Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Jeep v osmiválci nevidí budoucnost, bude ho postupně nahrazovat

Diskuze (25)

Downsizing a elektrifikace s tím spojená se týká také automobilky z amerického Toleda. Motorům HEMI V8 tak pravděpodobně zvoní hrana.

Nový Jeep Grand Cherokee dorazil do Evropy teprve letos. Již v únoru evropské zastoupení Jeepu možná mnohé zaskočilo, když pro starý kontinent oznámilo pouze jedinou motorizaci - 4xe. Pod tímto označením se skrývá plug-in hybridní pohonné ústrojí v kombinaci 2,0litrového zážehové čtyřválce se dvěma elektromotory a kombinovaným výkonem 280 kW (380 koní) s točivým momentem 637 Nm. 

V USA Grand Cherokee nadále nabízí také zážehové motory 3.6 V6 (219 kW) a 5.7 V8 HEMI (268 kW). Zmíněný osmiválec HEMI má však podle vyjádření samotného Jeepu na kahánku i na domácím trhu. “Tenhle motor stále milujeme a budeme se ho držet tak dlouho, dokud bude dávat smysl jak z finančního hlediska, tak z hlediska emisních norem,” prohlásil vedoucí globálního marketingu značky Jeff Elsworth. “Na některých trzích a zejména v USA jsme stále osmiválec drželi. Realita je však taková, že plug-in hybrid se stal žádanější pohonnou jednotkou.

Zdá se tak být logické, že Jeep vidí cestu v elektrifikaci. Ta se však nebude týkat jen zmíněného modelu Grand Cherokee. Ostatně, v Česku najdeme plug-in hybridy pod označením 4xe také u modelů Compass, Renegade nebo Wrangler. Nejlevněji z této nabídky pořídíte Jeep Renegade v motorizaci 1.3 Turbo PHEV s výkonem 140 kW (190 koní) v akční ceně od 939.000 Kč včetně DPH.

Šéf značky Jim Morrison na nedávném autosalonu v New Yorku reagoval na otázku ohledně návratu výkonné varianty Trackhawk následovně: “Netuším. Může to být Electrichawk? Nová generace Grand Cherokee bude mít určitě výkonný model, osmiválec však mít nebude.

Jim Morrison následně sdělil, že automobilka do roku 2025 plánuje zařadit plug-in hybridní ústrojí (4xe) do všech modelů. U větších modelů by mělo dojít k párování elektromotorů s nedávno představeným šestiválcem Hurricane. V kombinaci s elektromotory by mohl poskytovat až 700 koní. Jeep Grand Cherokee Trackhawk měl motor 6.0 V8 HEMI s výkonem 522 kW (710 koní). Pokud se dočkáme nového Trackhawku, může dostat zmíněnou variantu plug-in hybridního ústrojí s novým šestiválcem Hurricane.

Autor: Dominik Kovář

Diskuze (25)

Doporučujeme

26. 4. 2022 07:05
Re: Osmiválce je škoda
Zajimava ideologie. Takze kdyz nejezdim na baterky, tak se chovam neekologicky a nezodpovedne? Kdyz jezdis modernim novym autem, tak to srovnavas s nekym kdo si na starym dieselu vykucha dpf? To je za me diametralne odlisne jet s novym hybridem na spalovak, ktery nevypousti zadny zasadni skodliviny nebo starym dieselem s vykuchanym vyfukem.
25. 4. 2022 20:11
Re: Osmiválce je škoda
.... když něco nafasuješ jako služební tak je ti jedno skoro všechno.... co je to za argument? a když to nabíjíš a jezdíš po městě, chováš se ekologicky, tzn. odpovědně, vůči ostatním lidem ve městě.... samozřejmě nemusíš řešit ani to.... třeba někoho rajcuje jezdit dýzlem s vykuchaným DPF kolem dětského hřiště.... co já vím....
Avatar - Barrichello
25. 4. 2022 16:15
Re: Pokud ma ten novy radovy sestivalec....
Nerozumím řeči tvého kmene :-)
Avatar - Barrichello
25. 4. 2022 16:14
Re: Osmiválce je škoda
Myslím, že u toho by si zákazníci rádi připlatili i ty emisní pokuty, pošahané.
25. 4. 2022 13:45
Re: Osmiválce je škoda
Ja jsem nekde slysel, asi pred pul rokem, ze Hellcat taky bude koncit…