To je dost zcestná představa, budeš provozovat auto, co nikam nedojede (baterku 70-80%) a je pořád dražší jako ojeté než nové Sandero? Jako proč by to kdo dělal? ;-)
Kvuli nakladum na provoz?
Servisni naklady se blizi nule.
Naklady na palivo v nejhorsim pripade polovicni...
Az bude mit tenhle Hyundai baterku 70%, tak tve tvrzeni o dojezdu rozhodne platit nebude. :D
Dnes uz se EV s 20kWh (o kterych se da tvrdit, ze nikam nedojedou) nevyrabeji.
Nejnizsi kapacitu ma dnes Dacia - 27kWh...
Jinak je minimum okolo 35kWh (Mazda, Honda, VW Up). A to uz pouzitelne je. I s 80% po deseti letech.
Ty si dobře mimo, když se teď bude běžná rodina s běžným příjmem rozhodovat mezi novým Sanderem a třeba ojetým Leafem, co myslíš že si vybere? Berme hranici 400tis Kč:
- Leaf 2016-17 s baterkou 24kWh 5-6let provozu za sebou, výkon 80kW
- Nové Sandero Stepway Comfort 74kW, benzin + LPG
Různá auta za stejnou cenu, obě uvezou 4 lidi a jejich bagáž, elektro dojede sotva 150km, benzin + LPG tak 1000km, nový auto vs ojetý, hmmm fakt dilema ;-)
Pro velky uspech jeste jednou:
Dnes je minimalni kapacita normalniho auta 35kWh. O techto (budoucich) ojetinach se bavim.
V pripade 24kWh Leafu by patrne dala vetsina rodin prednost Sanderu. :-)
Je ti lip? :-!
Dojezd kazdeho elektromobilu je prakticky neomezeny. Spravne jsi mel napsat dojezd na jedno nabiti. ;-)
Ne kazdy posuzuje auto podle dojezdu na nadrz - parametr, ktery se stal pro odpurce elektromobility svatym gralem.
PS Znam dva majitele Dacie (Duster a Logan) a oba najedou pod deset tisic rocne a nejdal s temi auty byli asi sto km daleko. :D
Ty si vážně elektrofanatik ;-) Ani ty moderní elektromobily nejsou použitelné pro normální pohodové cestováni. Dojezd při normálním stylu jízdy ubývá sakra rychle. Udělal jsem si testovací jízdu s iD4 GTX a ničím mě nezaujala a ani nepřesvědčila. Ani výkonem, ani jízdními vlastnostmi a zpracováním. Ujel jsem 16km a ubylo mi 45km z dojezdu z baterie. Tomu říkám efektivita :-[]
Vetsine lidem rychlost dobijeni tohoto Hyundai dostacuje...
Ultra-fast battery charging
With a 350 kW DC charger, IONIQ 5 can charge from 10 percent to 80 percent in just 18 minutes. According to WLTP cycle, IONIQ 5 users only need to charge the vehicle for five minutes to get 100 km of range.
neviem co je pracovna doba, ked treba robim 70hodin tyzdenne. tankujem benzin, za dva dni v pohode das poprad grasmere co je 2300km :-) a cez 3000km z toho bolo vo volnom case, bol som trochu bicyklovat v prijemnejsej klime
A uvedomujes si, ze tohle je extrem?
Takhle jezdi tak 1% lidi.
Tve povolani je rehole. Neco jako taxikareni.
Ani jedno bych delat nechtel...
Clovek si evidentne zvykne na vsechno.
Extrem je spis delat zavery (treba o dojezdu a cestovani) ze 16km testovaci jizdy. ;-)
O tom co je funkcni a co ne, necht si rozhodne kazdy majitel auta sam.
Pro cim dal vic lidi EV (at uz nove ci ojete) objektivne funkcnim autem je. :-!
https://firmenwagen.co.at/news/rekordnachfrage-bei-gebrauchten-elektroautos/
Muzu se te na neco zeptat?
Proc leti poptavka (a ceny) ojetych (podle tebe nefunkcnich) EV do nebe?
https://electrek.co/2022/04/15/tesla-doesnt-let-anyone-buy-car-lease-over-used-car-prices-skyrocketing/ :yes:
With long wait times and increased prices, many used Tesla vehicles are now being sold at higher prices than when they were new. :-O
Aha, takze ty jsi tohle nevedel. :D
No nic, alespon te tato diskuze obohatila.
ale ved aj ceny ojazdenych aut so spalovacim motorom rastu, takze neviem co sa snazis povedat. kazdy nech si kupi co mu vyhovuje, len nechapem adoraciu ev ako jedineho spravneho riesenia. Pripada mi to hlupe a kratkozrake. a ako fanusika automobilizmu je to nuda.
To je jako anketa Motor roku. Když tam vyhrával šestiválec BMW z M3 apod. podařené motory od Hondy, Toyoty atd. tak to bylo v pořádku. Pak začaly vyhrávat tříválce a už mě bylo jasné, že tahle anketa je o ničem. Hvězdičkové hodnocení euroncap už taky nesleduju, ale jen kouknu na video z nárazu.
Pochopitelně prodeje ve východním pepíkově nejsou relevantní, ve vyspělých zemích rostou prodeje EV dvouciferným tempem a prodeje fosilní špíny padají. Tesla staví jednu gigafactory za druhou a ostatní logicky následují :yes::-!
Taky si myslis, ze chce Svedsko utocit na Rusko???
Kdyz chce vstoupit do NATO?
Vazne si myslis, ze to je provokace NATO?
Nebo spis strach Svedska z napadeni Ruskem?
Vim ze patris k tem asi 40% na Slovensku, kdo si mysli, ze valku na Ukrajine vyprovokovalo NATO.
Mylis se.
Premyslej a neposlouchej tolik rusky lzi. ;-) https://www.novinky.cz/…li-nato-40388424
Ja to mam v hlave srovnany.
My nazory jsou konzistentni.
Muzes si je dohledat ve zdejsich diskuzich.
Je to obraz reality...
In March, new passenger car registrations in the UK decreased by a noticeable 14.3% year-over-year to 243,479, which is the weakest March since 1998.
According to the official data, last month's passenger plug-in electric car registrations amounted to 55,352, which is 41% more than a year ago and a new all-time monthly record. :yes: https://insideevs.com/…sales-march2022/
The most important thing for us is that the all-electric car registrations reached a new all-time monthly record of 39,315 (up 79% year-over-year), which is 16.1% of the total market. On the other hand, plug-in hybrids are in retreat - down almost 8% year-over-year to 16,037.
Proboha běž s těmahle demagogickým citováním blábolů k čípku....
Prodeje na trhu, který je absolutně pokřivený dotačním eurohujerským ekosocialismem nevypovídá o zájmu zákazníků absolutně ale absolutně nic!!!
Dej dotací 50% na auta v růžové é barvě a garantují ti, že s eurohujerskou logikou bude závěr takový že lidi chtějí růžová auta... :no::no::no:
Spickove auto se spickovou technikou. :yes:
Okorenene odvaznym modernim designem.
PS Nabijeni uz je v praxi tak rychle, ze temer nezdrzuje. Pokud tedy nejezdis 8.000km mesicne. :D
Jezdit 8.000km mesicne bych nechtel ani v Rollsu (treba s nulovym casem pro tankovani)..