Sú autá, kde sa pri ich vývoji akosi nepočítalo s takým dramatickým dvíhaním cien, akého sme svedkami za posledné tri roky. Tento plug-in Grandland je toho dôkazom. Interiér rýchlo zostarol, konkurencia je dnes už inde a 300 koní je tam tiež nanič keď to má priemerný podvozok. No a všetko za cenu plug-in hybridného Tiguanu, ktorý je spracovaním a verím, že aj kvalitou niekde inde.
Já bych to neviděl tak černě.
Auto je hezký, má svoje bonbonky v podobě AGR sedaček nebo MatrixLED (to má dneska kde kdo, ale tady je asi vidět, že u Opelu už je to několikátá evoluce). Působivá dynamika, solidní spotřeba... a ve finále i cena, za PHEV 4x4 300k SUV s výbavou typu noční vidění.
Osobně nevidím problém ani v tom interiéru - klima na kolečka, už zmíněné AGR sedačky, relativně hezky zabudovaný středový displej... možná to na první dobrou neohromí, ale já bych tu byl spokojený.
Zbývá podvozek. Tady to vypadá, že se Opelu nepodařilo skloubit větší hmotnost, výšku a výkon auta do něčeho smysluplného. Možná by trošku pomohlo ušetřit si příplatkové 19" a zůstat u 18", možná by pomohlo nabídnout adaptivní tlumiče? Těžko říct... každopádně tohle je kaňka a jestli je to tak zlé jak to vypadá z testu, tak je to asi no-go.
PS: ceníková cena je aktuálně asi o 100 výš než v testu, základ je 1,27 bez příplatků (akční cena). To už je horší...
Ten podvozek mě teda zaráží, protože jestli Opel něco uměl, byly to podvozky a i tenhle Grandlad byl stran podvozku před faceliftem hodnocený jako lepší než bratránek od Peugeotu.
Jinak problém toho interiéru je, že evokuje auto za 400tis (na druhou stranu ani interiér RAV4 PHEV nevypadá na 1,6 mega o podvozku nemluvě :D )
To by tak nevadilo, stejně je to auto pro důchodce, ale na 19tkách pneu (což je u pluginu cca standard) není právě ani moc pohodlný. Do řízení se přenáší přejetí pomalu i každého kamínku, což je možná super někde v Caterhamu, ne PHEV SUV za 1,6 mil. :D
Duchodce ?:D hele mne prislo ze nabity to letelo jak splaseny, to by doochodce byl slusnej pirat silnic. Mne prislo, ze podvozek hodne trpi pod vahou baterii
Tak má to 0-100 za 6 s, jasně že to jede a i důchodce ocení rezervu výkonu při předjíždění. Z podvozku mám obdobnej pocit, jako že na Yarise naložili dvě tuny. Není to žádná hrůza, ale auto za 1,6 mega by se imho mohlo projevovat prémiověji (i když chápu, že Lexus...)
Novy Vizor xicht mi na oploch sedi.... oproti mensiemu faceliftovanemu crosslandu je tu uz prepracovany aj interier ... skoda len ze ta 4kolka je len v plugin drahej verzii.... to auto mohlo mat daleko vacsi potencial :-| .... boze kdeze su casy sikovnej mensej mokky v 4kolke... a crossland uz ju nema pre istotu vobec.... este som zvedavy na facelift corsy.... tu by som rad neskor aj nazivo vyskusal.... tento grandland bohuzial ale dnes vedla konkurencie velke sance uz moc nema.... a nepomoze tu uz ani 500 konikov ... to radsej tigiho alebo ravku... snad len dufat ze nastupca grandlandu bude ponaty sikovnejsie a kupitelnejsie... ale inak auto pekne... a pre opel v idealnej farbe :yes:
Ved praveze nikdy... pritom mokka ju este mala ( pisem japonsky? ) .. skoda ze opel uz tiez ide divnym smerom... nova astra je sice paradna a verim aj na podareny facelift corsy... avsak zbytok portfolia ma opel akysi divny... crossland laka akurat aspon este dobrou cenou.... grandland ale uz nicim.... predrazena buchta
auto vypadá stále neaktuálně a teď navíc i nekonzistentně. A co jsem vůbec nepochopil je, že ten strašidelný stříbrný plast na spodku zadního nárazníku (skoro i plasty na Dacii vypadají líp) evokující zřejmě fejkové výfuky (nebo co vlastně?) tam nechali i po faceliftu - přitom tuhle hrůzu měli řešit prvotně...