Ale doba je taková.
Hybridy mi nevadí, jen doufám, že když už "plug-in", tak to bude znamenat jen možnost externího dobíjení, ne nutnost.
Stejně je to zbytečně těžké. Hybridy bez dobíjení, kde elektrika "jen" pomáhá spalovacímu motoru, mi při dnešním stavu znalosti a technologií přijdou jako optimum.
To si nemyslím, když nebudeš nabíjet, tak to pojede jako normální hybrid ? Teď jsem viděl test Exploreru PHEV (Muldix, kterého beru jako jednoho z top testerů u nás na YT) a tvrdil, že když nedobíjíš, jezdí to jako hybrid a tuším, že i PHEV Toyoty fungují stejně.
Tak jasne ze PHEV s vybitou baterkou jezdi jako full hybrid.... ja jsem treba Supa na 15km dlouhem sjezdu nabil tak, ze ujel na elektriku po rovine dalsich 5km :-)
Ale je blbost to doma nenabijet.... usetris jak naklady, i teda ty emise....
Proč furt všichni melete o tom, že je to blbost? Jasně pár korun ušetříš, když si to někde dobiješ, ale to jsou v zásadě drobný a pokud auto nafasuješ jako služební, tak ti je to celkem jedno.
.... když něco nafasuješ jako služební tak je ti jedno skoro všechno.... co je to za argument? a když to nabíjíš a jezdíš po městě, chováš se ekologicky, tzn. odpovědně, vůči ostatním lidem ve městě.... samozřejmě nemusíš řešit ani to.... třeba někoho rajcuje jezdit dýzlem s vykuchaným DPF kolem dětského hřiště.... co já vím....
Zajimava ideologie. Takze kdyz nejezdim na baterky, tak se chovam neekologicky a nezodpovedne? Kdyz jezdis modernim novym autem, tak to srovnavas s nekym kdo si na starym dieselu vykucha dpf? To je za me diametralne odlisne jet s novym hybridem na spalovak, ktery nevypousti zadny zasadni skodliviny nebo starym dieselem s vykuchanym vyfukem.
Realita je takova, ze i prodeje V8 u F-150 jsou oproti foukanym V6 v mensine a ono uprime ten atmosfericky osmivalec ve vetsine parametru zaostava. Vyhrava snad jen zvuk a ten pocit ze ma clovek V8 a to je pro hodne zakazniku holt malo…
Prave ze ta dostupnost tociveho momentu u turbo motoru je mnohem lepsi nez u atmosfery a grafy na to samozrejme jsou:
https://images.app.goo.gl/p6iLewEycKec4h6p6
Tak to nevim co myslis, turbo lag je minimalni a i s nim ten kroutak dostanes driv nez u atmosfery.
Ted jsem se par dni vozil v preplnovanem 2l ctyrvalci a kdyz jsem potom sedl do sve 5.3l atmo V8 tak jsem mel po slapnuti na plyn pocit ze to nejede…
.... lepsi parametry i spotrebu, tak neni o cem.... emocne bude vzdy V8 to srdecni zalezitosti a klasikou, ale kdo tohle realne zohledni pri nakupu vozu?
A teoreticky i udrzba radoveho motoru je levnejsi nez motoru s vice valci a jeste do "V" ne?
To by u toho nového motoru nesmělo být řada dalších kurvítek jako přímý vstřik, vodové oleje, startstopy a kdoví zda tam nebude dpf a podobné perly :-)