Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Konečně! Mazda odhalila technické parametry zbrusu nového naftového šestiválce

52 komentářů

Avatar - kari.laz
kari.laz
Určitě se tu najde mraky kritiků, kteří budou namítat, že tyhle výkony dolují jiní z dvoulitrových dieselových čtyřválců. Ale jestli si vybrat vyhoněný dvoulitrový čtyřválec a nebo "sametový" 3.3 šestiválec, tak volba bude jasná. Odjakživa jsem zastáncem raději větších motorů s menším výkomen, než podobně výkonných vyhoněných malých motorů.
Za mě má Mazda :yes:
Avatar - iudex
iudex
Jj, tiež som chcel sprvu kritizovať, že prémiová konkurencia doluje z trojlitra oveľa vyššie výkony (bavorácky 30d má 210 kW a 40d až 250 kW). Ale potom som si uvedomil, že CX-60 je stále len stredne veľké SUV na úrovni napr. Kodiaqu (4,70 m). A ten má nafťáky len 2,0TDI so 110 alebo 147 kW. Takže Mazda s jej šesťvalcami so 170 a 187 kW bude stále výkonovo o triedu vyššie. A to nehovorím o kultivovanosti R6 v porovnaní s plebejským R4.
A koniec koncov aj tá prémiová konkurencia (X3, GLC) aj tak v drvivej väčšine prípadov jazdí na štvorvalcovej nafte.
Avatar - del42sa
del42sa
souhlas :yes: díky bohu za výrobce, který má odvahu jít proti proudu a nevymlouvá se na emise jako to dělá Stellantis v Evropě jehož top nabídka končí čtyřválcem o objemu 1,6l 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je neskutečné, jakého červa Fkodofka vypustila do hlav našich českých i slovenských spoluobčanů. Vidíme nějaké auto, a první co nás napadne, je srovnávat s Kodiakem, úsměvné.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Možná proto, že je to auto, který zná každý, je tady hojně prodávané a proto se udává ke srovnání ?
Avatar - iudex
iudex
Nie je to priveľa logických argumentov na ráno? 😁
Avatar - Ozzman
Ozzman
Pro Wina asi jo 😁 Pardon....
Avatar - lamal
lamal
Tych 550nm s plynulym nabehom je este zaujimavejsich, nez tie vykony.
Evo 147kW v Kodiaku ma myslim max 400nm.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Už se zase snažíš srovnávat 4-válec s 6-válcem? Těch 550 je pro 6-válec povinnost.
Avatar - lamal
lamal
Zrovnavame konkurenciu, ta 6 valec nema, tak nema ani 550nm s plynulym priebehom nemyslis ? Kodiaq spomenul iudex a myslim, ze nebol mimo na nasich trhoch. (hlavne pri dnesnych cenach)
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mazda ani jinou cestou jít nemůže. Vyšší výkony by znamenaly vyšší emise. Jsem za 6-válec diesel rád. V GLK mi podobně naladěný 6-válec jedl 9 na 100, ale Mazda spotřebu umí. A protože mám Mazdy rád, a nijak mne nezklamali (naše firemní auta jezdí super), půjdu do toho.
honzis191
Příspěvek podléhá schvalování.
Freddka
Ja taky patrim do vesnice “objem nenahtadis” a kdyz slysim velky motor, zadne prehnane vykony, predstavim si spokojeny 3,3 diesel co ma kroutaku dost, vykonu tak akorat a vsechno bude delat s uplnou samzrejmosti a uplnym klidem … a pokud tam neni nejaka konstrukcni bota, budou ty motory neznicitelne.
Coz bude v kontrastu s Mazdou, nemyslim to ve zlem, ale zrovna mazda neni stavena na 300tis+, nebo na 500tis+ jako mercedesy a bmw (kdyz je teda plnotucne servisujete).
Avatar - SKAY
SKAY
Snad se poučili z předchozích dieselu...
topten
jo, ten benzinak je sqelej.
chrochta strci kdykoliv do kapsy
Mig_35
Sametová nafta 😄 😄 😄 :yes:
Avatar - del42sa
del42sa
"Mazda - motor který neslyšíte" :😉
Avatar - Anonym
Anonym
Sametová nafta? 😁 😁 😁
Mrtvé milenky cit 😁 😁 😁
Mig_35
😉 😄 😄
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Přehlídka hlouposti.
Avatar - praptak
praptak
Nafta je vše možné, jen ne sametová.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Je to jen náhoda? Dávalo by to velký smysl.
Avatar - del42sa
del42sa
ty šestiválce jsou z vlastního vývoje Mazdy 😄 Navíc šestiválec Mazdy je řadový R, zatímco Toyoty je vidlicový s uspořádáním válců do V 😉
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
dáš mi nějaký link na ten Toyotí V6 diesel?
Avatar - del42sa
del42sa
https😐/www.youtube.com/watch?…

takže jsou to dva úplně rozdílné motory s odlišnou konstrukcí
Avatar - Dzakobo
Dzakobo
Větší objem válce zpravidla znamená výhodnější poměr objemu ku povrchu = mělo by méně energie (tepla) odcházet chlazením a naopak být přeměněno na práci. Tyhle velké motory se mi líbí, a kdyby moc chtěli, vždy z toho dostanou o +- 10% větší výkon než z 3.0. Takový 3.5D s 450k by byl zajímavý, ale doba už je jinde...
Avatar - Emel
Emel
Říkalo se, že ideální objem spalovací komory z pohledu termodynamiky je někde okolo 0,4-0,5l. Poměr objemu a povrchu není všechno...
Avatar - del42sa
del42sa
no byl by pěkný takový 2,4L V6 benzín třeba do faceliftovaného Peugeotu 508 nebo Citroenu C5X ... a neztratil by se ani v DS9/DS7
Avatar - lamal
lamal
Mozu poziadat o patenty D5 od Volva 😁 S V70 D5 sa prijemne jazdi.
Avatar - Anonym
Anonym
Že má podobný objem 3,3 také Toyota, to v principu náhoda je. Protože Mazda R6 3283 ccm a Toyota V6 3345 ccm nemají nic společného.
Na druhou stranu jak Mazda, tak Toyota nemají uvedený objem náhodně. Oba šestiválce jsou "násobkem" starších čtyřválcových dieselů o podobném objemu 2,2 litru (Mazda 2191 ccm a Toyota 2231 ccm).
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Dík za info.
Mig_35
Když se ze slova fernet odebere jedno písmenko, zůstane pět písmen, stejně jako má slovo láska, zajímavá náhoda 😐
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Snažíš se zbytečně, wotroubku.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Základ OK, ale ten vrchol měl těch 300 koní mít. Ale už se na to auto těším. Stejně bych raději 6ku.
Avatar - Dinar
Dinar
Asi tak...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
6-ka nakonec bude ale asi s 6-vál benzínem, což také není špatné.
Avatar - Butcher_Svetak
Butcher_Svetak
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Anonym
Anonym
Kdyby svůj první šestiválcový diesel představili před 10 lety, tak bych to chápal.
Ale dnes? Když v tradiční dieselové baště jménem Francie je podíl dieselů na prodejích nových aut 15 %? Když spousta západních zemí či měst zavedla či zavede restrikce či daňové zněvýhodnění dieselů?
Aby to nedopadlo jako u Hondy a jejího nové supermoderního dieselu 1.6 i-DTEC představeného v roce 2018 pro evropský Civic. Než se tento diesel stačil pořádně ohřát na trhu, Honda ho z většiny evropských trhů tiše stáhla z nabídky a nyní se nad ním zřejmě definitivně zavřela voda.
Avatar - del42sa
del42sa
ten motor nepředstavili v roce 2018, ale už v roce 2013 a motor představený v roce 2018 je jen jeho evolucí na emisní normu Euro 6d😉

https😐/www.auto.cz/…y-uspornak-75267
Avatar - Anonym
Anonym
Tak jasně, že to byla evoluce, nový byl ten motor jen marketingově. Ale i tak muselo dát dost práce překopat emisní systém, vyvinout nové písty, povrchy válců s nižším třením, či nové turbo (to jmenuju oficiální informace), pak ho s velkou pompou ho uvést na trh ... a za chvíli jej odpískat.
Samozřejmě, že když už ho měli vyvinutý a pravděpodobně už měli nasmlouvané dodávky od subdodavatelů, tak ho na trh uvedli. Divím se ale Mazdě, že do vývoje nového dieselu šla.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
politika se mění, fyzika zůstává.
Avatar - Anonym
Anonym
To je pravda. Výhodnost jakéhokoliv paliva je dána jednak fyzikou a pak také nastavením státních regulí (spotřební daně, registrační daně atd). To první se moc nemění, to druhé se mění neustále.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Není jen Francie.
Mazda se snaží posunout někam nad mainstream, a k tomu je diesel nezbytný, stejně jako u BMW, Mercedesu, Audi, Volva.
Volvo má jen 4-válce a tady Mazda získá body navíc.
Avatar - Anonym
Anonym
To ano. Samozřejmě platí, že pokud někde diesely stále ještě kralují, je to segment prémiových SUV. A dva válce navíc oproti Volvu jsou jednoznačné plus.
Otázkou je, jak bude trh v tomto segmentu vypadat za 2 nebo 4 roky. Prémiová SUV jsou totiž asi nejpřirozenějším kolbištěm pro elektromobily a plug-in hybridy.
Avatar - Allo
Allo
Aby nedopadl jako 2.2 Skyactive-D a problémy s netěsností vstřikovačů, špatný materiál na vačce, ředění oleje naftou atd...
Snad si to Mazda pohlídá a motor bude spolehlivý, protože pokud ne, tak se na trhu dlouho neohřeje....
Avatar - del42sa
del42sa
však to se časem ukáže
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
V ČR bude 6-vál s dieselem jako obvykle se zpožděním 1/2 roku.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mazda dá si majzla.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Mám na firmě 3 Mazdy, všechny v dieselu a staré 2, 3, 4 roky, zcela bez poruch, jen pravidelný servis.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
toyota si to pohlídá.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Máš informace staré asi tak .... 16 let.
Tento 6-válec vychází ze současného naprosto bezporuchového 4-vál motoru. prostě jen o 2 válce navíc.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
To je asi první SUV, u kterého si říkám, že bych si jej klidně vybral.

Ještě taková drobnost - líbí se mi, že to nevozí půltunový skleník, ale má to tak akorát velké střešní okno.