Pravidelné testy nikdy nebyly a zřejmě ani nebudou. Výzkumy nepotvrzují nutnost celoživotního vzdělávání řidičů, vyhrává zkušenost nad mladickou nerozvážností.
A není to náhodou tak trochu důkazem toho, že ty teoretické testy jsou vlastně o ničem a jsou tam totální nesmysly, které se člověk musí naučit aby dostal řidičák ale v běžné praxi jsou úplně na prd??
Ano, v textu jsou uvedeny příklady, kdy nešlo jen o teoretické nesmysly jako třeba ta bezpečná vzdálenost. Jenže znamená něco že ji neumím vypočítat??? Podle mě ji stačí umět poznat reálně vizuálně. Stejně většina nebude mít odhad, kolik přesně ta vizuálně bezpečná vzdálenost je v metrech... :-!
Ale nejsou na prd, to je taková ta hospodská dojmologie. Teorie je základ a praxe na tom postavená je pak ten výsledek. Navíc je potřeba se pořád dovzdělávat, jsou novinky, změny, člověk zapomíná, dělá chyby, vidí chyby (stane se, většinou to zachrání někdo jiný, tak to příště neuděláme znovu...).
"Praktici", kteří půlku pravidel neznají, neb je zapomněli a nové jsou líní se učit jsou pak přesně tací, kteří nedávají přednost zprava na parkovištích, neb "jedou rovně po hlavní". Nepoužívají blinkry na křižovatce, protože "nesjíždím z hlavní" (že odbočují a hlavní/vedlejší nemá vliv je nezajímá. Naperou to z obytné zóny, protože má "tamtu přednost zprava". Na dálnici se připojují okamžitě, protože "mi může uhnout do levého". Ve městě neznají značku "silnice pro motorová vozidla" a jedou dál pade, dokud tam ta osmdesátka není daná jako číslo. Odbočení z jednosměrky a nejsou schopni si najet na stranu. Nebo třešnička - jede IZS s majáky a tihle "praktici co objeli půl zeměkoule na zpátečku" stojí a čumí, protože je přeci červená...
A ano, spousta věcí nelze exaktně určit, změřit a ano, praxe dělá hodně. Jenže spousta lidí má tu praxi postavenou na hnoji a ne na pořádných základech. A na hnoji prakodrap nepostavíš.
Hele, můj odhad je že možná 30% otázek jsou totální nesmysly, které k naprosto ničemu nepotřebuješ a když to někdy náhodou vědět potřebuješ tak si to každý normální najde. Možná se pletu v tom %, fakt se mi nechce to poctivě analyzovat. Ale těch nesmyslů co tam jsou je rozhodně dost na to, abys opakovaně test neudělal.
To můžu říct o základce, maturitě nebo státnicích na vysoké taky, akorát že bez toho by spousta věcí nešla. Něco člověk zapomene, něco rozšíří pozdeji. Ono i kdyby nakrásně bylo všude 30 % otázek zbytečných, tak je otázka kterých a pro koho.