Downsizing? Na to u Mazdy zapomeňte. Japonská automobilka jde již déle proti proudu. Nyní poodhalila technické údaje nejsilnějšího naftového šestiválce Skyactiv-D 3.3.
To ano. Samozřejmě platí, že pokud někde diesely stále ještě kralují, je to segment prémiových SUV. A dva válce navíc oproti Volvu jsou jednoznačné plus.
Otázkou je, jak bude trh v tomto segmentu vypadat za 2 nebo 4 roky. Prémiová SUV jsou totiž asi nejpřirozenějším kolbištěm pro elektromobily a plug-in hybridy.
Není jen Francie.
Mazda se snaží posunout někam nad mainstream, a k tomu je diesel nezbytný, stejně jako u BMW, Mercedesu, Audi, Volva.
Volvo má jen 4-válce a tady Mazda získá body navíc.
Zrovnavame konkurenciu, ta 6 valec nema, tak nema ani 550nm s plynulym priebehom nemyslis ? Kodiaq spomenul iudex a myslim, ze nebol mimo na nasich trhoch. (hlavne pri dnesnych cenach)
To je pravda. Výhodnost jakéhokoliv paliva je dána jednak fyzikou a pak také nastavením státních regulí (spotřební daně, registrační daně atd). To první se moc nemění, to druhé se mění neustále.
Tak jasně, že to byla evoluce, nový byl ten motor jen marketingově. Ale i tak muselo dát dost práce překopat emisní systém, vyvinout nové písty, povrchy válců s nižším třením, či nové turbo (to jmenuju oficiální informace), pak ho s velkou pompou ho uvést na trh ... a za chvíli jej odpískat.
Samozřejmě, že když už ho měli vyvinutý a pravděpodobně už měli nasmlouvané dodávky od subdodavatelů, tak ho na trh uvedli. Divím se ale Mazdě, že do vývoje nového dieselu šla.
Aby nedopadl jako 2.2 Skyactive-D a problémy s netěsností vstřikovačů, špatný materiál na vačce, ředění oleje naftou atd...
Snad si to Mazda pohlídá a motor bude spolehlivý, protože pokud ne, tak se na trhu dlouho neohřeje....
Že má podobný objem 3,3 také Toyota, to v principu náhoda je. Protože Mazda R6 3283 ccm a Toyota V6 3345 ccm nemají nic společného.
Na druhou stranu jak Mazda, tak Toyota nemají uvedený objem náhodně. Oba šestiválce jsou "násobkem" starších čtyřválcových dieselů o podobném objemu 2,2 litru (Mazda 2191 ccm a Toyota 2231 ccm).
Kdyby svůj první šestiválcový diesel představili před 10 lety, tak bych to chápal.
Ale dnes? Když v tradiční dieselové baště jménem Francie je podíl dieselů na prodejích nových aut 15 %? Když spousta západních zemí či měst zavedla či zavede restrikce či daňové zněvýhodnění dieselů?
Aby to nedopadlo jako u Hondy a jejího nové supermoderního dieselu 1.6 i-DTEC představeného v roce 2018 pro evropský Civic. Než se tento diesel stačil pořádně ohřát na trhu, Honda ho z většiny evropských trhů tiše stáhla z nabídky a nyní se nad ním zřejmě definitivně zavřela voda.
Větší objem válce zpravidla znamená výhodnější poměr objemu ku povrchu = mělo by méně energie (tepla) odcházet chlazením a naopak být přeměněno na práci. Tyhle velké motory se mi líbí, a kdyby moc chtěli, vždy z toho dostanou o +- 10% větší výkon než z 3.0. Takový 3.5D s 450k by byl zajímavý, ale doba už je jinde...
Ja taky patrim do vesnice “objem nenahtadis” a kdyz slysim velky motor, zadne prehnane vykony, predstavim si spokojeny 3,3 diesel co ma kroutaku dost, vykonu tak akorat a vsechno bude delat s uplnou samzrejmosti a uplnym klidem … a pokud tam neni nejaka konstrukcni bota, budou ty motory neznicitelne.
Coz bude v kontrastu s Mazdou, nemyslim to ve zlem, ale zrovna mazda neni stavena na 300tis+, nebo na 500tis+ jako mercedesy a bmw (kdyz je teda plnotucne servisujete).
Je neskutečné, jakého červa Fkodofka vypustila do hlav našich českých i slovenských spoluobčanů. Vidíme nějaké auto, a první co nás napadne, je srovnávat s Kodiakem, úsměvné.
souhlas :yes: díky bohu za výrobce, který má odvahu jít proti proudu a nevymlouvá se na emise jako to dělá Stellantis v Evropě jehož top nabídka končí čtyřválcem o objemu 1,6l ;-)
Mazda ani jinou cestou jít nemůže. Vyšší výkony by znamenaly vyšší emise. Jsem za 6-válec diesel rád. V GLK mi podobně naladěný 6-válec jedl 9 na 100, ale Mazda spotřebu umí. A protože mám Mazdy rád, a nijak mne nezklamali (naše firemní auta jezdí super), půjdu do toho.
Jj, tiež som chcel sprvu kritizovať, že prémiová konkurencia doluje z trojlitra oveľa vyššie výkony (bavorácky 30d má 210 kW a 40d až 250 kW). Ale potom som si uvedomil, že CX-60 je stále len stredne veľké SUV na úrovni napr. Kodiaqu (4,70 m). A ten má nafťáky len 2,0TDI so 110 alebo 147 kW. Takže Mazda s jej šesťvalcami so 170 a 187 kW bude stále výkonovo o triedu vyššie. A to nehovorím o kultivovanosti R6 v porovnaní s plebejským R4.
A koniec koncov aj tá prémiová konkurencia (X3, GLC) aj tak v drvivej väčšine prípadov jazdí na štvorvalcovej nafte.
Určitě se tu najde mraky kritiků, kteří budou namítat, že tyhle výkony dolují jiní z dvoulitrových dieselových čtyřválců. Ale jestli si vybrat vyhoněný dvoulitrový čtyřválec a nebo "sametový" 3.3 šestiválec, tak volba bude jasná. Odjakživa jsem zastáncem raději větších motorů s menším výkomen, než podobně výkonných vyhoněných malých motorů.
Za mě má Mazda :yes: