Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Poprvé jsme řídili Maserati Grecale: Je to Neptun do města!

Maserati už není v segmentu SUV nováček, novinka Grecale má ale potenciál stát se nejprodávanějším vozem značky. Zabodovat chce moderním interiérem a motorem ze sporťáku.
Zpět na článek
12. 4. 2022 14:11
12. 4. 2022 09:47
12. 4. 2022 09:56
12. 4. 2022 16:33
12. 4. 2022 14:41
12. 4. 2022 10:11
12. 4. 2022 11:12
12. 4. 2022 12:11
12. 4. 2022 14:39
Avatar - MS-sport
12. 4. 2022 08:32
Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Konečně někdo odklonil výfukové plyny pryč od turba! Tuhle E-prasárnu a schválnost, která turbomotory nejvíce ničí kdysi účelově prosadili eko-teroristi stejně jako EGR ventil a další nesmysly. :-!
Rozbalit vlákno
19
Avatar - Ham.
12. 4. 2022 09:45
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Skutečně? A jak se bez těch výfukových plynů to turbo roztočí a vytvoří plnící přetlak pro plnění motoru? Obtokový ventil mají dnes všechna benzínová turba a neslouží k odklonění výfukových plynů od turba, ale jen k regulaci tlaku.
Avatar - Dinar
12. 4. 2022 09:53
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
:-[] :-[] Nechceš zkusit diskutovat raději na Květy.cz?
Avatar - MS-sport
12. 4. 2022 10:00
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Výfukové plyny, které proudí z motoru ven, na své cestě roztáčejí turbínové kolo, které je na stejné hřídeli, jako kolo sací. To nasává vzduch proudící sáním zvenku, zvyšuje jeho tlak a tím i výkon celé pohonné jednotky...... :-!
Někdy se na ty Květy cz za tebou zastavím :-! :yes:
Avatar - Dinar
12. 4. 2022 10:07
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
1. Konečně někdo odklonil výfukové plyny pryč od turba!
2. Výfukové plyny, které proudí z motoru ven, na své cestě roztáčejí turbínové kolo.

Hlavní je, mít jasno... :-[] :-[]
Avatar - KANKUNEN
12. 4. 2022 10:18
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
To je ten rozdíl, Nettuno a Neptuno.
12. 4. 2022 12:31
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Hm, popravde z tejto vety v článku som trochu rozpačitý:
"Zajímavé je také použití elektrického obtokového ventilu turbodmychadla, který odklání výfukové plyny od jeho turbíny."
Avatar - KANKUNEN
12. 4. 2022 12:39
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
To ti vysvětlí MS turbo
12. 4. 2022 14:37
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Bol by som radšej, keby to vysvetlil niekto, kto má o tom bližšiu predstavu ako ja. Skúsiš to, alebo budeš len ukazovať prstom? ;-)
12. 4. 2022 12:12
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Ty jsi vlastně dal dohromady konspiraci a ještě si ji zároveň dementoval :yes:
Avatar - kari.laz
12. 4. 2022 12:28
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Vzhledem k jeho kremlovitosti v tom má praxi :D
12. 4. 2022 12:39
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Já sem politiku nechodím řešit, zvedá se z toho kufr všude. Tady, kde může mít člověk klid, tak tu řádí Tenhle, Kylie se všemi možnými novými nicky a jim podobní.
Avatar - kari.laz
12. 4. 2022 13:21
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
No právě. Člověk by si některé zablokoval, ale pak zjistíš, že se celkem snížil počet diskutérů, se kterými zde diskutovat. Obecně se tu diskuze dost změnily a hodně se jich zvrhne v politické boje.
12. 4. 2022 13:43
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Ohledně Grecale...spousta lidí vybírá hlavně očima. Tam podle mě maserati zaspalo dobu. Bude to zřejmě i nekonečným posouváním představení modelu, ale kdyby takhle vypadalo v polovině minulé dekády, asi by to bylo lepší než teď.
R4 jako základ stačit budou, fakt je co psal Dinar. Chybí nějaká soft verze s V6.
Avatar - kari.laz
12. 4. 2022 15:56
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Problém je, že na trhu je spousta luxusních SUV. Snad každá značka, kdyby neměla SUV, jako by nebyla. A tak nějaká exklusivita moc nepomůže. SUV má Lamborghini, RR, Porsche, Aston... bude to jen další z mnoha.
Čtyřválec jako základ mě neuráží, ale jak už zde zaznělo, slabší šestiválec tam chybí.
12. 4. 2022 14:46
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
A niet sa čomu diviť, že to tu vyzerá ako to vyzerá. Hammuna dostane ban na jeden nick, a veselo rozdáva nadávky a vulgarizmy z ďalších dvoch alebo viacerých nickov. Redakciu to nejak netrápi, hrá sa na mŕtveho chrobáka, hoci tých náhlásených príspevkov dotyčného exota boli minimálne desiatky.
Strácame elementárnu ľudskú slušnosť a snáď už aj zdravý rozum. Vidíš, napíšeš reálny postreh z tunajších diskusií, na prvý pohľad je jasné, že máš pravdu, napriek tomu ti hneď niekto flákne palec dolu...
12. 4. 2022 13:24
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Já jsem tedy tento příspěvek pochopil jako ironii vůči "básnické až poetické " skladbě věty o odkloňování. Nic víc v tom nehledám.

Předpokládám, že zde snad i poslední diskutér ví, že nějakou regulaci a to hlavně právě obtokovým ventilem, má prakticky každý přeplňovaný motor od nepaměti. Snad není třeba, v tomto případě, nikoho školit. Nebo se pletu? :-)
Avatar - Roman Horký
12. 4. 2022 13:40
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Ten oblouk by tam mohl být, samozřejmě mě to napadlo. Ale tady se jedná špíše o opakovanou manifestaci hlouposti ms-sporta. Měl chudák zůstat raději u politiky, protože tam mu za jeho pablbství tleskají.
12. 4. 2022 14:38
Re: Trofeo. Ostatní motorizace o ničem.
Niečo tam byť môže, ale skutočnú funkciu, a najmä ak je to podané tak ako v článku, si dosť dobre predstaviť neviem. Ty áno?
Avatar - Oscar_Romero
12. 4. 2022 09:31
Do města?!
Debilita se nestane pravdou, když jí budete opakovat. Do města je mnohem vhodnější Swift, Aygo nebo Smart pro dva.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - žlababa
12. 4. 2022 11:09
Re: Do města?!
Vždyť do toho půl republiky nevleze
Avatar - Oscar_Romero
12. 4. 2022 11:29
Re: Do města?!
Tak si zkus starý mini cooper apod. a pak to Aygo. Ona i ta malá auta povyrostla a pokud není člověk morbidně obézní, tak krátkou jízdu ve městě dá.
12. 4. 2022 12:33
Re: Do města?!
Do mesta sú vpohode aj autá veľkosti Golfa, nemusia to byť len mini. Kto má rád svoje deti, ten ich dozadu do auta, kde sa operadlá prakticky dotýkajú zadného skla, neposadí.
12. 4. 2022 14:11
Re: Do města?!
Souhlas, ještě úplně nejvhodnější je kolo nebo tramvaj, ale to tady lidi moc rádi neslyší. :D
Avatar - KANKUNEN
12. 4. 2022 09:44
Poznámka pro autora
Hledej rozdíl: NETTUNO x NEPTUNO.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
12. 4. 2022 09:47
Pozdě
těchto SUV je trh už nasycený, nějaké EU SUV už nikoho nezaujme.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Dinar
12. 4. 2022 09:56
Re: Pozdě
Určitě jich prodají více než ghibli, na to si klidně vsadím. Problém je, bohužel, podobný jako u alfy. Jediný motor, který v autě dané cenové úrovně dává smysl, je až ten ve vrcholné variantě, a to bude logicky okrajovka. Proč aspoň ta Modena nemá nějakou mírnější verzi toho šestihrnku, to opravdu nechápu. Bude stát určitě kolem 2,5 mio, a za ty love čtyřhrnek???
12. 4. 2022 16:33
Re: Pozdě
U stellantisu jsou koumaci.... v dobe kdy sestivalec he ohrozeny druh tak oni maji hned tri zcela unikatni: Nettuno, pak ten V6 z Alfy Qv a pak jeste radovy sestival nove predstaveny v USA.... bohuzel snad jen ten american je planovan k pouziti v nejakem rozumnem provedeni se 400k.... ty zbyle dva jsou proste vyhrazene jen pro top verze....

Fakt nechapu, o co jim jde....
12. 4. 2022 14:41
Re: Pozdě
To je zaujímavé, ako sa na tie SUV nadáva, ako ich už nechceme, ako nechceme hybridy a už vôbec nie čistú elektriku - napriek tomu ide ten vlak ďalej, SUV je stále viac, elektrizovaných modelov stále viac a čistých EV detto...
Avatar - Allo
12. 4. 2022 10:11
Volant
Ve volantu vidim, mazdu, bmw a mercedes ;-\
Rozbalit vlákno
4
Avatar - žlababa
12. 4. 2022 11:12
Re: Volant
A v předních světlech Teslu 3
12. 4. 2022 12:11
Re: Volant
Zapomněl jsi na Alfu, z toho totiž pravděpodobně vychází. A že je v zásadě kulatý? To je jedině dobře.
12. 4. 2022 14:39
Re: Volant
A čo Trabant? Aj ten mal štyri kolesá.