Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Šéf automobilky BMW varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu

ČTK ČTK 17. 4. 2022 • 20:07
38
71
Zobrazit náhledy (38)
BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40 BMW iX xDrive40

Šéf německého výrobce vozů BMW Oliver Zipse varuje před výlučnou orientací na elektromobilitu. Automobilky podle něj tlačí do přílišné závislosti na několika málo zemích, především na Číně.

Trh pro automobily se spalovacím motorem tu přitom stále je, řekl podle agentury Reuters.

"Když se podíváte na vycházející technologie, na tlak na elektromobily, musíme si dát pozor, protože zároveň zvyšujete závislost na velmi malém počtu zemí," řekl Zipse u kulatého stolu v New Yorku a zdůraznil, že dodávky surovin pro výrobu baterií ovládla převážně Čína.

Video se připravuje ...

"Pokud si někdo z nějakého důvodu nemůže koupit elektromobil, ale potřebuje auto, navrhli byste mu, aby raději navždycky jezdil ve svém starém autě? Pokud vy už nebudete prodávat spalovací motory, udělá to někdo jiný," řekl Zipse.

Šéf BMW dlouho bojuje proti kompletnímu zákazu vozů na spalovací motor. Nabídka vozů se spalovacími motory s nižší spotřebou paliva je podle něj klíčová jak z hlediska zisku, tak z hlediska životního prostředí. Zipse při tom argumentuje mezerami v dobíjecí infrastruktuře a vysokou cenou elektrických vozidel.

A pro zachování vozů se spalovacími motory hovoří i růst cen energií a materiálů. "Teď máme vrchol, možná nezůstanou na vrcholu, ale nevrátí se k dřívějším cenám," domnívá se Zipse.

Související články

Témata
Avatar - twistedTSD
18. 4. 2022 21:40
Re: lada
Možná, ale toho si měl být vědom v momentě, kdy do AutoVAZu vstupoval.
18. 4. 2022 19:57
Re: Ja zase varuji BMW
BMW má elektrický SUV, protože je to pro ně nejzajímavejší kombinace na prodej. To je všecko, každopádně M8 zajela plaid i přes mnohem nižší výkon. Ani nevím, jestli to vůbec byla jízda automobilky nebo to zajel někdo kdo šel kolem:)
Avatar - Seeloewe
18. 4. 2022 18:09
Re: Re: Re: Re: Re: Re: Ja zase varuji BMW
Proč bych měl psát, že jsem se spletl, když v tom testu je na konci jasně napsané, že vítězem je i4. Není moje vina, že buď neumíte německy, nebo nerozumíte psanému textu, takže výsledek testu je pro Vás tabulka s parametry a bodování.
18. 4. 2022 17:52
Nekdo googli, nekdo to ma vystudovane
Jak jsem psal cisla nevokecas.
Jestli rozporujes ta moje, tak uved svoje.

Ptal jsem se te, jestli znas druhy (mezi kterymi jsou velke rozdily!) synchronnich motoru. Bez odpovedi...

https://www.horizontechnology.biz/blog/induction-vs-permanent-magnet-motor-efficiency-auto-electrification
Efficiency of three-phase induction motors can vary from 85% to 96%.

Jaka je ucinnost BMW motoru???
https://insideevs.com/…miles-epa-range/
Electric motors - synchronous (without permanent magnets) - were developed and are produced in-house by BMW. Their efficiency is at 93%.

Ztrata casu.
18. 4. 2022 17:28
Re: Chtělo by to nejen googlit, ale možná i trochu myslet.
Googlit umíš báječně, tak si pročti tu miliardu odkazů na zadání Synchronní vs asynchronní motor - účinnost, já to sem kopírovat nebudu.

Nacismus a fašismus si vyřeš s někým jiným. Snad to pochopíš, když víš o elektromobilitě víc, než šéf BMW.
Články odjinud