Elektromobily
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeMercedes-Benz EQXX ujel přes 1000 kilometrů na jedno nabití. V běžném provozu a neloudal se
102 komentářů
DonVito
Jo, tak ma EV vypadat.
Moje rychlovarna konvice ma 2.500W.
Tenhle Mercedes ma prumernou spotrebu jako 4 konvice. Unbelievable! :yes:
Jeste nekdo bude psat, ze EV nejsou EKO?
Tohle ma ekvivalent spotreby pod 1 litr.
Ano neni to nula..
Bravo Mercedes
PS Skvely je, ze nizka spotreba zvysuje rychlost nabijeni (udavanou v km/hod). Tohle auto se bude zrejme nabijet hodne rychle...
Moje rychlovarna konvice ma 2.500W.
Tenhle Mercedes ma prumernou spotrebu jako 4 konvice. Unbelievable! :yes:
Jeste nekdo bude psat, ze EV nejsou EKO?
Tohle ma ekvivalent spotreby pod 1 litr.
Ano neni to nula..
Bravo Mercedes
PS Skvely je, ze nizka spotreba zvysuje rychlost nabijeni (udavanou v km/hod). Tohle auto se bude zrejme nabijet hodne rychle...
Áno, toto je cesta. S módou SUV a výmenou profesionálnych dizajnérskych centier za fabrických dizajnérov akoby sa na aerodynamiku zabudlo. Spolu s aerodynamickým odporom musí ísť dolu aj čelná plocha, aby to malo zmysel. Zaváži aj kvalita a klzné vlastnosti laku (Angličania cez druhú svetovú nastriekali nočné stíhačky matnou čiernou farbou, pretože lesklý lak odrážal svetlo - druhotným výsledkom bolo, že sa znížila maximálna rýchlosť lietadla vo vzduchu a skrátil dolet) a samozrejme hmotnosť - nejak sme sa naučili, že váha auta cez dve tony je vpohode...
Akurát si myslím, že doba veľkých luxusných EV by mala pomaly končiť, a vývoj by sa mal uberať smerom k použiteľnejším a dostupnejším autám.
Akurát si myslím, že doba veľkých luxusných EV by mala pomaly končiť, a vývoj by sa mal uberať smerom k použiteľnejším a dostupnejším autám.
Jako já absolutně nechápu, proč se s příchodem EV začaly tlačit odporné těžké krabicoidní gazíky. Jde to zcela proti smysluplnosti toho pohonu. Ale hlavně, že jsou in.
příkon a spotřeba jsou dva rozdílné pojmy.
Tenhle Mercedes bude mít příkon klidně 250kW.
Tenhle Mercedes bude mít příkon klidně 250kW.
Ano.
Co jsem chtel napsat je, ze kdyz auto pojede mene nez 100km/h, tak jeho prumerna spotreba (prikon auta nebo vykon odebirany z baterky.. ) bude nizsi nez 10kW!
A dat prirovnani k rychlovarnym konvicim.
No nic. 😁
Proste ta spotreba je neuveritelne nizka. :yes:
Co jsem chtel napsat je, ze kdyz auto pojede mene nez 100km/h, tak jeho prumerna spotreba (prikon auta nebo vykon odebirany z baterky.. ) bude nizsi nez 10kW!
A dat prirovnani k rychlovarnym konvicim.
No nic. 😁
Proste ta spotreba je neuveritelne nizka. :yes:
je nizoučká. Každý vývoj v tomhle směru je vítán. Nejde jen o kapacitu baterie, ale i o efektivitu elektromotoru (stále je co vylepšovat), valivých odporů (ložiska, pneumatiky, ale i hmotnost disků, brzdových kotoučů atp.), aerodynamiky, hmotnosti ...
pred cca 10 let v clanku o jizdnich odporech psali, ze obycejna oct potrebuje na ustalenou jizdu 100km/h 10kW
takze tech necelych 9kWh/100km pri umirneny jizde vidim jako realnejch
takze tech necelych 9kWh/100km pri umirneny jizde vidim jako realnejch
Ne, EV nejsou eko ani trochu.
Ano, tohle auto je postavene jako extremne usporne.
Ano, tohle auto je postavene jako extremne usporne.
A prečo sú podľa teba neeko?
Stačí si někde sepsat, kolik zdrojů se musí použít na výrobu nutných součástí... a nepřehlížet efektivitu výroby a akumulace té elektřiny.
A je vymalováno.
Ekologické může být malé vozítko pro ježdění po městě, z principu konstrované s nízkým dojezdem, tedy i s krátkou plánovanou dobou té akumulace elektřiny.
Zejména lokálně ekologické.
Ale ono né!
Malá auta vyjdou moc draho. Tak vyrobíme třítunové SUV na baterky a prohlásíme to za ekologie.
A pro jistotu normální auta uměle zdražíme, aby tyhle herky vůbec někdo kupoval.
A je vymalováno.
Ekologické může být malé vozítko pro ježdění po městě, z principu konstrované s nízkým dojezdem, tedy i s krátkou plánovanou dobou té akumulace elektřiny.
Zejména lokálně ekologické.
Ale ono né!
Malá auta vyjdou moc draho. Tak vyrobíme třítunové SUV na baterky a prohlásíme to za ekologie.
A pro jistotu normální auta uměle zdražíme, aby tyhle herky vůbec někdo kupoval.
Tie isté zdroje a v podobnej miere sa využívajú aj na výrobu spaľovákov. Zjednodušene vezmime tento aspekt ako remízu EV vs. spaľovák.
EV potrebuje elektrinu - tá je čiastočne z nafty, z uhlia, z vody, z jadra, z vetra...podľa možností tej ktorej krajiny.
Spaľovák potrebuje benzín alebo naftu - a na jej ťažbu, výrobu a distribúciu sa spotrebujú kvantá el. energie - vyrobenej rovnakým spôsobom ako elektrina na nabíjanie EV. Je jej pravdepodobne menej - ale ťažobný a petrochmický priemysel produkuje pri výrobe palív emisií až až.
Rozdiel medzi spaľovákmi a EV je, že pri jazde EV neprodukuje žiadne emisie. Kdežto výfukmi spaľovákov preletia tony a tony ďalšieho bordelu - a priamo nám pod nosy, dýchame to a necháme si to sadať na pľúca a zožierať sa rakovinou.
Stále chceš tvrdiť, že EV nie sú EKO?
EV potrebuje elektrinu - tá je čiastočne z nafty, z uhlia, z vody, z jadra, z vetra...podľa možností tej ktorej krajiny.
Spaľovák potrebuje benzín alebo naftu - a na jej ťažbu, výrobu a distribúciu sa spotrebujú kvantá el. energie - vyrobenej rovnakým spôsobom ako elektrina na nabíjanie EV. Je jej pravdepodobne menej - ale ťažobný a petrochmický priemysel produkuje pri výrobe palív emisií až až.
Rozdiel medzi spaľovákmi a EV je, že pri jazde EV neprodukuje žiadne emisie. Kdežto výfukmi spaľovákov preletia tony a tony ďalšieho bordelu - a priamo nám pod nosy, dýchame to a necháme si to sadať na pľúca a zožierať sa rakovinou.
Stále chceš tvrdiť, že EV nie sú EKO?
1 litr benzínu je ekvivalent 4x2,5 kWh kde? Ve kterém vesmíru se z 1l benzínu získá 10kwh?
Energetická hustota benzínu sa udáva 9,7 kWh na liter, u nafty je to 10,7.
https😐/oenergetice.cz/…n-vozidel-1-cast
Samozrejme, do toho ešte hovorí účinnosť spaľovacieho motora, aby to tvorilo trochu reálny obraz. 😉
https😐/oenergetice.cz/…n-vozidel-1-cast
Samozrejme, do toho ešte hovorí účinnosť spaľovacieho motora, aby to tvorilo trochu reálny obraz. 😉
Samozrejme, do toho ešte hovorí účinnosť spaľovacieho motora, aby to tvorilo trochu reálny obraz.
a o tom to je
a o tom to je
jhamil
Výborně jen tak dál, ale nevypadá to jako dnes módní SUV a CUV. Mimochodem i VW měl vůz XL1, který měl spotřebu 1litr na 100. Takže uvidíme co přinese budoucnost.
To nebyl vuz, to byla dieselova parodie.
:no😒br />https😐/www.idnes.cz/…031_automoto_fdv
"Piëchova "hračka" putovala pod vedením jeho nástupce do depozitáře. Jeho sériová výroba by ve své době přišla na 35 000 eur za kus. Piëch se minulý týden nechal v rozhovoru pro list Brauschweiger Zeitung slyšet, že našel výrobce, který by jej byl schopen vyrábět za sedminu ceny (5 000 eur)." 😁 😁 😁
Pak z toho udelali PHEV, aby jim to vyslo. :no: :no: :no:
https😐/en.m.wikipedia.org/…agen_1-litre_car
Takze XL1 mel spotrebu 1 litr + 5?kWh.
Tenhle Mercedes dava smysl. Piechovo hracky (jak historie ukazala) zadny smysl nedavaly. Realitou byl prodej obycejnych Golfu a RUST flotilove spotreby. Diky nyni za Diesse. Spravna cesta :yes:
:no😒br />https😐/www.idnes.cz/…031_automoto_fdv
"Piëchova "hračka" putovala pod vedením jeho nástupce do depozitáře. Jeho sériová výroba by ve své době přišla na 35 000 eur za kus. Piëch se minulý týden nechal v rozhovoru pro list Brauschweiger Zeitung slyšet, že našel výrobce, který by jej byl schopen vyrábět za sedminu ceny (5 000 eur)." 😁 😁 😁
Pak z toho udelali PHEV, aby jim to vyslo. :no: :no: :no:
https😐/en.m.wikipedia.org/…agen_1-litre_car
Takze XL1 mel spotrebu 1 litr + 5?kWh.
Tenhle Mercedes dava smysl. Piechovo hracky (jak historie ukazala) zadny smysl nedavaly. Realitou byl prodej obycejnych Golfu a RUST flotilove spotreby. Diky nyni za Diesse. Spravna cesta :yes:
No, ten litrový koncept nebol celkom na zahodenie. Akurát neviem, kto by chcel auto s podobnou architektúrou a o litri na sto v bežnej premávke by sa tiež dalo s úspechom pochybovať. Ale keby na ňom stavali, mohli to dotiahnuť k použiteľnejšiemu autíčku..
Elektrina nemusí byť jedinou alternatívou. Ale má výhodu nulovej produkcie emisií počas jazdy.
Elektrina nemusí byť jedinou alternatívou. Ale má výhodu nulovej produkcie emisií počas jazdy.
BEV ma vyhodu v jednoduchosti.
PHEV nikdy nebude lacina zalezitost...
Ten litrovy koncept na zahozeni BYL, viz citace. 😉
A taky definitivne zahozen je.
Elektrina neni jedinou alternativou.
Elektrina je alternativou zdaleka nejperspektivnejsi.
To ze EU prosazuje jen BEV je lez.
Jsou nastaveny limity co2 a at si vyrobci delaji treba litrova auta nebo vodikova... 😄
PHEV nikdy nebude lacina zalezitost...
Ten litrovy koncept na zahozeni BYL, viz citace. 😉
A taky definitivne zahozen je.
Elektrina neni jedinou alternativou.
Elektrina je alternativou zdaleka nejperspektivnejsi.
To ze EU prosazuje jen BEV je lez.
Jsou nastaveny limity co2 a at si vyrobci delaji treba litrova auta nebo vodikova... 😄
O tom koncepte sa môžeme dohadovať do nekonečna. Žiadny vývoj, pokiaľ nejde vyslovene o slepú uličku, nie je na zahodenie, ale tomuto konceptu nebolo dopriate pokračovanie. Dnes by dostal zase trochu inak koncipovaný motor a celkovo techniku a výsledok by bol trochu iný.
Ad jednoduchosť BEV - úplne by som nesúhlasil.Technika podvozku, riadenie, karoséria, všetko je na podobnej úrovni ako u spaľovákov. Samotný pohon a zdroj výkonu je mechanicky jednoduchší, ale namiesto jednoduchej nádrže má EV podstatne zložitejšie batérie, dobieha to tiež náročnosťou elektroniky a softvéru, nevyhnutnou súčasťou sa stáva tepelný management bateriek a tepelné čerpadlo, takže s tvrdením o jednoduchosti by som bol určite opatrnejší. 😉
Ad jednoduchosť BEV - úplne by som nesúhlasil.Technika podvozku, riadenie, karoséria, všetko je na podobnej úrovni ako u spaľovákov. Samotný pohon a zdroj výkonu je mechanicky jednoduchší, ale namiesto jednoduchej nádrže má EV podstatne zložitejšie batérie, dobieha to tiež náročnosťou elektroniky a softvéru, nevyhnutnou súčasťou sa stáva tepelný management bateriek a tepelné čerpadlo, takže s tvrdením o jednoduchosti by som bol určite opatrnejší. 😉
O tom koncepte se dohadovat nebudu.
Je mrtvy. Tecka. 😁
S tou druhou casti celkem souhlas...
Je mrtvy. Tecka. 😁
S tou druhou casti celkem souhlas...
když EU změní pravidla, tak SUV bude neprodejný. Stačí aby zkorumpovaní policisté začali pracovat a aspoň SUVařům přichystali lejstra na odevzdání řidičáků.
Ty si absolútny retard. Keby teba spravili prezidentom, do roka by Česká republika bola na tom horšie ako Severná Kórea.
No vidis, ale na rusko ma lepsi nazor nez ty a tve porazenectvi.
😉 😁
😉 😁
Podľa teba je lepšie zomrieť v troskách ako žiť? Smutné.
Demagogu.
Zlu se podvolit nemuzes.
Ze jsi to z historie nepochopil, za to nemuzu.
Kdyby se Ukrajina vzdala, tak ty jsi dalsi na rade. Mel bys byt Ukrajine vdecny.
Zlu se podvolit nemuzes.
Ze jsi to z historie nepochopil, za to nemuzu.
Kdyby se Ukrajina vzdala, tak ty jsi dalsi na rade. Mel bys byt Ukrajine vdecny.
Ty si fakt mimo. Nie si schopný vidieť inak, než len čiernu a bielu. Vzdať otvorený boj nemusí automaticky znamenať vzdať sa. Prehra navonok nemusí byť skutočnou prehrou. A niekedy je aj prehra výhrou. Zlu sa podvoliť nemôžeš...vysvetli to tým mnohým, čo prišli o svoje domovy, alebo (a) o svojich blízkych, jak to stojí za to. Nepochopil si (a mnoho ďalších), že otvorene sa Ukrajina Rusom neubráni. A hlúpa Európa na to dopláca spolu s ňou.
Ale ubrání!
Ruku na srdce, čekal jsi, že Ukrajinci rusaky vyženou od Kyjeva? 😉
Co říkáš potopené Moskvě?
''....měl křižník Moskva hodnotu asi 750 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 17 miliard korun.''
Já jsem ochoten vzdát se lecčeho na podporu Ukrajiny.
Ale já (přímo) nekupuju ani ruský plyn ani ruskou ropu...
Ruku na srdce, čekal jsi, že Ukrajinci rusaky vyženou od Kyjeva? 😉
Co říkáš potopené Moskvě?
''....měl křižník Moskva hodnotu asi 750 milionů dolarů, což je v přepočtu asi 17 miliard korun.''
Já jsem ochoten vzdát se lecčeho na podporu Ukrajiny.
Ale já (přímo) nekupuju ani ruský plyn ani ruskou ropu...
já jsem se už vzdal dvou aut a chystám věci do obchodu šatník- má to jedna z ČT, tuším, že má pořad 168 má obchůdky po česku pro samoživytelky a včil pro ukrajinky, tak nějaký hračky od dcery.Já jsem pro sankce, tvrdý.
Sankcie voči Rusku viac poškodia európske krajiny a ich obyvateľov ako Rusko.Aký to teda má zmysel? Na vojnu s Ruskom doplácame všetci a doplácať dlho budeme. Potopená Moskva je len ďalšia položka na účte, ktorú bude nakoniec Ukrajina platiť (a my tupci spolu s ňou).
Až policie vyčistí město od SUV aby mhd mohla jezdit po komunikacích bez problému, tak na toho prezidenta budu kanditovat. Nezavírej oči před řidičama(kama) co mají SUV a nevozí metr v autě.
Spíše než řidičák, jsi měl na mysli techničák (TP), viď Petře? On řidičák je také malá kartička obdobně jako malý techničák, ale poslání obou je docela jiné ...
Ad traveldrive - vidím, že jsi si naběhl obdobně, jako já před několika týdny. Neznalý poměrů jsem si naivně myslel, že Petr přichází diskutovat s obdobným cílem, jako my ostatní. Prostě poklábosit o autech a třeba se něco nového dozvědět... Jak hluboce jsem se mýlil. Zatímco názory Petra mne po obsahové stránce přestaly zajímat záhy, způsob komunikace a to, jak tvoří větu a kombinuje obsah mě zaujaly velmi. Dokonce natolik, že jsem věnoval krapet času a zapátral ve starších diskuzních fórech. Vyplynuly z toho 3 skutečnosti:
1) běžní pravidelní diskutující jen velmi sporadicky reagují na nahozené udičky Petra a většina jeho příspěvků tak zůstává bez odpovědi...
2) jeho technické znalosti o autech, nejsou zdaleka tak neprůstřelné, jako samozřejmý a agresivní způsob, kterým je Petr servíruje....
3) po psychologické stránce Petr zaujal opakovaně již v minulosti více lidí. Jeden z poměrně povedených rozborů etiky na diskuzních fórech je třeba zde:
https😐/www.autorevue.cz/…akt-bavil--testy?…
Je tak možné Petra identifikovat, případně přehodnotit potřebu s ním jakkoliv diskutovat. Odkaz na bohatou fotodokumentaci na Rajčeti pak celou situací jen dokreslí, pomůže chápat Petrovo černobílé a zdeformované chápání světa a jeho kandidaturu na prezidenta posune do zcela virtuální dimenze...Naštěstí!
Ad traveldrive - vidím, že jsi si naběhl obdobně, jako já před několika týdny. Neznalý poměrů jsem si naivně myslel, že Petr přichází diskutovat s obdobným cílem, jako my ostatní. Prostě poklábosit o autech a třeba se něco nového dozvědět... Jak hluboce jsem se mýlil. Zatímco názory Petra mne po obsahové stránce přestaly zajímat záhy, způsob komunikace a to, jak tvoří větu a kombinuje obsah mě zaujaly velmi. Dokonce natolik, že jsem věnoval krapet času a zapátral ve starších diskuzních fórech. Vyplynuly z toho 3 skutečnosti:
1) běžní pravidelní diskutující jen velmi sporadicky reagují na nahozené udičky Petra a většina jeho příspěvků tak zůstává bez odpovědi...
2) jeho technické znalosti o autech, nejsou zdaleka tak neprůstřelné, jako samozřejmý a agresivní způsob, kterým je Petr servíruje....
3) po psychologické stránce Petr zaujal opakovaně již v minulosti více lidí. Jeden z poměrně povedených rozborů etiky na diskuzních fórech je třeba zde:
https😐/www.autorevue.cz/…akt-bavil--testy?…
Je tak možné Petra identifikovat, případně přehodnotit potřebu s ním jakkoliv diskutovat. Odkaz na bohatou fotodokumentaci na Rajčeti pak celou situací jen dokreslí, pomůže chápat Petrovo černobílé a zdeformované chápání světa a jeho kandidaturu na prezidenta posune do zcela virtuální dimenze...Naštěstí!
V mojom prípade je to podstatne jednoduchšie. Chodím sem už docela dosť rokov, trochu to tu poznám, a toho exota tiež. Tu a tam, keď už príliš valí, tak zareagujem, s myšlienkou, že mu raz aspoň trošku docvakne. Naivné, ale nádej umiera posledná.
petruzmrd
Příspěvek podléhá schvalování.
soudruhu nemusíš být ve službě 24hodin, vy berete OTP, ale já jsem měl na mysli, že pošlete na radnici lejstro a tam řidiči připíší body.
A druhý sudruh ti přitakává, co tam máš o autech?
A druhý sudruh ti přitakává, co tam máš o autech?
Midlosek
No a potom se otočil, nabil za tři minuty dalších 1 000 km a vrátil se zpět 😉 . Zvládl to úžasně, tento praktický a levný model Mercedesu, s úžasnou levnou půltunovou baterií.
800V Kia nabiji 10%-85% za 18 minut.
Takze ne za tri minuty, ale za 18?
Neskutecna ztrata po tisici najetych kilometru.
Ano, mozna na dojeti zpet by byla treba jeste jedna pauza 10 minut.
Wtf
Hejteri, nejak vam dochazi argumenty. 😁
PS Hlavne ze spalovaci Mercedesy jsou lidovky...
Takze ne za tri minuty, ale za 18?
Neskutecna ztrata po tisici najetych kilometru.
Ano, mozna na dojeti zpet by byla treba jeste jedna pauza 10 minut.
Wtf
Hejteri, nejak vam dochazi argumenty. 😁
PS Hlavne ze spalovaci Mercedesy jsou lidovky...
kdy jsi naposledy jel 2000km v kuse?
Tak zaprvé jedou dva, těch 1 000 km a to se dá jet opravdu daleko. Svého času jsem sám dával třeba Varšavu na otočku a taky to šlo.
Prosímtě co má za smysl jet do Varšavy, tam být 3 minuty na pumpě a jet zpátky?
Proč tři minuty na pumpě, opravdu máš pocit, že to byl účel cesty? 😁
Něco jsem tam převzal a mazal zpátky.
Něco jsem tam převzal a mazal zpátky.
takze typickej tocvolant?
nechtel bych bejt v tvy kuzi
nechtel bych bejt v tvy kuzi
Tak nějak mi nejde do hlavy, proč tady každý má hned o druhém jasno. Jezdil jsem tam několikrát pro dokumentaci a komponenty elektroniky v rámci vývoje. Tady jsem ale hned točvolant. Nikdy jsem nepracoval jako řidič. Taky jsem tam občas přepsal a věnoval se zábavě, ale to není vůbec podstatné. Jen odpovídám, když se eLzyx ptá.
Heled, jestli nejsi tocvolant 😁 , tak by te tech 18 minut nabijeni (namisto tankovani 5 minut) jednou za cas nic neudelalo. A privezl bys ty soucastky o par minut pozdejc. O trochu odpocatejsi...
😉
O tom, ze slusny clovek se chce treba slusne najist a ne jen hltat kilometry, ti psat je asi zbytecny...
Ty jezdis 1.000km non-stop.
Neskutecne pitomy argumenty proti EV.
Obzvlast pod clankem o EV s dojezdem 1.000km...
😉
O tom, ze slusny clovek se chce treba slusne najist a ne jen hltat kilometry, ti psat je asi zbytecny...
Ty jezdis 1.000km non-stop.
Neskutecne pitomy argumenty proti EV.
Obzvlast pod clankem o EV s dojezdem 1.000km...
@Midlosek: Mám pre Teba ponuku - nafasuješ krásne naftové auto a budeš pre mňa jazdiť, mesačný plat 100.000 CZK, môžeš si k sebe zobrať ďalšieho šoféra.
Podmienka je, že to budeš dávať presne ako si vyššie sám popísal, t.j. trasa 1.000 km, otočka a späť 1.000 km. Bude to osobák, t.j. žiadne povinné prestávky ako majú profesionálni vodiči, limit na spotrebu podľa TP, rýchlo chodiť môžeš, ale nadspotrebu Ti strhnem z platu, rovnako tak prípadné pokuty. 21 pracovných dní, 21 ciest, 100.000 CZK plat, musíš to robiť osobne (+1 na striedačku) a splniť celý mesiac. Pošli kontakt, kam Ti mám poslať zmluvu.
Podmienka je, že to budeš dávať presne ako si vyššie sám popísal, t.j. trasa 1.000 km, otočka a späť 1.000 km. Bude to osobák, t.j. žiadne povinné prestávky ako majú profesionálni vodiči, limit na spotrebu podľa TP, rýchlo chodiť môžeš, ale nadspotrebu Ti strhnem z platu, rovnako tak prípadné pokuty. 21 pracovných dní, 21 ciest, 100.000 CZK plat, musíš to robiť osobne (+1 na striedačku) a splniť celý mesiac. Pošli kontakt, kam Ti mám poslať zmluvu.
A jinak jsi zcela zdráv? Přečti si laskavě celé vlákno, použij mozek a potom teprve palcuj, případně se zdrž podobně hloupých komentářů.
Tak mi prosím vysvetli Tvoj príspevok: "No a potom se otočil, nabil za tři minuty dalších 1 000 km a vrátil se zpět . Zvládl to úžasně, tento praktický a levný model Mercedesu, s úžasnou levnou půltunovou baterií."
Ty takto jazdíš a preto sa toho dožaduješ? Aký je zmysel Tvojho vysoko inteligentného príspevku?
Ty takto jazdíš a preto sa toho dožaduješ? Aký je zmysel Tvojho vysoko inteligentného príspevku?
Jen tím říkám, že pro benzínové, nebo naftové auto tohle není vůbec žádný problém a to už z jakéhokoliv důvodu. No a že se přihodí, že potřebuješ jet a to třeba víceméně nárazově například těch 1 400 km, to je prostě fakt. Většinou to ale pojedou řidiči dva, stejně jako v případě e😜erimentu Mercedesu.
Ty to jistě chápeš, jen se snažíš hejtovat a chceš se tady ohánět inteligencí, smutné.
Ty to jistě chápeš, jen se snažíš hejtovat a chceš se tady ohánět inteligencí, smutné.
Ja Ti hovorím, že sa dožaduješ niečoho, čo v praxi nepotrebuješ. Áno, sú trasy, kde Ťa súčasné EV obmedzujú, ale to čo si dal ako príklad NIKDY v reáli nepotrebuješ. S inteligenciou si začal Ty.
EDIT: "třeba víceméně nárazově například těch 1 400 km, to je prostě fakt" - 1.400 km bez prestávky? To ako fakt?
EDIT: "třeba víceméně nárazově například těch 1 400 km, to je prostě fakt" - 1.400 km bez prestávky? To ako fakt?
Píšeš o tom, co jsem já nikde ale nepsal a říkáš že jsem začal s něčím, s čím jsem ovšem nezačal. Samozřejmě, že pauza už je například v kanceláři partnera, na záchod taky musíš, ale co to má společného s tímhle e😜erimentem, to mi stále uniká. Myslíš že ty řidiči v Mercedesu močí do láhve, nebo rovnou kombinézy, aby neztratili ani vteřinu, když jde především o demonstraci toho, že auto dokáže ujet na nabití celých 1 000 km. Navíc jedna zastávka pro naftu, to je snad také jasné.
"Píšeš o tom, co jsem já nikde ale nepsal a říkáš že jsem začal s něčím, s čím jsem ovšem nezačal."
Midlosek, Dnes 10:53: "No a potom se otočil, nabil za tři minuty dalších 1 000 km a vrátil se zpět . Zvládl to úžasně, tento praktický a levný model Mercedesu, s úžasnou levnou půltunovou baterií." - áno, spaľovák to dokáže. Možno o pár rokov dokáže dať Mercedes na jedno nabíjanie 2.700 km, ako to dokázal Passat 1.6 TDI. Nie, v praxi to NIKDY nevyužiješ a nemá preto zmysel hejtovať, čo dokázal Mercedes EV. Nič viac nehovorím.
Midlosek, Dnes 14:13: "případně se zdrž podobně hloupých komentářů" - týmto si Ty ako prvý začal hovoriť o inteligencii môjho príspevku.
Hejt na Mercedes, narážky na IQ diskutujúceho ("použij mozek, zdrž se hloupých komentářů"), obe si začal Ty, ja som len rovnakým spôsobom reagoval. Ak je to inak, pokojne to sem napíš.
Midlosek, Dnes 10:53: "No a potom se otočil, nabil za tři minuty dalších 1 000 km a vrátil se zpět . Zvládl to úžasně, tento praktický a levný model Mercedesu, s úžasnou levnou půltunovou baterií." - áno, spaľovák to dokáže. Možno o pár rokov dokáže dať Mercedes na jedno nabíjanie 2.700 km, ako to dokázal Passat 1.6 TDI. Nie, v praxi to NIKDY nevyužiješ a nemá preto zmysel hejtovať, čo dokázal Mercedes EV. Nič viac nehovorím.
Midlosek, Dnes 14:13: "případně se zdrž podobně hloupých komentářů" - týmto si Ty ako prvý začal hovoriť o inteligencii môjho príspevku.
Hejt na Mercedes, narážky na IQ diskutujúceho ("použij mozek, zdrž se hloupých komentářů"), obe si začal Ty, ja som len rovnakým spôsobom reagoval. Ak je to inak, pokojne to sem napíš.
Ondore, Dnes 14:01: "...budeš pre mňa jazdiť, trasa 1.000 km, otočka a späť 1.000 km,.21 pracovných dní, 21 ciest, 100.000 CZK plat."
Promiň pokud jsem se Tě nějak dotkl, ale tohle je opravdu dost hloupé. Obsah příspěvku je prostě úplný nesmysl, který si vědomě napsal za nějakým účelem a normální diskuze tím účelem rozhodně nebyla.
Promiň pokud jsem se Tě nějak dotkl, ale tohle je opravdu dost hloupé. Obsah příspěvku je prostě úplný nesmysl, který si vědomě napsal za nějakým účelem a normální diskuze tím účelem rozhodně nebyla.
Pozri, nechcem sa o prkotinách dohadovať dokola. Tvoj príspevok (10:53) neviem chápať inak, ako hate speech proti EV od Mercedesu, ak to tak nebolo, rád si to dám vysvetliť. To auto dalo 1.000 km na jedno nabitie a ešte malo rezervu 150 kilákov, spotreba absolútne fantastická a ako pikoška do správ pekné, ale rovnakú trasu dáš s bežným elektromobilom Kia EV6 aj s nabíjaním o 1,5 hodiny rýchlejšie. Prakticky NIKTO nerobí 1.000 km na jeden záťah a Tebe nenapadlo nič lepšie, ako vyhecovať to na 2.000 km. Zbytočný hate, naštartoval si nezmyselnú vec a ja som ju len v rovnakom duchu ďalej rozvinul. Nič osobné, na Tvoj nezmysel som reagoval mojim nezmyslom.
Aby všetci chápali o čom sa tu bavíme. Nejaký Sergej z Ruska dokázal strčiť svoj úd do vlastnej prd€le. Ako pikoška do správ dobré, ale robiť to nechceme. Alebo to máte niekto inak?
Aby všetci chápali o čom sa tu bavíme. Nejaký Sergej z Ruska dokázal strčiť svoj úd do vlastnej prd€le. Ako pikoška do správ dobré, ale robiť to nechceme. Alebo to máte niekto inak?
Takže upozornění na fakt, že spalovák po 1 000 km za okamžik dotankuješ a můžeš pokračovat hned dál, zatím co s e😜erimentálním EV, co má proklatě drahou a 495 kg těžkou baterii to takhle možné není, se absurdně přelilo místo k argumentům, ke spekulacím kdo by vlastně potřeboval jet hned dál a dedukce některých jdou tak daleko, že když něco takového napíšu, tak samozřejmě také takovou trasu jezdím, nebo si dokonce jedu do Varšavy jen natankovat abych jel zpět. Pro mě je to ponaučení, že není dobré na každou provokaci hned reagovat.
OK, tak teda pokračujeme v diskusii...
- "spalovák po 1 000 km za okamžik dotankuješ a můžeš pokračovat hned dál" - hodnotná informácia, to sme tu nevedeli. Ja sa pýtam, načo Ti to je po 1.000 km dlhej ceste v reálnom živote dobré. Je dobré, že niekto niečo dokáže, ale robiť to nebudeš (viď Sergej). Väčšina súčasných áut 95 % času stojí. Borci využívajú autá na 15 %. Zvyšok auto stojí a kým Ty po 1.000 km trase spíš, tak sa auto môže - napríklad - nabíjať.
- "e😜erimentální EV, co má proklatě drahou a 495 kg těžkou baterii" - také už e😜erimentálne autá sú. Už sa tu spomínal litrový koncept od VW (https😐/www.idnes.cz/…031_automoto_fdv), to prdítko bolo drahé ako šľak, rozhodne menej použiteľné ako EQXX a s vyššou spotrebou. No a? Platil si to? Prečo Ťa to trápi, koľko stojí ten alebo onen koncept? Niečo sa nedostane do sériovej výroby, niečo naopak áno a možno (iba možno) tu budeme mať o pár rokov EV autá, ktoré budú schopné prejsť na jedno nabitie 2.700 km a budú za dostupnú cenu. Ja sa len pýtam - vadí Ti to a preto to musíš hejtovať? Vlastníš nejakú ICE automobilku a prichádzaš o prachy? Spaľováky sa za 140 rokov dostali tam kde sú vďaka enormným investíciám. Čo tak dopriať zlomok tých investícií a tej námahy inej technológii? Je to fakt taký problém?
- točvolant a pod. - jasné, na kope vecí nemá zmysel reagovať. Ani ja som možno nemusel reagovať na Teba, ale ako vravím, keď už si s nezmyslami začal, tak bolo lákavé ich použiť.
- "spalovák po 1 000 km za okamžik dotankuješ a můžeš pokračovat hned dál" - hodnotná informácia, to sme tu nevedeli. Ja sa pýtam, načo Ti to je po 1.000 km dlhej ceste v reálnom živote dobré. Je dobré, že niekto niečo dokáže, ale robiť to nebudeš (viď Sergej). Väčšina súčasných áut 95 % času stojí. Borci využívajú autá na 15 %. Zvyšok auto stojí a kým Ty po 1.000 km trase spíš, tak sa auto môže - napríklad - nabíjať.
- "e😜erimentální EV, co má proklatě drahou a 495 kg těžkou baterii" - také už e😜erimentálne autá sú. Už sa tu spomínal litrový koncept od VW (https😐/www.idnes.cz/…031_automoto_fdv), to prdítko bolo drahé ako šľak, rozhodne menej použiteľné ako EQXX a s vyššou spotrebou. No a? Platil si to? Prečo Ťa to trápi, koľko stojí ten alebo onen koncept? Niečo sa nedostane do sériovej výroby, niečo naopak áno a možno (iba možno) tu budeme mať o pár rokov EV autá, ktoré budú schopné prejsť na jedno nabitie 2.700 km a budú za dostupnú cenu. Ja sa len pýtam - vadí Ti to a preto to musíš hejtovať? Vlastníš nejakú ICE automobilku a prichádzaš o prachy? Spaľováky sa za 140 rokov dostali tam kde sú vďaka enormným investíciám. Čo tak dopriať zlomok tých investícií a tej námahy inej technológii? Je to fakt taký problém?
- točvolant a pod. - jasné, na kope vecí nemá zmysel reagovať. Ani ja som možno nemusel reagovať na Teba, ale ako vravím, keď už si s nezmyslami začal, tak bolo lákavé ich použiť.
Promiň, klidně pokračuj, nyní ovšem bez mé maličkosti. Pozdravuj Tvého kamaráda Sergeje. Přeji pěkný zbytek dnešního svátečního dne.
Krásne si sa rozlúčil a to treba oceniť. Za "Pozdravuj Tvého kamaráda Sergeje" Ti udeľujem titul bezkonkurenčne najväčší dickhead tejto diskusie. Pekné sviatky aj Tebe.
Běžně se takhle nevyjadřuji, nechci hned klesnout na úroveň primitiva a hulváta tvého kalibru. Zkus ale někoho nazvat ko-kotem, v jeho fyzické přítomnosti, on už ti jistě vysvětlí, že takhle se s nikým nemluví.
EDIT: toho Sergeje s jeho přirozením a análem sem taháš opakovaně ty a vážně nevím proč. Je to dost špatné přirovnání v diskuzi o autech, tak si to laskavě přeber.
EDIT: toho Sergeje s jeho přirozením a análem sem taháš opakovaně ty a vážně nevím proč. Je to dost špatné přirovnání v diskuzi o autech, tak si to laskavě přeber.
Pozor, pozor, niektoré tunajšie debaty sú vážna vec. 😉
Presný prehľad vo firme som si nerobil, len odhadujem, že tí hodne aktívni obchodníci dokážu vyťažiť auto na menej ako 100 hodín mesačne / pod 5 hodín na pracovný deň v priemere. Ale borci tu dokážu dávať 2.000 km na otočku, tak by bola škoda nevyužiť ich schopnosti.
Obchodník, čo denne prejazdí 5 hodín je blbec, nie obchodník. 2000 km na otočku, to je nanajvýš zásobovač, ale blbec rovnako. Ale skôr si myslím, že skrátka kecá.
5 hodín v aute - je to bežné vo firmách, ktoré majú povedzme centrálu v BA a odtiaľ obsluhujú celú SR. Ale inak súhlas.
5 hodín áno, keď ide o kuriérov a podobné funkcie. Ale obchodník, čo namiesto jednania so zákazníkmi bežne 5 hodín presedí v aute, nestojí ani za dobré slovo.
2000 km je nálož aj s pauzami, na otočku to človek s mozgom nerobí.
2000 km je nálož aj s pauzami, na otočku to človek s mozgom nerobí.
on nikde není registrovaný, i obyčejný točvolant musí projít školením . Dodržovat přestávky musí i ten kdo nemá tchg.
_Karel_
Pěkný výkon. Ale pro běžného řidiče to má pořád praktický význam asi jako Bugatti Chiron, tedy nulový. Ukázka toho, co bychom uměli. Pořád není jasné, kde brát dostatek elektřiny, kde materiál na baterky, pořád není kde nabíjet - to vše vztaženo na masovou elektromobilitu.
Tak nízká hmotnost asi taky nebude pro běžná auta za běžné ceny dosažitelná.
Tak nízká hmotnost asi taky nebude pro běžná auta za běžné ceny dosažitelná.
Ty jsi odbornik na energetiku, baterie nebo nabijeni???
Kde beres odvahu se k tomu vyjadrovat?
Jezdi si svym dieselem.
Tankuj si ho kde potrebujes.
A az budes chtit neco vedet o nabijeni. Tak se zeptej elektromobilisty, ju? 😉
Kde beres odvahu se k tomu vyjadrovat?
Jezdi si svym dieselem.
Tankuj si ho kde potrebujes.
A az budes chtit neco vedet o nabijeni. Tak se zeptej elektromobilisty, ju? 😉
To by platilo, pokud byste nam ty elektricky nesmysly nenutili vrchem spodem!
Melo by to platit i opacne: klidne si jezdi svym elektroautem, a pro me za me si klidně slapej dynamo.
A nebo muzes trit celou cestu ebonitovou tyc liscim ohonem...
Melo by to platit i opacne: klidne si jezdi svym elektroautem, a pro me za me si klidně slapej dynamo.
A nebo muzes trit celou cestu ebonitovou tyc liscim ohonem...
Všetko má svoj čas. Že nás naša slávna EÚ, ktorej nejde o nič iné len o naše blaho a dobro, tlačí do elektriny (a kopy ďalších iných blbostí) za každú cenu, je druhá vec, za to samotné EV nemôžu.
Dôsledkom je napríklad spomínaná infraštruktúra, ktorá je, povedzme si podľa pravdy, mizerná.
Kde brať dostatok elektriny - nechápem toto zažité klišé, a je to samozrejme blbosť. Výroby sa prispôsobuje dopytu a máloktorý producent el. energie fachčí naplno. Kapacity za zvyšujú postupne podľa dopytu a ani elektromobily nevystiredajú všetky spaľováky za noc - napriek enormným snahám euroúradov.
Nízka hmotosť časom bude, každá nová technológia je logicky drahá, preto je fajn, že vývoj nespí. Skôr mám obavy o budúcnosť bežných áut za bežné ceny. Opäť je v hre naša milvaná EÚ, ktorá robí všetko pre to, aby automobil bol drahým artiklom pre lepšie situovaných a nie pre každého. nevidíš to len na cenách EV, ktoré určite klesať budú, ale aj na cenách spaľovákov, ktorých ceny výrazne rastú - a porastú až tam, kde sa stretnú s cenami EV... Takže nízka hmotnosť dosažiteľná bude, len autá už tak nie.
Samozrejme, každá takáto štúdia má význam, každý koncept ukazuje cestu vpred a možnosti, ktoré existujú. Odjakživa sa (takmer) všetko nové nakoniec do praxe dostalo, ale často muselo čakať v šuplíku na lepšie materiály, alebo dokonalejšiu a lacnejšiu technológiu.
Dôsledkom je napríklad spomínaná infraštruktúra, ktorá je, povedzme si podľa pravdy, mizerná.
Kde brať dostatok elektriny - nechápem toto zažité klišé, a je to samozrejme blbosť. Výroby sa prispôsobuje dopytu a máloktorý producent el. energie fachčí naplno. Kapacity za zvyšujú postupne podľa dopytu a ani elektromobily nevystiredajú všetky spaľováky za noc - napriek enormným snahám euroúradov.
Nízka hmotosť časom bude, každá nová technológia je logicky drahá, preto je fajn, že vývoj nespí. Skôr mám obavy o budúcnosť bežných áut za bežné ceny. Opäť je v hre naša milvaná EÚ, ktorá robí všetko pre to, aby automobil bol drahým artiklom pre lepšie situovaných a nie pre každého. nevidíš to len na cenách EV, ktoré určite klesať budú, ale aj na cenách spaľovákov, ktorých ceny výrazne rastú - a porastú až tam, kde sa stretnú s cenami EV... Takže nízka hmotnosť dosažiteľná bude, len autá už tak nie.
Samozrejme, každá takáto štúdia má význam, každý koncept ukazuje cestu vpred a možnosti, ktoré existujú. Odjakživa sa (takmer) všetko nové nakoniec do praxe dostalo, ale často muselo čakať v šuplíku na lepšie materiály, alebo dokonalejšiu a lacnejšiu technológiu.
Tak to by mě zajímalo, jaký výrobce elektřiny má dostatečné rezervy pro napájení desítek milionů elektromobilů, pokud možno i nákladních. Já žiju v tom, že se v Evropě staví nějaký atomovky, ale jsou s nima obrovský problémy, ceny oproti odhadům násobně překročené ceny , a nevím o nějakých zásadních přebytcích v rámci desítek procent celkové produkce.
"Tak to by mě zajímalo, jaký výrobce elektřiny má dostatečné rezervy pro napájení desítek milionů elektromobilů, pokud možno i nákladních."
k(r) = W(r) / Pi x h
Zjednodušene, koeficient ročného využitia (v kWh) / výrobná kapacita x hodiny v danom roku Ti dá číslo v percentách a hovorí o tom, nakoľko je využívaná daná elektráreň. Jadrové majú toto číslo okolo 92 %, uhoľné pod 50 %, solárne okolo 25 %, takže rezervy sú pomerne vysoké, naviac väčšina bude nabíjať mimo špičky, t.j. v noci. Nezabudni, že výroba benzínu / nafty a jej distribúcia zoberie toľko energie, že ak odstavíš dva spaľováky, tak môžeš prevádzkovať jeden EV, pričom energetická bilancia zostane ± vyrovnaná.
k(r) = W(r) / Pi x h
Zjednodušene, koeficient ročného využitia (v kWh) / výrobná kapacita x hodiny v danom roku Ti dá číslo v percentách a hovorí o tom, nakoľko je využívaná daná elektráreň. Jadrové majú toto číslo okolo 92 %, uhoľné pod 50 %, solárne okolo 25 %, takže rezervy sú pomerne vysoké, naviac väčšina bude nabíjať mimo špičky, t.j. v noci. Nezabudni, že výroba benzínu / nafty a jej distribúcia zoberie toľko energie, že ak odstavíš dva spaľováky, tak môžeš prevádzkovať jeden EV, pričom energetická bilancia zostane ± vyrovnaná.
Snad se nepřechází na EV, aby jezdily na elektřinu z uhlí. Solary vyrobí prd, obzvlášť v zimě. Jaderné tedy mají rezervu 8%...
Jeden krok za druhým. Nepotrebuješ obratom vyriešiť "napájení desítek milionů elektromobilů". Nemusíš mať dnes EV, ktoré budú mať polovičné TCO oproti spaľováku. Stačí, keď budeš robiť postupné kroky. A o pár desiatok rokov tu bude doprava, ktorá bude mať spotrebu 1/3 tej súčasnej. Nižší hluk a emisie ako bonus.
PS: Nepodceňoval by som 8 %, pre Dukovany a Temelín to znamená vyše 200 MW výkonu a to dokáže napájať hodne elektromobilov!
EDIT2: Inak krásna ukážka, ako dokážeš ohýbať fakty. Aha, tak solár škrtneme, uhlie ktorého máme najviac škrtneme, lebo EV na to nejazdia a 8 % je vlastne nič. Krása to Tvoje podanie faktov! 😄
Už som sem to video dával (https😐/www.youtube.com/watch?…), ale tu máš ukážku, že v ČR napriek elektrine z uhlia majú EV polovičné emisie 😄
PS: Nepodceňoval by som 8 %, pre Dukovany a Temelín to znamená vyše 200 MW výkonu a to dokáže napájať hodne elektromobilov!
EDIT2: Inak krásna ukážka, ako dokážeš ohýbať fakty. Aha, tak solár škrtneme, uhlie ktorého máme najviac škrtneme, lebo EV na to nejazdia a 8 % je vlastne nič. Krása to Tvoje podanie faktov! 😄
Už som sem to video dával (https😐/www.youtube.com/watch?…), ale tu máš ukážku, že v ČR napriek elektrine z uhlia majú EV polovičné emisie 😄
Na výrobu benzínu a nafty elektrina z uhlia nevadí a na pohon EV už áno? Karle, tvrdiť môžeš čokoľvek a môžeme debatovať, okrem toho, že nie si voči EV zaujatý. 😉
Jsem zaujatý proti násilnému zavádění EV.
Pokud se zavádí kvůli ekologii, pak by bylo jejich pohánění uhlím výsměchem. Pokud máš pocit, že ne, pak už nevím.
Pokud se zavádí kvůli ekologii, pak by bylo jejich pohánění uhlím výsměchem. Pokud máš pocit, že ne, pak už nevím.
Výsmech iba v tvojej predstave, reálne je to aj v prípade elektriny z rovnakých zdrojov (teda aj s uhlím, nie výhradne s uhlím) ekologickejšie s elektromotormi ako so spaľovacími motormi.
Samozrejme, voči násilnému zavádzaniu EV sú výhrady na mieste. Čo ale neznamená, že EV sú nepoužiteľné, neekologické a tak podobne, ako ich odporcovia vehementne prehlasujú. Nevýhody sú v cene aj v nedokonalej (nie neexistujúcej) infraštruktúre, to je bez debaty. Ale rozhodne nesúhlasím s Tvojim tvrdením na začiatku, že autá ako tento Mercedes a výkony, ktoré dokáže podať, nemajú pre bežného vodiča žiadny význam. Práve naopak, je to dôležitý a významný pokrok vo vývoji a má zmysel aj pre bežného motoristu - ale v dlhodobejšom meradle, nie okamžitý. Ako som už vyššie napísal - všetko má svoj čas. Je škoda, že páni v europarlamente to nevedia, v tom sa zhodneme.
Samozrejme, voči násilnému zavádzaniu EV sú výhrady na mieste. Čo ale neznamená, že EV sú nepoužiteľné, neekologické a tak podobne, ako ich odporcovia vehementne prehlasujú. Nevýhody sú v cene aj v nedokonalej (nie neexistujúcej) infraštruktúre, to je bez debaty. Ale rozhodne nesúhlasím s Tvojim tvrdením na začiatku, že autá ako tento Mercedes a výkony, ktoré dokáže podať, nemajú pre bežného vodiča žiadny význam. Práve naopak, je to dôležitý a významný pokrok vo vývoji a má zmysel aj pre bežného motoristu - ale v dlhodobejšom meradle, nie okamžitý. Ako som už vyššie napísal - všetko má svoj čas. Je škoda, že páni v europarlamente to nevedia, v tom sa zhodneme.
Hele vidím na tom několik zásadních pozitivních faktů, podle kterých lze soudit, že v příští dekádě možná bude smysluplný si už EV i koupit. Konkrétně se mi na tom líbí kapacita baterie a z ní vyplývající vysoký dojezd a hlavně nízká hmotnost takové baterky kolem 500 kg. Je jasný, že je to jen koncept a otázka zní kolik by stálo takové auto v sérii, ale musím uznat, že to vypadá zajímavě. Jako okénko do budoucnosti určitě dobré 😉
ivan7
....standartne tankujem kazdych 550km a to tam mam na dalsich 100....takze i ked benzin bude stat 3eura srat ma to nebude...nech sa stou elektrikou poj...bu 😒] :😉
Ja Prvni 123
A nikdo o tom nepise.
Proc asi?
A umi to uz 14 let... a to je skutecna ekologie!
Nejzelenejsi je totiz energie, a material, co se vubec nemusela spotrebovat.
Proc asi?
A umi to uz 14 let... a to je skutecna ekologie!
Nejzelenejsi je totiz energie, a material, co se vubec nemusela spotrebovat.
Barry Lyndon
A sice je to koncept, nicméně nevypadá nijak nereálně. Dokonce má klasická zrcátka a nezakrytá zadní kola, takže vlastně vypadá jako úplně obyčejné auto 😄 :yes: :yes:
Čím vyzerá koncept obyčajnejšie, tým skôr sa niečo z neho môže objaviť na sériovom aute.
Nestačí napsat jenom cx=0,17, ale i tu čelní plochu. EV mají běžně lepší cx, běžné je 0,21, u SUV jako je Enyaq Coupe je to trochu více cx 0,234
Takze dveauta, z nichz jedno bude mit dvojnasobnou celni plochu, ale polovicni cx, budou klast pri stejnerychlosti stejny odpor.
http😐/clubsmartcar.com/index.php?…
EQXX ma cx 0,17
Smart ma cx 0,35?
Celni plochy budou podobne?
Tudiz bude mit EQXX aero polovicni?
Myslim ze to zhruba vychazi...