více tych konkurentů a raději do terénu to co nemá kardan, jak to sedne při přejíždění vyjetých kolejí na kardan, tak je po radosti a pro mama taxi do města jsou lepší i zhlediska ekologie hybridy.
Jet po prašné cestě a projet 2x louži.
Kromě toho, že na začátku si možná i drbli břichem na tom malém schodu, tak terén jsem tam nikde neviděl, kudy se jezdilo. Vzdyt to by projelo prakticky každé auto s trochou opatrnosti.
V téhle konfiguraci bez 4x4 je to jen o světlé výšce a převisech / rozvoru. Pokud vezmeš jako alternativu kompaktní kombík (Octavia, i30), tak tam přece jen troška schopností navíc je.
S tou o4 bych si věřil i tak. Karoq ma "jen" 2cm navic, 14vs16cm, ani jedno neni na nejaky terén. Jen člověk musí vic vybírat stopu. Vzdyt tam byla téměř rovná cesta, kromě toho schodu u brodu. Corolla taky byla sakra nízká a přesto jsem se takových cest "nebál" a projel je. Obava byla spíš o výběru správné stopy.
Octavia má 141mm, stejně jako i30 SW. Karoq má dle některých údajů 172mm, dle některých 183mm... takže jsou to 3-4cm. Co je ale horší - má dost velké převisy a ten čumák je dost u země.
Corolla má 155mm co jsem našel.
Těch 183 je určitě nesmysl, 172 bych ještě mozna primhouril oko, ale i tak je to o 1cm vic nez je údaj od výrobce. To bych pak o4 ten centimetr klidně přidal taky.
Že by ho po fl sundali o 2cm? To se mi nezdá
Ještě mne napadlo, že to na tom obrázku není světla výška, ale výška k prahům. Což budou rozdílné hodnoty. https://www.skoda-auto.cz/…oq/karoq-rozmery
Je to jen teoretizování a ilustrační obrázky, ale podle tehle je vidět, že zavěšení kol je níž než prahy a světla výška se počítá k nejnizsimu bodu ne?
A meral to niekto? Aj citigo ma 141 mm svetlu vysku a viac, ako 12 cm nenameram. Samozrejme volne postavene nezatazene vozidlo. Fakt ma octavia 141 mm a karoq 172 mm?
No já ne... neměřil jsem ani svoje auta a Karoq není úplně středem mého zájmu :-)
Co mám "změřené" je, že jsem s Octavií občas škrtnul spodkem tam, kde s Insignií neškrtám.
Ja nemám úplně vhodné srovnání a taky jsem neměril. S corollou nebo aurisem jsem skrtal v místech kde s O2 ne.
Tomi připomnělo následující video.
Ted se mi nechce hledat přesný čas, ale matne si vzpominam, ze to řešili během cesty taky, že udávané světla výšky v reálu jsou jiné.
https://youtu.be/aDQeTWVThWI
Tuším že tam padlo, že u evropské produkce jsou napsané vyšší nez jsou a u japonské zase nižší.
Vyhodu bude mit auto s kratkym rozvorem a min. previsy. Typicky jak si psal kompakt/subkompakt a idealne starsi. Vim i ze jsem treba mel problem ve stejne generaci s kombikem D segmentu oproti Csegmentu (tim chci rict auta podobne svetle vysky, ne stare vs nove priplacle k silnici) kvuli rozvoru a previsum jsem skrtnul, naopak stare Clio projelo vse. A k te Oktavii - s trojkou po Fl jsem v terenu najezdil dost a fakt bych si na tyhle SUV veril :-) Lital jsem s ni po poli za Passatem Alltrack a nemel sem problem. Holt nejlepsi terenni auto je to sluzebni
měl jsem Octavii 4x4, bydleli jsme na horách, pořád něco s těmi plasty pod motorem, nejdříve jsem je měnil, ale lezlo to do peněz, tak jsem to snýtoval a pokaždém zadrhnutí zase.... až mne to dožralo a koupil Outbacka. Ale i u toho jsem jednou vzal pařez, ovšem přežil to :) . Pokud chce někdo něco začít s terénem, musí dát pod motor hliník, takže u toho videa se jen řechtám!
Zistoval som to, pretoze skutocne pri novinarskej prezentacii bolo uvedenych tych 160mm. Je to chyba v tlacovej sprave od Skodovky. Spravny udaj je tych spominanych 170 resp.180mm (podla pohonu).
To máš fuk, tá svetlá výška je závislá aj na tom, aké tlmiče alebo pružiny prišli do výroby. Žiadny diel nie je na 100% presný, všetko je v tolerancii od-do, plus máš v autách rozličnú výbavu a motory. Takže tá svetlá výška (okrem toho, že sa nemeria vždy na najnižšom bode) môže pokojne kolísať aj 10 aj viac mm. Aj pri zaťažení posádkou a nákladom niektoré auto klesne viac, iní menej, niektoré viac na predok, inému viac klesne zadok, atď... Fakt je zbytočné zamýšľať sa nad tým, či je v papieroch168, 176 alebo 183 mm...