Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně.
Jenže vysvětlete to eurohujerům v Evropské komisi, radě a parlamentu!!! Nicméně opět se potvrzujií moje slova!!! Proti politickému vnucování EV mobility je třeba neustále bojovat!!!
Tak prišlo to, čoho sa európski výrobcovia obávali a tušili, že to tak skončí. Lada našla nových dodávateľov komponentov, ktoré im po demonštratívnom zavedení obchodných sankcií chýbali vo výrobe. Ako prezradilo vedenie automobilky, väčšina z nich je z Ázie. V Togliatti momentálne pripravujú sklady, logistiku, aj samotnú výrobu na zavedenie nových súčiastok do výroby.
Ze s dalsi generaci baterii, bude poptavka po spalovakach strme klesat...
Investovat dnes do vyvoje spalovaku jsou vyhozeny penize.
Neinvestovat dostatecne do EV znamena zaostalost.
PS Jen soucast lobbingu BMW (na nektery diskutery to funguje). Samozrejme ze cim dyl budou moct vyrabet na stavajicich strojich, tim financne lepe pro ne. Jenze Tesla jim tak bude ujizdet cim dal vic.
sefoj automobilky jde hlavne o co nejvetsi a nejjednodussi zisk, tedy zustat co nejdele u toho co dela, tedy u spalovaku
lithia je v evrope dost, baterky sou uz dnes bezkobaltove, tak se mi ta zavislost na nekom do budoucna uplne nezda
v pripade spalovaku jsme zavisli na fasistickym rusku a diktatorskejch arabacich, to je mnohem horsi volba nez bejt "zavislej" na tom, co vykopes doma ze zeme
Lenže Európan si za domom kopať nenechá. Pokus o vybudovanie povrchového dolu by tu skončil na protestoch aktivistov. My nechceme byť sebestačný, len zelený a korektný. Škoda, že zatiaľ nik nepredstavil dlhodobý plán ako to financovať, lebo hospodársky rast vždy stál na lacnej energii.
Tesla je úspešnejšia ako BMW ? Máš odo mňa žltú kartu. :-O Ako si minule písal máš konzistentné názory až na to že EV je slepá ulička a Green Deal zomrel skôr ako začal.
Ano 17x se mi zda trochu prehnany. Kazdopadne tezko lze tvrdit, ze BMW je se svoji hodnotou uspesnejsi... ;-)
A Zipseho pitomy prohlaseni pripominajici Macka BMW moc nepomahaji.
BMW se orientuje na minulost.
Tesla na budoucnost.
Kdypak asi proda Tesla vic aut nez BMW. Az za tri roky? :yes::yes::yes:
Tak si potom nečítal článok s pánom Alexandrem Vondrou a nesleduješ TV.Stále máš žltú kartu za to BMW.Kolko druhov pohonov a modelov vyrába BMW a aký má ročný zisk BMW a kolko Tesla.To že Americký Forbes zaradí Americkú Teslu medzi najhodnotnejšie značky sveta nie je predsa dôkaz že to musí byť pravda.Úspech sa dá zhodnotiť aj predanými kusmi a kolko ich za povedzme posledných 5 rokov predalo BMW a kolko s tými dvoma modelmy Tesla ?Tesla tak ako velkolepo začala tak aj rýchlo skončí.99,9 % ludí keď má na dreve k dispozícii 60 000 € na kúpu nového auta tak si kúpi úplne niečo iné ako ELEKTROSPOTREBIČ.Štatistika nepustí a ty ďalej môžeš šíriť konzistentne svoju demagógiu však žijeme v slobodnom svete.
kam ujizdi?
iX je konkurent tmx a neverim, ze v realu bude dojezd tmx dal nez o max 10%. I4 m50 bude jezdit podobne a se stejnou zabavou jako tm3 a nestoji zasadne jinak. Navic je BMW v ramci el konkurence vcelku efektivni. Nemyslim, ze by jim ujizdel vlak
BMW je se svoji univerzalni platformou a archaickymi synchronnimi motory v i40 velmi pozadu!
Mam tu NEMECKE srovnani Autobildu i4 vs TM3.
Jen nejdulezitejsi rozdily:
Vmax
225 vs 261
Spotreba
33,9 vs 25,8
Cena
77.470 vs 59.560
Hmotnost
2275 vs 1855
Nejake dotazy?
Takova je rec (nemeckych!) cisel.
Ostatni parametry jsou porovnatelne.
Asi tak.
Nemam nic proti EV od BMW, designove se mi libi vic (krome tech plic vpredu). A sam BYCH ho moc rad vlastnil.
Ale myslet si, ze BMW je na urovni Tesly je fail.
Tak jako polemizovat o tom, kdo je uspesnejsi...
PS Kdyby nekoho zajimaly hodnoty zrychleni, tak BMW jediny v cem bylo lepsi, je 0-180 (o tri destiny) a 0-200 (o 1,1s) jinak VSECHNY hodnoty zrychleni ve prospech Tesly...
O tom ze BMW brzy dosahne Vmax a Tesla mu bude uz jen ujizdet asi psat nemusim. Ale pro jistotu. :-!
Nizsi dosazitelne otacky plynouci z konstrukce rotoru (vinuti na rotoru).
Kluzne kontakty.
Archaicky je doslova, protoze se jedna presne o typ motoru, ktery vymyslel Nikola Tesla a patentoval v roce 1889 a mimochodem se (od te doby) pouziva v drtive vetsine klasickych elektraren jako generator. https://patents.google.com/…ent/US416194A/en
iPMSM Tesly je uplne jinde, viz Vmax a spotreba i40 vs TM3...
Staci?
PS Samozrejme, ze BMW ho trochu vyladilo. :-) To ale nic nemeni na principielne nizsi ucinnosti.
Jako chápu, líbí se ti to a připadá ti to sexy. Já Tesle někde v rohu duše taky fandím (hlavně proto, že chyby co mi vadily na TMX (odpadní brzdy, mizernej podvozek hlavně) řeší. Na rozdíl třeba od Audi, který je v každý další generaci horší. Ale na druhou stranu říct, že má Tesla před BMW náskok. No opatrně, něco na TMX (řízení pohonu) fungovalo velmi dobře. Ale auto jako celek nesahalo třeba X5 ani po kotníky. To o kolik je X5 dál v podvozku, komfortu, brzdách běžně používaných chunkcích (třeba ty světla), sedadla atd z toho dělá celkově úplně jiný auto.
Protože víš o elektromobilitě víc, než šéf BMW, tak jistě také víš, že archaický synchronní elektromotor má vyšší účinnost než asynchronní. Oba motory mají svá pozitiva i negativa, používají se oba, někdy i v jednom autě, to ale víš taky, protože jsi chytřejší než šéf BMW a kdo ví, jestli ne než celý archaický management BMW.
A oba motory jsou napájeny prehistorickým elektrickým proudem, který je ještě starší, než ten archaický motor.
Synchronni motor BMW ma srovnatelnou ucinnost s asynchronnim Tesly... :D
Asi tak.
Ano management BMW pod vedenim toho diletanta Krugera leta spal a zaostaval. Z firmy, ktera stala v popredi elektromobility v Evrope se stal chvost.
A vyjadreni Zipseho to nezmeni.
Pitoma strategie sdilenych platforem.
At se pak nedivi, ze i4 Tesla vypraska...
PS Nejsem si jisty, jestli chapes rozdil synchonniho motoru s permanentnimi magnety (pouzivaneho bezne u EV) a synchronniho motoru s cizim buzenim (specialita BMW a Renault). ;-)
"Synchronni motor BMW ma srovnatelnou ucinnost s asynchronnim Tesly... :D " - toto tvrzení pramení jen z toho, že víš o elektromobilitě víc, než šéf BMW nebo máš k tomu nějaký důkaz?
Nebo smějící se smajlík má znamenat, že je to myšleno jako vtip?
Diletanti, pitomé strategie, Zipseho pitomý prohlášení....no, sebevědomí ti tedy nechybí.
Jak to, že ty si nejsi něčím jistý, ty, který víš všechno. Chtělo by to ještě zapracovat na trochu častějším používání kapitálek a znaku = a byl bys tady určitě jednička a poslední patro mrakodrapu BMW už na tebe lačně čeká.
Re: Chtělo by to nejen googlit, ale možná i trochu myslet.
Čísla, která lze vyprodukovat tak, jak je třeba.
A oba zdroje evidentně ověřené a na 100% věrohodné.
Tesla-Tesla nám říká...94 procent během testovacích cyklů EPA.
BMW- The power density of the second motor, acting on the front wheels with up to 190 kW/258 hp, is 1.96 kW/kg. Similarly, the latest version of the electric motors developed in-house achieves an efficiency of up to 93%. This contributes significantly to the iX M60”s combined power consumption of 24.7 to 21.6 kWh per 100 km (WLTP).
To ovšem nejsou rovnocenná kritéria. Z principu obou motorů je obecně jejich účinnost daná.
Věř a víra tvá tě uzdraví.
To je přece tomu, kdo ví o elektromobilitě víc, než šéf BMW, jak sám skromně prohlašuje, jistě jasné.
Jak jsem psal cisla nevokecas.
Jestli rozporujes ta moje, tak uved svoje.
Ptal jsem se te, jestli znas druhy (mezi kterymi jsou velke rozdily!) synchronnich motoru. Bez odpovedi...
https://www.horizontechnology.biz/blog/induction-vs-permanent-magnet-motor-efficiency-auto-electrification
Efficiency of three-phase induction motors can vary from 85% to 96%.
Jaka je ucinnost BMW motoru??? https://insideevs.com/…miles-epa-range/
Electric motors - synchronous (without permanent magnets) - were developed and are produced in-house by BMW. Their efficiency is at 93%.
Na budenie potrebuješ úplne smiešne množstvo energie, ale ok. Nižšie otáčky až takou závadou byť nemusia, to porieši iný prevodový pomer.
Klzné kontakty - ich životnosť je limitovaná mierou optimalizácie vo fabrike.
Mám za to, že spotreba medzi tebou uvedenými autami nebude len dielom typu motora
Ďalej?
Na permanentné magnety potrebuješ cenné kovy, ich dodávateľom je . no fúj a potrebuješ ich veľa. :D:D
Bodově:
TMX 100d 2500kg, iX 50 2550kg
spotřeba ix 25-30kWh na dálnici viz: https://fdrive.cz/…iho-dojezdu-8551
s TMX jsem jezdil za dost podobný čísla, dostat se na dálnici pod 25 považuju za úplně nereálný, baterie využitelná plus mínus totéž, spíš víc u BMW.
0-100 3,9 tesla, 4,6 BMW (obyč TMX vs 50)
cena nevím, protože nejsem schopen z toho odpadu který jsou stránky tesly u nás ji zjistit. IX je za 2,7-3 už moc pěkný včetně kůže, hudby a světel. Nic z toho TMX nemá. Hádám, že stát bude stejně. TMX 2,2 tuny vlek, iX 2,5tuny. Opět, kde je náskok?
TMX bych do toho netahal.
Tu poradne neumi ani vyrobit.
Nevim, jestli uz je v Evrope vubec nova verze (proto ji podle me ani nenajdes...).
Klicovy modely jsou TM3 a TMY kterych se prodavaji stovky tisic. TMX /TMS tak destky tisic a jeste jen v USA.
Ale ver tomu, ze BMW nebude sahat Plaidu TMX ani po kotniky. :-!
Az ho tedy Tesla jednou vyrobi. :D
Tesla Plaid je state of the art, ke kteremu se priblizuje pouze exkluzivni Lucid. BMW ani nahodou.
https://insideevs.com/…topped-overseas/
"In order to expedite the delivery of existing orders, including your Model X order, as much as possible, we are currently no longer accepting new orders for the Model S and Model X from markets outside North America." ;-)
Shrnovacka?
Nejtezsi bude sehnat JAKYKOLI poradny EV - coz iX urcite je! A narozdil od TMX se tu mozna da i koupit. :yes:
A Zipse mluvi o spalovakach...
tm3 a y nejsou muj salek kavy, je to na muj vkus maly a nedal bych za to ty penize. Tm3 hezky je za necely 2? Takze na relativne holy ix je to 500-700 tis navic. iX mi dava vetsi smysl, uzitne. Uz jen kvuli taznymu na 2,5t.
Co bude nebo nebude rychlejsi je mi realne jedno. Jezdil jsem m8c (7,32 nurburgring), ktera je rychlejsi nez tms plaid (totez 7,35). Na ctvrtmili dostane cca vterinu od tesly. Takze realne stejny auto. A za sebe rikam ze je to totalne nepouzitelnej vykon nikde jinde nez v kopci na dalnici pokud fakt neumis ridit. Ostatne m2c vs tm3perf zajizdi podobny casy. Nejak nemam pocit, ze by bmw dostavalo nakopano. Kazdopadne z m8 jsem vylezl po 20 minutach znicenej ja, tmx se mi po 20 mimutach uhrala a spadla do nouze. Ale opet, je mi tohle jedno. Je mi realne uplne jedno, jestli to ma 1000koni nebo 600. Co je pro me dulezity je kapacita baterie, cena v ramci tridy, jak se v tom jezdi a pak hlavne podvozek a brzdy. Ve srovnani tmx vs ix nevidim nikde nejakej naskok nekoho. A pokud konecne nakopnou etron s faceliftem bude zajimava konkurence.
Apropo spalovaky, pro nekoho vcetne me to porad smysl dava. Minulej tejden jsem tahl platak s kompresorem z druhy strany republiky, za den 700 km a jedna pauza na obed max 15 minut. Tahnout velky plato s krabicoidnim kompresorem za ix nebo tmx by dalo rozhodne 50kwh (cestovnich 125km/h). Tzn cesta nerealna s ev
Heled, ja ti iX vymlouvat nebudu. :-)
Jak jsem psal, dnes nema cenu to srovnavat.
Tesla tu v ty tride nic nenabizi.
Myslim, ze az bude nabizet, tak se ukazou podobny rozdily jako i4 vs TM3.
Ale porad iX bude paradni auto. :yes:
Jestlize ti jde o podvozek, brzdy, zpracovani, tak bude BMW nejspis ve vyhode.
Tesla obycejne boduje predevsim efektivitou, nabijeci siti a value for money.
PS Na tahani to chce vetsi kapacity, viz Rivian 180kWh. Cestovni 125 by sis mozna rozmyslel. :D
rivian 180 ale podle vseho nesplnuje 3,5t. Uz 135 verze je tusim nalozena dost pres.
kazdopadne uz ma S a X konecne tepelny cerpadlo, ktery mela phev q7 v dobe kdy v tesle ani nevedeli k cemu to je?
uz to ma nataceni zadnich kol jako ma eqs, taycan nebo ix? Uz to ma aktivni stavilizatory?
Odpovim si sam, nema. Tesla pretezuje motory a stridace s cilem ohromny akcelerace, coz aspon v ty generaci co jsem jezdil ja vedlo k likvidaci baterie (protoze ji zapomneli aktivne chladit) a pak k prehrejvani stridacu. Muj pohled je takovej, ze Tesle prave luxusni auta jako je eqs, taycan a ix zacinaji ujizdet. Naopak tesla se konecne snazi zamirit do segmentu nalozenejch oktavii rs, kde konkurenci bude hledat tezko
Tepelny cerpadlo driv Tesla skutecne nemela (a ja si mylne myslel, ze mela...).
S tim chlazenim se pletes. Od pocatku mel Model X aktivni chlazeni.
Ale je mozny, jak pises, ze se v extremu baterky neuchladily.
Vsichni delaji pokroky.
Jak daleko je podvozkove aktualni Model X za iX nevim.
Ja jsem ti poskytnul primy srovnani TM3 a i4. Tam je to o parnik ve prospech Tesly. Dokonce Tesla nemecky test neprohrala. :D
Ze ty rozdily u jinych modelu nebudou takovy jako u TM3?
Jedine dobre pro Evropu. https://www.motortrend.com/…a-big-brake-kit/
Akorat ze k Plaidu se zadny evropsky elektricky auto prilis nepriblizuje...
https://youtu.be/gfWNRyqhRRM
Jinak presto ze nema nektery tebou zminouvany features, tak: https://www.forbes.com/…ring-lap-record/
A Tesla Model S Plaid has set a new lap record for electric production cars at the Nurburgring, with an official lap time of 7min 35.579secs.
The lap time is seven :-! seconds quicker than the Porsche Taycan Turbo, which had held the electric production car record since 2019. The Plaid is the quickest, most powerful version of the Model S electric sedan. :yes: It has a new three-motor drivetrain producing over 1,000 horsepower.
PS A kde ze je elektricke BMW? Zdravim p. Zipse. Proc se soustredi JEN na casy se spalovaky? Spatna cesta.
BMW má elektrický SUV, protože je to pro ně nejzajímavejší kombinace na prodej. To je všecko, každopádně M8 zajela plaid i přes mnohem nižší výkon. Ani nevím, jestli to vůbec byla jízda automobilky nebo to zajel někdo kdo šel kolem:)
Tak to jste určitě ten test v Auto Bildu pozorně dočetl až do konce, že? Jen jste se bohužel zapomněl pochlubit, že nakonec v něm zvítězilo BMW ... 😉 Ale uznávám, že to bylo jen těsně.
Mam ten test pred sebou obe auta ziskala 573 bodu. Pro tebe to znamena vyhru BMW, OK. :no:
To, ze Tesla ziskava body v meritelnych parametrech a BMW v nemeritelnych je jasne...
Kdybys trochu znal nemecke testovani, tak bys pochopil (jak dokladaji mnou vyse uvedene hodnoty), kdo je skutecnym vitezem.
Ale jak jsem psal, Tesla neprohrala!
Pro jistotu citace ze zaveru o BMW: Mit effizienterem Antrieb hätte es sogar für einen knappen Sieg gegen das innovative Model 3 gereicht.
Pro jistotu preklad:
S efektivnější jízdou BY to stačilo dokonce na těsné vítězství proti inovativnímu Modelu 3.
No mozna to chce, aby sis trochu dopiloval nemcinu. :D
Nelžu. Bodové hodnocení obou vozů je stejné, nicméně jako vítěz byla vyhodnocena i4. A rozhodně bych neřekl, že Tesla byla lepší ve všech měřitelných parametrech. Např.: "Tesla je v maximu mnohem rychlejší. Přesto ne trvale, v závislosti na teplotě akumulátorů je často místo 261 km/h možno dosáhnout jen 230, ale také jen 210. i4 drží svou maximální rychlost 225 km/h suverénněji." Ten test není jen o tabulce s holými parametry. A mimochodem není zdaleka jediný z poslední doby, kdy i4 TM3 porazila. 😉
Unentschieden im Duell! BMW i4 M50 gegen Tesla Model 3 Performance
Preloz si to sam. :-!
Staci slovo unentschieden!
A pak se muzes omluvit za lhani, zadny vitez vyhodnocen nebyl!!!
Platz 1 mit 573 von 800 Punkten: BMW i4 M50. Qualität, Fahrverhalten, Bedienung und Komfort sind die Domänen des BMW. Preis, Verbrauch und vor allem Gewicht sind beim i4 zu hoch.
Platz 1 :-O mit 573 von 800 Punkten: Tesla Model 3 Performance. Das agilere, effizientere und vor allem günstigere Auto kommt von Tesla. Ein weiteres, starkes Argument: die Ladeinfrastruktur.
PS Wtf, kam jsme to klesli. Pravda nema zadnou hodnotu. Postfakticka doba...
Tak ještě to dočíst až do konce k tomu "Fazit" ... Ale chápu, že se Vám moc nehodí, že je prostě i4 i přes horší tabulkové parametry celkově lépe dotažené auto a proto je komplexně lepší, než Tesla 3. 😉
Jsi prolhana nula, nebo jsi hloupy, nebo jen neumis (podminovaci zpusob) nemecky.
Nic z toho te ale neomlouva.
Slovicko "unentschieden" si muze prelozit kazdy!
Fazit nejen ze jsem precetl, ale dokonce jsem te ho tu ocitoval a prelozil:
"Mit effizienterem Antrieb hätte es sogar für einen knappen Sieg gegen das innovative Model 3 gereicht.
Pro jistotu preklad:
S efektivnější jízdou BY to stačilo dokonce na těsné vítězství proti inovativnímu Modelu 3."
PS Ty tvy cancy o dotazenejsim autu si nech. Mne se i4 libi a o to tu vubec nejde. Jde o to, aby sis nevymyslel!
Nula jste Vy. Zaslepený fanoušek Tesly, který se nedokáže přenést přes to, že jeho modla prostě těsně prohrála. Kdybyste to dočetl do konce, tak jste se z testu dozvěděl, že na body test skončil nerozhodně, ale po zhodnocení komplexních vlastností obou vozů byla jako vítěz vyhlášena i4.
Chudaku prolhanej.
Ja jsem to do konce precetl, tak nelzi!!!
Mimochodem jsem fanousek vsech EV, BMW obzvlast! i3 jsem si skoro poridil.
A pod clankem o dojezdu EQXX pisu: Bravo Mercedes.
Skutecne neveritelne zaslepeny fanousek Tesly. Ktery Teslu ani nevlastni. :D
Jak jsem psal, doba postfakticka.
Ale hlavne je to o tom, ze nemas zadnou sebeuctu. A nemas na to napsat: Spletl jsem se.
Proč bych měl psát, že jsem se spletl, když v tom testu je na konci jasně napsané, že vítězem je i4. Není moje vina, že buď neumíte německy, nebo nerozumíte psanému textu, takže výsledek testu je pro Vás tabulka s parametry a bodování.
Prišlo to, čoho sa európski výrobcovia obávali a tušili, že to tak skončí. Lada našla nových dodávateľov komponentov, ktoré im po demonštratívnom zavedení obchodných sankcií chýbali vo výrobe. Ako prezradilo vedenie automobilky, väčšina z nich je z Ázie. V Togliatti momentálne pripravujú sklady, logistiku, aj samotnú výrobu na zavedenie nových súčiastok do výroby.