Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Před 40 lety Škoda Garde zamířila do Bratislavy. Připomeňte si tohle trochu přehlížené kupé

Škoda Garde vznikla jako nástupce ikonického kupé 110 R, jeho věhlasu však nikdy nedosáhla. Přesto jde o zajímavé auto se zajímavým osudem, k němuž se zrovna váže jedno výročí.
Zpět na článek
28. 4. 2022 14:07
28. 4. 2022 15:25
28. 4. 2022 22:49
27. 4. 2022 22:41
Na Rapid z BAZ si dobře vzpomínám...
...byť jsem ještě byl dítko školou povinné. Byl to takový krám, že bylo volně prodejné i v prodejnách AZNP a Mototechny a nikdo soudný to dokonce i v tehdejších kvalitativních měřítcích nechtěl. Pamatuju se , jak byl jeden exemplář (v typické hnusné tabákové barvě v odstínu průjmových exkremetů) dokonce vystavován v přízemí obchodního domu Kotva s možností okamžitého odběru... Byl tam velmi dlouho! :-[] :-[] :-[] Však se taky jednalo jen o čtyřrychlostní verzi 120. O hororové kvalitě produkce BAZ se dokonce smělo i kriticky informovat v tehdejších médiích! :-[]
https://www.youtube.com/watch?…
https://www.youtube.com/watch?…
Garde/Rapid mělo smysl kupovat jen z produkce Kvasin, bohužel tyhle auta byla v ČSSR drtivé většině k mání jen v Tuzexu... :-( :no:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - m.z.
27. 4. 2022 23:10
Re: Na Rapid z BAZ si dobře vzpomínám...
Akorát obě videa jsou k Rapidu
28. 4. 2022 08:43
Re: Na Rapid z BAZ si dobře vzpomínám...
Tá produkcia hororová bola. O tom sa informovať mohlo, o niektorých jej príčinách už nie.
Najväčší problém bol v kvalite hlavne karosárskych komponentov - nepočítalo sa s veľkými sériami, takže na technológii sa silne šetrilo. Produkcia z Kvasín išla prakticky celá na export, alebo, ako píšeš, do Tuzexu. Takže v Kvasinách sa vybrali pokiaľ možno najkvalitnejšie diely a zbytok šiel do BAZ-ky. Veľké problémy boli už vo zvarovni, zle vylisované plechy, hlavne tie, čo boli odlišné od bežnej produkcie 105/120, nesedeli a bolo ich treba ručne prispôsobovať. K tomu treba pripočítať oklamanú technológiu, mnoho prípravkov si bratislavskí dorábali svojpomocne na kolene, aj keď oficiálne bola technológia kompletná. Znamenalo to, že na ďalšie investície už nedostali peniaze.
Zo všetkých problémov bol najznámejší, pretože bol asi najviac viditeľný, ten so zvlnenou strechou. Výlisky strechy chodili priam v žalostnej podobe a zvlnenie bolo na hotových autách vidieť voľným okom. Technicky to už nebolo možné riešiť, iné plechy neboli, tak niekoho napadlo strechy striekať matnou čiernou farbou, aby to tak nebolo vidieť. Celá výroba Gardečiek v BA bola jedným veľkým trápením. Určite to výrazne prispelo k tomu, že Garde/Rapid nikdy nedosiahla popularity 110R.
28. 4. 2022 14:07
zrychleni
tak to zrychleni na stovku je brutalni
18 sec
auto, ktery si hralo na "sportovni" a byla to mozna nejrychlejsi tehdejsi skodovka
jasne, i na Zapade byly v ty dobe takhle liny klumry, ale taky tam byly mnohem zivejsi auta a na nic si ani nehraly
dnes nejlinejsi skodovka je fabka 1.0MPI 59kW se zrychenim na stovku za 15.5 sec a v tom bys jezdit fakt nechtel
Rozbalit vlákno
4
28. 4. 2022 14:57
Re: zrychleni
Nepindaj, Aj Favorit mal stovku za nejakých 15 a Forman za 18, a pokiaľ s tým jazdí normálny človek, tak vôbec nie sú brzdou v premávke ani dnes. Zmeral si si približne, akú akceleráciu majú autá z križovatky na zelenú? Asi 15-20 s z nuly na 50! Zrýchlenie tejto škodovky zodpovedalo dobe a vtedajšej premávke a aj dnes sa veľa áut hýbe podobne, hoci majú silné motory, ale problém je medzi volantom a pedálmi.
28. 4. 2022 15:25
Re: zrychleni
kdyby vsichni jezdili jako ty, tedy padesatka za 15-20sec, tak na zelenou projedou jen 3 auta.
prijatelnej kompromis pro vetsinu normalnich lidi je stovka za 7-8 sec
28. 4. 2022 21:26
Re: zrychleni
Ešte keby si vedel, o čom motáš, ty trúbka. Začínam pochybovať, že si vôbec niekedy sedel za volantom. Leda tak v elektrickom detskom autíčku.
28. 4. 2022 22:49
Re: zrychleni
bez past ovce
to ti pujde lip