Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Zájem o ojeté elektromobily roste, tvoří už pětinu jejich celkového počtu

ČTK
Diskuze (42)

Zájem o ojeté elektrické vozy postupně roste. Během prvního čtvrtletí jich motoristé zaregistrovali 246, což je meziročně třikrát více. Celkově ojeté elektromobily s 2349 vozy tvoří zhruba pětinový podíl z celkového počtu elektrických aut.

Dnes to uvedlo Centrum dopravního výzkumu (CDV). V Česku v současnosti jezdí kolem 6,3 milionu osobních vozidel, zhruba 11.000 jich je čistě elektrických.

"Češi mají obecně o ojetá auta velký zájem, protože jsou cenově dostupnější než nová vozidla. Až se na náš trh postupně dostanou ze západní Evropy elektromobily druhé a posléze třetí generace a lidé se přesvědčí o jejich spolehlivosti, bude to právě onen sekundární trh, který u nás pomůže zrychlit nástup elektromobility," uvedl pověřenec ministra dopravy pro čistou mobilitu Jan Bezděkovský.

Z celkových 10.797 registrovaných osobních bateriových vozů je v registru vozidel 2349 ojetých aut., jejich podíl tak činí 21,8 procenta. "Přestože z pohledu celkového vozidlového parku tvoří bateriová elektrická vozidla stále jen zlomek, zájem o ta ojetá postupně roste. Během prvního kvartálu letošního roku bylo registrováno 246 ojetých osobních bateriových elektrických vozů, meziročně třikrát více ve srovnání se stejným obdobím loňského roku," podotkl ředitel CDV Jindřich Frič.

Nejvíce ojetých osobních elektromobilů jsou podle statistik CDV značky BMW se 424 vozy, následuje Fiat, Tesla, Nissan a Volkswagen. Z pohledu krajů jsou pak tyto registrace dominantně zastoupeny v Praze.

Podle analýzy CDV, kterou vytvořilo ve spolupráci s inzertním serverem Sauto.cz, bylo na portálu v závěru loňského roku nabízeno 315 ojetých bateriových elektromobilů, jejichž průměrný roční nájezd činil 11.482 kilometrů, medián pak zhruba o 2000 kilometrů nižší.

ČTK
Diskuze (42)

Doporučujeme

28. 4. 2022 08:02
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Velice pěkné. Zajímalo by mě, na co všechno se ta záruka vztahuje. Takže se nám vlastně snažíš vnutit myšlenku, že baterie v EV jsou dlouhověká záležitost, která nepodléhá degradaci vlivem času je to tak?
28. 4. 2022 08:00
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Kromě zimy je to hlavně stáří. Takže je podstatný rozdíl 3 roky nebo 10 let stará baterka.
27. 4. 2022 22:58
Re: Nesmysly v článku od A do Z
https://www.hybrid.cz/…ilion-kilometru/

Toyota nabízí elektrickou dodávku se zárukou 15 let nebo 1 milion kilometrů
:-!
27. 4. 2022 22:49
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Ja narozdil od tebe mam k dispozici udaje o starnuti clanku JEN vlivem casu. Bohuzel ti je zde nemuzu dat k dispozici.

Pisu ti tu sve poznatky zjednodusene.
Bohuzel, ty je ctes uplne blbe.

Viz napr. ze baterie na tom bude vyrazne hur po osmi letech nez po trech. :D

To je naprosta kravina.

Naposledy kapitalkama:
U baterie jsou JINE mnohem dulezitejsi faktory ovlivnujici starnuti nez cas nebo chlad.

Sbohem
27. 4. 2022 22:41
Re: Nesmysly v článku od A do Z
Poradim ti na tve ceste ke snizeni sebevedomi.

Premyslej, co jsou nejdulezitejsi faktory ovlivnujici SoH (state of health).
Zima to neni...

Kdybys to nahodou nevedel :D
Tak je to vysoka teplota a pocet (resp. hloubka) cyklu.

Hezky vecer
A prijemnou cestu dolu po krivce sebevedomi. :D

PS Baterie je velmi slozity chemicky system. A tezko se popisuji ve zdejsi diskuzi. Pro zacatek tve cesty poznani by ale stacilo, kdyby sis nemyslel ze uz vsechno vis....