Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Mazda CX-60
Mazda CX-60
Mazda CX-60
Mazda CX-60
62 Fotogalerie

Konečně! Mazda odhalila technické parametry zbrusu nového naftového šestiválce

Downsizing? Na to u Mazdy zapomeňte. Japonská automobilka jde již déle proti proudu. Nyní poodhalila technické údaje nejsilnějšího naftového šestiválce Skyactiv-D 3.3.

S příchodem nového modelu Mazda CX-60 se potvrdily informace o nástupu dvou šestiválců, benzínového o objemu 3,0 litru s označením Sky-X a naftového Sky-D s objemem 3,3 litru. Automobilka tehdy k novým motorizacím nezmínila bližší technické údaje, což se nyní mění. Tedy částečně. O benzínovém agregátu stále informace nemáme, nafťák už ale ledacos prozradil.

Skyactiv-D bude nabízen ve dvou variantách. Silnější s 48V mild-hybridní technologií nabídne 187 kW (254 koní) při 3750 ot/min s točivým momentem 550 Nm v rozmezí 1500 až 2400 otáček za minutu. Pokud chcete dieselový šestiválec bez mild-hybridu, musíte si vystačit s výkonem 170 kW (231 koní) při 4000-4200 ot/min za minutu s točivým momentem 500 N.m v rozmezí 1500-3000 ot/min.

Nadále platí, že pro Evropu bude standardní výbavou Mazdy CX-60 se šestiválcovým motorem Skyactiv-D osmistupňová automatická převodovka a pohon zadních kol s možností příplatku za čtyřkolku.

Video placeholder
Mazda CX-60 na oficiálním videu • Zdroj: Mazda

Mazda si na evropském trhu hodně slibuje od plug-in hybridu, který bude také nejvýkonnějším motorem v portfoliu modelu CX-60. Tady 2,5 litrový zážehový čtyřválec v kombinaci s 17,8 kW baterií nabídne kombinovaný výkon 241 kW (328 koní) při 6000 otáčkách za minutu s hodnotou točivého momentu 500 N.m při 4000 otáčkách za minutu. Plug-in hybridní CX-60 dostane standardně čtyřkolku a bude vážit přibližně o 150 kg více než CX-60 s 3,3 litrovým naftovým šestiválcem Skyactiv-D. I přes vyšší váhu se dokáže z nuly na stovku dostat za 5,8 vteřiny, což je o 1,5 vteřiny lepší čas oproti verzi s naftovým šestiválcem. Benzínový plug-in hybrid má dle metodiky WLTP ujet čistě na elektriku 63 km.

Očekává se, že stejné pohonné jednotky dostane také sedmimístné SUV CX-80, které ještě čeká na svojí oficiální premiéru. Logickým krokem těchto šestiválců je jejich zařazení do nové generace Mazdy 6. Je tu však velké ale. Dle nedávného vyjádření šéfa vývoje pro Mazda Europe Joachima Kunze je nyní pro automobilku důležité soustředit se na prodej SUV. Je tedy otázkou, v jaké podobě a zda vůbec se nové generace tohoto modelu dočkáme.

Video placeholder
První jízda s omlazenou Mazdou CX-5 a Mazdou 2 • Zdroj: Auto.cz

Autor: Dominik Kovář