Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

První svezení Mazdou CX-60: Vzhůru do prémie?

39 komentářů

Lubo
Tiež sa teším na skúšobnú jazdu keď príde do ČR/SR.
Dizajnovo, motoricky, veľkosťou aj výbavou veľmi fajn.

Spotreba zatiaľ nič moc, ale je dosť možné, že je to vďaka prvým novinárskym km.
Avatar - xxc
xxc
Naco cakat, kym pridu testovacie auta, ked si mozu ist vyskusat prototyp na 20 minut do Portugalska 😄
Freddka
Nekdy mam pocit ze v Portugalsku uz je pomalu polovina aut na silnici predprodukcni auta pro novinare... 😄
To je kazdy druhy auto pomalu co prichazi na trh.

Uz jsem slysel i novinare rikat "tak jsme tu zas, v tomhle hotelu jsem za posledni dva roky uz po pate..." apod.
Mig_35
Nejstabilnější počasí?
Avatar - del42sa
del42sa
těším se na testy obou šestiválců a Mazda má u mě palec nahoru za odvahu jít proti proudu v současném downsizingovém šílenství :yes:
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Výborné auto, přeju mu úspěch. Ale úplně nejlepší by bylo, kdyby na stejné platformě představili ještě kombi. :yes:
Avatar - wakantanka
wakantanka
podľa textu má benzín výkon 141 kW a elektromotor rovných 100 kW a dokopy systémový výkon 241 kW, takže spočítavať pán redaktor vie, akurát netuší že u hybridu takto k skutočnému výkonu sa nedopracuje. 🙂
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Tak to uvádí Mazda.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
To tedy znamená že redaktor nemusí myslet? 😒]
chytrak1
Ne. To tedy znamená že u této mazdy je max. výkon skutečně součtem max. výkonu obou motorů. Prostě tento hybrid to má jinak než většina ostatních. Možná byste vy dva (nebo jen jeden?) naopak mohli nejdřív přemýšlet než někoho osočíte.
Avatar - Ham.
Ham.
Pokud spalovací motor i elektrický motor dosahují svého maximálního výkonu ve stejných otáčkách, pak maximální výkon hybridní soustavy je prostým součtem maximálních výkonů. Když maximální výkony jsou v různých otáčkách, tak se pro zjištění maximálního výkonu soustavy musí sčítat křivky průběhu výkonů obou motorů a je to vždy nějaké nižší číslo než prostý součet. Vzhledem k tomu, že stejná čísla udává i Mazda, tak je evidentní, že ICE i EM jsou naladěny na svá maxima ve stejných otáčkách. Takže nevím co pan redaktor tuší nebo netuší, ale z materiálů Mazdy to opsal správně.
Spíše by se u maximálního výkonu hybridů mělo uvádět, že to není trvalý maximální výkon, ale pouze krátkodobý výkon, protože baterka nedokáže trvale dodávat potřebný proud a jak se vybíjí tak klesají její dodávané proudy až nakonec soustava nemá čím krmit elektromotor a systém jede jenom na výkon ICE. Takže u této konkrétní Mazdy platí, že trvalý maximální výkon je 141 kW, krátkodobý maximální výkon je 241 kW.
_Teddy_
Ten "kratkodoby" maximalny vykon moze byt az 10 minut (17.8kWh bateria, 100kW elektromotor), co je pomerne slusna hodnota. Celkove ten hybrid vyzera dobre. Bateria ma taku kapacitu aby mala vyznam, ale este prilis nezatazila auto a neubrala z priestoru.

Len ten nabijaci prikon by mohol byt vacsi, aby si to clovek obcas mohol pri dlhsej jazde nabit aj na nabijacke. Ale cakat 3 hodiny je vela...
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Dobíjet PHEV na DC dobíječkách s cenou 10 Kč za kWh + nedává moc smysl, to už je levnější jet na benzin.
_Teddy_
Ma to zmysel ak prichadzam do mesta, v ktorom nesmiem jazdit na spalovaci motor. Potom mi je to uz prakticky jedno, kolko stoji kWh...
Avatar - Emel
Emel
Něco takového existuje?
Avatar - lamal
lamal
future ? emisne zony soon
Avatar - wakantanka
wakantanka
Pravdepodobnosť že oba motory budú dosahovať svoje maximum v rovnaký čas a pri rovnakých otáčkach je podľa mňa mizivá. Ale ak sa to Mazde na rozdiel od iných výrobcov podarilo, tak má moje ospravedlnenie.
Avatar - Emel
Emel
Proč by byla mizivá? Pokud chceš, tak to tak naladíš...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Ale no tak, něco naladíš, něco jiného rozladíš, není to tak jednoduché. Přikláním se k rudému bratrovi.
_Teddy_
Naopak, je to velmi lahko mozne. Prakticky vsetky elektromotory s ktorymi tu pracujem maju podobnu charaktristiku😒br />
od 0[rpm] az do dakej hodnoty "H" maju konstantny maximalny krutiaci moment, a potom ten moment zacne klesat. S vykonom je to naopak, rastie od nuly do tej istej hodnoty otacok "H", a potom zostava konstantny (maximalny), az do maximalnych otacok elektromotora. Inak povedane, ta hodnota "H" je taky deliaci bo😜 do tych otacok je konstantny maximalny krutiaci moment, nad tie otacky je konstantny maximalny vykon.

A kedze spalovacie motory dosahuju maximalny vykon blizko maximalnych otacok, je velmi pravdepodobne ze to bude v tom druhom intervale otacok elektromotora, takze sa hodnoty maximalneho vykonu stretnu.
Freddka
:yes: :yes:
Avatar - Ham.
Ham.
Takto naladit oba motory není žádná raketová věda, to není otázka nějaké pravděpodobnosti, ale je to čistě rozhodnutí konstruktéra.
_Teddy_
Zatial to vyzera dobre, a uz sa neviem dockat kedy si zajdem na skusobnu jazdu. Este radsej by som sa v tom povozil v zime, na snehu! 4kolka s akcentom na zadnu napravu by aj napriek tej hmotnosti a velkosti mohla byt celkom zabavne auto...
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Pokud je to velké jako X3, jak redaktor uvádí, pak to moc velké není.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Zvenku jako X5, uvnitř jako X3. Taková mazdí klasika, už CX-5 je uvnitř prcek a nedalo se čekat, že s klasickou koncepcí se to zlepší. Ve výsledku máme auto velké jako kráva, kam se sotva poskládají 4 dospělí (Evropané). Tady se mají Japonci ještě co učit, resp. by mohli pochopit, že výška 95 procentního Japonce a 95 procentního Evropana se prostě liší.
Avatar - iudex
iudex
Mal by si si overiť fakty predtým, než niečo rezolútne tvrdíš.
Mazda CX-60: d= 4,74m, š= 1,89 m, r= 2,87m
BMW X3: d=4,71m, š=1,89m, r=2,86m
BMW X5: d=4,92m, š=2,00m, r=2,97m.
Takže nie, CX_60 nie je zvonku ako X5, ale ako X3. Takže redaktor má pravdu a Ty sa mýliš a všetky Tvoje nadväzujúce úvahy sú potom o ničom.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Tak to jsou taková fakta, že to nebude více než deset mínusů.
Avatar - reign88
reign88
Vonkajsie rozmery pri Mazde zbytocne riesit. Z vnutra je vzdy ovela mensia ako porovnatelna europska konkurencia. Podla prvych recenzii je na tom cx60 rovnako a dodoely clovek s vyskou 1.85m ma za senou len tak tak miesta.
Avatar - iudex
iudex
To už je druhá vec, že vnútorný priestor nezodpovedá očakávaniam zvonka (ostatne ďalší znak, že sa Mazda približuje prémii 😒] ).
Ja som len vyvracal Baryho tvrdenie, že "zvonku ako X5".
Avatar - _Karel_
_Karel_
Velice dobrý. Maličkost, co by mě trochu mrzela, jsou digi budíky, ale čert to vem. Za tu cenu v dnešní době dobrej kup, být větší, šel bych do toho :yes:
File12
Ano vypadá velice dobře. Tak mě digi budíky nevadí, dokud mi tam budou umět ukázat kulatej otáčkoměr s ručičkou. Tyhle vypadaj krásně klasicky. Hlavně že infotaiment se dá ovládat tlačítky a na většinu funkcí je tam fyzický manualní tlačítko.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Vhodná alternativa k velmi ohrané prémii D3, určitě raději než Jag a pod.
chytrak1
Jsem rád že se na trhu objevuje jinak pojaté SUV než je tradiční přístup. Je to jiný, asi umím najít pro mě vhodnější, ale mazdy je třeba si za její přístup cenit. A doufat, že si ji taky občas někdo koupí, když já to nebudu (to aby ji mainstreem nepřeválcoval). I když - ten interiér na obrázcích je podle mne parádní, kombinace funkčnosti a hezkého designu. Pro mne Top, lepší než konkurenční prémie.
Avatar - lamal
lamal
Mazda splna rolu outsidera, ktoremu chceš drzat palce. Trochu problematicka minulost ju deli od na oko chladnej dokonalosti, sa divim kde tak mala automobilka berie tolko odvahy a huzevnatosti.

Skvelé, i ked toto auti je skor nutnost segmentu, finesy mu dopriali, je ine nez nespocetne koncernove klony.
GeekStar
Já tajně doufám, že na této technice přijde příští rok i 6tka sedan. Na téhle CX-60 je v podstatě všechno perfektní (cena dokonce překvapivě nízká), ale pořád je to SUV...

Mimochodem - podle článku benzínová V6 bude i u nás? Není to nějaký renonc?
Avatar - lamal
lamal
V6 nebude ani jeden, oba su R6 myslim..
GeekStar
Pravda, R6...
Avatar - Emel
Emel
Mně se to zase tolik nelíbí. Asi mi vadí hlavně ty lány plechu... možná by pomohly tmavé prahy nebo tak něco. A maska se mi taky líbí víc na aktuální Mazdě 6.
Avatar - Mokrous
Mokrous
https😐/youtu.be/JOL2Gb-eDW8

Poněkud zvláštní projev, byť dynamika tam je.