Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Zájem o ojeté elektromobily roste, tvoří už pětinu jejich celkového počtu

Zájem o ojeté elektrické vozy postupně roste. Během prvního čtvrtletí jich motoristé zaregistrovali 246, což je meziročně třikrát více. Celkově ojeté elektromobily s 2349 vozy tvoří zhruba pětinový podíl z celkového počtu elektrických aut.
Zpět na článek
25. 4. 2022 18:22
To je zas článek
Celkem bylo zaregistrováno 44071 ojetých aut za 1-3/2022 a pokud článek nelže, což nelze ověřit na SDA-CIA (nemá rozdělena ojetá auta dle paliva), tak píší o 2349ks elektrifikovaných vozů, tedy EV/HEV/PHEV dohromady, potom 246 elektrických aut je 0,55% z celkového počtu. Panečku to je ale nářez. Opravdu to stálo za tento článek?

A poměr nových 777ks k ojetým 246ks není pětina, ale zhruba 1/4 z celkových 1023ks za 1Q 2022 ;-)

Jestli zájem o ojeté elektro opravdu roste, je otázka? I když z nuly to jde vždycky dobře ;-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - rohYpnol
25. 4. 2022 20:26
Nesmysly v článku od A do Z
V podstatě to ani nestojí za komentář. Zájem o EV neroste. Ojetiny určitě nebudou vstupenkou pro EV mobilitu do Česka. Naopak. O ojeté EV nebyl, není a nebude zájem. Průměrný věk dovozových ojetin je těžce za ekonomickou životností EV zkratomobilů.
Dostupnost cena náhradních dílů pro EV naopak bude hřebík do rakve EV ojetin. :-!
Rozbalit vlákno
38
25. 4. 2022 21:29
Re: Nesmysly v článku od A do Z
https://elektrickevozy.cz/…ory-ji-ovlivnuji

"... moderní akumulátory elektroaut jsou navrženy tak, aby vydržely až 12 let a dokázaly absolvovat 1500 až 2000 nabíjecích cyklů."

https://www.garaz.cz/…ojetiny-21007225

" Dle statistik Svazu dovozců automobilů (SDA) si za deset měsíců letošního roku Češi dovezli auta průměrného stáří 10,3 roku, v loňském roce bylo průměrné stáří 10,8 roku. Věk zhruba odpovídá průměru poslední doby, rok 2019 znamenal průměrné stáří ojetin 10,1 roku a 2018 rovných deset let."

PS Vsimni si, ze ti nic nepisu. Ocenil bych, kdybys delal to same. Bud napis neco k veci, nebo se nevyjadruj. ;-)
26. 4. 2022 05:33
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Z uvedeneho vyplyva, ze nema vubec smysl kupovat prumernou ojetinu v podobe EV, protoze bude zahy nutna vymena baterie za stovky tisic. Pujde li vubec vymenit. Souhlasil bych tudiz s Rohypnolem. Koupit si EV starsi 8 let je za me nesmysl.
26. 4. 2022 08:38
Re: Nesmysly v článku od A do Z
https://thedriven.io/2020/02/07/zoe-with-345000km-on-clock-still-has-near-perfect-battery-or-does-it/

Je to asi stejnej nesmysl jako osmiletej spalovak. :D
26. 4. 2022 10:18
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Tak pitomce s tím možná oblbneš, ale když se na ten článek někdo podívá blíže, tak zjistí, že se jedná o 2 roky starý článek tj. z února 2020 a testované auto není žádná stará ojetina ale auto vyrobené 2017. Čili v době testování max 3 roky staré. Výborně. Takže si nám právě doložil, že EV jehož baterie má za sebou s bídou 3 zimy ještě jakž takž drží proud. Bavíme se tady ale o 10 letých EV, což je ten průměr jenž jsi zmiňoval o pár příspěvků výše. Zapomeneme tedy na tenhle blábol co si teď poslal a zkus najít něco adekvátního. Tj. úžasný článek o tom jak 10 leté EV má baterii ve stavu 96% původní kapacity.

Zatímco takové 8 leté spalovací auto je naprosto v pohodě investice a bude klidně dalších 8 let jezdit, tak EV už musíš pomalu připravovat na výměnu baterky nebo odvoz do hutě.
26. 4. 2022 12:24
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Nemam na to tohle komentovat...

Snad jen ti poprat pri koupi ojetiny (spalovaku) s najezdem 300.000km, aby byla v 96% stavu. :D
26. 4. 2022 12:31
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Bavíme se ty vole ale o baterce a faktu, že tvrdíš, že 8-10 let není problém a ty přijdeš s testem ani ne 3 roky starýho auta. Tím jsi akorát zjistil, že počty nabíjecích cyklů moderním baterkám v EV nijak zásadně nevadí. Teď ještě přijď s testem auta, který má za sebou 8-10 zim. O tom se totiž bavíme.
26. 4. 2022 13:02
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Baterkam zima nijak neskodi!

O tom se bavis jen ty. Pocet zim je naprosto irelevantni. :D
26. 4. 2022 13:19
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Jo baterkám zima neškodí? Počet zim je irelevantní? Dobrý, tak s tebou asi nemá význam se o tom bavit. :D
26. 4. 2022 13:20
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Neskodi. Jak jsi prisel na to, ze skodi?

Nejaky zdroj?
26. 4. 2022 13:34
Re: Nesmysly v článku od A do Z
https://dspace.cvut.cz/…etry_baterii.pdf?…

Třeba zde je o vlivu teploty na batertie prakticky současný stav fyziky, asi lepší, než tvůj populistický odkaz nějaké nové Gréty - Bridie Schmidt, které - v rámci "objektivity" - promyšlenou náhodou zapůjčili do užívání Teslu 3, z tvého odkazu z 8:38.

Když tedy toužíš být plamenný nositel pochodně pokroku.
26. 4. 2022 13:49
Re: Nesmysly v článku od A do Z
"[1] Provoz baterií při těchto teplotách však nese významné riziko poničení
baterie, a to vzhledem riziku překročení nejvyšší dovolené teploty uvnitř bateriového článku."

Z tveho odkazu..
26. 4. 2022 13:53
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Nevím sice, co jsi mi chtěl tou citací sdělit, ale jistě bude dobré, když si přečteš pozorně všechno.

Že nízké teploty škodí a nelze v nich provoz li ion tak úplně doporučit je třeba i zde

https://oze.tzb-info.cz/…-ion-akumulatoru
26. 4. 2022 14:08
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Jedna vec je provoz a druha vliv na zivotnost!

Uved citaci vlivu nizkych teplot na ZIVOTNOST.
26. 4. 2022 14:19
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Není náhodou slovo životnost jako první slovo hned po nadpisu v odkazu z 13:53?

Citace: Posledním a nejzásadnějším problémem, ke kterému při nízkých teplotách dochází, je depozice kovového lithia na povrch grafitu na záporné elektrodě. K tomuto ději dochází při nabíjení článku, což je důvod, proč výrobci nedoporučují akumulátor nabíjet při nízkých teplotách. Hlavní příčinou tohoto jevu je pokles potenciálu záporné elektrody díky nárůstu vnitřního odporu pod limitní hodnotu na konci nabíjení, kdy místo interkalace lithných iontů, tedy jejich včleňování do struktury grafitu, dochází k jejich depozici na povrch elektrody. Tento děj vede k postupné ztrátě kapacity akumulátoru a k dalšímu růstu vnitřního odporu. V nejhorším případě může docházet k růstu lithných dendritů v místech, kde je lithium vyloučeno na povrch elektrody, kde mohou následně prorazit separátor a způsobit tak vnitřní zkrat.

A poslední věta kapitoly Závěr - K degradaci docházelo i při záporných teplotách, které výrobce deklaroval jako bezpečné.

To by snad mohlo stačit.
26. 4. 2022 14:42
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Baterii EV pri nizkych teplotach ale nenabijes!
Chtelo by to nejakou zkusenost s EV. ;-)
Proto maji EV termomanagement.

Ta posledni veta je pomerne vagni. :D

PS Bylo by fajn dusledne cist vlastni linky:
"Závěr
Z výsledků měření je patrné že Li-ion akumulátor může pracovat i při nízké teplotě a chovat se poměrně stabilně"
:-! :-! :-!
26. 4. 2022 15:03
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Li ion při nízkých teplotách ne že nenabiješ, ale nabíjet nesmíš, bez rizika fatální degradace.

Jistě každý pochopí, že auto, které by od +5°C dolů nebylo možné nabíjet, by nikdo nekoupil. Řešení je samozřejmě jednoduché, minimálně před nabíjením baterie ohřát, případně ochladit, do použitelného teplotního okna. To je však energie navíc, která se nevyužívá k jízdě. Čerpání energie z podchlazené baterie sice možné je, ale ideální stav to také není.

Kapitálky a vykřičníky na mě používat smysl nemá.

Vlastní linky znám a nejsem neobjektivní jako ty. Neříkám, že BEV jsou úplně nah*ovno, ale jen trošku někdy nah*ovno.
26. 4. 2022 16:08
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Neco k zivotnosti EV pri nizke teplote?

Ano, zivotnost je zajistena tim, ze pri nizkych teplotach baterie baterii nabijet nelze. :-)

Rad bych zustal ve vecne rovine a vyhnul se rcenim co je na h*vno a kdo je neobjektivni. ;-)

https://electrek.co/2022/03/28/tesla-co-founder-cto-jb-straubel-ev-batteries-last-15-years/
Tesla co-founder and former CTO JB Straubel says EV batteries should last about 15 years

PS Kdyz se budes drzet zivotnosti EV, nebudu muset pouzivat kapitalky. Nabijeni baterii pri nizkych teplotach baterie s zivotnosti EV nesouvisi, jelikoz k nemu nedochazi.
26. 4. 2022 20:36
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Smir se proste s tim ze tve tvrzeni ze pocet zim nema na zivotnost baterie vliv je blabol. Jestli se zjistilo ze ani ne 3 roky stare ZOE ztratilo udajne jen 4% kapacity baterky neznamena, ze za 8-10 let na tom bude s kapacitou porad stejne dobre. Nebude.
26. 4. 2022 21:00
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Tak pro tebe kapitalkama:
Uved mi vliv zimy - nejaky zdroj - na ZIVOTNOST baterie v EV (tudiz pod dohledem termomanagementu, ktery nedovoli nabijet pri nizkych teplotach baterie).

Jestlize to neuvedes, tak jen placas.
Sorry.

Samozrejme ze baterka na tom bude hur po osmi letech nez po trech. Jde o to o kolik. A o to, ze za to NEmuze zima. ;-)

Pokazdy zasnu, kde bere petrolhead bez teoretickych znalosti z oboru a s absenci zkusenosti s EV sebevedomi k takoveto diskuzi...

Tady mas 9 let stary Tesly za milion...
https://m.mobile.de/…auto/search.html?…
27. 4. 2022 08:34
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Gil ti odkaz poslal. Že mrazy bateriím škodí je všeobecně známý fakt. Proto si je EV temperují. Je supr, že si konečně uznal, že 8-10 let stará baterka na tom bude významně hůř než u 3 roky starýho auta, kterým tady argumentuješ dlouhověkost EV baterií. U toho 8-10 let starýho auta bude tak lehce před smrtí. Že se prodávají 9 let starý Tesly za milion má podle tebe demonstrovat co?
27. 4. 2022 22:25
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Promin, klesas na uroven nejhorsich diskuteru.
A lzive me neco vkladas do ust.

O baterkach ani EV toho moc nevis. A ohanis se obecnymi smeroplatnymi pravdami... :D

Zbytecna diskuze. Ztrata casu.
Mysli si co chces.
https://www.slideegg.com/…ng-kruger-effect
Cesta po krivce dolu te teprve ceka. ;-)
Zatim se pohybujes okolo vrcholu hloupe hory (peak of mount stupid). :D
27. 4. 2022 22:39
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Ano diskuze s tebou je zjevne ztrata casu. Jak bude vypadat baterka na 10 letym aute demonstrujes clankem o zanovnim Renaultu Zoe. To je fakt relevantni. :D
27. 4. 2022 22:49
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Ja narozdil od tebe mam k dispozici udaje o starnuti clanku JEN vlivem casu. Bohuzel ti je zde nemuzu dat k dispozici.

Pisu ti tu sve poznatky zjednodusene.
Bohuzel, ty je ctes uplne blbe.

Viz napr. ze baterie na tom bude vyrazne hur po osmi letech nez po trech. :D

To je naprosta kravina.

Naposledy kapitalkama:
U baterie jsou JINE mnohem dulezitejsi faktory ovlivnujici starnuti nez cas nebo chlad.

Sbohem
Avatar - Barrichello
27. 4. 2022 12:31
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Super, takže když bude trvale -30 tak s EV nevyjdeš, bo to nejde nabít. Faaaaaaaakt úžasný vid, UTOPISTICKY NEOSTALINISTO :-) :-) :-)
27. 4. 2022 13:02
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Ty jsi také Vita nepochopil.

Když bude trvale -30°C, tak ty zázraky mají přece ten termomanagement. Takže pokud jsi nositel pokroku, tak když je kontinuální zima, udržuješ baterii na 80% nabití (ne na 100, abys jí nepoškozoval), aby z ní mohl ten zázrak čerpat energii na ohřívání baterie, jen proto, aby jí bylo možné v mrazu dobíjet. Pozorně sleduješ úroveň vybití a když klesne k 20 - 25% opět nabiješ, když nemůžeš doma, tak ten zázrak vyvenčíš k nabíječce a zase domů. I když ani zrovna nepotřebuješ nikam jet. A tak pořád dokola. Se psem taky chodíš ven i když se ti zrovna nechce.

Když náhodou potřebuješ jet, tak se do toho programu můžeš pokusit tu potřebnou cestu přidonaplánovat i s nějakou tou výbornou kávičkou u Humpolce.

No a v horkém létě to bude podobné, to slavný termomanagement zase bude chladit.

Až tak jednoduché to je. Baterie ti poděkuje za péči a zbytečně vynaložené peníze na její ohřev a ochlazování a i za to, že se s ní pořád něco děje. :-)
27. 4. 2022 22:35
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Jednou az vyzkousis cestu modernim EV, tak treba prestanes psat tyhle hlouposti...

https://www.slideegg.com/…ng-kruger-effect

Pak se tomu prispevku, ktery jsi vypotil mozna sam zasmejes.
27. 4. 2022 22:37
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Nebavime se o jizde ale zivotnosti baterky a jejim stavu po 10 letech provozu.
27. 4. 2022 22:58
Re: Nesmysly v článku od A do Z
https://www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/

Toyota nabízí elektrickou dodávku se zárukou 15 let nebo 1 milion kilometrů
:-!
28. 4. 2022 08:02
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Velice pěkné. Zajímalo by mě, na co všechno se ta záruka vztahuje. Takže se nám vlastně snažíš vnutit myšlenku, že baterie v EV jsou dlouhověká záležitost, která nepodléhá degradaci vlivem času je to tak?
27. 4. 2022 22:36
Re: Nesmysly v článku od A do Z
A za 10 let bude mit kapacitu stale jako nova baterka jak nam tu jasne demonstroval DonVito na prikladu zanovniho Renaultu Zoe :D
27. 4. 2022 22:41
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Poradim ti na tve ceste ke snizeni sebevedomi.

Premyslej, co jsou nejdulezitejsi faktory ovlivnujici SoH (state of health).
Zima to neni...

Kdybys to nahodou nevedel :D
Tak je to vysoka teplota a pocet (resp. hloubka) cyklu.

Hezky vecer
A prijemnou cestu dolu po krivce sebevedomi. :D

PS Baterie je velmi slozity chemicky system. A tezko se popisuji ve zdejsi diskuzi. Pro zacatek tve cesty poznani by ale stacilo, kdyby sis nemyslel ze uz vsechno vis....
28. 4. 2022 08:00
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Kromě zimy je to hlavně stáří. Takže je podstatný rozdíl 3 roky nebo 10 let stará baterka.
Avatar - eLzyx
26. 4. 2022 09:26
Re: Nesmysly v článku od A do Z
divné, já už sháním třetí ojetou Teslu a kde nic, tu nic. Není nabídka. Resp. ceny za ten rok, co to sleduji spíše vzrostly. A to už pak nedává takový ekonomický smysl.
Co se týče cen náhradních dílů - to bude záležitost každé automobilky, jestli nacení díly u EV dráže než u spalováků. U Tesly naštěstí žádný problém, díly mají levné (levnější jak Volvo), jen ta cena práce je docela vysoká (2400Kč/h)
26. 4. 2022 10:19
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Co se na takový jetý Tesle tak běžně mění? Napadají mě ložiska, čepy, brzdy, ale jinak tam toho asi moc nebude ne?
Avatar - eLzyx
26. 4. 2022 12:02
Re: Nesmysly v článku od A do Z
já teď budu měnit asi spodní ramena. Zatím tam nic nebouchá, ale začalo to trošku plavat. Možná bude ale stačit jen geometrie. Brzdy se častěji musí čistit, než měnit. Na mém autě se 190t km jsou zatím původní a vypadá to, že i destičky se dožijí tak 250-300t km. Kotouče, pokud nevyhnijí, tak půl milionu.
Často se mění 12V baterka - co 3 roky. Tyhle staré Tesly to mají hloupě udělané. Jak z toho živí hromadu kravin, tak se prostě vycykluje.
Ložiska nevím, že by kdo kdy měnil.
Strop toho auta je tak 500t km, kdy pak už selhává i HV baterka, někdy motory (mechanicky, takže obvykle postačuje jen výměna ložisek).
Novější Tesly (3/Y) jsou na tom lépe, tam je plánovaná životnost 1,6M, baterky cirka půlku.
26. 4. 2022 12:36
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Díky za info. Tak to je celkem pěkný. Takový prkotiny jako kotouče a destičky a výměna podvozkových částí by se asi dala řešit v normálním servisu a nefinancovat zloděje co si účtují 2400 za hodinu práce. Tak ať ti to ještě další spousty kilometrů pěkně slouží :yes:
Avatar - eLzyx
26. 4. 2022 13:33
Re: Nesmysly v článku od A do Z
díky. Jo, ty podvozkové věci si udělám sám. Díly jsou i v druhovýrobě a prý docela i kvalitní. Ale vždycky je lepší si tohle nechat nacenit i u Tesly, občas zírám na jejich cenotvorbu, kdy spousta věcí je poměrně levná.
Aktuálně řeším jeden záruční problém, tak to stejně musí do servisu. Trošku jsem s tím na silnici blbnul a po té zazlobily stykače na HV baterce. Baterka musí ven, rozebrat, povyměňovat vadné díly - naštěstí upgradované za odolnější. Po záruce by to bylo za 30k Kč. Ale uznali to. Tak když to bude rozebrané, tak je nechám prohlédnout celé auto, ať mám jistotu, že je vše OK.
Avatar - Barrichello
27. 4. 2022 12:29
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Asi sháníš špatně, sou toho plné bazary

může vyrazit nakupovat
https://www.sauto.cz/…odel-s/150343369
https://www.sauto.cz/…model-s/19028321
Avatar - VDC
26. 4. 2022 00:32
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Barrichello
27. 4. 2022 12:27
Ležáky bazarů
Ev nikdo nekupuje jako ojeté, to co maj bazary tam leží několik měsíců, sleduji trh ojetin prakticky denně, takže mam dokonalý přehled.

Ty samá auta neustále v inzerci. Několik měsíců.
Rozbalit vlákno
0