Poměrně krátce po oficiálním představení nového SUV Mazda CX-60 dostáváme pozvání k projížďce. Zatím jen s plug-in hybridem v jednom z prvních prototypů, i tak můžeme přinést hrstku úvodních dojmů.
Nekdy mam pocit ze v Portugalsku uz je pomalu polovina aut na silnici predprodukcni auta pro novinare... :-)
To je kazdy druhy auto pomalu co prichazi na trh.
Uz jsem slysel i novinare rikat "tak jsme tu zas, v tomhle hotelu jsem za posledni dva roky uz po pate..." apod.
podľa textu má benzín výkon 141 kW a elektromotor rovných 100 kW a dokopy systémový výkon 241 kW, takže spočítavať pán redaktor vie, akurát netuší že u hybridu takto k skutočnému výkonu sa nedopracuje. 🙂
Ne. To tedy znamená že u této mazdy je max. výkon skutečně součtem max. výkonu obou motorů. Prostě tento hybrid to má jinak než většina ostatních. Možná byste vy dva (nebo jen jeden?) naopak mohli nejdřív přemýšlet než někoho osočíte.
Pokud spalovací motor i elektrický motor dosahují svého maximálního výkonu ve stejných otáčkách, pak maximální výkon hybridní soustavy je prostým součtem maximálních výkonů. Když maximální výkony jsou v různých otáčkách, tak se pro zjištění maximálního výkonu soustavy musí sčítat křivky průběhu výkonů obou motorů a je to vždy nějaké nižší číslo než prostý součet. Vzhledem k tomu, že stejná čísla udává i Mazda, tak je evidentní, že ICE i EM jsou naladěny na svá maxima ve stejných otáčkách. Takže nevím co pan redaktor tuší nebo netuší, ale z materiálů Mazdy to opsal správně.
Spíše by se u maximálního výkonu hybridů mělo uvádět, že to není trvalý maximální výkon, ale pouze krátkodobý výkon, protože baterka nedokáže trvale dodávat potřebný proud a jak se vybíjí tak klesají její dodávané proudy až nakonec soustava nemá čím krmit elektromotor a systém jede jenom na výkon ICE. Takže u této konkrétní Mazdy platí, že trvalý maximální výkon je 141 kW, krátkodobý maximální výkon je 241 kW.
Ten "kratkodoby" maximalny vykon moze byt az 10 minut (17.8kWh bateria, 100kW elektromotor), co je pomerne slusna hodnota. Celkove ten hybrid vyzera dobre. Bateria ma taku kapacitu aby mala vyznam, ale este prilis nezatazila auto a neubrala z priestoru.
Len ten nabijaci prikon by mohol byt vacsi, aby si to clovek obcas mohol pri dlhsej jazde nabit aj na nabijacke. Ale cakat 3 hodiny je vela...
Pravdepodobnosť že oba motory budú dosahovať svoje maximum v rovnaký čas a pri rovnakých otáčkach je podľa mňa mizivá. Ale ak sa to Mazde na rozdiel od iných výrobcov podarilo, tak má moje ospravedlnenie.
Naopak, je to velmi lahko mozne. Prakticky vsetky elektromotory s ktorymi tu pracujem maju podobnu charaktristiku:
od 0[rpm] az do dakej hodnoty "H" maju konstantny maximalny krutiaci moment, a potom ten moment zacne klesat. S vykonom je to naopak, rastie od nuly do tej istej hodnoty otacok "H", a potom zostava konstantny (maximalny), az do maximalnych otacok elektromotora. Inak povedane, ta hodnota "H" je taky deliaci bod: do tych otacok je konstantny maximalny krutiaci moment, nad tie otacky je konstantny maximalny vykon.
A kedze spalovacie motory dosahuju maximalny vykon blizko maximalnych otacok, je velmi pravdepodobne ze to bude v tom druhom intervale otacok elektromotora, takze sa hodnoty maximalneho vykonu stretnu.
Zatial to vyzera dobre, a uz sa neviem dockat kedy si zajdem na skusobnu jazdu. Este radsej by som sa v tom povozil v zime, na snehu! 4kolka s akcentom na zadnu napravu by aj napriek tej hmotnosti a velkosti mohla byt celkom zabavne auto...
Zvenku jako X5, uvnitř jako X3. Taková mazdí klasika, už CX-5 je uvnitř prcek a nedalo se čekat, že s klasickou koncepcí se to zlepší. Ve výsledku máme auto velké jako kráva, kam se sotva poskládají 4 dospělí (Evropané). Tady se mají Japonci ještě co učit, resp. by mohli pochopit, že výška 95 procentního Japonce a 95 procentního Evropana se prostě liší.
Mal by si si overiť fakty predtým, než niečo rezolútne tvrdíš.
Mazda CX-60: d= 4,74m, š= 1,89 m, r= 2,87m
BMW X3: d=4,71m, š=1,89m, r=2,86m
BMW X5: d=4,92m, š=2,00m, r=2,97m.
Takže nie, CX_60 nie je zvonku ako X5, ale ako X3. Takže redaktor má pravdu a Ty sa mýliš a všetky Tvoje nadväzujúce úvahy sú potom o ničom.
Vonkajsie rozmery pri Mazde zbytocne riesit. Z vnutra je vzdy ovela mensia ako porovnatelna europska konkurencia. Podla prvych recenzii je na tom cx60 rovnako a dodoely clovek s vyskou 1.85m ma za senou len tak tak miesta.
To už je druhá vec, že vnútorný priestor nezodpovedá očakávaniam zvonka (ostatne ďalší znak, že sa Mazda približuje prémii :-[] ).
Ja som len vyvracal Baryho tvrdenie, že "zvonku ako X5".
Velice dobrý. Maličkost, co by mě trochu mrzela, jsou digi budíky, ale čert to vem. Za tu cenu v dnešní době dobrej kup, být větší, šel bych do toho :yes:
Ano vypadá velice dobře. Tak mě digi budíky nevadí, dokud mi tam budou umět ukázat kulatej otáčkoměr s ručičkou. Tyhle vypadaj krásně klasicky. Hlavně že infotaiment se dá ovládat tlačítky a na většinu funkcí je tam fyzický manualní tlačítko.
Jsem rád že se na trhu objevuje jinak pojaté SUV než je tradiční přístup. Je to jiný, asi umím najít pro mě vhodnější, ale mazdy je třeba si za její přístup cenit. A doufat, že si ji taky občas někdo koupí, když já to nebudu (to aby ji mainstreem nepřeválcoval). I když - ten interiér na obrázcích je podle mne parádní, kombinace funkčnosti a hezkého designu. Pro mne Top, lepší než konkurenční prémie.
Mazda splna rolu outsidera, ktoremu chceš drzat palce. Trochu problematicka minulost ju deli od na oko chladnej dokonalosti, sa divim kde tak mala automobilka berie tolko odvahy a huzevnatosti.
Skvelé, i ked toto auti je skor nutnost segmentu, finesy mu dopriali, je ine nez nespocetne koncernove klony.
Já tajně doufám, že na této technice přijde příští rok i 6tka sedan. Na téhle CX-60 je v podstatě všechno perfektní (cena dokonce překvapivě nízká), ale pořád je to SUV...
Mimochodem - podle článku benzínová V6 bude i u nás? Není to nějaký renonc?
Mně se to zase tolik nelíbí. Asi mi vadí hlavně ty lány plechu... možná by pomohly tmavé prahy nebo tak něco. A maska se mi taky líbí víc na aktuální Mazdě 6.