Elektromobilita
Zpět na článek
Přihlásit pro přidání komentářeZájem o ojeté elektromobily roste, tvoří už pětinu jejich celkového počtu
42 komentářů
rohYpnol
V podstatě to ani nestojí za komentář. Zájem o EV neroste. Ojetiny určitě nebudou vstupenkou pro EV mobilitu do Česka. Naopak. O ojeté EV nebyl, není a nebude zájem. Průměrný věk dovozových ojetin je těžce za ekonomickou životností EV zkratomobilů.
Dostupnost cena náhradních dílů pro EV naopak bude hřebík do rakve EV ojetin. :-!
Dostupnost cena náhradních dílů pro EV naopak bude hřebík do rakve EV ojetin. :-!
https😐/elektrickevozy.cz/…ory-ji-ovlivnuji
"... moderní akumulátory elektroaut jsou navrženy tak, aby vydržely až 12 let a dokázaly absolvovat 1500 až 2000 nabíjecích cyklů."
https😐/www.garaz.cz/…ojetiny-21007225
" Dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) si za deset měsíců letošního roku Češi dovezli auta průměrného stáří 10,3 roku, v loňském roce bylo průměrné stáří 10,8 roku. Věk zhruba odpovídá průměru poslední doby, rok 2019 znamenal průměrné stáří ojetin 10,1 roku a 2018 rovných deset let."
PS Vsimni si, ze ti nic nepisu. Ocenil bych, kdybys delal to same. Bud napis neco k veci, nebo se nevyjadruj. 😉
"... moderní akumulátory elektroaut jsou navrženy tak, aby vydržely až 12 let a dokázaly absolvovat 1500 až 2000 nabíjecích cyklů."
https😐/www.garaz.cz/…ojetiny-21007225
" Dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) si za deset měsíců letošního roku Češi dovezli auta průměrného stáří 10,3 roku, v loňském roce bylo průměrné stáří 10,8 roku. Věk zhruba odpovídá průměru poslední doby, rok 2019 znamenal průměrné stáří ojetin 10,1 roku a 2018 rovných deset let."
PS Vsimni si, ze ti nic nepisu. Ocenil bych, kdybys delal to same. Bud napis neco k veci, nebo se nevyjadruj. 😉
Z uvedeneho vyplyva, ze nema vubec smysl kupovat prumernou ojetinu v podobe EV, protoze bude zahy nutna vymena baterie za stovky tisic. Pujde li vubec vymenit. Souhlasil bych tudiz s Rohypnolem. Koupit si EV starsi 8 let je za me nesmysl.
https😐/thedriven.i👋2020/02/07/zoe-with-345000km-on-clock-still-has-near-perfect-battery-or-does-it/
Je to asi stejnej nesmysl jako osmiletej spalovak. 😁
Je to asi stejnej nesmysl jako osmiletej spalovak. 😁
Tak pitomce s tím možná oblbneš, ale když se na ten článek někdo podívá blíže, tak zjistí, že se jedná o 2 roky starý článek tj. z února 2020 a testované auto není žádná stará ojetina ale auto vyrobené 2017. Čili v době testování max 3 roky staré. Výborně. Takže si nám právě doložil, že EV jehož baterie má za sebou s bídou 3 zimy ještě jakž takž drží proud. Bavíme se tady ale o 10 letých EV, což je ten průměr jenž jsi zmiňoval o pár příspěvků výše. Zapomeneme tedy na tenhle blábol co si teď poslal a zkus najít něco adekvátního. Tj. úžasný článek o tom jak 10 leté EV má baterii ve stavu 96% původní kapacity.
Zatímco takové 8 leté spalovací auto je naprosto v pohodě investice a bude klidně dalších 8 let jezdit, tak EV už musíš pomalu připravovat na výměnu baterky nebo odvoz do hutě.
Zatímco takové 8 leté spalovací auto je naprosto v pohodě investice a bude klidně dalších 8 let jezdit, tak EV už musíš pomalu připravovat na výměnu baterky nebo odvoz do hutě.
Nemam na to tohle komentovat...
Snad jen ti poprat pri koupi ojetiny (spalovaku) s najezdem 300.000km, aby byla v 96% stavu. 😁
Snad jen ti poprat pri koupi ojetiny (spalovaku) s najezdem 300.000km, aby byla v 96% stavu. 😁
Bavíme se ty vole ale o baterce a faktu, že tvrdíš, že 8-10 let není problém a ty přijdeš s testem ani ne 3 roky starýho auta. Tím jsi akorát zjistil, že počty nabíjecích cyklů moderním baterkám v EV nijak zásadně nevadí. Teď ještě přijď s testem auta, který má za sebou 8-10 zim. O tom se totiž bavíme.
Baterkam zima nijak neskodi!
O tom se bavis jen ty. Pocet zim je naprosto irelevantni. 😁
O tom se bavis jen ty. Pocet zim je naprosto irelevantni. 😁
Jo baterkám zima neškodí? Počet zim je irelevantní? Dobrý, tak s tebou asi nemá význam se o tom bavit. 😁
Neskodi. Jak jsi prisel na to, ze skodi?
Nejaky zdroj?
Nejaky zdroj?
https😐/dspace.cvut.cz/…etry_baterii.pdf?…
Třeba zde je o vlivu teploty na batertie prakticky současný stav fyziky, asi lepší, než tvůj populistický odkaz nějaké nové Gréty - Bridie Schmidt, které - v rámci "objektivity" - promyšlenou náhodou zapůjčili do užívání Teslu 3, z tvého odkazu z 8😁8.
Když tedy toužíš být plamenný nositel pochodně pokroku.
Třeba zde je o vlivu teploty na batertie prakticky současný stav fyziky, asi lepší, než tvůj populistický odkaz nějaké nové Gréty - Bridie Schmidt, které - v rámci "objektivity" - promyšlenou náhodou zapůjčili do užívání Teslu 3, z tvého odkazu z 8😁8.
Když tedy toužíš být plamenný nositel pochodně pokroku.
"[1] Provoz baterií při těchto teplotách však nese významné riziko poničení
baterie, a to vzhledem riziku překročení nejvyšší dovolené teploty uvnitř bateriového článku."
Z tveho odkazu..
baterie, a to vzhledem riziku překročení nejvyšší dovolené teploty uvnitř bateriového článku."
Z tveho odkazu..
Nevím sice, co jsi mi chtěl tou citací sdělit, ale jistě bude dobré, když si přečteš pozorně všechno.
Že nízké teploty škodí a nelze v nich provoz li ion tak úplně doporučit je třeba i zde
https😐/oze.tzb-info.cz/…-ion-akumulatoru
Že nízké teploty škodí a nelze v nich provoz li ion tak úplně doporučit je třeba i zde
https😐/oze.tzb-info.cz/…-ion-akumulatoru
Jedna vec je provoz a druha vliv na zivotnost!
Uved citaci vlivu nizkych teplot na ZIVOTNOST.
Uved citaci vlivu nizkych teplot na ZIVOTNOST.
Není náhodou slovo životnost jako první slovo hned po nadpisu v odkazu z 13:53?
Citace: Posledním a nejzásadnějším problémem, ke kterému při nízkých teplotách dochází, je depozice kovového lithia na povrch grafitu na záporné elektrodě. K tomuto ději dochází při nabíjení článku, což je důvod, proč výrobci nedoporučují akumulátor nabíjet při nízkých teplotách. Hlavní příčinou tohoto jevu je pokles potenciálu záporné elektrody díky nárůstu vnitřního odporu pod limitní hodnotu na konci nabíjení, kdy místo interkalace lithných iontů, tedy jejich včleňování do struktury grafitu, dochází k jejich depozici na povrch elektrody. Tento děj vede k postupné ztrátě kapacity akumulátoru a k dalšímu růstu vnitřního odporu. V nejhorším případě může docházet k růstu lithných dendritů v místech, kde je lithium vyloučeno na povrch elektrody, kde mohou následně prorazit separátor a způsobit tak vnitřní zkrat.
A poslední věta kapitoly Závěr - K degradaci docházelo i při záporných teplotách, které výrobce deklaroval jako bezpečné.
To by snad mohlo stačit.
Citace: Posledním a nejzásadnějším problémem, ke kterému při nízkých teplotách dochází, je depozice kovového lithia na povrch grafitu na záporné elektrodě. K tomuto ději dochází při nabíjení článku, což je důvod, proč výrobci nedoporučují akumulátor nabíjet při nízkých teplotách. Hlavní příčinou tohoto jevu je pokles potenciálu záporné elektrody díky nárůstu vnitřního odporu pod limitní hodnotu na konci nabíjení, kdy místo interkalace lithných iontů, tedy jejich včleňování do struktury grafitu, dochází k jejich depozici na povrch elektrody. Tento děj vede k postupné ztrátě kapacity akumulátoru a k dalšímu růstu vnitřního odporu. V nejhorším případě může docházet k růstu lithných dendritů v místech, kde je lithium vyloučeno na povrch elektrody, kde mohou následně prorazit separátor a způsobit tak vnitřní zkrat.
A poslední věta kapitoly Závěr - K degradaci docházelo i při záporných teplotách, které výrobce deklaroval jako bezpečné.
To by snad mohlo stačit.
Baterii EV pri nizkych teplotach ale nenabijes!
Chtelo by to nejakou zkusenost s EV. 😉
Proto maji EV termomanagement.
Ta posledni veta je pomerne vagni. 😁
PS Bylo by fajn dusledne cist vlastni linky😒br /> "Závěr
Z výsledků měření je patrné že Li-ion akumulátor může pracovat i při nízké teplotě a chovat se poměrně stabilně"
:-! :-! :-!
Chtelo by to nejakou zkusenost s EV. 😉
Proto maji EV termomanagement.
Ta posledni veta je pomerne vagni. 😁
PS Bylo by fajn dusledne cist vlastni linky😒br /> "Závěr
Z výsledků měření je patrné že Li-ion akumulátor může pracovat i při nízké teplotě a chovat se poměrně stabilně"
:-! :-! :-!
Li ion při nízkých teplotách ne že nenabiješ, ale nabíjet nesmíš, bez rizika fatální degradace.
Jistě každý pochopí, že auto, které by od +5°C dolů nebylo možné nabíjet, by nikdo nekoupil. Řešení je samozřejmě jednoduché, minimálně před nabíjením baterie ohřát, případně ochladit, do použitelného teplotního okna. To je však energie navíc, která se nevyužívá k jízdě. Čerpání energie z podchlazené baterie sice možné je, ale ideální stav to také není.
Kapitálky a vykřičníky na mě používat smysl nemá.
Vlastní linky znám a nejsem neobjektivní jako ty. Neříkám, že BEV jsou úplně nah*ovno, ale jen trošku někdy nah*ovno.
Jistě každý pochopí, že auto, které by od +5°C dolů nebylo možné nabíjet, by nikdo nekoupil. Řešení je samozřejmě jednoduché, minimálně před nabíjením baterie ohřát, případně ochladit, do použitelného teplotního okna. To je však energie navíc, která se nevyužívá k jízdě. Čerpání energie z podchlazené baterie sice možné je, ale ideální stav to také není.
Kapitálky a vykřičníky na mě používat smysl nemá.
Vlastní linky znám a nejsem neobjektivní jako ty. Neříkám, že BEV jsou úplně nah*ovno, ale jen trošku někdy nah*ovno.
Neco k zivotnosti EV pri nizke teplote?
Ano, zivotnost je zajistena tim, ze pri nizkych teplotach baterie baterii nabijet nelze. 😄
Rad bych zustal ve vecne rovine a vyhnul se rcenim co je na h*vno a kdo je neobjektivni. 😉
https😐/electrek.c👋2022/03/28/tesla-co-founder-cto-jb-straubel-ev-batteries-last-15-years/
Tesla co-founder and former CTO JB Straubel says EV batteries should last about 15 years
PS Kdyz se budes drzet zivotnosti EV, nebudu muset pouzivat kapitalky. Nabijeni baterii pri nizkych teplotach baterie s zivotnosti EV nesouvisi, jelikoz k nemu nedochazi.
Ano, zivotnost je zajistena tim, ze pri nizkych teplotach baterie baterii nabijet nelze. 😄
Rad bych zustal ve vecne rovine a vyhnul se rcenim co je na h*vno a kdo je neobjektivni. 😉
https😐/electrek.c👋2022/03/28/tesla-co-founder-cto-jb-straubel-ev-batteries-last-15-years/
Tesla co-founder and former CTO JB Straubel says EV batteries should last about 15 years
PS Kdyz se budes drzet zivotnosti EV, nebudu muset pouzivat kapitalky. Nabijeni baterii pri nizkych teplotach baterie s zivotnosti EV nesouvisi, jelikoz k nemu nedochazi.
Smir se proste s tim ze tve tvrzeni ze pocet zim nema na zivotnost baterie vliv je blabol. Jestli se zjistilo ze ani ne 3 roky stare ZOE ztratilo udajne jen 4% kapacity baterky neznamena, ze za 8-10 let na tom bude s kapacitou porad stejne dobre. Nebude.
Tak pro tebe kapitalkama😒br />
Uved mi vliv zimy - nejaky zdroj - na ZIVOTNOST baterie v EV (tudiz pod dohledem termomanagementu, ktery nedovoli nabijet pri nizkych teplotach baterie).
Jestlize to neuvedes, tak jen placas.
Sorry.
Samozrejme ze baterka na tom bude hur po osmi letech nez po trech. Jde o to o kolik. A o to, ze za to NEmuze zima. 😉
Pokazdy zasnu, kde bere petrolhead bez teoretickych znalosti z oboru a s absenci zkusenosti s EV sebevedomi k takoveto diskuzi...
Tady mas 9 let stary Tesly za milion...
https😐/m.mobile.de/…aut👋search.html?…
Jestlize to neuvedes, tak jen placas.
Sorry.
Samozrejme ze baterka na tom bude hur po osmi letech nez po trech. Jde o to o kolik. A o to, ze za to NEmuze zima. 😉
Pokazdy zasnu, kde bere petrolhead bez teoretickych znalosti z oboru a s absenci zkusenosti s EV sebevedomi k takoveto diskuzi...
Tady mas 9 let stary Tesly za milion...
https😐/m.mobile.de/…aut👋search.html?…
Gil ti odkaz poslal. Že mrazy bateriím škodí je všeobecně známý fakt. Proto si je EV temperují. Je supr, že si konečně uznal, že 8-10 let stará baterka na tom bude významně hůř než u 3 roky starýho auta, kterým tady argumentuješ dlouhověkost EV baterií. U toho 8-10 let starýho auta bude tak lehce před smrtí. Že se prodávají 9 let starý Tesly za milion má podle tebe demonstrovat co?
Promin, klesas na uroven nejhorsich diskuteru.
A lzive me neco vkladas do ust.
O baterkach ani EV toho moc nevis. A ohanis se obecnymi smeroplatnymi pravdami... 😁
Zbytecna diskuze. Ztrata casu.
Mysli si co chces.
https😐/www.slideegg.com/…ng-kruger-effect
Cesta po krivce dolu te teprve ceka. 😉
Zatim se pohybujes okolo vrcholu hloupe hory (peak of mount stupid). 😁
A lzive me neco vkladas do ust.
O baterkach ani EV toho moc nevis. A ohanis se obecnymi smeroplatnymi pravdami... 😁
Zbytecna diskuze. Ztrata casu.
Mysli si co chces.
https😐/www.slideegg.com/…ng-kruger-effect
Cesta po krivce dolu te teprve ceka. 😉
Zatim se pohybujes okolo vrcholu hloupe hory (peak of mount stupid). 😁
Ano diskuze s tebou je zjevne ztrata casu. Jak bude vypadat baterka na 10 letym aute demonstrujes clankem o zanovnim Renaultu Zoe. To je fakt relevantni. 😁
Ja narozdil od tebe mam k dispozici udaje o starnuti clanku JEN vlivem casu. Bohuzel ti je zde nemuzu dat k dispozici.
Pisu ti tu sve poznatky zjednodusene.
Bohuzel, ty je ctes uplne blbe.
Viz napr. ze baterie na tom bude vyrazne hur po osmi letech nez po trech. 😁
To je naprosta kravina.
Naposledy kapitalkama😒br /> U baterie jsou JINE mnohem dulezitejsi faktory ovlivnujici starnuti nez cas nebo chlad.
Sbohem
Pisu ti tu sve poznatky zjednodusene.
Bohuzel, ty je ctes uplne blbe.
Viz napr. ze baterie na tom bude vyrazne hur po osmi letech nez po trech. 😁
To je naprosta kravina.
Naposledy kapitalkama😒br /> U baterie jsou JINE mnohem dulezitejsi faktory ovlivnujici starnuti nez cas nebo chlad.
Sbohem
Super, takže když bude trvale -30 tak s EV nevyjdeš, bo to nejde nabít. Faaaaaaaakt úžasný vid, UTOPISTICKY NEOSTALINISTO 😄 😄 😄
Ty jsi také Vita nepochopil.
Když bude trvale -30°C, tak ty zázraky mají přece ten termomanagement. Takže pokud jsi nositel pokroku, tak když je kontinuální zima, udržuješ baterii na 80% nabití (ne na 100, abys jí nepoškozoval), aby z ní mohl ten zázrak čerpat energii na ohřívání baterie, jen proto, aby jí bylo možné v mrazu dobíjet. Pozorně sleduješ úroveň vybití a když klesne k 20 - 25% opět nabiješ, když nemůžeš doma, tak ten zázrak vyvenčíš k nabíječce a zase domů. I když ani zrovna nepotřebuješ nikam jet. A tak pořád dokola. Se psem taky chodíš ven i když se ti zrovna nechce.
Když náhodou potřebuješ jet, tak se do toho programu můžeš pokusit tu potřebnou cestu přidonaplánovat i s nějakou tou výbornou kávičkou u Humpolce.
No a v horkém létě to bude podobné, to slavný termomanagement zase bude chladit.
Až tak jednoduché to je. Baterie ti poděkuje za péči a zbytečně vynaložené peníze na její ohřev a ochlazování a i za to, že se s ní pořád něco děje. 😄
Když bude trvale -30°C, tak ty zázraky mají přece ten termomanagement. Takže pokud jsi nositel pokroku, tak když je kontinuální zima, udržuješ baterii na 80% nabití (ne na 100, abys jí nepoškozoval), aby z ní mohl ten zázrak čerpat energii na ohřívání baterie, jen proto, aby jí bylo možné v mrazu dobíjet. Pozorně sleduješ úroveň vybití a když klesne k 20 - 25% opět nabiješ, když nemůžeš doma, tak ten zázrak vyvenčíš k nabíječce a zase domů. I když ani zrovna nepotřebuješ nikam jet. A tak pořád dokola. Se psem taky chodíš ven i když se ti zrovna nechce.
Když náhodou potřebuješ jet, tak se do toho programu můžeš pokusit tu potřebnou cestu přidonaplánovat i s nějakou tou výbornou kávičkou u Humpolce.
No a v horkém létě to bude podobné, to slavný termomanagement zase bude chladit.
Až tak jednoduché to je. Baterie ti poděkuje za péči a zbytečně vynaložené peníze na její ohřev a ochlazování a i za to, že se s ní pořád něco děje. 😄
Jednou az vyzkousis cestu modernim EV, tak treba prestanes psat tyhle hlouposti...
https😐/www.slideegg.com/…ng-kruger-effect
Pak se tomu prispevku, ktery jsi vypotil mozna sam zasmejes.
https😐/www.slideegg.com/…ng-kruger-effect
Pak se tomu prispevku, ktery jsi vypotil mozna sam zasmejes.
Nebavime se o jizde ale zivotnosti baterky a jejim stavu po 10 letech provozu.
https😐/www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/
Toyota nabízí elektrickou dodávku se zárukou 15 let nebo 1 milion kilometrů
:-!
Toyota nabízí elektrickou dodávku se zárukou 15 let nebo 1 milion kilometrů
:-!
Velice pěkné. Zajímalo by mě, na co všechno se ta záruka vztahuje. Takže se nám vlastně snažíš vnutit myšlenku, že baterie v EV jsou dlouhověká záležitost, která nepodléhá degradaci vlivem času je to tak?
A za 10 let bude mit kapacitu stale jako nova baterka jak nam tu jasne demonstroval DonVito na prikladu zanovniho Renaultu Zoe 😁
Poradim ti na tve ceste ke snizeni sebevedomi.
Premyslej, co jsou nejdulezitejsi faktory ovlivnujici SoH (state of health).
Zima to neni...
Kdybys to nahodou nevedel 😁
Tak je to vysoka teplota a pocet (resp. hloubka) cyklu.
Hezky vecer
A prijemnou cestu dolu po krivce sebevedomi. 😁
PS Baterie je velmi slozity chemicky system. A tezko se popisuji ve zdejsi diskuzi. Pro zacatek tve cesty poznani by ale stacilo, kdyby sis nemyslel ze uz vsechno vis....
Premyslej, co jsou nejdulezitejsi faktory ovlivnujici SoH (state of health).
Zima to neni...
Kdybys to nahodou nevedel 😁
Tak je to vysoka teplota a pocet (resp. hloubka) cyklu.
Hezky vecer
A prijemnou cestu dolu po krivce sebevedomi. 😁
PS Baterie je velmi slozity chemicky system. A tezko se popisuji ve zdejsi diskuzi. Pro zacatek tve cesty poznani by ale stacilo, kdyby sis nemyslel ze uz vsechno vis....
Kromě zimy je to hlavně stáří. Takže je podstatný rozdíl 3 roky nebo 10 let stará baterka.
divné, já už sháním třetí ojetou Teslu a kde nic, tu nic. Není nabídka. Resp. ceny za ten rok, co to sleduji spíše vzrostly. A to už pak nedává takový ekonomický smysl.
Co se týče cen náhradních dílů - to bude záležitost každé automobilky, jestli nacení díly u EV dráže než u spalováků. U Tesly naštěstí žádný problém, díly mají levné (levnější jak Volvo), jen ta cena práce je docela vysoká (2400Kč/h)
Co se týče cen náhradních dílů - to bude záležitost každé automobilky, jestli nacení díly u EV dráže než u spalováků. U Tesly naštěstí žádný problém, díly mají levné (levnější jak Volvo), jen ta cena práce je docela vysoká (2400Kč/h)
Co se na takový jetý Tesle tak běžně mění? Napadají mě ložiska, čepy, brzdy, ale jinak tam toho asi moc nebude ne?
já teď budu měnit asi spodní ramena. Zatím tam nic nebouchá, ale začalo to trošku plavat. Možná bude ale stačit jen geometrie. Brzdy se častěji musí čistit, než měnit. Na mém autě se 190t km jsou zatím původní a vypadá to, že i destičky se dožijí tak 250-300t km. Kotouče, pokud nevyhnijí, tak půl milionu.
Často se mění 12V baterka - co 3 roky. Tyhle staré Tesly to mají hloupě udělané. Jak z toho živí hromadu kravin, tak se prostě vycykluje.
Ložiska nevím, že by kdo kdy měnil.
Strop toho auta je tak 500t km, kdy pak už selhává i HV baterka, někdy motory (mechanicky, takže obvykle postačuje jen výměna ložisek).
Novější Tesly (3/Y) jsou na tom lépe, tam je plánovaná životnost 1,6M, baterky cirka půlku.
Často se mění 12V baterka - co 3 roky. Tyhle staré Tesly to mají hloupě udělané. Jak z toho živí hromadu kravin, tak se prostě vycykluje.
Ložiska nevím, že by kdo kdy měnil.
Strop toho auta je tak 500t km, kdy pak už selhává i HV baterka, někdy motory (mechanicky, takže obvykle postačuje jen výměna ložisek).
Novější Tesly (3/Y) jsou na tom lépe, tam je plánovaná životnost 1,6M, baterky cirka půlku.
Díky za info. Tak to je celkem pěkný. Takový prkotiny jako kotouče a destičky a výměna podvozkových částí by se asi dala řešit v normálním servisu a nefinancovat zloděje co si účtují 2400 za hodinu práce. Tak ať ti to ještě další spousty kilometrů pěkně slouží :yes:
díky. Jo, ty podvozkové věci si udělám sám. Díly jsou i v druhovýrobě a prý docela i kvalitní. Ale vždycky je lepší si tohle nechat nacenit i u Tesly, občas zírám na jejich cenotvorbu, kdy spousta věcí je poměrně levná.
Aktuálně řeším jeden záruční problém, tak to stejně musí do servisu. Trošku jsem s tím na silnici blbnul a po té zazlobily stykače na HV baterce. Baterka musí ven, rozebrat, povyměňovat vadné díly - naštěstí upgradované za odolnější. Po záruce by to bylo za 30k Kč. Ale uznali to. Tak když to bude rozebrané, tak je nechám prohlédnout celé auto, ať mám jistotu, že je vše OK.
Aktuálně řeším jeden záruční problém, tak to stejně musí do servisu. Trošku jsem s tím na silnici blbnul a po té zazlobily stykače na HV baterce. Baterka musí ven, rozebrat, povyměňovat vadné díly - naštěstí upgradované za odolnější. Po záruce by to bylo za 30k Kč. Ale uznali to. Tak když to bude rozebrané, tak je nechám prohlédnout celé auto, ať mám jistotu, že je vše OK.
Asi sháníš špatně, sou toho plné bazary
může vyrazit nakupovat
https😐/www.sauto.cz/…odel-s/150343369
https😐/www.sauto.cz/…model-s/19028321
může vyrazit nakupovat
https😐/www.sauto.cz/…odel-s/150343369
https😐/www.sauto.cz/…model-s/19028321
VDC
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Anonym
Ev nikdo nekupuje jako ojeté, to co maj bazary tam leží několik měsíců, sleduji trh ojetin prakticky denně, takže mam dokonalý přehled.
Ty samá auta neustále v inzerci. Několik měsíců.
Ty samá auta neustále v inzerci. Několik měsíců.
A poměr nových 777ks k ojetým 246ks není pětina, ale zhruba 1/4 z celkových 1023ks za 1Q 2022 😉
Jestli zájem o ojeté elektro opravdu roste, je otázka? I když z nuly to jde vždycky dobře 😉