Toyota Supra s manuální převodovkou opravdu dorazí. Zástupci Toyoty to potvrdili v tiskové zprávě. Již na první pohled se bude lišit zajímavou drobností.
Trochu s křížkem po funuse, ale kdyby neměla přijít nová M2, pak by šance byly vyšší, takto M2 manuální supru prodejně zválcuje, předpokládám, že cenově budou ta auta hodně blízko, tedy dostane-li supra k manuálu opravdu S58, což se předpokládá.
Ano, ak by s tým prišli hneď pri predstavení, bolo by to oveľa efektívnejšie, takto bude len krátka doba, kým príde manuálna M2 a tá bude ťažký súper.
Ono závisí aj od toho, aký motor bude k tomu manuálu, keď bude súčasná B58 s 250 kW, tak to bude o triedu nižšie ako M2 a to by mohlo byť aj cenovo zaujímavejšie. Ak to ale bude motor S58, tak to bude cenovo zrejme vyššie ako M2 a to potom bude opäť len obmedzený záujem o Toyotu.
Jaký dáváš kurs? ;-)
Kdybych k tomu nic nečetl, tak bych tipnul, že jen vezmou manuální skříň a napasují ji k stávajícímu motoru. Ale spekulace mluví o M3/4, tak teda nevím...
To záleží, jestli chtějí ten manuál pozicovat nad automatem, nebo jako alternativu. Já bych asi by default čekal, že to budou pozicovat jako alternativu, se stejným výkonem a za cca. stejné peníze... a pak by mi dával smysl motor z původní Supry spíš než dražší železo z M.
Trošku Ťa poopravím, v M3/M4 to nie je na rovnakej úrovni, manuál má len slabšia 480k verzia, automat je len v silnejšej 510k verzii (ktorá je aj patrične drahšia).
Sú dve možnosti, ako dať manuál bez potreby vývoja či úprav: buď to bude S58 zo základnej M3/M4 so 480k, alebo to bude S58 z budúcej M2 (podladená na cca. 430k). Popravde ale sa mi nechce veriť, že bavorskí by dali svoj motor zo strednej triedy do konkurenčného kompaktu, keď vo vlastnom kompakte budú mať slabší motor.
Možnosť, že to bude motor B58 s vlastným novým manuálom sa mi javí ako najmenej pravdepodobná. Oproti prvým dvom možnostiam (kde len vezmú hotové kombo motor+prevodovka) by tu bolo o niečo viac práce/ladenia.
Uvidíme, ktorá z tých teoretických možností sa splní.
Můj tip (neovlivněný tím co se píše) by byl to, co tu vůbec nemáš - B58 stejně jako s automatem a k tomu manuální převodovka od BMW, třeba ta z M3/4... napasovat MT na motor u RWD snad není takovej boj, ne? A homologovat to budeš muset tak jako tak.
Mě ty zvěsti o S58 v supře s manuálem taky přišly k neuvěření. Čekal bych, že ke stávající B58 prostě jen dají manuál. Tohle spojení není problém, na us trhu se prodávala 340i s manuálem od r. 16 do 19, je to pořád ta "stará dobrá" ZF6. To by dávalo smysl, jak cenově, tak z hlediska pozic na trhu, zejména v očích bmw.
Pokud tam ale dají S58, pak to taky znamená nový manuál ZF GS6, stejný jako v M3, ta stará ZF6 k S58 nejde. A to by bylo fakt velkorysé, protože s touhle technikou je to auto na úrovni bmw M špičky, pak musí bmw počítat s tím, že jí supra z M koláče přece jen prodejně ukousne.
ale jo pro pobavení proč ne, konečně cituji z dřívějška:
Súhlas, manuál by v takomto športiaku určite zvýšil atraktívnosť u petrolheadov a mohol zdvihnúť predaje. Obávam sa ale, že významnejšou mierou akurát tak v zámorí a nie v EÚ. Takže tento zrejme nízky predpokladaný nárast predajov a najmä emisné limity budú dôvodom, prečo sa Supra s manuálom (ak vôbec bude) do Európy s najväčšou pravdepodobnosťou nedostane. :-):-):-)