Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Konečně! Mazda odhalila technické parametry zbrusu nového naftového šestiválce

13. 4. 2022 • 20:17
62
52
Zobrazit náhledy (62)
Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60 Mazda CX-60

Downsizing? Na to u Mazdy zapomeňte. Japonská automobilka jde již déle proti proudu. Nyní poodhalila technické údaje nejsilnějšího naftového šestiválce Skyactiv-D 3.3.

S příchodem nového modelu Mazda CX-60 se potvrdily informace o nástupu dvou šestiválců, benzínového o objemu 3,0 litru s označením Sky-X a naftového Sky-D s objemem 3,3 litru. Automobilka tehdy k novým motorizacím nezmínila bližší technické údaje, což se nyní mění. Tedy částečně. O benzínovém agregátu stále informace nemáme, nafťák už ale ledacos prozradil.

Skyactiv-D bude nabízen ve dvou variantách. Silnější s 48V mild-hybridní technologií nabídne 187 kW (254 koní) při 3750 ot/min s točivým momentem 550 Nm v rozmezí 1500 až 2400 otáček za minutu. Pokud chcete dieselový šestiválec bez mild-hybridu, musíte si vystačit s výkonem 170 kW (231 koní) při 4000-4200 ot/min za minutu s točivým momentem 500 N.m v rozmezí 1500-3000 ot/min.

Nadále platí, že pro Evropu bude standardní výbavou Mazdy CX-60 se šestiválcovým motorem Skyactiv-D osmistupňová automatická převodovka a pohon zadních kol s možností příplatku za čtyřkolku.

Video se připravuje ...

Mazda si na evropském trhu hodně slibuje od plug-in hybridu, který bude také nejvýkonnějším motorem v portfoliu modelu CX-60. Tady 2,5 litrový zážehový čtyřválec v kombinaci s 17,8 kW baterií nabídne kombinovaný výkon 241 kW (328 koní) při 6000 otáčkách za minutu s hodnotou točivého momentu 500 N.m při 4000 otáčkách za minutu. Plug-in hybridní CX-60 dostane standardně čtyřkolku a bude vážit přibližně o 150 kg více než CX-60 s 3,3 litrovým naftovým šestiválcem Skyactiv-D. I přes vyšší váhu se dokáže z nuly na stovku dostat za 5,8 vteřiny, což je o 1,5 vteřiny lepší čas oproti verzi s naftovým šestiválcem. Benzínový plug-in hybrid má dle metodiky WLTP ujet čistě na elektriku 63 km.

Očekává se, že stejné pohonné jednotky dostane také sedmimístné SUV CX-80, které ještě čeká na svojí oficiální premiéru. Logickým krokem těchto šestiválců je jejich zařazení do nové generace Mazdy 6. Je tu však velké ale. Dle nedávného vyjádření šéfa vývoje pro Mazda Europe Joachima Kunze je nyní pro automobilku důležité soustředit se na prodej SUV. Je tedy otázkou, v jaké podobě a zda vůbec se nové generace tohoto modelu dočkáme.

Video se připravuje ...

Autor: Dominik Kovář

Související články

Témata
14. 4. 2022 10:02
Re: Re: Za mě skvělé
Nafta je vše možné, jen ne sametová.
Avatar - petr petrumr
13. 4. 2022 19:06
Re: Super ale
toyota si to pohlídá.
Avatar - twistedTSD
13. 4. 2022 17:18
No...
To je asi první SUV, u kterého si říkám, že bych si jej klidně vybral.

Ještě taková drobnost - líbí se mi, že to nevozí půltunový skleník, ale má to tak akorát velké střešní okno.
Avatar - del42sa
13. 4. 2022 16:07
Re: Toyota má také 6-válec o objemu 3,3 L
https://www.youtube.com/watch?…

takže jsou to dva úplně rozdílné motory s odlišnou konstrukcí
13. 4. 2022 14:58
Re: S křížkem po funuse?
To ano. Samozřejmě platí, že pokud někde diesely stále ještě kralují, je to segment prémiových SUV. A dva válce navíc oproti Volvu jsou jednoznačné plus.
Otázkou je, jak bude trh v tomto segmentu vypadat za 2 nebo 4 roky. Prémiová SUV jsou totiž asi nejpřirozenějším kolbištěm pro elektromobily a plug-in hybridy.
Články odjinud