Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Konečně! Mazda odhalila technické parametry zbrusu nového naftového šestiválce

Downsizing? Na to u Mazdy zapomeňte. Japonská automobilka jde již déle proti proudu. Nyní poodhalila technické údaje nejsilnějšího naftového šestiválce Skyactiv-D 3.3.
Zpět na článek
13. 4. 2022 11:39
13. 4. 2022 11:50
13. 4. 2022 12:00
13. 4. 2022 17:18
Avatar - kari.laz
13. 4. 2022 08:21
Za mě skvělé
Určitě se tu najde mraky kritiků, kteří budou namítat, že tyhle výkony dolují jiní z dvoulitrových dieselových čtyřválců. Ale jestli si vybrat vyhoněný dvoulitrový čtyřválec a nebo "sametový" 3.3 šestiválec, tak volba bude jasná. Odjakživa jsem zastáncem raději větších motorů s menším výkomen, než podobně výkonných vyhoněných malých motorů.
Za mě má Mazda :yes:
Rozbalit vlákno
20
Avatar - iudex
13. 4. 2022 08:33
Re: Za mě skvělé
Jj, tiež som chcel sprvu kritizovať, že prémiová konkurencia doluje z trojlitra oveľa vyššie výkony (bavorácky 30d má 210 kW a 40d až 250 kW). Ale potom som si uvedomil, že CX-60 je stále len stredne veľké SUV na úrovni napr. Kodiaqu (4,70 m). A ten má nafťáky len 2,0TDI so 110 alebo 147 kW. Takže Mazda s jej šesťvalcami so 170 a 187 kW bude stále výkonovo o triedu vyššie. A to nehovorím o kultivovanosti R6 v porovnaní s plebejským R4.
A koniec koncov aj tá prémiová konkurencia (X3, GLC) aj tak v drvivej väčšine prípadov jazdí na štvorvalcovej nafte.
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 08:39
Re: Za mě skvělé
souhlas :yes: díky bohu za výrobce, který má odvahu jít proti proudu a nevymlouvá se na emise jako to dělá Stellantis v Evropě jehož top nabídka končí čtyřválcem o objemu 1,6l ;-)
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 08:42
Re: Za mě skvělé
Je neskutečné, jakého červa Fkodofka vypustila do hlav našich českých i slovenských spoluobčanů. Vidíme nějaké auto, a první co nás napadne, je srovnávat s Kodiakem, úsměvné.
Avatar - Ozzman
13. 4. 2022 09:04
Re: Za mě skvělé
Možná proto, že je to auto, který zná každý, je tady hojně prodávané a proto se udává ke srovnání ?
Avatar - iudex
13. 4. 2022 09:09
Re: Za mě skvělé
Nie je to priveľa logických argumentov na ráno? :D
Avatar - Ozzman
13. 4. 2022 09:25
Re: Za mě skvělé
Pro Wina asi jo :D Pardon....
Avatar - lamal
13. 4. 2022 12:38
Re: Za mě skvělé
Tych 550nm s plynulym nabehom je este zaujimavejsich, nez tie vykony.
Evo 147kW v Kodiaku ma myslim max 400nm.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:38
Re: Za mě skvělé
Už se zase snažíš srovnávat 4-válec s 6-válcem? Těch 550 je pro 6-válec povinnost.
Avatar - lamal
13. 4. 2022 13:41
Re: Za mě skvělé
Zrovnavame konkurenciu, ta 6 valec nema, tak nema ani 550nm s plynulym priebehom nemyslis ? Kodiaq spomenul iudex a myslim, ze nebol mimo na nasich trhoch. (hlavne pri dnesnych cenach)
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 08:38
Re: Za mě skvělé
Mazda ani jinou cestou jít nemůže. Vyšší výkony by znamenaly vyšší emise. Jsem za 6-válec diesel rád. V GLK mi podobně naladěný 6-válec jedl 9 na 100, ale Mazda spotřebu umí. A protože mám Mazdy rád, a nijak mne nezklamali (naše firemní auta jezdí super), půjdu do toho.
13. 4. 2022 09:55
Re: Za mě skvělé
Ja taky patrim do vesnice “objem nenahtadis” a kdyz slysim velky motor, zadne prehnane vykony, predstavim si spokojeny 3,3 diesel co ma kroutaku dost, vykonu tak akorat a vsechno bude delat s uplnou samzrejmosti a uplnym klidem … a pokud tam neni nejaka konstrukcni bota, budou ty motory neznicitelne.
Coz bude v kontrastu s Mazdou, nemyslim to ve zlem, ale zrovna mazda neni stavena na 300tis+, nebo na 500tis+ jako mercedesy a bmw (kdyz je teda plnotucne servisujete).
Avatar - SKAY
13. 4. 2022 10:11
Re: Za mě skvělé
Snad se poučili z předchozích dieselu...
13. 4. 2022 09:57
Re: Za mě skvělé
jo, ten benzinak je sqelej.
chrochta strci kdykoliv do kapsy
13. 4. 2022 10:09
Re: Za mě skvělé
Sametová nafta :-) :-) :-) :yes:
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 10:49
Re: Za mě skvělé
"Mazda - motor který neslyšíte" :*)
13. 4. 2022 11:28
Re: Za mě skvělé
Sametová nafta? :D :D :D
Mrtvé milenky cit :D :D :D
13. 4. 2022 13:24
Re: Za mě skvělé
;-) :-) :-)
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:40
Re: Za mě skvělé
Přehlídka hlouposti.
14. 4. 2022 10:02
Re: Re: Za mě skvělé
Nafta je vše možné, jen ne sametová.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 08:34
Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Je to jen náhoda? Dávalo by to velký smysl.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 08:39
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
ty šestiválce jsou z vlastního vývoje Mazdy :-) Navíc šestiválec Mazdy je řadový R, zatímco Toyoty je vidlicový s uspořádáním válců do V ;-)
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:41
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
dáš mi nějaký link na ten Toyotí V6 diesel?
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 16:07
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
https://www.youtube.com/watch?…

takže jsou to dva úplně rozdílné motory s odlišnou konstrukcí
Avatar - Dzakobo
13. 4. 2022 09:58
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Větší objem válce zpravidla znamená výhodnější poměr objemu ku povrchu = mělo by méně energie (tepla) odcházet chlazením a naopak být přeměněno na práci. Tyhle velké motory se mi líbí, a kdyby moc chtěli, vždy z toho dostanou o +- 10% větší výkon než z 3.0. Takový 3.5D s 450k by byl zajímavý, ale doba už je jinde...
Avatar - Emel
13. 4. 2022 10:16
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Říkalo se, že ideální objem spalovací komory z pohledu termodynamiky je někde okolo 0,4-0,5l. Poměr objemu a povrchu není všechno...
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 10:53
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
no byl by pěkný takový 2,4L V6 benzín třeba do faceliftovaného Peugeotu 508 nebo Citroenu C5X ... a neztratil by se ani v DS9/DS7
Avatar - lamal
13. 4. 2022 12:43
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Mozu poziadat o patenty D5 od Volva :D S V70 D5 sa prijemne jazdi.
13. 4. 2022 11:19
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Že má podobný objem 3,3 také Toyota, to v principu náhoda je. Protože Mazda R6 3283 ccm a Toyota V6 3345 ccm nemají nic společného.
Na druhou stranu jak Mazda, tak Toyota nemají uvedený objem náhodně. Oba šestiválce jsou "násobkem" starších čtyřválcových dieselů o podobném objemu 2,2 litru (Mazda 2191 ccm a Toyota 2231 ccm).
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:42
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Dík za info.
13. 4. 2022 12:41
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Když se ze slova fernet odebere jedno písmenko, zůstane pět písmen, stejně jako má slovo láska, zajímavá náhoda :-|
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:43
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
Snažíš se zbytečně, wotroubku.
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2022 09:56
Jsem trochu na rozpacích
Základ OK, ale ten vrchol měl těch 300 koní mít. Ale už se na to auto těším. Stejně bych raději 6ku.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Dinar
13. 4. 2022 10:47
Re: Jsem trochu na rozpacích
Asi tak...
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:43
Re: Jsem trochu na rozpacích
6-ka nakonec bude ale asi s 6-vál benzínem, což také není špatné.
13. 4. 2022 11:08
S křížkem po funuse?
Kdyby svůj první šestiválcový diesel představili před 10 lety, tak bych to chápal.
Ale dnes? Když v tradiční dieselové baště jménem Francie je podíl dieselů na prodejích nových aut 15 %? Když spousta západních zemí či měst zavedla či zavede restrikce či daňové zněvýhodnění dieselů?
Aby to nedopadlo jako u Hondy a jejího nové supermoderního dieselu 1.6 i-DTEC představeného v roce 2018 pro evropský Civic. Než se tento diesel stačil pořádně ohřát na trhu, Honda ho z většiny evropských trhů tiše stáhla z nabídky a nyní se nad ním zřejmě definitivně zavřela voda.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 11:47
Re: S křížkem po funuse?
ten motor nepředstavili v roce 2018, ale už v roce 2013 a motor představený v roce 2018 je jen jeho evolucí na emisní normu Euro 6d;-)

https://www.auto.cz/…y-uspornak-75267
13. 4. 2022 12:50
Re: S křížkem po funuse?
Tak jasně, že to byla evoluce, nový byl ten motor jen marketingově. Ale i tak muselo dát dost práce překopat emisní systém, vyvinout nové písty, povrchy válců s nižším třením, či nové turbo (to jmenuju oficiální informace), pak ho s velkou pompou ho uvést na trh ... a za chvíli jej odpískat.
Samozřejmě, že když už ho měli vyvinutý a pravděpodobně už měli nasmlouvané dodávky od subdodavatelů, tak ho na trh uvedli. Divím se ale Mazdě, že do vývoje nového dieselu šla.
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2022 12:22
Re: S křížkem po funuse?
politika se mění, fyzika zůstává.
13. 4. 2022 12:53
Re: S křížkem po funuse?
To je pravda. Výhodnost jakéhokoliv paliva je dána jednak fyzikou a pak také nastavením státních regulí (spotřební daně, registrační daně atd). To první se moc nemění, to druhé se mění neustále.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:45
Re: S křížkem po funuse?
Není jen Francie.
Mazda se snaží posunout někam nad mainstream, a k tomu je diesel nezbytný, stejně jako u BMW, Mercedesu, Audi, Volva.
Volvo má jen 4-válce a tady Mazda získá body navíc.
13. 4. 2022 14:58
Re: S křížkem po funuse?
To ano. Samozřejmě platí, že pokud někde diesely stále ještě kralují, je to segment prémiových SUV. A dva válce navíc oproti Volvu jsou jednoznačné plus.
Otázkou je, jak bude trh v tomto segmentu vypadat za 2 nebo 4 roky. Prémiová SUV jsou totiž asi nejpřirozenějším kolbištěm pro elektromobily a plug-in hybridy.
Avatar - Allo
13. 4. 2022 11:39
Super ale
Aby nedopadl jako 2.2 Skyactive-D a problémy s netěsností vstřikovačů, špatný materiál na vačce, ředění oleje naftou atd...
Snad si to Mazda pohlídá a motor bude spolehlivý, protože pokud ne, tak se na trhu dlouho neohřeje....
Rozbalit vlákno
6
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 11:50
Re: Super ale
však to se časem ukáže
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:48
Re: Super ale
V ČR bude 6-vál s dieselem jako obvykle se zpožděním 1/2 roku.
Avatar - KANKUNEN
13. 4. 2022 12:00
Re: Super ale
Mazda dá si majzla.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:49
Re: Super ale
Mám na firmě 3 Mazdy, všechny v dieselu a staré 2, 3, 4 roky, zcela bez poruch, jen pravidelný servis.
Avatar - petr petrumr
13. 4. 2022 19:06
Re: Super ale
toyota si to pohlídá.
Avatar - WinDiesel
13. 4. 2022 13:47
Re: Super ale
Máš informace staré asi tak .... 16 let.
Tento 6-válec vychází ze současného naprosto bezporuchového 4-vál motoru. prostě jen o 2 válce navíc.
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2022 17:18
No...
To je asi první SUV, u kterého si říkám, že bych si jej klidně vybral.

Ještě taková drobnost - líbí se mi, že to nevozí půltunový skleník, ale má to tak akorát velké střešní okno.
Rozbalit vlákno
0