Japonská automobilka nás před časem potěšila motorovými novinkami s pořádným počtem válců i objemem. Teď přiznává, že další podobné překvapení nejspíš nevznikne.
Proč by se jiné automobilky připojovaly když šestiválce mají? Některé je sice používají třeba jen mimo EU, ale většina automobilek šestiválce už dávno má.
Je a slibuje snad benzínový šestiválec dát do EU? A řada automobilek umí dát i v Evropě benzínový šestiválec, takže se může klidně říct, že se Mazda snad připojí k ostatním a alespoň ten dieselový šestiválec ve velké SUV kam jednoznačně patří také konečně nabídne.
1. Nová Mazda CX-60 se představuje se třemi pohonnými jednotkami
2. Nová Mazda CX-60 není vůz pro US trh a tudíž se tam ani nebude prodávat
Ke kterým ostatním se má Mazda připojit ? Tak jak to píšeš ty bych to rozhodně neformuloval, protože počin Mazdy je na Evropský mainstream a současné poměry na trhu kde vládne downsizing naprosto ojedinělý. Mohl bych tady vyjmenovat x automobilek, které V6 tady v Evropě nenabízejí dokonce ani u velkých SUV nebo prémiových vozů (pokud nepočítáme Audi,BMW a Mercedes)
Naprosto ojedinělé jsou leda tak tvé znalosti evropského trhu. Tak třeba:
VW Touareg, 6 válec v naftě 210 kW, šestiválec v benzínu 250 kW, šestiválec v hybridu 340 kW
Ford Explorer 6 válec v hybridu 336kW, Mustang dokonce V8 338 kW
Toyota GR Supra 340 hp,
Stellantis Alfa Romeo Giulia, Stelvio 510hp, Jeep Gladiátor dieselová V6 194 kW
Kia Stinger 373 hp
Smajlíkama svou neznalost nezakryješ. Jsou to modely mainstreamových automobilek. Jestli je Ford Explorer přímý konkurent je putýnka, používá šestiválec a o šestiválcích byla řeč, navíc Explorer je velké SUV, Mazda CX-60 je také velké SUV.
Evropa se jednak rozhodla spachat motoristickou sebevrazdu a druhak tady nikdy vicevalcove a velkoobjemove motory moc popularni nebyly. A to uz ani nemluvim o CR, kde vsichni susili 1.4-1.6 uz pred dvaceti lety, dvoulitr, to uz byl panecku objem a downsizing byl neznamy pojem…
3.0 TDI je koncernový velmi oblíbený motor u všech větších modelů . podobně BMW i Mercedes mají šestiválce ve svých vozech. :-)
Jejich obliba je veliká jak dieslu atk benzínu..
Elektrošroty nemají šanci..asi se budou pořádný auta vozit z Ameriky? ;-)
No nevim zrovna BMW nahradilo všechny šestiválce až do x30i čtyčválci. První šestiválce jsou x35i což nejsou zrovna masově prodávané varianty.
VW dávalo 3.0TDi snad jen do Touaregu a Phaetonu, Passatu se s šestiválci opět prodávalo minimum a pak zbývá Audi od A6 výš, kde se ty šestiválce porávali.
Ale to se bavíme a modelech vyšší střední třídy, kterých se v globálu až tolik neprodávalo,, což je přesně v souladu s tím co jsem napsal a to že víceválcové motory v Evropě nikdy moc populární nebyly...
Nikdo nemůže jestli se nevymyslí nějaká konečně použitelná alternativa. Třeba břidlicový plyn z Ukrajiny. Nebo tokamak a pak už nebude vadit energetická náročnost na syntetická paliva.
tipuju, ze energeticka efektivita synticke palivo vs. elektricky pohon je v lepsim pripade 1:4
a kdyz pod papinakem stahnes plaminek se trojky na dvojku, tak neznamena, ze ti to nebouchne
Snaží se snaží, s těmi tokamaky. Každý si myslel že až se to podaří, bude elektřina zadarmo.
Mno, zatím do toho musí nacpat elektřiny víc, než kolik jí z toho dostanou a myslím si že až to SKUTEČNĚ poběží, zůstane to nejdražším zdrojem elektrické energie, náklady zůstanou na astronomické úrovni.
Wine, já to sleduju, angličanům se už povedlo chvíli tokamak provozovat tak, že víc dal než bral. Sice jen tu chvíli ideálního provozu, ale zase postup.