne
Jo tohle jsem ti říkal i na PHEV, který považuješ za ekonomický nesmysl. Když ty prachy máš tak proč si ho nekoupit, když už nutně chceš hybrida? Vysmál ses mi a poslal mě s tím do hajzlu. Teď tu najednou obhajuješ auto, který nedává totálně smysl kupovat? Jo kolem milionu by mi přišla cena jako adekvátní za 2 mega si to koupí hrstka nadšenců.
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 11:28
Re: nezlobte se na mne
nojo ale to MÁŠ ZASE BLBĚ :-)

jiný auto je něco jinýho než jinej pohon v tom samým = to je tak trochu ta (dodnes odmítaná https://www.autosalon.tv/novinky/nova-auta/sef-volkswagenu-diess-elektromobily-neni-nutne-zlevnovat-stacilo-by-zdrazit-naftu + https://oenergetice.cz/…fty-musi-skoncit

takže znovu se ti vysmívám, mými slovy OPRAVUJU TĚ králi Vaculíkova pravidla :*)
Avatar - Barry Lyndon
1. 4. 2022 16:22
Re: nezlobte se na mne
Těžko říct, je fakt, že v obyč. RAV4, ze které toto vychází, jsem měl pocit "nejede to, řve to" a teprve u PHEV s 300+ HP se to konečně otočilo a "jede to, neřve to". Asi bych i u Lexusu šel radši do ještě dražšího plug-inu, který si imho cenu obhájí spíš. Ale chápu, že plug-in je spíš pro specifické použití (náš případ) a zdaleka ne každému se hodí.
Avatar - Ozzman
1. 4. 2022 22:31
Re: nezlobte se na mne
ta PHEV Ravka, když má slušně nabito, jede jak šílená, ale tu váhu neskryje.
Avatar - Barry Lyndon
2. 4. 2022 21:23
Re: nezlobte se na mne
Jo, jede, ale to zrychlení je tam spíš bezpečnostním prvkem (že se i dvoutunovou kysnou dá rychle předjet), na nějaké blbnutí to auto samozřejmě není (v jádru je to stejná důchodcovská Ravka jako ty ostatní :-) )
Avatar - petr petrumr
3. 4. 2022 07:47
Re: nezlobte se na mne
kolik měla výfuků ta RAV4? SUV a blbnutí? Nemáš fotku té tvojí RAV4?
Avatar - Ozzman
3. 4. 2022 10:18
Re: nezlobte se na mne
No jasně, je to dvoutunové SUV, to nerozporuji :D Ale taková ta akcelerace 50-90, tak s nabitou baterkou to auto fakt cvičí.
4. 4. 2022 08:29
Re: nezlobte se na mne
Je to pěkný, ale strašně předražený. Myslím, že prodeje tomu budou odpovídat.
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 09:45
Re: nezlobte se na mne
dík za potvrzující názor. většinou to bývá přesně obráceně = jo asi z toho bude 2. nejprodávanější Lexus
4. 4. 2022 09:58
Re: nezlobte se na mne
Jasný auta za 2 mega se prodávají jako housky na krámě. Obzvlášť teď když se v Evropě potýkáme s dopady války na Ukrajině. To budou houfně kupovat jak firmy tak soukromý sektor.
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 10:01
Re: nezlobte se na mne
No já to myslel celosvětově = česko je furt postkomunistická anomálie

U nás kupujou auta (skoro) JEN FIRMY výjímka je leda má babička s C3 :-!
4. 4. 2022 10:19
Re: nezlobte se na mne
Celosvětově mě to ale vůbec nezajímá. Žijeme v Evropě.
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 10:52
Re: nezlobte se na mne
no A? :-)

omezeno pohledem na česko nebo i EUropu což DĚLÁŠ FURT ti (skoro) vždycky unikne podstata

už NENÍ komunistický omezení = dneska si můžeš koupit japonce i https://www.google.com/search?…

a tady se do konce tvýho života nebudou kupovat takovýhle auta = jako housky na krámě. KDYBY nebylo RUSÁKa a KOMANČŮ tak jsme na tom ca jako v Rakousku = normální doktor eště ne středního věku si koupí elektrický BMW za ca takovouhle cenu. Neteta co tu všichni znaj si koupí PHEV Medvěda za trochu vyšší cenu = tady jen firmy (firem se až tak ten komunistickej propad co zařídil že i jednou tvůj důchod bude MENŠÍ netýká

Lidí jo = ne auto ne (stejně vysokej) důchod DÍKY RUSÁCI a KOMUNISTI nikdy NEZAPOMENEME
4. 4. 2022 11:00
Re: nezlobte se na mne
A k čemu mi jsou čísla prodejů celosvětově? K čemu mi je, že se nějaký model vyrábí a prodává mimo EU? K ničemu. Řeš si to sám.
Avatar - Emel
4. 4. 2022 12:15
Re: nezlobte se na mne
Jak to, že ses rozloučil, ale neodešel :-) ?
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 13:15
Re: nezlobte se na mne
to jen setrvačnost + nasrání na ZM..RDY co (dál) podporujou RUSÁKA

ono to (asi spíš brzy) přijde
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 12:11
Re: nezlobte se na mne
No nevím. Ted uvazuju o dalších 2 autech v téhle cenovce. Ale chápu, že IT obor je dnes vyjimka a takové dopady zatím nemá.
4. 4. 2022 12:40
Re: nezlobte se na mne
A nevyjde smysluplnější koupit něco za půlku?
Avatar - Emel
4. 4. 2022 13:05
Re: nezlobte se na mne
Sandero pro singles, Joggera pro rodiny... proč kupovat auta za trojnásobek, čtyřnásobek... :-) ?
4. 4. 2022 13:35
Re: nezlobte se na mne
Nemusíš jít do extrému, ale třeba tu RAVku?
Avatar - Emel
4. 4. 2022 13:47
Re: nezlobte se na mne
Nebo Superba místo A6?
To je asi stejná písnička... za mnohem méně peněz je na první pohled skoro stejně muziky... ne?
4. 4. 2022 14:06
Re: nezlobte se na mne
Asi tak. Akorát ten Superb nebude výrazně levnější proti té A6 :-D
Avatar - Emel
4. 4. 2022 14:35
Re: nezlobte se na mne
A6 2.0TDI FWD 120kW za 1,45 a Superb 2.0TDI 147kW FWD za 1,018... takže asi cca. podobnej rozdíl. Dostat se s tou Audinou přes 2M taky nebude problém.
Avatar - Mokrous
4. 4. 2022 15:00
Re: nezlobte se na mne
Když už tak snad 150kW v Audi, ne? To je “stejný” motor.
Avatar - Emel
4. 4. 2022 15:17
Re: nezlobte se na mne
Pak je logicky ten rozdíl ještě o kousek větší... ale jen asi o 60t. Chtěl jsem se vyhnout argumentu, že je Audi sice dražší, ale zase silnější... :-)
Avatar - Mokrous
4. 4. 2022 16:14
Re: nezlobte se na mne
:-) Nějak nechápu ty diskuze, když někdo srovnává holobyt s fullkou a pak říká, že za to je vyšší třída.
Já jsem taky zvažoval, zda radši nevzít A6 Avant skoro holobyt, než Full Passat Var.
Možná bych udělal i líp, ale zase servis by byl asi drsnější. Možná ale zase kvalitnější.
Ale rozhodně to nebudu stavět do roviny, že A6 je za cenu Passatu.
Avatar - hugino
1. 4. 2022 15:16
Rázvor 2690 mm
Vyzerá pekne ale podľa rázvoru patrí do kategórie SUV-C a tým pádom 2 mil korún je teda dosť.GLC,Q 5 alebo X 3 by mali byť o triedu väčšie autá a s parádnymi turbo benzínovými motormi za porovnatelnú cenu.NX je pekné ale dosť drahé.
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2022 15:24
Re: Rázvor 2690 mm
Viz já 14:36 ?
Avatar - hugino
1. 4. 2022 15:33
Re: Rázvor 2690 mm
Už základ 2WD za 1 340 000 kč sa mi zdá teda dosť drahý.
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2022 15:40
Re: Rázvor 2690 mm
A viz já 15:02 ?
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 16:01
Re: Rázvor 2690 mm
turbobenzín do města a kolem komína? Porovnávej ceny jak chceš, ale na tu ekologii zapomínáš?
Avatar - hugino
1. 4. 2022 16:46
Re: Rázvor 2690 mm
Prečo by sa nemohol turbobenzín používať do mesta alebo kolem komína.Skôr Lexus je auto primárne určené len kolem komína alebo do mesta ktoré je Eko ale na medzimestskom a ďialničnom presune sa výhody Eko hybridu dosť strácajú.Minule tu bol test Highlander vs naftový Kodiaq a tam dosť jednoznačne v spotrebe vyhral Kodiaq napriek tomu že hybrid mal v meste excelovať.Za mňa komplexnejší pohon je turbobenzín kde máš adekvátny výkon k dispozícii a nie hybrid že pokiaľ nemáš dobitú baterku tak nemáš deklarovaný výkon a tým pádom keď chceš na okreske predbiehať tak najprv sa musíš presvedčiť či máš dobytú baterku aby si v pohode zvládol predbiehací manéver / čerpám zo skúseností vodičov hybridov a nemám to overené takže neviem na 100 % či je to pravda ale ty máš hybrid tak to môžeš potvrdiť alebo vyvrátiť /.Za mňa po turbobenzíne,turbodiesle ja hybrid tretia alternatíva ale keď na parkovisku okolo mňa prechádza hybrid tak to divné hučanie mi fakt vadí takže pokiaľ sú stále k dispozícii turbobenzíny tak je to u mňa jasná prvá volba.Ja si myslím že človek je dosť Eko keď si raz za povedzme 10 rokov kúpi nové auto ktoré spĺňa v daný moment normy ako keď každých 10 rokov mení staršie auto za staršie auto dovezené s aspoň 250 000 km na hrbe a s dymiacou clonou.Hybrid vnímam ako ďalšiu možnosť ktorá má budúcnosť ale EV alebo PHEV nie nie a ešte raz nie. :-) :-) :-) Nech to bzučí.Ale ten Lexus NX je fakt pekný ale na danú kategóriu auta dosť drahý.
Avatar - Mikesus
1. 4. 2022 17:47
Re: Rázvor 2690 mm
Protože ta spotřeba byl nesmysl u highlanderu. Bylo to vidět hned při cestě na okreskach, kde to bylo na 5.5, a tam je to v HL ještě o půl litru vic nez po Praze.
Jsem zvědav jak dlouho tenhle nesmysl budes opakovat. Kdyz budu chtít, pojedu s HL po meste klidně za 12 litrů, ale jako člověk normální jízdou za 5.
Avatar - Ozzman
2. 4. 2022 07:54
Re: Rázvor 2690 mm
To zni jako sazka - tedy po ucpane Praze v ramci limitu za 12 :D Ja mam auto, ktere to da :D
Avatar - Mikesus
3. 4. 2022 02:01
Re: Rázvor 2690 mm
Ja bych to zvlandul taky si myslím. Závod na každém semaforu, jízda brzda-plyn, sport režim, minimum rekuperace a spotřeba je na světě
Avatar - Ozzman
3. 4. 2022 10:18
Re: Rázvor 2690 mm
nebo to pujč redakci ACZ, ti to dají :D
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 18:07
Re: Rázvor 2690 mm
Píši to pořád a z principu, má velký co2, když to trápíš v nízkých otáčkách tak zasíráš si sání a ventily. Už jsem to psal, nám v podzámčí stačí toyta, na zámek lexus, to je stejný jak škodovka versus audi a tak cenu nebudu komentovat.
Avatar - N6600
1. 4. 2022 15:17
Par poznatku ze seznameni.
Motor mi prisel pri zrychleni hlucnejsi, nez bych mozna cekal. Pri pohodovy jizde je to naprosto bezproblemovy auto, ale na dalnici, nebo nutnosti vyssiho vykonu je ten motor slyset. To mi dost vadilo. NX450h+ diky vetsi baterii timto problemem netrpi. Ani vykon, ani hluk a jizda mi prisla daleko lepsi a prijemnejsi. Podvozek ma myslim jeste rezervy i na vykonnejsi motor a naprosto v pohode zvlada kazdou jizdu.
Ten autorem kritizovany HUD mi prisel naprosto bez problemu, vcetne ovladani. Prvnich par minut mi trochu trvalo se zorientovat, protoze je tam toho hodne, ale ani jednou jsem o ty tlacitka nezavadil.
S cim jsem se ale vyblaznil, to byl infotainment. "Hey Lexus" se da zamenit za jakykoliv pozdrav. "Ty vole" ale nedoporucuji :D Nicmene, zkousel jsem, co vsechno umi. Ze nerekne vtip, s tim jsem pocital. Co me zamrzelo, je, ze pri otazce, kolik je hodin mi zobrazil predpoved pocasi. Taky funguje jinak ladeni radia. Nemeni se to ze zapamatovane stanice c.1 na c. 2, ale musi se rict rovnou nazev stanice. Ma v sobe seznam stanic, ze kteryho cerpa a rovnou nachazi frekvenci. Co me ale uplne dostalo, byla navigace. Pri otazce, jestli me muze navigovat do New Yorku, navigace dlouho premyslela az me odmitla, ze nenasla cestu. Pri pokuse o navigaci do Pekingu to trvalo stejne dlouho. Ale misto toho, aby mi nabidla trasu, jen rekla, ze je to 7342 kilometru daleko. Takze navigace ma jeste rezervy. Jinak na ostatni prikazy reaguje a rozumi.

Myslim, ze je to celkem fajn auto a docela rozumim, proc by nekdo vzal 350h. Ja bych ale povysil na 450h+. Ty extra baterie z toho auta delaji uplne jine auto.
Rozbalit vlákno
9
Avatar - _Karel_
1. 4. 2022 15:31
Re: Par poznatku ze seznameni.
Čím se liší 450h? Je to PHEV, nebo jen větší baterka hybridu?
Avatar - Hammunasakra
1. 4. 2022 15:40
Re: Par poznatku ze seznameni.
PHEV a větší výkon = NX450h má stejný výkon jako PHEV RAVka tahle verze 350h vyšší než HEV RAVka (silnější elektromotor)
Avatar - N6600
1. 4. 2022 15:59
Re: Par poznatku ze seznameni.
PHEV a vetsi vykon. Ma 309k, misto 244k. Plus do vybavy v Luxury pribyla moznost parkovani pomoci mobilu.
Avatar - speedfred
1. 4. 2022 16:06
Re: Par poznatku ze seznameni.
To má prebratý pohon z RAV PHEV ?
CVT e-CVT je super na cukačky ale keď po tom chce človek aby to trošku išlo tak za mňa je to trochu hlučné. Skúšal som iba klasické HEV.
Ak za toto chcú 2M Kč tak no hej....
Avatar - N6600
1. 4. 2022 16:23
Re: Par poznatku ze seznameni.
Ano. Ale jestli si spravne pamatuji a nepletu se, tak minimalne doslo k male zmene ulozeni/polohy samotne baterie. Kvuli tezisti a jeste necemu. A mam pocit, ze ma o chlup kratsi dojezd, nez RAV. Nejspis kvuli vaze.
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 16:10
Re: Par poznatku ze seznameni.
na jaký jízdní mod jels? Tohle není napsaný ani v testu a je to sice nedůležité, ale technicky to má určité vazby.
Avatar - N6600
1. 4. 2022 16:45
Re: Par poznatku ze seznameni.
Zkousel jsem vsechny mody, ale ve vysledku to nema az takovej velkej efekt. Ano, eco je linejsi, nez sport. Ale zas takovej velkej rozdil to neni. Jedine, co jsem zaznamenal a to okamzite, byla zmena (i za jizdy) rezimu podvozku, volantu. Na Sport mode nebylo nutny tolik tocit volantem.
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 18:15
Re: Par poznatku ze seznameni.
a byl tvrdší jak u toyoty? Já na sport moc nejezdím, moc to vytáčí motor, ale zase to dost rekuperuje, tak to je pro někoho, co rád brzda-plyn, ale u 1,8 se tomu říci nedá.
Avatar - N6600
1. 4. 2022 21:23
Re: Par poznatku ze seznameni.
To netusim. Toyo jsem neridil uz dlouho. Sport se mi osvedcil na dalnici. Ale do mesta ani ne.
U novejsich modelu zalezi, jestli je model v F Sport, nebo Luxury. Luxury je pohodlnejsi a lip zehli nerovnosti. F Sport je tvrdsi. V UX modelu byl ten rozdil propastny. V NX bych rekl trochu min, ale rozdil tam je.
Tak nebo tak, 350h v Luxury ma smysl a naprosto chapu, kdyz si ho nekdo koupi. To auto je na pohodu.
Avatar - _Karel_
1. 4. 2022 15:34
Spotřeba
Přijde mi trochu zvláštní, že autor jezdil řekněme okolo 6l, a auto hlásilo 50% jízdy na elektřinu. Mě z toho plyne, že by bez baterky jezdilo za 12l, to snad ne? Ty procenta asi v reálu nebudou tak optimistický. Jinak pěkný auto, cena v dnešní době asi obhajitelná.
Rozbalit vlákno
28
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 16:07
Re: Spotřeba
to bylo studený a řekl bych, že ujel 10km.Sice to jelo na baterky, ale motor přád běžel.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 4. 2022 18:48
Re: Spotřeba
Kdyby motor porad bezel tak to neukazuje 50% jizdy na baterky. Tohle neni Kia ktera vesele ukazuje EV rezim, zatimco pod kapotou huci spalovak :)
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 19:17
Re: Spotřeba
no mě ráno, když je okolo nuly, běží spalovák a přitom to jede na elektro (1,8 c-hr) Podívej se na tok energie, červený polosy zmizí a jsou zelený a k baterce jsou šipky na oboje strany. tohle dělá i do kopce, kde elektromotor nestačí a motor to výkonově stačí i dobíjet, je to jenom třeba deset metrů.
Avatar - Barry Lyndon
1. 4. 2022 16:13
Re: Spotřeba
"autor jezdil řekněme okolo 6l, a auto hlásilo 50% jízdy na elektřinu. Mě z toho plyne, že by bez baterky jezdilo za 12l, to snad ne?" Co je tohle za bláznivou "logiku"? :D
Avatar - _Karel_
1. 4. 2022 16:25
Re: Spotřeba
Když auto na 100km spotřebuje 6l a z toho jelo na spalovák jen 50% trasy, pak netuším, co je na mé logice bláznivého.
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 16:42
Re: Spotřeba
logika je správná a když vezmeš druhé auto bez hybridu, tak to bude obdobně jak píšeš. Co jezdím s hybridem za 4, jezdil jsem z ex autama za 6-10l a to mám větší komfort a zrychlení.
1. 4. 2022 19:19
Re: Spotřeba
JJ, na cesty kolem komína to tak může být.
Avatar - Barry Lyndon
1. 4. 2022 17:13
Re: Spotřeba
Vychází totiž ze zcela mylného předpokladu, že stále běžící motor má stále stejnou spotřebu ;-) .
Avatar - Mikesus
1. 4. 2022 17:53
Re: Spotřeba
Ale zapominas na to, ze ten běžící spalovak současné nabíjí baterku. Takze bez baterky by to nejelo za 12.
2. 4. 2022 23:30
Re: Spotřeba
Kromě toho co tu již ostatní napsali o fungování HEV, tak bych k tomu ještě dodal, že když jedeš normálním spalovacím autem, tak máš třeba 25% a víc času nohu z plynu se spotřebou blízkou nule. To je ten čas, který třeba Toyotí hybridy ukazují jako “jízdu na elektřinu” - plachtí s vypnutým motorem nebo rekuperují. U spalováků v ten moment jede motor setrvačností nebo některé automaty umí vyřadit a plachtit, popř. u MHEV v tomto okamžiku vypnou motor. Když pojedeš s 2.0 TDI 100% času se středně až plně sešlápnutým plynovým pedálem, tak taky nepojedeš za 6l.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 4. 2022 17:35
Re: Spotřeba
50% jizdy neni na elektriku neni s Toyotou/Lexusem problem, pokud nejedes pilu nebo po dalnici. Co se tyka tech sesti litru, tezko se k tomu vyjadrovat kdyz neni napsano ani o jakou trasu slo ani nic dalsiho (jestli jsem to v clanku neprehledl).

Pokud uz u Toyoty/Lexusu bezi spalovak, tak casto bezi na trochu vyssi vykon nez je potreba pro pohyb, aby trochu dobil baterii (ne vzdy, ale casto - samozrejme v zavislosti na mnoha faktorech) a drzel motor v rezimu, kdy z paliva dostane vic energie. Tj. bez baterky by to jezdilo za nejakych cca 9-10litru. Podstatne je, ze kdyz spocitas ty useky ujete "na baterku" a "na spalovak s vyssi nez beznou spotrebou", tak ta kombinace vyjde celkove s "pozitivni bilanci".
Avatar - Mikesus
1. 4. 2022 17:52
Re: Spotřeba
Nezapomeň na to, ze pak jede motor na vyšší otáčky, aby nabijel i baterku, než kdyby ji neměl. Takze ano, jede na 12 litrů např, protoze pohání auto a nabíjí baterku.
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 18:22
Re: Spotřeba
Já se musím podívat, jestli mně to taky ukazuje kolik % sem jel na elektro. Rozhodující v testu by možná bylo, jak je tá apka stou sklenicí vody, koli testér vyžbrndal dcl na 100km, nebo dát udaje o rekuperaci.
1. 4. 2022 19:18
Re: Spotřeba
No, domnívám se, že ani jeden z kluků nemá úplně pravdu. Jestli jsem si dobře u NX všiml, tak EV mód nahodile svítí i když dáš nohu z plynu. To bych řekl je jediné vysvětlení těch 50%.
Kombinace jízdy na baterky, sundání nohy z plynu a brzdění. taky tam může být vliv postávání na semaforech a v koloně, protože jízda bude zřejmě definována časem a ne ujetá vzdáleností.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 4. 2022 19:25
Re: Spotřeba
Ano, kdyz das nohu z plynu a neni nejaky dalsi duvod pro spalovak (topeni, silnejsi dobijeni baterky), tak se spalovak uplne zastavi a pak sviti EV rezim. To je u Toyot bezne, pocitam ze Lexus to ma stejne.
1. 4. 2022 19:37
Re: Spotřeba
Jen to není reálně jízda na EV ;-) Trochu hra se slovy.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 4. 2022 19:49
Re: Spotřeba
Asi zalezi na tom, jak to chce kdo chapat. U Toyoty "EV mode" realne znamena "nebezi spalovak". Typicky na okresce zpomalis pred vesnici, (kratsi) vesnici projedes bez spalovaku a na konci zase pridas. Od mista, kde sundas pred vesnici nohu z plynu az za vesnici, kde se spalovak znovu pusti, to je pro Toyotu "EV rezim".

Pokud chce nekdo EV rezim chapat jako "spalovak se nezapne, dokud to nepovolim", tak si nesmi koupit hybrid ale musi zamirit minimalne do vod PHEV (a to jeste jen u nekterych vyrobcu, kteri to PHEV maji takhle udelane).
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 19:55
Re: Spotřeba
přesně napsaný, před vesnicí jak rekuperuješ, tak se vypne spalovák, projedeš vesnici na elektro a zase to stejný a zase ...
2. 4. 2022 06:18
Re: Spotřeba
Ano, neběží ICE, tak je to správně. Ale ne, že auto jede jako EV 50%, to auto brzdí, stojí, nezrychluje a jeden z 50% bez spalovacího motoru.
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 19:52
Re: Spotřeba
a taky jsou tam dvoje kontrolky-ten EV v autíčku-motor může kdykoliv naskočit a EV mod v čtverečku spínané tlačítkem, kde motor nenaskočí, ale jak překročíš rychlost nebo nemáš štávu v baterce, tak ti naskočí na displeji cosi, že jedeš rychle atd. a motor ti naskočí i tak. Na tohle jsem ještě nepřišel, ale bez toho tlačítka ujedu na elektromotor větší vzdálenost než na EV mod.
Avatar - Ham.
1. 4. 2022 20:55
Re: Spotřeba
Myslím, že 50% na elektřinu není čistě na elektřinu, ale s pomocí elektřiny, takže i když auto pohání z 95% ICE a z 5% mechanické práce pomáhá elektromotor tak se to počítá do času "na elektřinu", takže ta spotřeba ICE nebude zdaleka tak hrozná. Kdyby byla pravda, že 50% trasy pohání auto jenom elektřina, tak bys měl pravdu, pak by spotřeba ICE byla zarážející.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 4. 2022 21:14
Re: Spotřeba
Ne. U Toyoty (asi Lexusu) se pocita jen to, kdyz se ve spalovaku nehybou valce.
Avatar - Ham.
1. 4. 2022 21:55
Re: Spotřeba
Pak má ovšem pravdu _Karel_, že ten spalovák žere jak prokopnutý buben.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 4. 2022 21:58
Re: Spotřeba
Ano, protoze dobiji, kdyz uz bezi. Uz jsem to tady psal.
Avatar - Mikesus
3. 4. 2022 02:07
Re: Spotřeba
Protože nechápeš, proč má vyšší spotrebu. On totiž běží ve větší zátěži a nabíjí baterku.
Avatar - Mikesus
3. 4. 2022 02:10
Re: Spotřeba
Myslis špatně. U Toyoty EV znamená, že ICE je vypnutý. Kdybys měl alespoň pár km s tím najeto, tak to víš.
A ta spotřeba vůbec není zarážející, což odkazuje na to, ze vůbec netušíš jak ten hybrid pracuje. On kdyz ten spalovak jede, tak nikdy v nízké zátěži, ale v nejefektivnějším pásmu střední zátěže a nabíjí přitom baterku. Takze sice má třeba 12l spotřebu, ale díky tomu může pak jet tech 50% za 0.
4. 4. 2022 10:44
Re: Spotřeba
Ja si myslím, že auto nehovorí o vzdialenosti, ale o čase, ktorý išlo na elektrinu. Tak to vždy Toyota vyzdvihovala v reklamách.
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 12:16
Re: Spotřeba
Ono to ukazuje oboje. EV čas i EV vzadelnost
1. 4. 2022 17:06
Dalsi na seznam
Dalsi na seznam aut "pekne, nejspis prijemny spolecnik, ale asi to nikdy mit nebudu", protoze je to tak trochu drahe a zaroven tak trochu pro me nevhodne (dlouhe dalnicni trasy).

Radi se napr. hned vedle Volvo C40, ktere me zase opravdu oslovuje designem a faktem, ze oproti XC40 snizili svetlou vysku, ale je to opravdu dost drahe EV se sotva akceptovatelnym dojezdem ... :-!

Jinak jako premiove mama auto do mesta na rozvoz deti, nakupy apod. bude tenhle lexus podle me velmi prijemny spolecnik, mozna jeden z nejprijemnejsich na trhu... ale zadarmo to teda neni :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Emel
1. 4. 2022 22:21
Re: Dalsi na seznam
Není zadarmo, ale tak 1,4M za základ 4x4 je asi ok, za 180kW fullsize rodinné auto se stovkou pod 8s a čtyřkolkou... a že do toho můžeš nalít dalších 500 za panoramu a větrané sedačky a tak... to taky není zdaleka největší úlet.

Některý formulace v textu jsou podivný... LED se čtyřmi segmenty by asi bylo trošku málo... a jak přesně brání ten systém otvírání dveří tomu, abych sejmul cyklistu, to by taky asi stálo za podrobnější popis.
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 23:09
Re: Dalsi na seznam
to otvírání dveří v česku se má dělat pravou rukou a možná je to tak podle bezpečnosti udělaný.
2. 4. 2022 10:30
Re: Dalsi na seznam
Pravou nohou a pak odstouchnout dvere maliciem prave nohy v urovni oci.
A kdyz vstupujes do vozu, dvere musis zavrit zvenku! :-! :-[]
Avatar - petr petrumr
2. 4. 2022 10:54
Re: Dalsi na seznam
joo, na Z4 jsem vždy sklopil střechu a ani jsem dveře neotvíral, v práci nastupuji do dodávky aji z prava, když to není kam postavit. Tohle je návyk, ale tou pravou rukou se otvírá na popud besipu u nás, v zahraničí, když srazíš cyklistu a otvíráš levou, tak máš problém. Zkus si to a to zrcátko uvidíš ihned. Jak jsem dělal instruktora jízd, tak to nebylo.
Avatar - N6600
2. 4. 2022 19:50
Re: Re: Dalsi na seznam
Ten system je kombinace novejsi generace Safety System a noveho reseni otevirani dveri. Ty nemaji kliky, jak je zname. Kdyz se za ni zatahne, nevyjedou ven, ale jsou pevny. Maji vevnitr cidlo a po odemknuti, se otevrou pevne cely dvere. Zevnitr je to samy. Takze kdyz se pokusis otevrit dvere zevnitr, senzor kontroluje okoli auta. Je to neco jako blind spot monitor, ale ma vetsi rozsah. A kdyz tam neni prekazka, dvere se odemknou a lze je otevrit.
Avatar - hugino
1. 4. 2022 21:29
GLC 43 AMG 4MATIC
Akurát som si nakonfiguroval AMG GLC 43 4MATIC pri cene od 1 457 000 kč máš auto s 390k/520 Nm zrýchlením 4,9s a maximálkou 250km/h V6 biturbo a spotrebou okolo 12 l.Stále ostáva 500 000 kč na dovybavenie a je to o triedu väčšie auto.No nekup to. :-) Tu netreba riešiť spotrebu, tok energie a rekuperáciu. :-) :-) :-) A samozrejme 6 rokov alebo 160 000 km servis grátis.To fakt niekto pri aute za 2 melóny rieši spotrebu ?
Rozbalit vlákno
7
1. 4. 2022 22:59
Re: GLC 43 AMG 4MATIC
Ano resi.

Nehlede na to, ze te u Toyoty/Lexusu neobtezuje start-stop. Toyota hybrid je do mesta a primestskych oblasti mnohem lepsi volba.

U Lexusu zadny energie neresis!
"Nastartujes" a jedes.
Energie sledujes jen pro zabavu.
2. 4. 2022 06:19
Re: GLC 43 AMG 4MATIC
"Toyota hybrid je do mesta a primestskych oblasti mnohem lepsi volba."

Ano, s tím se dá souhlasit.
Avatar - petr petrumr
1. 4. 2022 23:05
Re: GLC 43 AMG 4MATIC
já jsem to konfiguroval, aby to mělo podobnou výbavu a jsem na 2,9mkč. A základní chyba je, že ten mercede má xx spojek, vrčící kardan a hlučný diferáky, jo a ten servis si musíš zaplatit nebo předplatit, merceddes není charita. Jak mercedes klimatizuje, když motor stojí???
2. 4. 2022 06:21
Re: GLC 43 AMG 4MATIC
Současné modely mají problém chladit, pokud neběží ICE? A proč? Vždyť má relativně silnou baterii.
Avatar - petr petrumr
2. 4. 2022 07:46
Re: GLC 43 AMG 4MATIC
protože má kompresor hnaný od řemenice motoru, reagoval jsem na žíznivý mercedes co má větší spotřebu asi o 125%- https://www.auto.cz/…-390-koni-130185
Avatar - Mikesus
3. 4. 2022 02:13
Re: GLC 43 AMG 4MATIC
GLC je o třídu větší auto než NX? Víš o tom, že NX je RAV4?
3. 4. 2022 08:50
Re: GLC 43 AMG 4MATIC
Neviem odkiaľ tie ceny konkurencie berieš, na SK je GLC od 51000€, tvoje amg je OD 74000€
Podobné peniaze pýtajú za základný NX (cca 50000€) a ten bude vysoko pravdepodobne lepšie vybavený už v základe. Nie spotrebu riešiť nemusíš, dokonca si neviem predstaviť že ako bežný užívateľ rieši tok energie alebo rekuperáciu. Drtivo veľké percento dízlov v tejto kategórií popiera tvoju teóriu o neriešení spotreby. Mimochodom, na to aby si jazdil s tým amg do 12 na sto, tak mestu sa asi budeš musieť vyhýbať :-[] :-[]
Si jednoduchý chalan a pod každým testom vyťahuješ čo si za dané peniaze môžeš kúpiť, to je ok, len zabúdaš že v tých testoch sú väčšinou plne naložené novinárske verzie a ty vytiahneš niečo úplne magické s cenou od a porovnávaš to s tou plnkou
2. 4. 2022 20:17
motorizace
Docela se divím, že se zde nikdo zásadně neopřel kritikou do motorizace tohoto auta. Drahá "prémie" a výsledek je dynamika na urovni mainstreamového turbomotoru 1,6L který by zvládnul totéž i bez pomoci elektromotorů a jistě s vyšší maximálkou...

Ano, emise cca o 20g/km menší a o něco menší spotřeba -- je to ale snad podstatné kritérium pro výběr auta cenou atakujícího 2MKč?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Emel
2. 4. 2022 20:35
Re: motorizace
Ale tak Lexus nikdy nebyl o nějaké oslnivé dynamice. Stovka pod 8s a 180kW, to je (v kombinaci s dobrým odhlučněním) důstojná motorizace. Stejně tak vMax 200km/h.
Na tu cenu 2M bych tolik nehleděl, to je nějaká fullka... za 1.4 je základní čtyřkolka... a vem si, že Tiguan 180kW začíná na 1,269 bez 4x4... fajn, jede o něco líp.
2. 4. 2022 23:39
Re: motorizace
Přesně, tohle je konečně důstojné. Není to top, ale za mě už to na X3 stačí. Bude to rychlejší a příjemnější než X3 20d a dokonce i úspornější. Do města a okolí ideál, dálnici to zvládne očividně taky. Že to nemá odpověď na 30d / 30i a víc je samozřejmě taky fakt. Tak to Lexus v EU bohužel má nastavené…
3. 4. 2022 05:49
Re: motorizace
Že to bude reálně rychlejší než X3 20d bych si nebyl až tak jistý ;-)
Avatar - Emel
4. 4. 2022 10:44
Re: motorizace
Mjo, dynamicky to bude asi srovnatelný... což je pořád dejme tomu úspěch :-)
Avatar - petr petrumr
3. 4. 2022 08:17
Re: motorizace
ano je, podívej se na koncern, každý není IT technik a nerad by čekal, až mu zabaví auto. U nás na maloměstě to mají právníci, architekti a různí plánovači, co nezávodí na silnicích a ve městech, nejsou arogantní. Pouštíš autobuse ze zastávek a z vedlejších, chodce na přechodech atd? Koncernisti ne, neboť si opotřebovávat spojku a brzdy nato si auto nekupovali, je to jen a jen o lidech.
3. 4. 2022 08:33
Re: motorizace
Pokiaľ by nebola kritériom spotreba, tak by drtivá väčšina vozidiel v tejto cenovej kategórií nejazdila na naftu :-[] :-[] . Áno, 1,6 turbo by jazdila podobne, ale spotreba v tejto krabici by bola asi hodne vzdialená tomuto nx. Ad cena, ako píše vyššie Emel, tiguan a passat sú už na úrovni 50000€, tu máš úplne naložené auto. Siahnuť po nižšom stupni výbavy, máš nx za cenu +- toho tiguana. Dobre/zlé? Neviem, je to proste alternatíva
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 09:58
Re: motorizace
na naftu ZA TRŽNÍ CENU by rozhodně nejezdil (skoro) NIKDO
4. 4. 2022 22:07
Re: motorizace
už si s tým otravný(á). Za pokrivenie daňových zákonov a sadzieb spotrebných daní nie sú na vine motoristi. ALe to ty zjavne (ne)chápeš
Avatar - Hammunasakra
5. 4. 2022 09:31
Re: motorizace
Fakt to https://finmag.penize.cz/…ot-ocima-expertu nezařídili MOTORISTI? :-O :*)

No ale to nic nemění na realitě = že za reálnou cenu = by na naftu skoro NIKDO NEJEZDIL (stálo to VÍC než celá podpora bezemisních aut = co z toho ŽE sou podporovaný tolik lidí ŠÍLÍ ;-)
Avatar - Mokrous
3. 4. 2022 13:05
Redakce, co to je zas za novinku?!?
Nebo jsem opět jediný na planetě, komu po každém kliknutí na vašich stránkách naskočí tohle hov.no? Na stovkách jiných webů nikdy žádný problém, vždy jen u vás. Nebo někdo od vás chce těžit krypto na našich kompech?

"Chcete doméně „https://www.auto.cz“ povolit využití až 1,3 GB úložného prostoru v Macu?"
Rozbalit vlákno
18
Avatar - petr petrumr
3. 4. 2022 16:29
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
uklidni se a jak se uklidníš, tak napiš česky co a kdo ti provedl a já ti poradím.
Avatar - Mokrous
3. 4. 2022 16:44
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Ty mi prosím tě neraď, buď tak hodnej. Radši si zajdi za někým, kdo tě naučí chápat psaný text a následně se vyjadřovat.
Avatar - petr petrumr
3. 4. 2022 18:15
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
a co kdyby mě to napsal(přeložil) někdo tady, prostě nechápu o co ti jde a ještě v diskuzi o Lexusu, ale tuším, že ti nikdo nerozumí. Víš jaký je rozdíl v hybridech Toyoty a VW?..Žádný, protože koncern hybrid nedokáže vyrobit.
4. 4. 2022 06:41
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Ode zdi ke zdi. Nejdřív nejlepší na světě Fabia, pak Picasso, teď Toyota. Trošku se dovzdělej o hybridech, které nabízí VAG. ;-)
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 08:29
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Ty hybridy jsou dost rozdílné, tedy jestli mi neutekl nějaký HEV od VAG. Ale chápu, kam míříš.
4. 4. 2022 10:33
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Píše to ve stylu jako, že Lexus nedokáže NX vyrobit se spalovacím motorem. ;-)
Avatar - Hammunasakra
4. 4. 2022 10:42
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Lexus NX 300t benzín 175kW ale to je pasé dneska logicky PHEV 227kW

Zajímavá bude další generace SUV RX asi poprvé s turbo 2.4 místo atmo V6 3.5
Avatar - petr petrumr
4. 4. 2022 16:12
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
mě asi taky něco uteklo, že by fábia měla full hybrid? Motor bez turba, klima na elektriku a spotřebu nízkou ne jen na papíře?
Avatar - petr petrumr
4. 4. 2022 15:52
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
toyotu jsem měl současně s citroenem a chtěl jsem koupit k té toyotě škodovku abych srovnal hybridy a jak jsem projížděl octávii a kdyby měla spotřebu menší jak C-HR, tak bych ji koupil a proč menší..protože je dražšía, ještě zapomněls zmínit, že moje toyota má lepší jízdní vlastnosti než octavie. Fábii jsem koupil a byl 4 kupec v čr, citroena jsem koupil jako první a ještě zapomněls na můj bmw Z4, v konfiguraci taky není jinde k vidění. Jestli budeš kupovat auto, tak se zeptej a hlavně se nestyď.
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 08:28
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Tak jsem asi divnej, protoze jsem pochopil co píše.
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 08:27
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
:-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Mokrous
4. 4. 2022 09:53
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
No tak jsme se zasmáli a teď k věci.

Jsem fakt jedinej? Chápu, že každej asi nemá doma Mac s M1 čipem, tak mu to třeba nenaskakuje, ale třeba je problém zakopanej jinde.
Není přece možný, aby všude všechno fungovalo normálně, jen na auto.cz furt nějakej problém. Nedávno jsem se nasr.al tak, že jsem už napsal, že tady končím, to když zase po každým kliknutí naskočila celoplošná reklama a žádný blokování oken nepomohlo. Trvalo to několik dní. Před tím zase zamrzalo načítání stránek a šlo to jen přes refresh. Po čase jsem se zkusil vrátit a všechno fungovalo jakž takž, ale za pár dní zase tahle sra.čka. Rozhodně nehodlám potvrzovat, že dávám k dispozici 1,3GB svého SSD zavirovanýmu webu. Jenže když to na mě vyskočí třeba 27x během pročtení 3 článků a projetí diskuze, tak už tu riziko je, že se ukliknu a vedle toho mě to brutálně se.re.
Redakce jako obvykle nereaguje, takže jdu zase pryč, někam, kde stránky fungují.
Proč to jde všude, jen ne tady?
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 12:10
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Ty reklamy přes celý mobil mám pořád. Při každém kliknutí na reakci, při každém kliknutí na článek. Už jsem to nějak přestal vnimat. Ale je to opruz.
Avatar - Mokrous
4. 4. 2022 12:35
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Reklama je jedna věc a pokus urvat 1,3 GB prostoru na disku druhá.
Tobě ta výzva nikdy nenaskočila?
Tvl. Než napíšu těhle 10 písmen, tak musím v průběhu psaní zavřít 4x z3,14čenou reklamu.
Redakce, běž už fakt do prd.le!
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 13:58
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
Ne. Já Apple nepoužívám. Jako IT je to pro mne překážka a neumí věci, co potrebuji.
Avatar - Mokrous
4. 4. 2022 14:59
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
To chápu. Na běžnou konzumaci je jabko luxusní hardware a ten ekosystém mám rád, ale cokoli pracovního a víc profi a už se valí problémy. Už mě to pomalu začíná sr.át jako moderní infotainmenty v autech. Čím víc je vše vyspělejší, tím víc je to na howno a nepoužitelné.
Avatar - petr petrumr
4. 4. 2022 16:19
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
no konečně jsem se něco dozvěděl, co píšeš, tak to nemám, používám placený antivir a kdybys chodil sem častěji, tak bys věděl, že ti co mají co do činění s koncernem, tak jsou ohroženi virem více, jak u druhých aut. Nesmíš nic zapojovat do auta aniž bys měl pořádný antivir a jeho druhý programy.
Avatar - petr petrumr
4. 4. 2022 16:24
Re: Redakce, co to je zas za novinku?!?
tuším, že chyba je na tvojí straně.
Avatar - MS-sport
4. 4. 2022 09:03
Koza za 2 miliony
:-! jenom EUovce si koupí kozy za 2 miliony :-!
Rozbalit vlákno
11
4. 4. 2022 09:29
Re: Koza za 2 miliony
Připadá ti, že Lexus má EU jako stěžejní odbytiště?
Avatar - MS-sport
4. 4. 2022 09:50
Re: Koza za 2 miliony
Je vidět, žes nepochopil co píšu.....nemluvím o Lexusu. :-!
4. 4. 2022 10:32
Re: Koza za 2 miliony
Aha, takže to byl obecný komentářů k autům. A jen můžeš ovcím sdělit, zda je správně utratit méně nebo více než 2 miliony? Ať se všichni poučíme! :-!
Avatar - Emel
4. 4. 2022 10:40
Re: Koza za 2 miliony
Ovce to dělají dobře. Kdybys ale byl frajer, tak si koupíš prémii z bazaru.
4. 4. 2022 10:45
Re: Koza za 2 miliony
Nezatíženou nařízeními EU? Tak to je jiná :-O :-[]
Avatar - MS-sport
4. 4. 2022 10:43
Re: Koza za 2 miliony
Ne. Důvody utracení 2 milionů za kozu s názvem Lexus ať si každej promyslí sám :-!
Pragmatik, idealista, naivka, laik, odborník..... :-! každej je nějakej, nemám potřebu někomu radit. :-!
4. 4. 2022 10:45
Re: Koza za 2 miliony
"Je vidět, žes nepochopil co píšu.....nemluvím o Lexusu"

A teď píšeš tohle, tak nevím kdo co nechápe ;-)
Avatar - MS-sport
4. 4. 2022 10:49
Re: Koza za 2 miliony
........kozu s názvem Tiguan za 1,4 mil atd..... :-!
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 12:14
Re: Koza za 2 miliony
Jestli kozu nebo dobytčák, to je prašť jako uhoď.
Avatar - MS-sport
4. 4. 2022 13:21
Re: Koza za 2 miliony
úplně na stejno to nevyjde, ale v principu souhlas!! :-!
Avatar - Mikesus
4. 4. 2022 12:13
Re: Koza za 2 miliony
Dřív se řešilo, že 1M je už moc drahé a pod ním je ok. Dnes už se řeší 2M jo?