Testy
Přihlásit pro přidání komentáře
Tiborek
No jde na ní vidět, že už jí zvoní umíráček..
Trochu mi to připomíná Peugeot 607, který se dal pořád koupit jako nový za skoro milion a přitom ojetiny byly za 150..
Trochu mi to připomíná Peugeot 607, který se dal pořád koupit jako nový za skoro milion a přitom ojetiny byly za 150..
Současná Insignia není nijak starej model, představená někdy 2017/18 jako úplně nový model (tj. žádný jakože facelift)...
Nejlevnější béčková Insi je na sauto za 320
Nejlevnější béčková Insi je na sauto za 320
Aha aha.. tak to jsem ji měl za starší.
Tak to jsem byl bytostně přesvědčený, že je starší. Takhle je to tak akorát vyzrálé auto a ideál ke koupi :yes:
Moje auto bylo uvedeno ve stejné době, a mnoho věcí, které mu tehdejší testy vyčítaly, bylo u MY2020 cajk.
Moje auto bylo uvedeno ve stejné době, a mnoho věcí, které mu tehdejší testy vyčítaly, bylo u MY2020 cajk.
Aktuálna druhá generácia je na trhu od roku 2017. Facelift bol v roku 2020.
Insignia 1. generácie bola v roku 2008, v roku 2009 vyhrala aj titul európske auto roka.
https://www.auto.cz/…ignia-2009-97980
Insignia 1. generácie bola v roku 2008, v roku 2009 vyhrala aj titul európske auto roka.
https://www.auto.cz/…ignia-2009-97980
kari.laz
Naprosto ideální dálkové auto. I s tím dieselem přesně dělané na delší přesuny.
Je smutné, že nabídka insignie je tak osekaná. Sice tohle bude stejně asi nejprodávanější verze, ale mohli nechat tuhle naftovou ještě s GSi. Za v dnešní době dobré ceny hodně povedené auto.
Je smutné, že nabídka insignie je tak osekaná. Sice tohle bude stejně asi nejprodávanější verze, ale mohli nechat tuhle naftovou ještě s GSi. Za v dnešní době dobré ceny hodně povedené auto.
Ceník na GSi pořád je...
V ceníku je do 31.3.2022, nebo do vyprodání zásob :-( . Insignia už je asi vážně po smrti a bez nástupce stejně jako Mondeo.
U nás stále cenník na všetky motorizácie, od 1,5d po GSI: https://www.opel.sk/…/SK_Insignia.pdf
https://www.opel.sk/…Insignia_GSi.pdf
Akurát ceny išli trochu hore (nie však tak, ako u konkurencie).
https://www.opel.sk/…Insignia_GSi.pdf
Akurát ceny išli trochu hore (nie však tak, ako u konkurencie).
U nás je to novinka od 1.4., tak možná jen trvá, než to k vám dočaputuje...
Je to možné, zatiaľ sa ale tvária, že sa dá aj konfigurovať. Každopádne kupovať strednú teraz, idem si asi rovno pre skladovú Insigniu s 2,0t 200k, presne takú ako si postol vyššie.
konfigurovat a realne dostat su 2 rozne veci, sam som kedysi objednal Opel a za 2 tyzdne mi oznamili, ze auto nevyrobia a predajca vratil zalohu
bicak77
Jelikož sám užívám jednu Insignii po faceliftu, jsem velice překvapen hodnocením testéra, že je auto vzorně odhlučněno od kol. I když jsem si auto velmi oblíbil, na férovku musím říct, že tak špatně odhlučněné auto jsem snad ještě neměl. Od prvního kilometru jsem to vnímal, jedno jestli jedu 50 ve městě nebo 160 na dálnici. Přičítal jsem to šetření po faceliftu, navíc dříve šlo prý objednat z výroby nějakou odhlučňovací sadu (po FL ne). Jel jsem s více autama - originál letní pneu + různé zimní pneu = pořád stejně hlučné. Nejsem příznivcem konspiraček o "vyladěných" novinářských autech, jen to prostě nechápu.
Jinak si teda určitě nestěžuju, není už moc na co (i kyž ještě nějaké drobnosti by se našly). Snad jen ten diesel je opravdu takový tvrdý, hlučnější. Já jezdím benzínem a to je pocitově o level příjemnější jízda.
Jinak si teda určitě nestěžuju, není už moc na co (i kyž ještě nějaké drobnosti by se našly). Snad jen ten diesel je opravdu takový tvrdý, hlučnější. Já jezdím benzínem a to je pocitově o level příjemnější jízda.
Já vnímám dost velkej rozdíl mezi letníma a zimníma gumama - na letních je to v pořádku, zimní slyšet jsou (předface).
Odhlučňovací sadu mám, ale myslím, že to jsou jen skla, ne podběhy:
BS1 Odhlučňovací sada - laminovaná skla 2.600Kč
Odhlučňovací sadu mám, ale myslím, že to jsou jen skla, ne podběhy:
BS1 Odhlučňovací sada - laminovaná skla 2.600Kč
Měl jsem trochu před zimou strach, že to bude ještě horší, ale Kleber se osvědčil ;-)
Náhodou jsem zavítal na stránky, kde profesionálně odhlučňují auta a psali, že Insignie k nim jezdí relativně často.
Ale to už by to auto bylo moc dokonalý, necháme tak :-!
Náhodou jsem zavítal na stránky, kde profesionálně odhlučňují auta a psali, že Insignie k nim jezdí relativně často.
Ale to už by to auto bylo moc dokonalý, necháme tak :-!
Tak to sa divím, ja som krátko skúšal dve Insignie a obe boli dokonale tiché a utlmené, za mňa asi najtichšie auto v strednom mainstreame, rozhodne o triedu utlmenejšie ako Superb a Passat. Ale je pravda, že obe boli predface, takže je kľudne možné, že v rámci šetrenia sa tlmiace hmoty obmedzili. Nechce sa mi ale veriť, že až do tej miery, žeby sa z najutlmenejšieho auta triedy stal opak.
No já byl překvapenej, protože v testech jsem taky četl chválu na odhlučnění. Máme více aut, různé motory, nebyly vyrobeny v jeden den (ale jsou po FL) a všechny zní stejně.
Pravda je, že před Ins.jsem jezdil DS5 s izolačnímy skly vepředu...Příme srovnámí se Supem nebo pašíkem taky nemám..
Pravda je, že před Ins.jsem jezdil DS5 s izolačnímy skly vepředu...Příme srovnámí se Supem nebo pašíkem taky nemám..
Jo, tohle jsem viděl. Nejsem schopný říct, nakolik je to reálná potřeba a nakolik už nějaká úchylka... jako když jeden kolega poslouchal zásadně nekomprimovanou hudbu :-)
Za mě je to od těch kol tak průměr, nadprůměr je aerodynamické odhlučnění... a naopak pazvuky jsou trošku horší.
Za mě je to od těch kol tak průměr, nadprůměr je aerodynamické odhlučnění... a naopak pazvuky jsou trošku horší.
Ano, vyjma těch kol za mě v pohodě. Jen se mi jednou za čas rozdrnčí něco v palubovce, přímo přede mnou. Říkám si, tak to je v pr....A zničeho nic to zmizí během jedné cesty. Za měsíc znovu a zase to samo zmizí - to už jsem ale tak trochu hnidopich :D
Ja som mal toto isté čo v teste a ten hluk od motora a podvozka bol jasne najhorší v triede. Žiaľ keď som vyberal auto tak bol iba predface a tam to bolo s hlukom ok. Keď som ju posunul ďalej tak baba reklamovala že je to výrazne hlučnejšie ako O 4 čo mala predtým. Žiaľ soudruzi v NDR niečo ***i :-)
Jako že poface je horší? Aha, tak to zatím vyzkoušené nemám... předface je takový normální, zkoušel jsem benzín i naftu.
S tím jak je auto celkově levné se někde šetřit muselo. Naštěstí to není neřešitelná věc, jako třeba digitální klima panel.
Ta možnost za 57 tisíc už je trochu extrém, ale dá se pořídit třeba jenom odhlučnění podběhů, které by mělo dost pomoct za pár korun.
Ta možnost za 57 tisíc už je trochu extrém, ale dá se pořídit třeba jenom odhlučnění podběhů, které by mělo dost pomoct za pár korun.
aspoň nad těmi podběhy jsem přemýšlel, ale auto není moje, tak jsem to zase zapudil. Nicméně by to stopro pomohlo, protože teď tam není vůbec nic, jen plast..
Ahoj, čo tam máš obuté. V lete mi má prísť obutá na 20", tak len aby som vedel na čo so mám pripraviť ? Auto je v TOP výbave - ale nejakú odlučovaciu sadu som tam nevidel.
Odhlučňovací sada (=laminovaná okna) byla samostatně možná jen před faceliftem. Aktuálně už asi jen jako součást prémiového ozvučení
9T9 Sada Sound prémiový sound system BOSE, odhlučňovací sada 20.000Kč
Předfacelift jsem jezdil 18" i 20" a akusticky to nebyl žádný rozdíl.
9T9 Sada Sound prémiový sound system BOSE, odhlučňovací sada 20.000Kč
Předfacelift jsem jezdil 18" i 20" a akusticky to nebyl žádný rozdíl.
ok...v tej ponuke čo som dostal som nevidel, že BOSE je doplnené o takúto parádu. Fajn potom. ďakujem.
Ahoj, my máme všechno 18" a z výroby tuším Continental.
Ty bys to mohl mít vyřešeno s tím BOSE, podle toho, co píše Emel. Případně bych si nechal v záloze jen ty podběhy, jak se píše ve vlákně výše.
Na 20" vypadá bombasticky. Diesel nebo benzin?
Ty bys to mohl mít vyřešeno s tím BOSE, podle toho, co píše Emel. Případně bych si nechal v záloze jen ty podběhy, jak se píše ve vlákně výše.
Na 20" vypadá bombasticky. Diesel nebo benzin?
2.0 D 4x4 s AT...popravde ja som chcel hlavne aby to malo ťažné zariadenie na bicykel a premiové sedadla. Ešte som chcel adaptívny podvozok, ale ten už neponúkali. To ma celkom mrzelo...
Jezdil jsem neadaptivní na 18" a to bylo naprosto v pohodě, ani bych adaptiv nepřiplácel. 20" bez adaptivu jsem nezkoušel, ale taky bych se toho nebál... to auto ani na těch 20" nebylo přehnaně tvrdý.
Standartní podvozek je naprosto v pohodě, to neměj strach. Já mám sice adaptivní a ty 3 režimy jsou opravdu velmi znatelně rozlišené, ale nakonec to využívám jen na 2 věci:
1. Sport jsem si upravil tak, že řízení i tlumiče jsou ve standartu a jen převodovka udržuje vyšší otáčky. Využívám jen v kopcích.
2. Tour = když se chci houpat jako v C5 :-D
90% stejně jezdím standart.
Já mám sedačku standart pro GSline, ta je v pohodě. Jen spolujezdec nemá výškově stavitelnou..ale mě sedí (a hlavně manželce) i ta.
1. Sport jsem si upravil tak, že řízení i tlumiče jsou ve standartu a jen převodovka udržuje vyšší otáčky. Využívám jen v kopcích.
2. Tour = když se chci houpat jako v C5 :-D
90% stejně jezdím standart.
Já mám sedačku standart pro GSline, ta je v pohodě. Jen spolujezdec nemá výškově stavitelnou..ale mě sedí (a hlavně manželce) i ta.
Že sedačka spolujezdce není v základu výškově stavitelná ani ve vyšších výbavách, to je docela zvěrstvo... v D segmentu. A mrzí mě, že můj automat (8AT) neumí plachtit ani v tom Tour... ale v praxi to asi zase tak moc neva.
Ano, mě to ani nenapadlo řešit, bral jsem to jako samozřejmost. Až po koupi se zjistilo, že to umí tuším až ty nejdražší sedačky v kůži+el. No pravda zvláštní :-)
Já si původně myslel, že plachtím, protože po sundání nohy z plynu to má krásnou setrvačnost. Až později mi došlo, že to je jen dobrá aerodynamika a vysoký kvalt to moc nebrzdí asi??? Jo a mám benzín, diesel má možná větší brzdnou sílu???
Já si původně myslel, že plachtím, protože po sundání nohy z plynu to má krásnou setrvačnost. Až později mi došlo, že to je jen dobrá aerodynamika a vysoký kvalt to moc nebrzdí asi??? Jo a mám benzín, diesel má možná větší brzdnou sílu???
Za mě byla látková AGR sedačka řidiče v sérii (pro Innovation) a spolujezdce za celkem rozumný příplatek:
A53 Ergonomické sedadlo spolujezdce AGR nastavitelné v 6 směrech s manuálním prodloužením sedáku a elektrickou
bederní opěrkou – pro TASM – 8.000Kč
"Plachtí" to slušně... navíc já jezdím mezi vesnicema svižně a ve vesnici slušně, takže v týhle nejtypičtější situaci stejně obvykle neplachtím. Některé převodovky snášejí dobře i ruční vyřazení na neutrál, ale já to teda nedělám.
A53 Ergonomické sedadlo spolujezdce AGR nastavitelné v 6 směrech s manuálním prodloužením sedáku a elektrickou
bederní opěrkou – pro TASM – 8.000Kč
"Plachtí" to slušně... navíc já jezdím mezi vesnicema svižně a ve vesnici slušně, takže v týhle nejtypičtější situaci stejně obvykle neplachtím. Některé převodovky snášejí dobře i ruční vyřazení na neutrál, ale já to teda nedělám.
mne skor islo o to obcas to pritvrdiť, pretože jazdim cez horske úseky a obcas sa rad povozim. Máš tam padla pod volantom ? dava zmysel sa s tym hrať či to radí dobre aj same ?
No upřímě, na mě ten sport je už hodně tvrdý a volant klade zbytečně velký odpor. To se dá sice vypnout, ale já to stejně používám, jak jsem psal nahoře.
Pádla jsem chtěl, ale nemám. Někdy si pohraju s pákou, ale když moc prošlápnu plyn, stejně si to samo podřadí. Už to mám v noze, prostě musím dát max. cca 3/4 plynu. Mezi tím a plným plynem není stejně v reálu v akceleraci žádný rozdíl (benzín). Když se chci projet, využívám to tak, že před zatáčkou si sám podřadím a na výjezdu mám zařazenou tu správnou rychlost - je to trošku oříšek, mám jich 9 :-D. Jinak to na automat udělá to, že při brzdění před zatáčkou a v zatáčce to klidně odřadí na 8 a na výjezdu pak se škubnutím a se spožděním hodí zpátky na 3 nebo 4 a to mě irituje.
Pádla jsem chtěl, ale nemám. Někdy si pohraju s pákou, ale když moc prošlápnu plyn, stejně si to samo podřadí. Už to mám v noze, prostě musím dát max. cca 3/4 plynu. Mezi tím a plným plynem není stejně v reálu v akceleraci žádný rozdíl (benzín). Když se chci projet, využívám to tak, že před zatáčkou si sám podřadím a na výjezdu mám zařazenou tu správnou rychlost - je to trošku oříšek, mám jich 9 :-D. Jinak to na automat udělá to, že při brzdění před zatáčkou a v zatáčce to klidně odřadí na 8 a na výjezdu pak se škubnutím a se spožděním hodí zpátky na 3 nebo 4 a to mě irituje.
Pádla jsem zkoušel, ale úplně mě to nepřesvědčilo... stejně je tam prodleva, pak to nějakou dobu visí v manuálu než se to samo přepne do AT... a jak píše bicak, dá se to nějak nahradit nohou nebo pákou :-)
Taky... za mě pádla = OPC interiérový paket = černej strop = u liftu pocit jak v jeskyni... váhal jsem, ale nakonec zůstal u světlýho stropu bez pádel.
Taky... za mě pádla = OPC interiérový paket = černej strop = u liftu pocit jak v jeskyni... váhal jsem, ale nakonec zůstal u světlýho stropu bez pádel.
Zajímavý postřech. Nevím, co kdo vidí na černém stropu v autě. Já ho teda mám v serii a měl jsem ho i v předchozím autě, ale výsledek je takový smutný. Nevím, proč bych za to měl ještě platit :-!
No to tak na okraj..
No to tak na okraj..
radolaco
Auto by som bral, vyborne podla mna. Akurat tej dlzky by som sa bal lebo 5 metrov je uz ozaj brutalita a zaparkovat pozdlzne medzi dve auta uz bude casto problem...
Kupodivu to není tak strašný, jak jsem si představoval. Spíš mívám problém s kolmým stáním, že někdy moc čouhám do cesty. Pak stačí chvíli jezdit a parkovat prodlouženým Vivarem a je po problému :*)
MS-sport
že po mé zmínce o Insignii v diskuzi pod clankem o Astře, že mně dává Insignie(Tourer) daleko větší logiku a to ve spojeni motory na fosilní paliva , redakce tak rychle zareagovala a potvrdila moje slova :-!
Mr.Murphy
doufám že se ještě aspoň rok bude dělat.... chci ji koupit do firmy, ne že bych ji potřeboval, ale vyloženě do zásoby, protože takováto auta prostě končí a přitom na dlouhé cesty není nic lepšího v poměru cena/výkon/pohodlí/provozní náklady. Myslím teda střední třídu, samozřejmě že naftové Tipo mě doveze taky, když by na to přišlo....
Akorát teď nemám prachy protože jsem měl jiné (taky zbytné) výdaje ;-)
ale tahle Insignie je krásně morálně zastaralá.... kombík, tlačítka, diesel bez hovadin.... paráda :*)
jen mě teď trošku rozhodilo to prý slabé odhlučnění.... no když by se lámal chleba tak to vyzkouším no....
Akorát teď nemám prachy protože jsem měl jiné (taky zbytné) výdaje ;-)
ale tahle Insignie je krásně morálně zastaralá.... kombík, tlačítka, diesel bez hovadin.... paráda :*)
jen mě teď trošku rozhodilo to prý slabé odhlučnění.... no když by se lámal chleba tak to vyzkouším no....
Hlučnější než Superb to v komplexu určitě není.
EDIT: před faceliftem, po něm to nemám projeté.
EDIT: před faceliftem, po něm to nemám projeté.
hugino
Insignia je fakt super a vo výbave GSi jej to fakt sekne.Ak raz nebudú vyrábať autá ako Mondeo alebo Insigniu tak už nič nebude ako predtým.Škoda týchto áut.Teraz som pozrel a porovnal súčasný 508 s touto Insigniou a tu je jasne vidno ten priestor v prospech Insi výška 150 cm vs 142 cm pri 508 a pozdĺžny max priestor vzadu /h/ Insi 1010 vs 780 pri 508 a aj tu vidno že čím novší model tak tým menej miesta je vo vnútri lebo...emisie.
To bych asi takhle nenapsal s tím místem... Insi je uvnitř určitě větší než předchozí model, Superb dtto. Peugeot šel s 508 spíš trošku proti proud a vsadil víc na styl než na prostor.
Ja to rikam porad, 508 lift je fajn sluzebak pro ridice a maximalne kolegu, jezdi hezky, to zas jo, ale rodinu bych v tom asi vozil jen jako nutnost. Kombik jsem nezkousel
johny555
Ale nepamatuji si, že bych někdy tohle viděl na české silnici. Teda, asi viděl, ale rozhodně mě ničím nezaujalo, že bych si ho všiml. A to možná bude důvod, proč končí.
.... Octavia taky necim nezaujme a jezdi jich plno.... jde spis o to ze u aut 800+ uz proste lidi z nejakeho duvodu chteji SUV a nebo Superba.... pro Insignii nejak neni misto....
Pre Insi miesto stále je, keď je miesto pre Superb, je aj pre Insigniu. V podstate ak chcem liftback strednej triedy (z praktických dôvodov rozhodne skôr ako sedan), tak mám na výber fakticky len 2 modely, okrem Mondea (ktoré už sa nevyrába, len dopredáva sklad) je to Superb a práve Insignia. Keď Insi vyprace pole, zostane monopol Superbu (akoby už tak ich neboli plné cesty).
A Insignia zrejme úplne nekončí, bude asi nejaký strednotriedny model na pežoťáckej platforme, dá sa ale predpokladať, že to už bude niečo iné, ako klasická karoséria.
A Insignia zrejme úplne nekončí, bude asi nejaký strednotriedny model na pežoťáckej platforme, dá sa ale predpokladať, že to už bude niečo iné, ako klasická karoséria.
To, že se to tady hemží škodovkama je české specifikum, to neřeším. Osobně si myslím, že třeba Superb je dizajnově (a možná nejen dizajnově) asi nejpovedenější škodovacké auto (v současnosti) a to je další důvod proč Insignia to má hodně těžké. A to nejsem příznivce škodovky.
No vidíš a ja ich vídam na ceste veľmi veľa, v mojom okolí to mnohí majú aj ako služobné. A v peknej konfigurácii je to stále jedno z najkrajších áut v triede, štíhle, elegantné, vo verzii GS line, notabene GSi aj primerane dravé, skrátka pekný kus auta: https://www.carpixel.net/w/173a0316e3988e0fbac6c03a9596b0db/opel-insignia-gsi-car-wallpaper-94362.jpg
lamal
V testoch sa najcastejsie spomina, kupujte ! Preco maju tak male predaje, je to super autí !
No... nefungovalo. Preco ? Uz to bolo napisane, dizajn predava a tu v dobe krizy segmentu nepredal. Mne osobne sa nikdy moc nepacila, ale bola slusna, decentna to ano. SuperB, 508, Arteon, Mazda 6 (trochu ina kat.) boli jednoducho krajsie. Dizajn je bez emocii, napadu, inspiracie, tak nejak duše. Podobne je to aj v interieri, Opel nemal stastie na lubivy dizajn.
Z pouzivatelskeho hladiska to problem nie je, ti co kupuju auto rozumom si ju kupili a kolko ich je ? Moda SUV nam ukazuje, ako sa kupuju auta z rozumu.
Skoda, rovnako dopadla Astra, tieto dva modely to spocitali automobilke. Meriva + Zafira trafila presne prechod k SUV. Pre mna osobne prisla Zafira najlepsim kuskom. V dobach Omegy bol ten dizajn presvedcivejsi spomedzi konkurencie.
No... nefungovalo. Preco ? Uz to bolo napisane, dizajn predava a tu v dobe krizy segmentu nepredal. Mne osobne sa nikdy moc nepacila, ale bola slusna, decentna to ano. SuperB, 508, Arteon, Mazda 6 (trochu ina kat.) boli jednoducho krajsie. Dizajn je bez emocii, napadu, inspiracie, tak nejak duše. Podobne je to aj v interieri, Opel nemal stastie na lubivy dizajn.
Z pouzivatelskeho hladiska to problem nie je, ti co kupuju auto rozumom si ju kupili a kolko ich je ? Moda SUV nam ukazuje, ako sa kupuju auta z rozumu.
Skoda, rovnako dopadla Astra, tieto dva modely to spocitali automobilke. Meriva + Zafira trafila presne prechod k SUV. Pre mna osobne prisla Zafira najlepsim kuskom. V dobach Omegy bol ten dizajn presvedcivejsi spomedzi konkurencie.
Design prodává u malých aut, to nepochybně. Ale ve střední třídě - nejprodávanější je jasně Passat a ten sice nevypadá špatně, ale třídní krasavec to určitě není. Naopak ta Mazda má loni na kontě 4.890ks v Evropě (Insi 20t, 508 25t, Superb 46t, Passat 82t).
Spíš je to tak, že rozhoduje nějaká tradice... Superb si to místo alternativy k Passatu vybojoval někdy v druhé generaci (která teda mimochodem taky nebyla žádný velký krasavec) a tu pozici drží... má silnou pozici v Německu i Anglii (silné trhy pro větší auta).
PS: liftback Insi se mi líbí... musí se trošku umět nakonfigurovat aby to nebyla šedá myš, ale pak ho klidně postavím k těm ostatním zmíněným a nebude tam dělat ostudu. Spíš se mi časem trošku přestává líbit ta liftbacková 508.
Spíš je to tak, že rozhoduje nějaká tradice... Superb si to místo alternativy k Passatu vybojoval někdy v druhé generaci (která teda mimochodem taky nebyla žádný velký krasavec) a tu pozici drží... má silnou pozici v Německu i Anglii (silné trhy pro větší auta).
PS: liftback Insi se mi líbí... musí se trošku umět nakonfigurovat aby to nebyla šedá myš, ale pak ho klidně postavím k těm ostatním zmíněným a nebude tam dělat ostudu. Spíš se mi časem trošku přestává líbit ta liftbacková 508.
Dizajn myslim predava vsade, musi byt v navaznosti/v sulade s tradiciou, to si spravne pomenoval.
Napr. 508 tradiciu nemala, nasla si miesto prave vdaka presvedcivemu dizajnu, v tomto boli s Insi na rovnako, Opel premarnil sancu, Pežó pochopil co musi urobit a podarilo sa.
PS: vyspekovana Insi bola k svetu, ale neviem podobne to bolo aj s Astrou, tiez nebola spatna, interier bol podobne podivny, ergonomia a spracovanie OK, dizajn neoslovil
Napr. 508 tradiciu nemala, nasla si miesto prave vdaka presvedcivemu dizajnu, v tomto boli s Insi na rovnako, Opel premarnil sancu, Pežó pochopil co musi urobit a podarilo sa.
PS: vyspekovana Insi bola k svetu, ale neviem podobne to bolo aj s Astrou, tiez nebola spatna, interier bol podobne podivny, ergonomia a spracovanie OK, dizajn neoslovil
No - když byla novinka Insi B, tak prodala 70t aut za rok. Když byla novinka 508, tak prodala 41t. Takže to hodnocení tržního úspěchu není tak jednoznačné. Roky 2020 a 2021 už se těžko hodnotí, ale těch 41t v roce 2019 u 508 není až takovej odvaz, to byla Insi na 45t.
Předchozí 508 ta čísla taky měla, ale taky na začátku - 80t+ v letech 2011/2012. A Insi A při svém představení 130t+ (2009-2011).
Předchozí 508 ta čísla taky měla, ale taky na začátku - 80t+ v letech 2011/2012. A Insi A při svém představení 130t+ (2009-2011).
Otazka je ake predaje si ostatni predstavovali, pride mi ze Insi rychlo zostarla v segmente. Ten dizajn sa posuva docela vyrazne hlavne v interieri, je to asi vec ocakavani.
Suhlasim, ze sa nehodnoti jednoducho, ciel Passatu by bol asi moc.
Suhlasim, ze sa nehodnoti jednoducho, ciel Passatu by bol asi moc.
Možná... to překvapení, že je tu Insi vlastně jen 4 roky, nevidím poprvé.
Čísla se těžko hodnotí v době, kdy celý segment jde dole vodou a do toho přijde covid a čipová krize.
Dizajn v interiéru se posouvá, otázkou je, jestli správným směrem. Já osobně považuju jisté staromilství u Superbu i Insignie za bonus - nějaká normální zabudovaná obrazovka, kolečka na teplotu, žádné dotykové plošky nebo iCockpity. K tomu výborný sedačky s možností hodit je "až na podlahu"... ten základ je naprosto v pořádku a výhrady mám spíš k drobnostem (páčky blinkrů, design budíků, grafika navigace kterou stejně nepoužívám).
Čísla se těžko hodnotí v době, kdy celý segment jde dole vodou a do toho přijde covid a čipová krize.
Dizajn v interiéru se posouvá, otázkou je, jestli správným směrem. Já osobně považuju jisté staromilství u Superbu i Insignie za bonus - nějaká normální zabudovaná obrazovka, kolečka na teplotu, žádné dotykové plošky nebo iCockpity. K tomu výborný sedačky s možností hodit je "až na podlahu"... ten základ je naprosto v pořádku a výhrady mám spíš k drobnostem (páčky blinkrů, design budíků, grafika navigace kterou stejně nepoužívám).
Kvalita dizajnu nespociva v displayoch, lestenom plaste ci v dotykovych plochach. Napr dizajn Volva, Lexusu z rokov 2005-2015 mi bol osobne blizky, Honda az na ufo podobne. Palubka Jazzu 2 generacie mi do dnes pride genialna.
No ale design v interiéru se posouvá nejvíc právě díky těm displejům a přechodu od tlačítek k ovládání přes infotainment... jinak nevím co jsi myslel tím, že se design v interiéru posouvá.
Myslel som to co je v prvom prispevku, ze dizajn interieru Insi nie je dostatocne lubivy a reprezentativny. Tazko obhajit subjektivny pocit, tebe to tak prist nemusi, tym debata konci :-)
Musim dodat, ze mna by to od kupy neodradilo, ako cielovka by som jej dal sancu a vyskusal si to.
SuperB tiez nepresvedcoval interierom, takze toho som si vedomy.
Musim dodat, ze mna by to od kupy neodradilo, ako cielovka by som jej dal sancu a vyskusal si to.
SuperB tiez nepresvedcoval interierom, takze toho som si vedomy.
No právě jsi psal že Insi zestárla a že se design posouvá... tak jsem bral to časový hledisko. Jinak já celkem souhlasím s tím, že na pohled ta Insi maximálně průměr, žádná nádhera to není... ale celkem dobře to celé funguje.
V tom je ten kontrast celeho Opelu, ja osobne si myslim, ze ten dizajn predava viac nez sa zda.
Vsetky modely Opel boli dost unylé - vyborne slovicko na popis ich dizajnu a pocitu z nich dokial nevstupili do Stellantisu. Zakaznici byvali dochodci, marketing a dizajneri nedokazali presadit znacku z mojho pohladu.
V automobilke bez prestize to pak ma aj Insi tazke, napr. taky Talisman tiez doplatil na povest neprestiz Renaultu a na nejake chybicky aka 1.6 objemy zo zaciatku, nie uplne presvedcive jazdne vlastnosti atd.
Vsetky modely Opel boli dost unylé - vyborne slovicko na popis ich dizajnu a pocitu z nich dokial nevstupili do Stellantisu. Zakaznici byvali dochodci, marketing a dizajneri nedokazali presadit znacku z mojho pohladu.
V automobilke bez prestize to pak ma aj Insi tazke, napr. taky Talisman tiez doplatil na povest neprestiz Renaultu a na nejake chybicky aka 1.6 objemy zo zaciatku, nie uplne presvedcive jazdne vlastnosti atd.
...a přitom jediné auto, které se v main střední opravdu úspěšně prodává, je Passat ;-)
V EU treba podotknut. To bude tou prestizou a etablovanim, kto chce auto v tomto segmente kupi si pasika.
Nahravaju tomu 2.0 TDI a TSi, myslim ze tie motory su stale ziadana volba + ´´konzervativne´´ prejavy prevodoviek... nejake CVT by bola asi stopka pre pasika :D
Nahravaju tomu 2.0 TDI a TSi, myslim ze tie motory su stale ziadana volba + ´´konzervativne´´ prejavy prevodoviek... nejake CVT by bola asi stopka pre pasika :D
Jistě, tak... bavíme se o Evropě, ne?
Přijde mi, že je dost důležitá ta technika. Když třeba přišla Laguna II s novými dCi motory, tak to mělo úspěch. Pak to padlo na spolehlivosti, ale to už je jiný příběh.
Přijde mi, že je dost důležitá ta technika. Když třeba přišla Laguna II s novými dCi motory, tak to mělo úspěch. Pak to padlo na spolehlivosti, ale to už je jiný příběh.
Ked premyslas nad Camry, tak nejde hodnotit celkovu uspesnost modelu len EU predajmi. Inac ano bavime sa o EU.
Technika je velmi dolezita, VW ma dobre aplikovane fleet vyuzitie a dostatocne vykonnu paletu benzinov aj nafty, objemy 2.0 su vydarene, to je zaklad. VW sa celkovo nedopusta hrubych chyb vo filozofii a v marketingu, svoje pozicie podporoval hodnotami, ktore mali zmysel a fungovali dlhodobo (Passik, Golf, Polo, Transportery atd). Pri pohlade v zad to velmi dobre korespondovalo aj s dizajnom, opat nedopustili sa chyb aby marketing a dizajn nevedeli spolocne dosiahnut ciel.
Opel, v 90tkach to bol hit, stacilo mierne zavahanie a 1-2 slabsie generacie modelov a z dlhodobeho hladiska to predstavuje pád. Pak prisla oneskorena reakcia na zmeny segmentu a nejake technicke problemy a koniec. Rovnako dopadol aj Nissan, Alfa/Fiat a podobne.
Ti chytrejsi sa vratili k hodnotam a vyslo to - Suzuki, Mazda, Toyota, Honda, asi aj Subaru (to sa trapi s technikou pohonu uz moc dlho v EU).
Myslim, ze Renault sa tiez spamatal, ale na nie uplne spickovy Talisman to este nebolo. PSA tiez pochopilo kde tkvie filozofia francuzkych aut a zacali slapat do dizajnu a zapracovali na technike aj spolu s Renaultom, co zda sa funguje. Dacia bol genialny tah.
Technika je velmi dolezita, VW ma dobre aplikovane fleet vyuzitie a dostatocne vykonnu paletu benzinov aj nafty, objemy 2.0 su vydarene, to je zaklad. VW sa celkovo nedopusta hrubych chyb vo filozofii a v marketingu, svoje pozicie podporoval hodnotami, ktore mali zmysel a fungovali dlhodobo (Passik, Golf, Polo, Transportery atd). Pri pohlade v zad to velmi dobre korespondovalo aj s dizajnom, opat nedopustili sa chyb aby marketing a dizajn nevedeli spolocne dosiahnut ciel.
Opel, v 90tkach to bol hit, stacilo mierne zavahanie a 1-2 slabsie generacie modelov a z dlhodobeho hladiska to predstavuje pád. Pak prisla oneskorena reakcia na zmeny segmentu a nejake technicke problemy a koniec. Rovnako dopadol aj Nissan, Alfa/Fiat a podobne.
Ti chytrejsi sa vratili k hodnotam a vyslo to - Suzuki, Mazda, Toyota, Honda, asi aj Subaru (to sa trapi s technikou pohonu uz moc dlho v EU).
Myslim, ze Renault sa tiez spamatal, ale na nie uplne spickovy Talisman to este nebolo. PSA tiez pochopilo kde tkvie filozofia francuzkych aut a zacali slapat do dizajnu a zapracovali na technike aj spolu s Renaultom, co zda sa funguje. Dacia bol genialny tah.
Nevím proč bych měl přemýšlet o Camry :-)
Opel toho důstojného zástupce v Déčku vždycky měl... možná třetí generace nebyla nejostřejší tužka v penále, ale špatný auto to taky nebylo... a pak Insi A, která měla svoje mouchy, ale i silné stránky a prodejně to byl úspěch v rámci možností.
Jsou různé způsoby jak to zazdít - Nissan tragickou kvalitou poslední Primery, Fiat jakýmsi pokusem o krok stranou, Alfa dlouhým čekáním na nástupce 159...
Suzuki Kizashi byl propadák. Mazda to udělala výborně... ale v poslední době už taky jen paběrkuje (taky je to nejstarší model ve třídě).
Opel toho důstojného zástupce v Déčku vždycky měl... možná třetí generace nebyla nejostřejší tužka v penále, ale špatný auto to taky nebylo... a pak Insi A, která měla svoje mouchy, ale i silné stránky a prodejně to byl úspěch v rámci možností.
Jsou různé způsoby jak to zazdít - Nissan tragickou kvalitou poslední Primery, Fiat jakýmsi pokusem o krok stranou, Alfa dlouhým čekáním na nástupce 159...
Suzuki Kizashi byl propadák. Mazda to udělala výborně... ale v poslední době už taky jen paběrkuje (taky je to nejstarší model ve třídě).
Pretoze Camry je v tejto triede a predava sa v EU ? :-!
Kvalita Primery P12 nebol taky problem ako jej filozoficky a dizajnovy odklon, asi ziaden zakaznik predoslych generacii nedokazal skusnut ten žabí podivny dizajn a detto hnusny interier s budikmi v strede... to bol sialeny preslap. Takze, vsetci co chceli jazdne orientovany ostro rezany sedan sli do Accorda, M6 a podobne. Rovnake to bolo aj s Almerou, ta sice vypadala k svetu, ale odklon od tradicnych vlastnosti, pre ktore si zakaznici japonske auta kupovali bol moc velky.
Na priklad Honda sa drzala aj drzi svojho a rozhodne jej to neskodi, relativne vhodne aplikuje inovacie, aj ked UFO bol velmi odvazny krok :D
Kvalita Primery P12 nebol taky problem ako jej filozoficky a dizajnovy odklon, asi ziaden zakaznik predoslych generacii nedokazal skusnut ten žabí podivny dizajn a detto hnusny interier s budikmi v strede... to bol sialeny preslap. Takze, vsetci co chceli jazdne orientovany ostro rezany sedan sli do Accorda, M6 a podobne. Rovnake to bolo aj s Almerou, ta sice vypadala k svetu, ale odklon od tradicnych vlastnosti, pre ktore si zakaznici japonske auta kupovali bol moc velky.
Na priklad Honda sa drzala aj drzi svojho a rozhodne jej to neskodi, relativne vhodne aplikuje inovacie, aj ked UFO bol velmi odvazny krok :D
Myslím, že i ta (ne)kvalita hrála dost roli, na to si zákazníci japonských značek dost potrpí a najednou dostali překabátěnou Lagunu II.
Almera? Almera měla dvě generace, obě poměrně srovnatelné... nebo ne? Nemyslíš spíš pak Pulsar?
Honda jak se to vezme. Civic byl podle mě na vrcholu jako 5G, s 1.6VTi a tak. 6G byla dejme tomu evoluce, ale od 7G začaly experimenty... a až 10G se vrátila k tomu, co bylo základem úspěchu 5G. Kromě toho Honda trestuhodně zaspala s motory... 1.8VVTi byl fajn motor ve své době, ale v 9G už to nebylo pro Hondu adekvátní.
Almera? Almera měla dvě generace, obě poměrně srovnatelné... nebo ne? Nemyslíš spíš pak Pulsar?
Honda jak se to vezme. Civic byl podle mě na vrcholu jako 5G, s 1.6VTi a tak. 6G byla dejme tomu evoluce, ale od 7G začaly experimenty... a až 10G se vrátila k tomu, co bylo základem úspěchu 5G. Kromě toho Honda trestuhodně zaspala s motory... 1.8VVTi byl fajn motor ve své době, ale v 9G už to nebylo pro Hondu adekvátní.
Akurat ze Primera nebola prekabatena Laguna2, mala svoje motory aj kompletne podvozok, v predu dvojity lichac, v zadu multilink. Platforma Nissan MS myslim este nebola aliancna.
Casom prisiel 1.9dCi od Rendika, ale ten 2,2 dCi bol motor Nissanu vlastnej konstrukcie s obchodnym nazvom dCi. Nissan v tej dobe urobil zasadne preslapy v technike - francuzky dodavatel piestnych kruzkov sposobil vysoku konzumaciu oleja v motoroch 1.8 16V, trapili to aj nejake 1.5 16V v Almere. Nova rada 2.0 motorov nebol tiez stastny krok. K tomu 1.9 dCi, ktore malo mnoho problemov a CVT na ktorych si Nissan kvalitne vylamal zuby. Az na CVT tie chyby boli vsetko dary od Renaultu.
Spojenie Nissanu a Renaultu je asi to najhorsie co z dlhodobeho pohladu pozorujem, absolutne nezlucitelne hodnoty a neustale tlaky Renaultu obmedzovat Japoncov, filozofiu P12 ky si nechali nakukat od nich. Naopak pasivna bezpecnost a antikorozna ochrana onej Primery je spickova, akurat to ma dlhu navratnost a z antikoru tazia jazdenky.
Almera N15 tj klasicka 90tkova Almuša a potom N16, ktora uz bola z filozofie novej Primery.
Pulsar na aliancnej technike je uplne ina story, skoda ze sa nechytil, zase v tom bol nevyrazny dizajn, horsia kvalita a dizajn interieru a jalovy marketing.
Civic asi suhlas, ale 7cka nebola spatne auto, moderne, bezpecne na rozdiel od takej Almery N16. Honda to aspon po technickej stranke neosudila.
Casom prisiel 1.9dCi od Rendika, ale ten 2,2 dCi bol motor Nissanu vlastnej konstrukcie s obchodnym nazvom dCi. Nissan v tej dobe urobil zasadne preslapy v technike - francuzky dodavatel piestnych kruzkov sposobil vysoku konzumaciu oleja v motoroch 1.8 16V, trapili to aj nejake 1.5 16V v Almere. Nova rada 2.0 motorov nebol tiez stastny krok. K tomu 1.9 dCi, ktore malo mnoho problemov a CVT na ktorych si Nissan kvalitne vylamal zuby. Az na CVT tie chyby boli vsetko dary od Renaultu.
Spojenie Nissanu a Renaultu je asi to najhorsie co z dlhodobeho pohladu pozorujem, absolutne nezlucitelne hodnoty a neustale tlaky Renaultu obmedzovat Japoncov, filozofiu P12 ky si nechali nakukat od nich. Naopak pasivna bezpecnost a antikorozna ochrana onej Primery je spickova, akurat to ma dlhu navratnost a z antikoru tazia jazdenky.
Almera N15 tj klasicka 90tkova Almuša a potom N16, ktora uz bola z filozofie novej Primery.
Pulsar na aliancnej technike je uplne ina story, skoda ze sa nechytil, zase v tom bol nevyrazny dizajn, horsia kvalita a dizajn interieru a jalovy marketing.
Civic asi suhlas, ale 7cka nebola spatne auto, moderne, bezpecne na rozdiel od takej Almery N16. Honda to aspon po technickej stranke neosudila.
Civic - 7G technicky ještě jo, ale koncepcí? Nebylo to tak zlý, jako když sportovní SEAT začal dělat místo všeho MPV... ale hodno Hondy to taky nebylo :-)
Almera - u N16 jsem žádné velké kontroverze nevnímal... modernější, hezčí... stále s víceprvkem vzadu... s 1.8 to asi i docela jelo...
Primera - přiznávám že to už si moc nepamatuju... měl jsem dojem, že tam byly motory právě z Laguny a že to byl i ten 2.2dCi... fakt byl 1.9 od Renaultu a 2.2 ne?
Almera - u N16 jsem žádné velké kontroverze nevnímal... modernější, hezčí... stále s víceprvkem vzadu... s 1.8 to asi i docela jelo...
Primera - přiznávám že to už si moc nepamatuju... měl jsem dojem, že tam byly motory právě z Laguny a že to byl i ten 2.2dCi... fakt byl 1.9 od Renaultu a 2.2 ne?
Jo 7cka sklamala skalnych fans, kt. cakali duchovneho nastupcu 5-6, ale nie som si isty ci az tak moc ako ufo 8G, ktoreho typeR k tomu vsetkemu bol pomalsi a menej zabavny ako v 7G. Ufo malo okrem toho velky problem s kvalitou interieru, mlatiacim podvozkom a spatnym odhlucnenim.
2.2 dCi je Nissan YD22DDTi (commonrail):
https://en.wikipedia.org/…Nissan_YD_engine?…
2.2 dCi je Nissan YD22DDTi (commonrail):
https://en.wikipedia.org/…Nissan_YD_engine?…
Sice nejsem cílovka této třídy, ale určitě nemám pocit, že Insi nějak zásadně zastarala. Je to prostě třídní klasika - prostorné pohodlné auto za rozumné peníze, designem neurazí. Že nemá dotykové hovadiny, na škodu není. 508 je stylovější, ale drahá, malá, neumí LED matrix, nemá motory, Žádné deklasování Insignie v prodejích se nekoná.
Vidim to podobne, akurat dizajn pre mna nie su len dotykove hovadiny, tie nemusim. Je fajn, ze kazdy to vidi inac, mna to auto celkovo moc neoslovilo, jeho kvality su nepopieratelne.
Arese
...ale ne v kombíku, který ve mě evokuje pohřební vozy. Ale liftback je fakt sympatický, jen by to chtělo ten 240k benzinový dvoulitr s manuálem... :-)
Vidím to presne rovnako.Čierny kombík s tou aplikáciou na konci a hneď počujem smútočný pochod.
https://www.google.com/search?…
https://www.google.com/search?…
×
Sdílení komentáře
×
(za mě třeba takhle https://www.opel-ihned.cz/…signia/kt2mvdjb/ )
V konfigurátoru je teda ještě 1.5CDTi... ale to jen tak pro zajímavost. A naopak tam není to GSi, což mě trošku děsí.
https://www.garaz.cz/…zasuvky-21007939
Na verejnych nabijeckach, kterych uz je dnes spousta!
Jednou za tyden "natankovat" u Kauflandu nevidim jako problem...
Ne vsichni jezdi 200km kazdy den. ;-)
"Vedení hulí nějaký hodně silný matroš a vsadili všechno na elektriku a tím všechny svoje potenciální zákazníky posílají ke konkurenci ... Kdo nemá možnost každodenního nabíjení, tak nemá alternativu"
;-)
Ne vse co mas ty v hlave se podari prenest na "papir"...
Nechci tu slovickarit...
S PHEV souhlas, tam je treba nabijet skoro kazdy den.
Já vím... cena, ale to GSi vypadá prostě fakt dobře :)
https://www.opel-ihned.cz/…signia/l02j1jfm/
https://www.opel-ihned.cz/…signia/l0af88qq/
Insignia obecně je dnes super nabídka, GSi zvlášť.
Jak mi v době uvedení to auto přišlo takové nevýrazné, až tuctové, líbí se mi čím dál víc. Nestárne, mládne. To se mi stává málokdy.
Jeden z posledních mohykánů - RIP D segmente. Tohle je fakt smutný. :'-(
PS.: Už před cca sedmi lety jsme skoro přestoupili z C segmentu do D (Mondeo), ten rozdíl tam prostě je výrazný - ve všem. Ale infrastruktura místa kde bydlíme, století stará, tak velké auto neumožňuje. Resp. je to vopruz.
Ps.: Jsem zvědav, kdy mi někdo napíše že jsem trouba co neumí parkovat a vysvětlí mi, že je to v pohodě i s RangeRoverem :-[]
Jinak ten (defacto) zánik D segmentu mě fakt mrzí. A vím, také jsem svým dílem přispěl.
Ano, Thule už je doma, stihl jsem ještě před zdražováním. Myslím, že ve třech + pes to do těch cca 850l nějak narvem. :-)
My jsme to auto koupili protože láska na první setkání, manželka to měla stejně, praktická stránka šla stranou. Ani jsme před tím o SUV neuvažovali. Vždy jsem také měl za to, že kombi C segmentu má nejlepší poměr value/money a jedná se o nejpraktičtější auta na trhu.
Jenže - tím, jak trh poslední dobou blbne - Compass vyšel (podotýkám že reálně) v podstatě stejně jako podobně vybavený FoFo STline 1.0 150Hp. A to byl ten FoFo v rámci kombi C segmentu suverénně nejlepší nabídka (pak ještě i30, taky nějaké "Nline" či co).
A zpětně, po roce užívání (teď bych o tom mohl napsat článek), jsem pochopil že výhod SUV je víc, někdy je to i silně individuální.
Příklad - zlobí mě bederní páteř, v nízkých autech musím jezdit na dlouhé nohy, sedačka co nejníž. V našich Meganech, ale i v tom FoFo si za mě nikdo nesedne (BTW - ten FoFo má strašně nízko zadní lavici). V Compassu mám sedačku výškově někde uprostřed, záda absolutně bez problémů a sednu si za sebe já sám, s rezervou (mám přes 185cm). Tohle byl pro mě šok. Velmi příjemný šok.
Naopak třeba na dálnici je mi někdy až nepříjemné jezdit ve vysokém autě rychleji, vím, že drží, ale cítím se lépe u země :D To je zvyk.
Mimochodem k tomu Meganu, od dvojkového už to není ono, ale Renault v 90tkách dával naprosto luxusní mikroplyšové křesla, od Clia až po Lagunu a v tom se válet x hodin byla paráda, (ještě první dvojkové Laguny to mívaly, dvojkový Megan už o to přišel a nikdy se to nevrátilo :/).