Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mazda přiznává: Nové šestiválce jsou nejspíš poslední generací spalovacích motorů

Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Japonská automobilka nás před časem potěšila motorovými novinkami s pořádným počtem válců i objemem. Teď přiznává, že další podobné překvapení nejspíš nevznikne.

Zatímco většina automobilových výrobců od velkoobjemových motorů s pěti a více válci ustupuje a dává přednost downsizingu, Mazda se znovu vydala po vlastní cestě. A tak pro SUV CX-60 (a další modely, které budou následovat) připravila zbrusu nové řadové šestiválce – třílitrový Sky-X spalující benzin a 3,3litrový turbodiesel.

Dalo se předpokládat, že i tato skvělá zpráva bude mít několik ale. Zcela nová platforma se šestiválci a pohonem zadních kol by slušela nejen prostornému SUV, ale také tradičnímu modelu Mazda 6. Jenže nedávno se objevila informace, že s novou „šestkou“ se v budoucích plánech značky nepočítá a je otázkou, zdali se dočká alespoň nějakého nepřímého nástupce.

Video se připravuje ...

Joachim Kunz, šéf technického vývoje ve výzkumném a vývojovém centru Mazda Europe, se nyní v rozhovoru pro Automotive News Europe rozpovídal o nových šestiválcích. A prozradil, že něčeho podobně velkolepého už se dočkáme jen těžko. „S největší pravděpodobností to bude poslední generace spalovacích motorů,“ uvedl na téma motorových novinek.

To by nemusela být zas až tak strašidelná zpráva, jak se může z počátku zdát. Samotné šestiválce mohou (pokud nedojde k plošnému zákazu spalovacích motorů) s nejrůznějšími modifikacemi sloužit pod kapotami mnoha modelů ještě pěknou řádku let. To potvrzuje i Kunz, který říká, že automobilka je připravena přizpůsobit své nové agregáty přísnější emisní normě Euro 7… až tedy bude rozhodnuto, co přesně v ní motory vlastně mají splňovat.

Japonci si technické parametry motoru Sky-X nechávají pro sebe, zatím se podělili jen o podrobnější informace k turbodieselu. Šestiválec Sky-D přijede ve dvou verzích – slabší disponuje výkonem 170 kW (231 k) a točivým momentem 500 newtonmetrů. Silnější je vybaven mild-hybridním systémem a doluje ze sebe ještě víc, konkrétně 187 kW (254 k) a 550 Nm točivého momentu. Všem verzím každopádně přejeme bohatý a co možná nejdelší život!

Video se připravuje ...

Stanislav Kolman
Diskuze (26)

Doporučujeme

Avatar - curwasportiva
14. 4. 2022 18:51
Re: Mazda
No nevim zrovna BMW nahradilo všechny šestiválce až do x30i čtyčválci. První šestiválce jsou x35i což nejsou zrovna masově prodávané varianty.
VW dávalo 3.0TDi snad jen do Touaregu a Phaetonu, Passatu se s šestiválci opět prodávalo minimum a pak zbývá Audi od A6 výš, kde se ty šestiválce porávali.
Ale to se bavíme a modelech vyšší střední třídy, kterých se v globálu až tolik neprodávalo,, což je přesně v souladu s tím co jsem napsal a to že víceválcové motory v Evropě nikdy moc populární nebyly...
Avatar - Ham.
14. 4. 2022 18:11
Re: Mazda
Smajlíkama svou neznalost nezakryješ. Jsou to modely mainstreamových automobilek. Jestli je Ford Explorer přímý konkurent je putýnka, používá šestiválec a o šestiválcích byla řeč, navíc Explorer je velké SUV, Mazda CX-60 je také velké SUV.
Avatar - twistedTSD
14. 4. 2022 17:10
Re: To jsou takové PR kecy
Jenže elektrický pohon je na houno, tak co z toho.
Avatar - del42sa
14. 4. 2022 13:16
Re: Mazda
ano, Toyota GR Supra, Mustang V8, Stinger , atd. :D :D :D všechno to jsou vyloženě mainstreamové modely :yes: ještě jsi zapomněl připsat Maserati ;-)

a Ford Explorer a Jeep Gladiátor to jsou ukázkoví přimí konkurenti Mazdy CX-60 :D
Avatar - Ham.
14. 4. 2022 12:38
Re: Mazda
Naprosto ojedinělé jsou leda tak tvé znalosti evropského trhu. Tak třeba:
VW Touareg, 6 válec v naftě 210 kW, šestiválec v benzínu 250 kW, šestiválec v hybridu 340 kW
Ford Explorer 6 válec v hybridu 336kW, Mustang dokonce V8 338 kW
Toyota GR Supra 340 hp,
Stellantis Alfa Romeo Giulia, Stelvio 510hp, Jeep Gladiátor dieselová V6 194 kW
Kia Stinger 373 hp