Novinky
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeKonečně! Mazda odhalila technické parametry zbrusu nového naftového šestiválce
52 komentářů
WinDiesel
Je to jen náhoda? Dávalo by to velký smysl.
ty šestiválce jsou z vlastního vývoje Mazdy 😄 Navíc šestiválec Mazdy je řadový R, zatímco Toyoty je vidlicový s uspořádáním válců do V 😉
dáš mi nějaký link na ten Toyotí V6 diesel?
Větší objem válce zpravidla znamená výhodnější poměr objemu ku povrchu = mělo by méně energie (tepla) odcházet chlazením a naopak být přeměněno na práci. Tyhle velké motory se mi líbí, a kdyby moc chtěli, vždy z toho dostanou o +- 10% větší výkon než z 3.0. Takový 3.5D s 450k by byl zajímavý, ale doba už je jinde...
Říkalo se, že ideální objem spalovací komory z pohledu termodynamiky je někde okolo 0,4-0,5l. Poměr objemu a povrchu není všechno...
Že má podobný objem 3,3 také Toyota, to v principu náhoda je. Protože Mazda R6 3283 ccm a Toyota V6 3345 ccm nemají nic společného.
Na druhou stranu jak Mazda, tak Toyota nemají uvedený objem náhodně. Oba šestiválce jsou "násobkem" starších čtyřválcových dieselů o podobném objemu 2,2 litru (Mazda 2191 ccm a Toyota 2231 ccm).
Na druhou stranu jak Mazda, tak Toyota nemají uvedený objem náhodně. Oba šestiválce jsou "násobkem" starších čtyřválcových dieselů o podobném objemu 2,2 litru (Mazda 2191 ccm a Toyota 2231 ccm).
KANKUNEN
Základ OK, ale ten vrchol měl těch 300 koní mít. Ale už se na to auto těším. Stejně bych raději 6ku.
Butcher_Svetak
Příspěvek podléhá schvalování.
Anonym
Kdyby svůj první šestiválcový diesel představili před 10 lety, tak bych to chápal.
Ale dnes? Když v tradiční dieselové baště jménem Francie je podíl dieselů na prodejích nových aut 15 %? Když spousta západních zemí či měst zavedla či zavede restrikce či daňové zněvýhodnění dieselů?
Aby to nedopadlo jako u Hondy a jejího nové supermoderního dieselu 1.6 i-DTEC představeného v roce 2018 pro evropský Civic. Než se tento diesel stačil pořádně ohřát na trhu, Honda ho z většiny evropských trhů tiše stáhla z nabídky a nyní se nad ním zřejmě definitivně zavřela voda.
Ale dnes? Když v tradiční dieselové baště jménem Francie je podíl dieselů na prodejích nových aut 15 %? Když spousta západních zemí či měst zavedla či zavede restrikce či daňové zněvýhodnění dieselů?
Aby to nedopadlo jako u Hondy a jejího nové supermoderního dieselu 1.6 i-DTEC představeného v roce 2018 pro evropský Civic. Než se tento diesel stačil pořádně ohřát na trhu, Honda ho z většiny evropských trhů tiše stáhla z nabídky a nyní se nad ním zřejmě definitivně zavřela voda.
ten motor nepředstavili v roce 2018, ale už v roce 2013 a motor představený v roce 2018 je jen jeho evolucí na emisní normu Euro 6d😉
https😐/www.auto.cz/…y-uspornak-75267
https😐/www.auto.cz/…y-uspornak-75267
Tak jasně, že to byla evoluce, nový byl ten motor jen marketingově. Ale i tak muselo dát dost práce překopat emisní systém, vyvinout nové písty, povrchy válců s nižším třením, či nové turbo (to jmenuju oficiální informace), pak ho s velkou pompou ho uvést na trh ... a za chvíli jej odpískat.
Samozřejmě, že když už ho měli vyvinutý a pravděpodobně už měli nasmlouvané dodávky od subdodavatelů, tak ho na trh uvedli. Divím se ale Mazdě, že do vývoje nového dieselu šla.
Samozřejmě, že když už ho měli vyvinutý a pravděpodobně už měli nasmlouvané dodávky od subdodavatelů, tak ho na trh uvedli. Divím se ale Mazdě, že do vývoje nového dieselu šla.
politika se mění, fyzika zůstává.
To je pravda. Výhodnost jakéhokoliv paliva je dána jednak fyzikou a pak také nastavením státních regulí (spotřební daně, registrační daně atd). To první se moc nemění, to druhé se mění neustále.
Není jen Francie.
Mazda se snaží posunout někam nad mainstream, a k tomu je diesel nezbytný, stejně jako u BMW, Mercedesu, Audi, Volva.
Volvo má jen 4-válce a tady Mazda získá body navíc.
Mazda se snaží posunout někam nad mainstream, a k tomu je diesel nezbytný, stejně jako u BMW, Mercedesu, Audi, Volva.
Volvo má jen 4-válce a tady Mazda získá body navíc.
To ano. Samozřejmě platí, že pokud někde diesely stále ještě kralují, je to segment prémiových SUV. A dva válce navíc oproti Volvu jsou jednoznačné plus.
Otázkou je, jak bude trh v tomto segmentu vypadat za 2 nebo 4 roky. Prémiová SUV jsou totiž asi nejpřirozenějším kolbištěm pro elektromobily a plug-in hybridy.
Otázkou je, jak bude trh v tomto segmentu vypadat za 2 nebo 4 roky. Prémiová SUV jsou totiž asi nejpřirozenějším kolbištěm pro elektromobily a plug-in hybridy.
Allo
Aby nedopadl jako 2.2 Skyactive-D a problémy s netěsností vstřikovačů, špatný materiál na vačce, ředění oleje naftou atd...
Snad si to Mazda pohlídá a motor bude spolehlivý, protože pokud ne, tak se na trhu dlouho neohřeje....
Snad si to Mazda pohlídá a motor bude spolehlivý, protože pokud ne, tak se na trhu dlouho neohřeje....
však to se časem ukáže
Mazda dá si majzla.
Máš informace staré asi tak .... 16 let.
Tento 6-válec vychází ze současného naprosto bezporuchového 4-vál motoru. prostě jen o 2 válce navíc.
Tento 6-válec vychází ze současného naprosto bezporuchového 4-vál motoru. prostě jen o 2 válce navíc.
twistedTSD
To je asi první SUV, u kterého si říkám, že bych si jej klidně vybral.
Ještě taková drobnost - líbí se mi, že to nevozí půltunový skleník, ale má to tak akorát velké střešní okno.
Ještě taková drobnost - líbí se mi, že to nevozí půltunový skleník, ale má to tak akorát velké střešní okno.
Za mě má Mazda :yes:
A koniec koncov aj tá prémiová konkurencia (X3, GLC) aj tak v drvivej väčšine prípadov jazdí na štvorvalcovej nafte.
Evo 147kW v Kodiaku ma myslim max 400nm.
Coz bude v kontrastu s Mazdou, nemyslim to ve zlem, ale zrovna mazda neni stavena na 300tis+, nebo na 500tis+ jako mercedesy a bmw (kdyz je teda plnotucne servisujete).
chrochta strci kdykoliv do kapsy
Mrtvé milenky cit 😁 😁 😁