Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Mercedes-Benz EQXX ujel přes 1000 kilometrů na jedno nabití. V běžném provozu a neloudal se

Jan Zajíc Jan Zajíc 18. 4. 2022 • 07:51
97
102
Zobrazit náhledy (97)
Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX Mercedes-Benz Vision EQXX

Když Mercedes-Benz začátkem roku představoval koncept Vision EQXX, chlubil se, že aerodynamický elektromobil zvládne na jedno nabití ujet tisíc kilometrů. Nyní dokazuje, že nešlo jen o marketingové řeči.

Automobilka totiž EQXX poslala na cestu z německého města Sindelfingen přes švýcarské Alpy a severní Itálii do městečka Cassis v jižní Francii. Auto samozřejmě vyráželo s plně nabitou baterií. A bez dobíjení dorazilo do cíle. Celkem urazilo 1008 kilometrů.

Mercedes navíc tvrdí, že auto jelo běžným způsobem a v denním provozu. Z Německa se ostatně startovalo v úterý 5. dubna v sedm hodin ráno a do finiše EQXX dorazilo ten samý den v sedm hodin a 2 minuty večer.

Cesta tak zabrala 12 hodin a 2 minuty - z toho v pohybu byl vůz 11 hodin a 32 minuty. Elektromobil trasu zvládl průměrnou rychlostí 87,4 km/h, na německé dálnici jel nejvýš 140 km/h, jinde se údajně držel na hranici rychlostních limitů.

Do městečka Cassis dokonce Mercedes dorazil s 15procentním stavem baterie a dojezdem okolo 140 kilometrů. Průměrná spotřeba činila pouhých 8,7 kWh/100 km. Automobilka zmiňuje také počasí, teploty se pohybovaly od 3 do 18 stupňů Celsia, v severní části Alp lehce pršelo. Na regulérnost pak dohlížela organizace TÜV Süd.

Mercedes-Benz EQXX představuje ochutnávku elektromobility blízké budoucnosti - minimálně te v podání stuttgartského výrobce s hvězdou ve znaku. Sdružuje proto nejmodernější technologie, například baterie s kapacitou blížící se 100 kWh je o polovinu menší a o 30 procent lehčí než akumulátor s podobnou kapacitou v sériovém modelu EQS.

I s rámem, který baterii nese, tento prvek váží 495 kilogramů. Automobilka v souvislosti s efektivním akumulátorem hovoří o zvýšení hustoty energie, vyšším obsahu křemíku a pokročilém složení. Vůz také využívá 900V architekturu. A zajímavý je i údaj o efektivitě pohonného ústrojí: na zadní kola prý doputuje 95 procent energie.

Mercedes se ale také soustředil na hmotnost a aerodynamiku. Koncept váží 1.750 kilogramů. Ano, není to málo, ale musíme si uvědomit, že jde o elektromobil s mimořádně bohatou a moderní výbavou. Ještě zajímavější je aerodynamika: Mercedes udává součinitel odporu vzduchu cx = 0,17!

Video se připravuje ...

Doporučujeme

Témata
20. 4. 2022 12:00
Re: Koncept
Hele vidím na tom několik zásadních pozitivních faktů, podle kterých lze soudit, že v příští dekádě možná bude smysluplný si už EV i koupit. Konkrétně se mi na tom líbí kapacita baterie a z ní vyplývající vysoký dojezd a hlavně nízká hmotnost takové baterky kolem 500 kg. Je jasný, že je to jen koncept a otázka zní kolik by stálo takové auto v sérii, ale musím uznat, že to vypadá zajímavě. Jako okénko do budoucnosti určitě dobré ;-)
19. 4. 2022 19:20
Re: Koncept
Přesně tak, jen koncept. S realitou nic společného ;-)
19. 4. 2022 07:28
Re: Bravo Mercedes
Čím vyzerá koncept obyčajnejšie, tým skôr sa niečo z neho môže objaviť na sériovom aute.
19. 4. 2022 07:27
Re: Koncept
Nauč sa čítať.
19. 4. 2022 07:25
Re: No super.
Prebudenie bude kruté.