Novinky
Když měli rusáci Nivu, tak Čína uměla tak rikšu. Teď má Čína víc automobilek než rusáci tanků. Ale v Evropě si nenechejme čínské auta natlačit. Stačí ty spousty podřadných gum na trhu, které mají už kvalitu Barumky.
Prozápadní Jelcin je prodal. Pro všechny postkomunistické země byl nekritický přístup k Západu smrtící, proto vyhráli jen ti, co Západu do zadku tolik nelezli - Čína je dokonalým příkladem. Na příkladu Číny a EU je taky jasně vidět, kam vede vazalství k USA a kam vede odpor k vazalství.
„Je nebezpečné být nepřítelem Ameriky, ale být jejím přítelem je smrtící."
PS: Posuzovat kvalitu bez zmínky o ceně je ignorantství.
„Je nebezpečné být nepřítelem Ameriky, ale být jejím přítelem je smrtící."
PS: Posuzovat kvalitu bez zmínky o ceně je ignorantství.
Vždycky si říkám, odkud se podobní týpci jako jsi ty berou. Potomci komunistických papalášů nebo komunistických lampasáků? Nebo jen chybějící vzdělání či mozková kapacita?
O tvém chybějícím vzdělání nemám žádných pochyb, takže jen pro tebe:
Ve vzdělaných společnostech je dobrým zvykem vyvracet argumenty a ne útočit bez argumentů na jinou osobu, kterou mimochodem, vůbec neznáš.
Ve vzdělaných společnostech je dobrým zvykem vyvracet argumenty a ne útočit bez argumentů na jinou osobu, kterou mimochodem, vůbec neznáš.
Mne sa vždy páči ako všelijakí títo proruskí riťolezi, ktorí by nadšene vítali okupantov si tu melú tie svoje žvásty z pohodlia kapitalizmu. Veď nikto im nebráni sa vysťahovať do Ruska alebo Číny. Ako ten proruský konvoj áut nedávno v Berlíne. Veď nech sa tak idú hrdo voziť po Moskve. Dobre vedia, prečo odtiaľ zdrhli.
Mně se líbí, jak je někdo i dnes natolik neznalý, že vytahuje komunistickou SSSR a nechápe, že Rusko už komunistické není. To je opravdu trapné a pro mě nepochopitelné. Zcela se tak vylučují z rozumné diskuze už na začátku, což je jediné pozitivum.
BTW znám spoustu Čechů a Slováků v USA a taky vědí proč emigrovali a proč se třeba časem vrátí.
BTW znám spoustu Čechů a Slováků v USA a taky vědí proč emigrovali a proč se třeba časem vrátí.
Tomu se říká národní hrdost obdivovat rusáky, že žijí jako bílí neandrtálci a přitom se mít jako prase v žitě. Kdyby si ale rusáci nepovraždili inteligenci, nerozkradli vše co se dalo, neprochlastali a makali jako kdysi v Evropě, byli by velmoc. Už záměrně nepíšu rusáky s dvěma s, protože ti němci měli vojsko jako zorganizovaný stroj, úplný opak ruské frašky.
za putina sa zvýšili v rusku platy 14x/násobne/, na ukraine nula, nič - už rozumieš ?
Jako že RuSSák je méně nebo více rozpínavý v závislosti na režimu, který tam momentálně mají? Zkus mi odvyprávět raději tu o Budulínkovi, ta je lepší.
TWL, no daj ktoré automobilky predal Jeľcin na západ a dnes nefungujú?
A přitom měli tak skvěle nakročeno... Moskvič 2142 Kníže Vladimír by vytřel celému západu zrak, nebýt rozpadu SSSR...
https😐/cs.wikipedia.org/…oskvi%C4%😁_2142
https😐/cs.wikipedia.org/…oskvi%C4%😁_2142
Sorry, ale to auto má jednu věc, kterou žádné zápdní 90s nemohlo konkurovat... přijít na diskotéku a říct, že si přijel s knížetem, tak to by bylo stylový! 😁 Určitě by jedno měl i Jonák ve své době !
Mnohem modernější a luxusnější než Kníže Vladimir byl model "Ivan Kalita", osazený R4 2,0 Renault a dokonce byly i 4x4 verze.
Byla to taková rusko-francouzská amerika (designem)
Byla to taková rusko-francouzská amerika (designem)
Jo, ten si pamatuju, taková parodie na Lincoln Town Car 😁 Hele, to byla fakt zoufalost.
Navíc se podívej, jakou limuzínu v tu dobu dělal Renault u sebe doma
http😐/www.autickar.cz/…x500x1c0000.jpeg
Holt, zajímavá automobilová větev, podíval bych se, projel, ale ruské výrobky byly spíše průměrné a v tomto případě těžce zaostávající za západem.
Navíc se podívej, jakou limuzínu v tu dobu dělal Renault u sebe doma
http😐/www.autickar.cz/…x500x1c0000.jpeg
Holt, zajímavá automobilová větev, podíval bych se, projel, ale ruské výrobky byly spíše průměrné a v tomto případě těžce zaostávající za západem.
Vypadá to jako nějaká parodie... podobně jako facelifty Tatry 613 nemohly zakrýt celkovou zastaralost toho auta.
No, vzhledem k tomu, že stát nebyl do Moskviče dlouhá léta ochoten nasypat ani rubl a dokonce neumožnil ani dostavět tu novou motorárnu, na kterou si AZLK (Moskvič) vzal ještě za sojuzu úvěr, tak ten Ivan Kalita byl asi maximum možného.
Desing je prostě jen hranatý Aleko sedan, vylepšený na maximum možného, velký krok vpřed byl halvně interiér a ta francouzská technika.
Nic modernějšího jak Kalita a Lada 110 s motorem Opel (LADA-21116 , R4 2,0 Opel, 150 HP) , který ale taky vzniklo jen pár kusů v roce 1998 v rusku nebylo.
Desing je prostě jen hranatý Aleko sedan, vylepšený na maximum možného, velký krok vpřed byl halvně interiér a ta francouzská technika.
Nic modernějšího jak Kalita a Lada 110 s motorem Opel (LADA-21116 , R4 2,0 Opel, 150 HP) , který ale taky vzniklo jen pár kusů v roce 1998 v rusku nebylo.
Jenže tak to prostě bylo se všemi východními automobilkami po revoluci, žádná bez zahraničního vstupu nebyla schopna po skvělých 40ti +/- letech vlády ruska být konkurenceschopna. Ta Lada 110 na tom vlastně byla ještě docela slušně.
takhle vlastně vypadá ta soběstačnost v praxi - absence konkurenčního prostředí = zaostávání.
takhle vlastně vypadá ta soběstačnost v praxi - absence konkurenčního prostředí = zaostávání.
Soběstačnost souvisí se strategií národního hospodářství a nemá nic společného s absencí konkurenčního prostředí.
Američané podporují svoje výrobce čipů, Korejci to samé, ale když tohle chce někdo po EU, tak je odpůrce konkurenčního prostředí? Ne ne. Dnešek je holt takový, že skutečně volný trh a zdravá konkurence neexistuje a EU se tomu musí přispůsobit nebo jen pořád něco od někoho nakupovat.
Američané podporují svoje výrobce čipů, Korejci to samé, ale když tohle chce někdo po EU, tak je odpůrce konkurenčního prostředí? Ne ne. Dnešek je holt takový, že skutečně volný trh a zdravá konkurence neexistuje a EU se tomu musí přispůsobit nebo jen pořád něco od někoho nakupovat.
Soběstačnost ve smyslu socíku (na který se odkazují) a těch blábolů, co tu prosazují "nacionalistické strany" s obdivem k SSSR a dnešnímu diktátorskému režimu v Rusku je ale pitomost, která nemá se zdravou podporou domácího trhu nic společného, to si trochu pleteš.
Vím, co jsi zač a vím, že si úmyslně překroutil něco, co jsem nenapsal... mne nevyprovokuješ soudruhu 😉
Vím, co jsi zač a vím, že si úmyslně překroutil něco, co jsem nenapsal... mne nevyprovokuješ soudruhu 😉
Ještě znát význam pojmů. Podpora podniků, tak je dnes v tzv. kapitalistických státech běžná, je proti tomu co říká teorie kapitalismu - i proto se to dělá i skrytě, aby to lidem nedošlo. Bylo to hodně vidět např. v Jižní Koreji (Samsung a spol.), tam to prostě nebylo o šikovném člověku co začal od nuly a vybudoval megakorporaci, ale o prakticky nelegální státní podpoře.
Rýpat a rozvracet umíš hezky, stejně jako velká část agentů, ale jsi mimo téma 😊
Kapitalismus = čistý kapitalismus, neexistuje a nikdy neexistoval, ale to, v čem žijeme nyní je zatím to nejlepší, co tady bylo a všechny ostatní systémy byly horší.... Můžeme řešit, že jedna vláda udělá něco špatně, ale v principu ten systém má své slabiny, ale pro občany je to daň za blahobyt.. za mne akceptovatelný a nevyměnil bych ho za nic ani v historii, ani v současnosti... tak to prosím vzkaž tam domu, a dej nám pokoj v diskuzi o autech 😊
Kapitalismus = čistý kapitalismus, neexistuje a nikdy neexistoval, ale to, v čem žijeme nyní je zatím to nejlepší, co tady bylo a všechny ostatní systémy byly horší.... Můžeme řešit, že jedna vláda udělá něco špatně, ale v principu ten systém má své slabiny, ale pro občany je to daň za blahobyt.. za mne akceptovatelný a nevyměnil bych ho za nic ani v historii, ani v současnosti... tak to prosím vzkaž tam domu, a dej nám pokoj v diskuzi o autech 😊
Ono ty ruské automobilky měly v 80. letech řadu nových modelů.....
Namátkou Iž Orbita, ZAZ Tavria, Lada Samara, Volha 3105 - jenže za Gorbi perestrojky, což byly na papíře krásné reformy, v reálu jeden velký bo*del, kdy přestalo fungovat i to co předtím fungovalo - se dost špatně držela kvalita výroby.
A samozřejmě věci zavedené do výroby 1984-1989 asi bez invací nemohly být o 10-15 moderními...A ty infovace do toho nikdo za Jelcina nedával, nebo jen dost obtížně a ještě pro omezený počet kusů....
Namátkou Iž Orbita, ZAZ Tavria, Lada Samara, Volha 3105 - jenže za Gorbi perestrojky, což byly na papíře krásné reformy, v reálu jeden velký bo*del, kdy přestalo fungovat i to co předtím fungovalo - se dost špatně držela kvalita výroby.
A samozřejmě věci zavedené do výroby 1984-1989 asi bez invací nemohly být o 10-15 moderními...A ty infovace do toho nikdo za Jelcina nedával, nebo jen dost obtížně a ještě pro omezený počet kusů....
Dobře, ale byly by ta auta konkurenceschopná autum z Evropy/JAP/USA 80tych let ? I kdyby byla uvedena na trh ?
Samara jako levnější auto asi tak do roku 90 proč ne, ale pořád to byla jen evoluce Žigulu, takže zastaralá platforma na tu dobu.
ZAZ dle recenzí byl krám, navíc v době, kdy v této třídě nastupovala VW Pola, první Clia, Peugeot 205 a podobně
GAZ - jo, to vypadalo i západně a nebylo to tak trapný, jako ten Moskvič, otázkou by byla kvalita a výkony ? Moc o něm na rychlo nejde najít.
Suma sumárum, jediný dle mne zajímavý nápad byl GAZ, ale potřeboval by západní techniku...
Já vím, že jejich techniku máš rád, ale budeš-lu upřímný, drtivou většinu okopírovali, Žigula, i vlastně ten Kalašnikov 😁
Samara jako levnější auto asi tak do roku 90 proč ne, ale pořád to byla jen evoluce Žigulu, takže zastaralá platforma na tu dobu.
ZAZ dle recenzí byl krám, navíc v době, kdy v této třídě nastupovala VW Pola, první Clia, Peugeot 205 a podobně
GAZ - jo, to vypadalo i západně a nebylo to tak trapný, jako ten Moskvič, otázkou by byla kvalita a výkony ? Moc o něm na rychlo nejde najít.
Suma sumárum, jediný dle mne zajímavý nápad byl GAZ, ale potřeboval by západní techniku...
Já vím, že jejich techniku máš rád, ale budeš-lu upřímný, drtivou většinu okopírovali, Žigula, i vlastně ten Kalašnikov 😁
A ještě u všeho šíleně dlouho trval náběh sériové výroby...Viz právě ta 110 nebo Lada Niva 2123 (ta nová, co se dnes jmenuje travel). Tam sice najela výroba, ale malosériová, kdy to bouchali v počtech jako Maserati....protože zase nebyly peníze na rozjezd klasické sériovky, tak nakonec museli udělat joint-venture s GM a bouchalo se to jako Chevrolet Niva.
Rusko nikdy nemělo problém něco vyvinout aby to bylo moderní nebo světově unikátní - šikovných lidí tam měli vždycky dost, ale problém byl vůbec spustit sériovou výrobu, protože na to nebyly peníze nebo ve všem byla šílené korupce a strnulost a byrokracie.
A v tomto bylo pradoxně Gorbiho éra a Jelcinova ta nejhorší co byla. Předtím ještě 60-70. léta docela šly a pak zas od 2000 to šlo pustupně taky nahoru.
Ale 1985-2000 je dost smutný období ohledně ruské techniky, vyvinuto mnoho zajímavého, ale ta reálná užitná hodnota dost slabá a kvalita špatná
To říkám naprosto otevřeně. Nemam potřebu to něco přikrášlovat.
Rusko nikdy nemělo problém něco vyvinout aby to bylo moderní nebo světově unikátní - šikovných lidí tam měli vždycky dost, ale problém byl vůbec spustit sériovou výrobu, protože na to nebyly peníze nebo ve všem byla šílené korupce a strnulost a byrokracie.
A v tomto bylo pradoxně Gorbiho éra a Jelcinova ta nejhorší co byla. Předtím ještě 60-70. léta docela šly a pak zas od 2000 to šlo pustupně taky nahoru.
Ale 1985-2000 je dost smutný období ohledně ruské techniky, vyvinuto mnoho zajímavého, ale ta reálná užitná hodnota dost slabá a kvalita špatná
To říkám naprosto otevřeně. Nemam potřebu to něco přikrášlovat.
Jenže ono to unikátní nemusí být vždy konkurenceschopné. To je problém Ruska. Vyvíjeli často věci, které byly k ničemu, nebo dávno překonané. Být tito šikovní vědci pod vedením západních firem, pak by jistě dokázali mnohem více... takže ano, problém je i ten systém, který tam byl, je a asi i bude...
Ono rusko je svými podmínakmi a rozlohou taky velmi specifická země, takže potřebovalo i speciální techniku ala šnekové blátochody, speciální vojenská vozidla co projela všechno, potřebovala hodně energie, proto se hodně investovali do oblasti jaderných elektráren , ledoborců, samozřejmě v tom hráli roli i jaderné zbraně.
Ale prostě byli tam věci co nikdo první neměl.
Kdo zkoušel v 80 letech letadlo s motorem na zemní plyn a vodík?
Kdo měl funční Ekranoplán velikosti co byl LUN schopný nést ostré zbraně?
Kdo měl obří nákladní letadlo jako byl AN 225 Mrija?
Kdo měl raketoplán co uměl sám přistát naváděný počítačem?
Kdo měl vlastní vesmírnou stanici v kosmu (MIR) a té současné mezinárodní dodal 3 moduly?
Kdo oživil zamrzlou a nefunkční vesmírnou stnanici rotující kolem své osy? Nikdo....jen rusové a Saljut 7.
A desítky dalších věcí, že to nebylo někdy dotažený do konce neznamená že to nefungovalo. A hlavně to ukazuje, že tam byli šikovní lidi.
Proto sem tu vždycky prskal nad plky, jak tam ožralý mužik neumí vyrobit matičku.
Přitom to byly bud unikátní věci, nebo jediný další kdo to uměl byli američani.
A inspirace designem mě nevadí.
rusové nikdy nekopírovali nic 1:1, ani ten raketoplán. Další věci byli nakoupené licence nebo prostě využití techniky z Land Lease. nebo kořistní německá technika. Ostatně tu zkoumali vehementně jak amíci, tak i britové.
Vždycky to uzpůsobovali vlastním cílům a potřebám.
To že ZIL 111 vypadá jako Cadillac neznamená, že na něj něco z Cadillcu pasuje.
Krom nakupovných součástek o čem tu taky nevíte, jako že tam byly světa General Electric, belgický skla, brzdový systém Girling atd.
Ale prostě byli tam věci co nikdo první neměl.
Kdo zkoušel v 80 letech letadlo s motorem na zemní plyn a vodík?
Kdo měl funční Ekranoplán velikosti co byl LUN schopný nést ostré zbraně?
Kdo měl obří nákladní letadlo jako byl AN 225 Mrija?
Kdo měl raketoplán co uměl sám přistát naváděný počítačem?
Kdo měl vlastní vesmírnou stanici v kosmu (MIR) a té současné mezinárodní dodal 3 moduly?
Kdo oživil zamrzlou a nefunkční vesmírnou stnanici rotující kolem své osy? Nikdo....jen rusové a Saljut 7.
A desítky dalších věcí, že to nebylo někdy dotažený do konce neznamená že to nefungovalo. A hlavně to ukazuje, že tam byli šikovní lidi.
Proto sem tu vždycky prskal nad plky, jak tam ožralý mužik neumí vyrobit matičku.
Přitom to byly bud unikátní věci, nebo jediný další kdo to uměl byli američani.
A inspirace designem mě nevadí.
rusové nikdy nekopírovali nic 1:1, ani ten raketoplán. Další věci byli nakoupené licence nebo prostě využití techniky z Land Lease. nebo kořistní německá technika. Ostatně tu zkoumali vehementně jak amíci, tak i britové.
Vždycky to uzpůsobovali vlastním cílům a potřebám.
To že ZIL 111 vypadá jako Cadillac neznamená, že na něj něco z Cadillcu pasuje.
Krom nakupovných součástek o čem tu taky nevíte, jako že tam byly světa General Electric, belgický skla, brzdový systém Girling atd.
Já si nikdy nemyslel, že rusko nemá šikovné lidi, to určitě má, ale bohužel celý ten národ je determinován k neúspěchu díky jejich vedení a korupci a celému tomu zažitému systému, kdy je vše potlačeno silou, restrikcemi a strachem. A v tom ti chytří vědci, konstruktéři a inženýři prostě nemohou efektivně fungovat... Dnes jsem viděl video rozboru ruského dronu, jako objektiv na focení používám foťák Canon! Celý foťák 😁 a nádrž z PET lahve 😁 To je jako kdyby to stavěl amatér (na drhou stranu je obdivuhodné, že to vůbec funguje, když mají rozkradené zdroje).
Ale i přesto, že tohle vše je fakt a že za to samotní vývojáři nemohou (není to jejich hloupost či zaostalost) nemění nic na faktu, že mixem událostí je ta země jedna obrovská potěmkinova vesnice, nebo jak trefně poznamenal Petros Michopulos, Rusko je velký barel ropy a zemního plynu, který ovládá mafie.... bohužel.
No, a že USA vytěžilo německé vědce - rozhodně ano, Němci vždy patřili na špičku ve vývoji 😊
Ale i přesto, že tohle vše je fakt a že za to samotní vývojáři nemohou (není to jejich hloupost či zaostalost) nemění nic na faktu, že mixem událostí je ta země jedna obrovská potěmkinova vesnice, nebo jak trefně poznamenal Petros Michopulos, Rusko je velký barel ropy a zemního plynu, který ovládá mafie.... bohužel.
No, a že USA vytěžilo německé vědce - rozhodně ano, Němci vždy patřili na špičku ve vývoji 😊
Ale nehovor, ak nemali problém prečo im Ladu vyvinul Fiat? Prečo ZILy, Krazy atď. dlho vyzerali ako Studebakery či GMC z II.svetovej? Čo na tých autách vyvinuli? A čo ten Moskvič, ktorého prvé modely boli v podstate OPELy ešte aj výrobná linka bola ukradnutá z Nemecka ako vojnová reparácia? Vlastný vývoj bola Pobeda, prvé GAZ y a vládne Čajky či neskôr Zily.
Fiat jim nic nevyvinul (jakoby na přání), koupili si licenci na hotový - již existující produkt.
Protože se tam inspirovali v rámci LandLease techniky, to je snad jasné, navíc ZIL měl opět zakoupenou licenci na motory Buick od GM.
Těch Moskvičů bylo trošku víc než jen ten první což je ta válečná kořist Opel.
Protože se tam inspirovali v rámci LandLease techniky, to je snad jasné, navíc ZIL měl opět zakoupenou licenci na motory Buick od GM.
Těch Moskvičů bylo trošku víc než jen ten první což je ta válečná kořist Opel.
Licenciu kúpili a potom zistili, že originál potrebuje cesty a tie v tom čase v Sojuze akosi chýbali. Takže čo urobil Fiat, vyvinul úpravy, aby sa to auto mohlo pohybovať aj na menej kvalitných áut a nerozpadalo sa. Však originál sa od Lady líši dosť. To už Tofas vyrábaný v Turecku bol licencovanou kópiou. Ale to ty dobre vieš.
Design vylepšený velkou chromovou maskou a bílejma pruhama na pneu... no tak to jo.
Problém aut je, že je to strašně komplexní disciplína... a luxusní auta tuplem. Můžeš zamakat třeba na tom interiéru, nebo na elektronice... ale nebylo v silách žádný automobilky východního bloku postavit komplexní auto dle standardů 21. století.
Ještě třeba u nás bylo hodně technicky zdatných lidí i potenciálních subdodavatelů, kteří by třeba měli nějakou šanci (jako že třeba 10😖 rozjet to ve vlastní režii jen s nákupem technologií od Bosche a Conti a tak...
Problém aut je, že je to strašně komplexní disciplína... a luxusní auta tuplem. Můžeš zamakat třeba na tom interiéru, nebo na elektronice... ale nebylo v silách žádný automobilky východního bloku postavit komplexní auto dle standardů 21. století.
Ještě třeba u nás bylo hodně technicky zdatných lidí i potenciálních subdodavatelů, kteří by třeba měli nějakou šanci (jako že třeba 10😖 rozjet to ve vlastní režii jen s nákupem technologií od Bosche a Conti a tak...
Chromovaná maska, jiná přední a zadní světla, jiný motor a převodovka, jiný inteiér včetně dřeva, kůže a el. výbavy.jiná kola.
Víc nešlo udělat, možná tam dát tak digiklimu a nakoupený automat.
Na zbytek už potřebuješ novou platformu a novou kastli, na to jim nikdo nedal peníze.
ostatně amíci jeli podobné inovace taky, z hranté viktorky kulatou a bouchalo se to dalších 20 let.
Akorát jim šly ty facelifty poněkud lepší, měli víc peněz a možností.
Ale princip stejnej - vylepšená technika z 80. tek používaná dál a vyráběná na 15x zaplacených výrobních linkách.
Víc nešlo udělat, možná tam dát tak digiklimu a nakoupený automat.
Na zbytek už potřebuješ novou platformu a novou kastli, na to jim nikdo nedal peníze.
ostatně amíci jeli podobné inovace taky, z hranté viktorky kulatou a bouchalo se to dalších 20 let.
Akorát jim šly ty facelifty poněkud lepší, měli víc peněz a možností.
Ale princip stejnej - vylepšená technika z 80. tek používaná dál a vyráběná na 15x zaplacených výrobních linkách.
Mně to přesně připomíná tohle:
https😐/www.wikicars.cz/…tatra_t700-2.jpg
Jakože snaha se asi možná cení, ale pořád je to to auto ze sedmdesátek, který ve finále nejlíp vypadalo v té původní podobě
https😐/upload.wikimedia.org/…/Tatra613_2I.jpg
https😐/www.wikicars.cz/…tatra_t700-2.jpg
Jakože snaha se asi možná cení, ale pořád je to to auto ze sedmdesátek, který ve finále nejlíp vypadalo v té původní podobě
https😐/upload.wikimedia.org/…/Tatra613_2I.jpg
Však jo, maximum možného.
Ten princip Tatry dotáhli nejdál u ZILu právě.
https😐/blog.auto.cz/…-pribeh-nekonci/
Tam zbyla stará kastle , podvozek a motor, který vylepšili vstřikováním.
A zbytek je kompletně novej - celej inteiér, střecha (u kabrioletů), převodovka, zrcátka, světla.
To všechno se dá nakoupit odjinud nebo si to nechat někde vyrobit na míru a nestojí to zas tak extrémně šílený peníze.
Ale nic dalšího nejde, ještě možná dát tam jinej motor od jinýho výrobce - na cokoliv dalšího to už musíš vyvinout nový auto a to stojí výrazně jiný peníze.
Tatra 613/700 resp. ten ZIL byl maximální vytěžení starého auta na co nejvíc moderní....
Ten princip Tatry dotáhli nejdál u ZILu právě.
https😐/blog.auto.cz/…-pribeh-nekonci/
Tam zbyla stará kastle , podvozek a motor, který vylepšili vstřikováním.
A zbytek je kompletně novej - celej inteiér, střecha (u kabrioletů), převodovka, zrcátka, světla.
To všechno se dá nakoupit odjinud nebo si to nechat někde vyrobit na míru a nestojí to zas tak extrémně šílený peníze.
Ale nic dalšího nejde, ještě možná dát tam jinej motor od jinýho výrobce - na cokoliv dalšího to už musíš vyvinout nový auto a to stojí výrazně jiný peníze.
Tatra 613/700 resp. ten ZIL byl maximální vytěžení starého auta na co nejvíc moderní....
Jo... a evidentně to nestačí... ne mimo uzavřené hřiště za železnou oponou.
Ten blog jsem četl... a je to přesně ono - partička čtyř nadšenců se snaží různě spíchnout dohromady čtyři kusy auta, tak napůl se jim to povede... takhle se v dnešní době auta dělat nedají.
PS: teď v elektroéře by to možná mohlo být jednodušší... o něco.
Ten blog jsem četl... a je to přesně ono - partička čtyř nadšenců se snaží různě spíchnout dohromady čtyři kusy auta, tak napůl se jim to povede... takhle se v dnešní době auta dělat nedají.
PS: teď v elektroéře by to možná mohlo být jednodušší... o něco.
Ty oslňující encyklopedické znalosti o sovjetskoj technike to se učilo na VUMLu?
V 90 a 00 létech existoval VUML?
někdo se zajímá o němce, někdo o japonce a někdo o americkou, ruskou a britskou techniku.
Nemam rád tuctový plečky co stojí na každým rohu, to už snad višchni, co mě tu 22 let znaj ví.
někdo se zajímá o němce, někdo o japonce a někdo o americkou, ruskou a britskou techniku.
Nemam rád tuctový plečky co stojí na každým rohu, to už snad višchni, co mě tu 22 let znaj ví.
"V 90 a 00 létech existoval VUML?"
To netuším. Někde jste se vy russomilci vzdělávat museli ne?
To netuším. Někde jste se vy russomilci vzdělávat museli ne?
Já se vzdělávám sám, aktivním vyhledáváním informací o civilní i vojenské technice.
Mam to jako koníček.
Divný vid?
Mam to jako koníček.
Divný vid?
Upřímně? Je to divnej koníček. Ačkoli jsou i horší. Jsou i případy lidí s tvým koníčkem, kteří - světe div se - nejsou otevřeně russofilní. Takže jako vysvětlení to nestačí.
A já tu někde otevřeně podporuju Putina?
Já sem si dovolil napsat POUZE FAKT, že Jelcin to od roku 1990 do roku 2000, kdy byl fakticky u moci rozhodně nevedl nijak lépe, než Putin v letech 2000-2010, co se týče ekonomiky.
Za Jelcina byl v Rusku neskutečnej borčus a co šlo prodat amíkům a evropanům, to se prodalo a zbytek vyutnelovali bývalí kgbáci a vychánkové, nebo se to nechalo zkrachovat, nebo to bylo minimálně ve fázi hybernace, papírově to existovalo, chodili tam lidi na šichtu, ale reálně to nic nevyrábělo, viz takovej Tupolev.....
Já sem si dovolil napsat POUZE FAKT, že Jelcin to od roku 1990 do roku 2000, kdy byl fakticky u moci rozhodně nevedl nijak lépe, než Putin v letech 2000-2010, co se týče ekonomiky.
Za Jelcina byl v Rusku neskutečnej borčus a co šlo prodat amíkům a evropanům, to se prodalo a zbytek vyutnelovali bývalí kgbáci a vychánkové, nebo se to nechalo zkrachovat, nebo to bylo minimálně ve fázi hybernace, papírově to existovalo, chodili tam lidi na šichtu, ale reálně to nic nevyrábělo, viz takovej Tupolev.....
Kdybys byl tak vzdělaný a inteligentní jak zde předstíráš, tak bys minimálně polovinu svých příspěvků vůbec nenapsal.
Ty nemáš právo posuzovat prokazatelně normální koníčky ostatních. Já se taky zajímám o všelijakou techniku/technologie a je mně jedno jaké je národnosti. To není divný koníček jako např. chodit v růžovým latexu po ulici. Začni tu svojí hlavu používat a nevyjadřovat se jak naprostý omezenec.
Ty nemáš právo posuzovat prokazatelně normální koníčky ostatních. Já se taky zajímám o všelijakou techniku/technologie a je mně jedno jaké je národnosti. To není divný koníček jako např. chodit v růžovým latexu po ulici. Začni tu svojí hlavu používat a nevyjadřovat se jak naprostý omezenec.
My jsme vazaly USA? Jak se to projevuje?
Je jasné, jak prohrát - být jako Venezuela, Severní Korea... Rusko.
Čína - to by bylo na dýl. Ale jestli bych chtěl raději žít v EU nebo v Číně, v tom mám úplně jasno.
Je jasné, jak prohrát - být jako Venezuela, Severní Korea... Rusko.
Čína - to by bylo na dýl. Ale jestli bych chtěl raději žít v EU nebo v Číně, v tom mám úplně jasno.
možno by si mal ísť teraz do ameriky, tam by ti bolo dobre, lepšie ako doma, alebo nie ?
Děkuji za péči, já se tu mám dobře.
Mohl bych mít víc peněz někde jinde, dneska už bych klidně mohl pracovat pro americkou firmu doma z obýváku... ale radši budu kopat za domácí tým.
Mohl bych mít víc peněz někde jinde, dneska už bych klidně mohl pracovat pro americkou firmu doma z obýváku... ale radši budu kopat za domácí tým.
Ono by to chtělo trochu prošťourat ty prorusácké účty a řádně je rozdělit, ty profesionální provokatéry placené v rublech vyhostit a zablokovat a ty hloupé přikyvovače poslat na výměnný měsíční pobyt do Ruska, s tím , že má právo tam zůstat. Počet dobrovolníků by byl asi nula, že, nikdo by do Ruska nechtěl.
Naštěstí tady jsi jen anonymní jelito v diskuzi a ne vrchní cenzor, tak si jdi leda tak prošťouchnout ucho.
Když to tak čtu, napadla mne řečnická otázka,proč někdo, kdo nadává na cenzuru vzhlíží k rusku? To je jako vegetarián, který by slintal nad buřtem 😁
Jelcin je prodal úplně stejně, jako když tady v devadesátkách kdejaký uplacený starosta zprivatizoval obecní vodovod (stylem zisky Veolii, náklady obci). To ale přece neříká nic o tom, že privatizace je špatná, západ je špatný, USA jsou špatné atd... Naopak je potřeba máknout hlavně na sobě a z toho socialistického (a následně privatizačního) marasmu se vyhrabat. Což se Rusku jaksi ne a ne dařit.
Jinak pokud Rusko svého času zbohatlo, bylo to díky nárůstu cen ropy (a náhodou přitom byl Putin prezidentem - to je podobné jako Babiš a jeho hospodářský růst)
Jinak pokud Rusko svého času zbohatlo, bylo to díky nárůstu cen ropy (a náhodou přitom byl Putin prezidentem - to je podobné jako Babiš a jeho hospodářský růst)
Tam jde o to, kolik těch podniků za Jelcina fungovalo čistě papírově a vlastně nic reálně nevyráběli a za Putina vyrábět začli.
Typický příklad je letectví....
A ruské automobilky za Jelicna se nechavali jet bez investic nebo se akorát tunelovali.
Jak dopadl Moskvič, ZIL, Iž Avto atd asi není potřeba zminovat.
Typický příklad je letectví....
A ruské automobilky za Jelicna se nechavali jet bez investic nebo se akorát tunelovali.
Jak dopadl Moskvič, ZIL, Iž Avto atd asi není potřeba zminovat.
Upřímně obdivuji tvoji trpělivost s těmi primitivy....např. Rakousko vůbec žádná vlastní osobní auta nevyrábí a mnoho dalších Západních zemí. USA dokonce s automobilovým průmyslem zkrachovala, rovněž zkrachovala i s hypotečním bydlením, padají jim osobni letadla, že je musí uzemnit....a v životě bych to nepoužil jako samostatnou argumentaci v porovnávání kvality. Na takhle nízkou úroveň prostě klesat nebudu. Rusko je díky Putinovi velmi ekonomicky, hospodářsky a vojensky silná země. Dnes nejsilnější. Jen v roce 2021 bylo Rusko na Orbitu 19x..... :-!
Hospodářsky (i ekonomicky... jakej v tom je rozdíl? 😄 ) je Rusko cca. někde mezi Itálií a Španělskem, daleko za Francií, Německem nebo Anglií. Teda bylo, před válkou. V přepočtu na osobu jsou někde na polovině ČR.
Jo... vesmír, zbraně, papaláši... na to se peníze najdou. O to méně zbude na lidi.
PS: HDP je teda trošku kontroverzní ukazatel...
Jo... vesmír, zbraně, papaláši... na to se peníze najdou. O to méně zbude na lidi.
PS: HDP je teda trošku kontroverzní ukazatel...
hele podle mě MS-sport stejně jen trolí, protože tohle přece nemůže nikdo myslet vážně.... 😁
1. Ptáš se na to jaký je rozdíl mezi hospodářstvím a ekonomikou?? Vedete zde konfrontační hodnotící kategorické rádoby diskuze a ptáš se mě na základy?
2. Dnes si USA samy otevřeně na Rusko v rámci tohoto konfliktu netroufnou, poníženě zdrhly i z Afghanistánu, ani vojensky ani ekonomicky. Viz https😐/youtu.be/ESsisPGcVnY
3. Vesmír, zbraně, papaláši to je už pod moji úroveň. :-!
2. Dnes si USA samy otevřeně na Rusko v rámci tohoto konfliktu netroufnou, poníženě zdrhly i z Afghanistánu, ani vojensky ani ekonomicky. Viz https😐/youtu.be/ESsisPGcVnY
3. Vesmír, zbraně, papaláši to je už pod moji úroveň. :-!
1. Dej nějaký příklad státu, který je hospodářsky silný a ekonomicky slabý... nebo naopak.
2. No protože má Rusko jaderné zbraně... a USA (navzdory konspiračním teoriím) nemají na Ukrajině žádný velký zájem... krom nějakého smyslu pro fair play a mezinárodní právo a tak.
2. No protože má Rusko jaderné zbraně... a USA (navzdory konspiračním teoriím) nemají na Ukrajině žádný velký zájem... krom nějakého smyslu pro fair play a mezinárodní právo a tak.
Argentina a obracene Svycarsko. Naposledy co ti takto odpovidam na pro me opravdu otazky pod uroven. Nejses pro me partner pro diskuzi. Nic od tebe nenacerpam, ale ty ode me jo.
Hele nevím, za mě jsou to synonyma, i se to tak běžně používá (i v cizích jazycích). Ale nemám problém se tě už na nic neptat ani ti nic nepsat.
Synonyma?? Nechápu co tím myslíš a k čemu se to má vztahovat teď konkrétně?
Ptát se samozrejmě můzžeš, ale ne takto hloupě....jako že mě zkoušíš nebo že sám tomu vůbec nerozumíš. Musí to mít nějakou úroveň. :-!
Ptát se samozrejmě můzžeš, ale ne takto hloupě....jako že mě zkoušíš nebo že sám tomu vůbec nerozumíš. Musí to mít nějakou úroveň. :-!
Nejsi partner pro diksuzi, na stranu Ruska te neobrati… samozrejme slovickari. Pojem narodni Hospodarstvi se samozrejme pouziva k hodnoceni ekonomicke vykonnosti statu a patri donnej vsechny sektory, vcetne sluzeb
Vidíš jak seš mimo:-! Vůbec tě v té tvé palici nenapadne, že bys mohl být na straně Česka? :-! Máme vlastní jadernou energii, vlastní uhlí a trubky s ropou. Na plyn dosahneme. Co nám je po Ukrajine, USA?? Mně se libí co dělá Orbán :yes:
Jiste, Co je nam do druhejch a v pripade invaze kolaborovat…jo, to uz tu bylo a pak nastaly casy temna 😊 Ne nechci… diky.
😁 😁 co to zase meleš?? Pokusit se diskutovat s tebou je jako hrát tenis vo záclony :-!
Mnichov byl celej o kolaboraci. Italie kolaborovala, Slovaci kolaborovali a Češi ani nemluvím! Ale o tom jsem prave ve svym prispevku nepsal!! Naopak jsem psal o tom, ze je nejdulezitejsi delat vse pro dobro Ceska a ne kolaborovat s Americanama nebo Nemcema nebo kymkoliv jinym. Pouze se chovat jako Čech ve vlastnim ceskem zajmu. :-! Bohuzel tohle je na tebe moc slozity.
Mnichov byl celej o kolaboraci. Italie kolaborovala, Slovaci kolaborovali a Češi ani nemluvím! Ale o tom jsem prave ve svym prispevku nepsal!! Naopak jsem psal o tom, ze je nejdulezitejsi delat vse pro dobro Ceska a ne kolaborovat s Americanama nebo Nemcema nebo kymkoliv jinym. Pouze se chovat jako Čech ve vlastnim ceskem zajmu. :-! Bohuzel tohle je na tebe moc slozity.
Kolaborace a spojenectvi jsou dve veci… ty zaclono
😁 😁 jaká kolaborace koho vůči komu?? A spojenectví koho s kým? :-!
Ne, Mnichov byl přesně o tom co tu zastupujes ty.
Ústup zlu s nadějí, že tím to skončí. I ve Francii byla v té době "pátá kolona" která stejně jako ty dnes křičela "co je nám po ČR/Ukrajině"
Kam vedlo ustupovani zlu víme. Takže na Ukrajině se teď bojuje i za ČR. Jestli zavreme oči před tím, že rusko porusilo všechny zásady na kterých stojí moderní Evropa je jen otázka času kdy to co Ukrajinu potká i nás.
Ústup zlu s nadějí, že tím to skončí. I ve Francii byla v té době "pátá kolona" která stejně jako ty dnes křičela "co je nám po ČR/Ukrajině"
Kam vedlo ustupovani zlu víme. Takže na Ukrajině se teď bojuje i za ČR. Jestli zavreme oči před tím, že rusko porusilo všechny zásady na kterých stojí moderní Evropa je jen otázka času kdy to co Ukrajinu potká i nás.
Pochopil bych rozdíl bohatství vs. výkon ekonomiky... bohatej stát nemusí mít výkonnou ekonomiku, stejně jako bohatej člověk nemusí mít vysokej plat. Ale ekonomika i hospodářství je pro mě spíš to druhý, prostě HDP atd. No nic... další terminologickou diskusi už tu nepotřebujeme 😄
No to nevím....tápete v tom základním....právě v té základní terminologii a co ve skutečnosti znamená svým pojmenováním....a nick Ozzman k tomu vysvětlení napsal totální blbost.....nedivím se, že se pak naprostá většina z vás uchyluje k fandění někomu proti někomu na základé emocí tedy dojmů a ne vědomostí tedy pojmů. :-!
Že v Číně končí finanční dotace na EV a že tam stojí EV stejně jako spalováky.
Záměrně to popírají, aby mohli tvrdit, že EV nemají smysl.
Záměrně to popírají, aby mohli tvrdit, že EV nemají smysl.
Tesla Model 3 tam stojí víc než auto se spalovákem. Jestli myslíš ty jejich vylepšené golfové vozíky, tak ty jsou dobré do města, ale jinak je proti nim i stará Fabie použitelnější.
Myslím cenu Golfu a ID.3. Oba za shodnou cenu, od 24 000.
Lze z tohodle jednoho příkladu odvodit to cos napsal? Mohli bysme srovnávat 150 dvojic spalovák-elektro a stejně bysme nedošli k závěru. Zatím se tam prodá mnohem víc aut se spalovákem, tak to asi má nějaký důvod.
ja mám originál LPG/samozrejme benzín/, to je tiež dobrá cesta
Tak LPG je spíš takový "daňový únik" - jeho smysluplnost je dána na milost ministerstva financí.
Auto na LPG má o 25% nižší emise jak stejný vůz na benzín.
To není smysluplné?
Navíc lze vyrábět i tzv. BioLPG - stačí si o tom něco nastudovat.
To není smysluplné?
Navíc lze vyrábět i tzv. BioLPG - stačí si o tom něco nastudovat.
V praxi je na tom LPG ještě líp. LPG je o něco horší než CNG na kterým lidi normálně vaří. Vařit doma na benzínu nebo naftě, to bych nechtěl ani s EU7.
A někteří vaří i na LPG. 😉
Na druhou stranu ono palivo v autě v podstatě až tak "nehoří", ale je to sled nespojitých "výbuchů"...
Na druhou stranu ono palivo v autě v podstatě až tak "nehoří", ale je to sled nespojitých "výbuchů"...
Tak já myslel ekonomickou smysluplnost, která je dána zdaněním. Daně s emisemi, jak víme, prakticky nesouvisejí. To by jinak nemohlo být zdanění nafty o xx % nižší než zdanění benzinu.
Mimochodem pokud se napíše "má o 25 % nižší emise", tak by bylo dobrý napsat čeho. 😉
Mimochodem pokud se napíše "má o 25 % nižší emise", tak by bylo dobrý napsat čeho. 😉
všimnite si že číňan vždy príde ako na to - hybrid áno, čisté elektro kravina
https😐/www.e-flotila.cz/…ast-celym-trhem/
Mam tam vše co potřebuju - vyhřívaný/ventilovaný sedačky od italské Poltrona Frau, vyhřívaný volant, duální klimu, automat, adaptivní tempomat, el. okna, zrcátka, blind spot, hill assist, el. stavitelný volant, pedály, sedačky, umí to bluetooth, cd/dvd, usb....
A podobně to má asi celá řada lidí.