Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Kia Sportage 1.6 T-GDI MHEV DCT – Vrchol není nutný

Nová generace Kie Sportage nám doposud dělala společnost jen v nejvyšší verzi GT-Line, která jako jediná nabízí mimořádně komfortní adaptivní tlumiče. Tentokrát přišla řada na řešení klasické.
Zpět na článek
1. 5. 2022 21:41
1. 5. 2022 22:44
2. 5. 2022 06:38
2. 5. 2022 06:48
2. 5. 2022 09:31
2. 5. 2022 12:35
2. 5. 2022 14:11
2. 5. 2022 14:20
2. 5. 2022 14:28
2. 5. 2022 15:30
3. 5. 2022 08:20
3. 5. 2022 08:46
3. 5. 2022 10:14
3. 5. 2022 10:22
3. 5. 2022 22:49
2. 5. 2022 04:01
2. 5. 2022 06:16
2. 5. 2022 06:36
2. 5. 2022 07:29
2. 5. 2022 07:34
2. 5. 2022 12:36
2. 5. 2022 08:10
2. 5. 2022 11:14
2. 5. 2022 06:50
2. 5. 2022 07:32
2. 5. 2022 12:37
2. 5. 2022 19:04
2. 5. 2022 19:49
2. 5. 2022 20:16
2. 5. 2022 21:43
2. 5. 2022 09:32
2. 5. 2022 12:27
2. 5. 2022 09:31
2. 5. 2022 11:15
2. 5. 2022 13:27
2. 5. 2022 17:34
Avatar - Emel
1. 5. 2022 21:41
Ale jo
Moc se mi to nelíbí, stovka za deset, spotřeba za osm... nojo, ale za 625t není Karoq ani s litrem.
Rozbalit vlákno
14
Avatar - Mikesus
1. 5. 2022 22:44
Re: Ale jo
Tady to přesně ukazuje, že mild hybrid je jen pro papírové emise. Aby to bylo s vyšší spotřebou než highlander, to je hodně smutné.
2. 5. 2022 06:38
Re: Ale jo
Taky musíš vzít v úvahu cenu. nebavme se o násobcích. Přijde mi to za ty peníze úplně v pohodě. Je to velikost RAV4, nevím jestli má čistě benzínovou variantu, ale je opět o stovky tisíc dražší.
Avatar - Beefcake
2. 5. 2022 06:48
Re: Ale jo
Na ceste to posobi ovela mensim dojmom.
2. 5. 2022 09:31
Re: Ale jo
Zdání trochu klame, RAV4 je o 8,5 cm delší a stejně široká, vnitřním prostorem tak nastejno jako KIA
Avatar - Mikesus
2. 5. 2022 12:35
Re: Ale jo
Tak jasně. Srovnání s ravkou je lepší, ta pojede skoro za polovinu co tohle. Chtle jsem napsat, že bude tak o 100k dražší, ale koukám že zdrazila fest. Aktuálně 950 za nejlevnější hybrid. Takze o 300 vic je dost, na benzinu by to bylo zpět cca po 250tis km. Ale ten servis bude mnohem levnější za tu dobu, takže to bude o něco dřív. No hybrid ma výhodu, že vydrží. Takze kdyz to někdo chce na dlouho, je to jasná ekonomická volba a jistota.
2. 5. 2022 14:11
Re: Ale jo
Tak tak 1,6 byla vždycky užraná. Mild hybrid to částečně smazal a udělal auto má plus minus normální spotřebu. Na snižování spotřeby má vliv až hybrid. Osobně mám hybrida se 4x4 a jsem mile překvapený, za kolik s ním jezdím. Ani s nafťákem bych to nedal.
Avatar - Mikesus
2. 5. 2022 14:20
Re: Ale jo
To je přesně ono. Kdo hybrid nikdy nejel, kecá o tom, ze to jezdi za mnohem víc než diesel, ale opak je pravdou.
2. 5. 2022 14:28
Re: Ale jo
Tohle je ale úplně jiný (nový) motor
Avatar - Katikakus
2. 5. 2022 15:30
Re: Ale jo
Tohle je 1.6 T-GDI CVVD, rok stary motor, ktery ma nizsi spotrebu nez predchozi 1.6 T-GDI. S tim starsim jezdim za 8l/100km
Avatar - mariov8
3. 5. 2022 08:20
Re: Ale jo
Mám zkušenost, čerstvě, s benzínovým plug-in hybridem (GLC kupé). Sice mi vyrazil dech v nejlepším slova smyslu (tak 6,5-7L, podle toho jestli jsem i nabíjel nebo ne), a to jsem se s ním zas tak úplně nemazal. Je to SUV s trvalou 4x4. Ale na diesel to stále nemá.

No a co teprve dieselový hybrid, to jezdí i jako SUV 4x4 na vhodném mixu tras jako auto o dvě třídy menší a ještě bez pohonu 4x4!
Avatar - Mikesus
3. 5. 2022 08:46
Re: Ale jo
Diesel hybrid je naprostý nesmysl. Desítky startů studeného dieselu během jízdy, to je naprosto skvěle pro ten motor.
Avatar - mariov8
3. 5. 2022 10:14
Re: Ale jo
Asi stejně jako pro zážihový, v případě hliníkového bloku u dieselu a litinového u benzínu to dnes už může být i naopak. Dokonce již máme na trhu některé vznětové motory vhodnější do města než některé zážehové motory, kdybych chtěl hledat extrémy. V obou případech nejvíce trpí tzv. "šály" na klice až pak zbytek agregátu...
Avatar - mariov8
3. 5. 2022 10:22
Re: Ale jo
Naopak mi přijde geniální dopajdat se do školy a školky s plug-inem na elektriku, na výpadovce to přepnout do hybridního nebo sportovního módu, abych si ohřál po ránu úplně studený motor a za 10 minut tomu na spalovák naložím na dálnici. V práci jsem pod 5L a za pár kWh, s obrovským SUV s trvalou 4x4. Kde by ty hodnoty byly, kdyby lidi chtěli takovou techniku v normálních autech... A když budu potřebovat do Německa, není problém valit celou cestu co potřebuji a nekoukám po hodině vyděšeně na palivoměr, bo to i tak Praha-Stuttgart otočí pomalu na jednu nádrž. No a obecný pojížďky v klasickém hybridním režimu... Znám člověka co jenom na elektriku jezdí pár km do práce i domů a na služebky za zákazníky logicky se spalovacím motorem. Diesel-hybrid (nejlépe plug-in) ideální kombinace.
Avatar - Mikesus
3. 5. 2022 22:49
Re: Ale jo
jo PHEV ještě dejme tomu, když by bylo zaručeno, že ten diesel v tom městě nebude neustále startovat a pojede opravdu jen na elektriku. Mimo město je to ok
2. 5. 2022 04:01
hlj
Lidi si kupujou auta i dle sveho zivota, stylu, sympatii ke znacce, snaha zapadnout, odlisit se, nedrazdit okoli, *** okoli. A je jim jedno zda to dava smysl tobe
Rozbalit vlákno
0
2. 5. 2022 06:16
Pokrok
Posuzování vzhledu je subjektivní. Můj čisté subjektivní názor je ten, že je to nevzhledné bizarní auto, které má kvůli fanatickému odmítání nafty vysokou spotřebu. A tohle je ta ekologie? Auto nacpané technologií a žere nad osm litrů....
Rozbalit vlákno
6
2. 5. 2022 06:36
Re: Pokrok
O vzhledu nebudu polemizovat, hmyzí xichty mě neoslovují. Co se týká pohonu...porovnej si podobně výkonný model s automatem před 10-ti lety. Kolik by žral? Ta spotřeba je velmi slušná.
Avatar - KANKUNEN
2. 5. 2022 07:29
Re: Pokrok
Třeba X1 18i, ale ta má dvoulitr, takže pojede líp.
2. 5. 2022 07:34
Re: Pokrok
S X1 20i měla manželka za 3 roky průměrnou spotřebu 7,2. Bavíme se o prémii, dvoulitrový benzín v mainstreamu a takovém autě byl běžně o litr až dva víc a to se nebavím o emisích, výbavě, váze, bezpečnosti.
2. 5. 2022 08:10
Re: Pokrok
ma to 15 metraku a mizernou aerodynamiku, takze od spotreby se nedaj ocekavat zadny zazraky
maximalka bidnych 190 - to oktavka se stejne slabym motorem ma pres 220
pochybuju, ze ji maj nejak omezenou, na vine je aerodynamika.
na okreskach by to melo jezdit s prehledem do 7 litru s trochu normalni nohou
jako dalnicni kriznik to je blbost jako obecne kazdy SUV
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2022 11:14
Re: Pokrok
Stale ale vyzera tak nejak lepsie ako tucson.... pritom sorento aj telluride su docela paradne... co uz.... asi to tak "pobabrali" naschval... inak to nejde logicky vysvetlit.... este aj ta outdoorova zelena metla... jak mi sedi na telluride ci sorente tak na zaoblenych kuskoch ako sportage ci ceed mi uz vobec nesedi a posobi tu az gycovo... brrrr.... taka ravka je uplne iny level...
Avatar - Beefcake
2. 5. 2022 06:50
Smerovky
Na tomto aute su strasne tie dole umiestnene zadne smerovky. Z inych aut zle viditelne.
Rozbalit vlákno
10
2. 5. 2022 07:32
Re: Smerovky
Ano, typická bolest některých asijských aut.
Avatar - Mikesus
2. 5. 2022 12:37
Re: Smerovky
To bych mohl vypravet. V běžném městským provozu nemám šanci ani náhodou je vidět.
Naštěstí už to ta nová nemá.
2. 5. 2022 19:04
Re: Smerovky
Nemáš šanci je vidět?https://www.cspsd.cz/…mezi_vozidly.pdf
Já tedy nevím, ale vždy, když jedu za vozidlem, tak vidím nejen celý nárazník, ale i vozovku. Zorný úhel je přitom dost široký. Nikdy nevíš co na ní je.Nebo ty nevidíš na 5m před sebe vozovku?Není spíše problém jezdit v autě z kterého nemáš bezpečný výhled?
Toto je minimálně na zamyšlení, protože smrťáků na přechodech je relativně dost, kdy tam stojící auto postrčí další, které nestihne zastavit.A je to naprosto zbytečné.
Avatar - Mikesus
2. 5. 2022 19:49
Re: Smerovky
Kdyz stojis v kolone, nebo jedete pomalu, kolik je bezpecna vzdalenost? Podívej se na moji recenzi. Ne 5m před auto není vidět. Mám namereno 5,3m. At zijou SUV, ze kterých je prý vidět lépe. A do strany směr spolujezdec to je 4.3m. A jako bonus, nejnižší misto auta, pres ktery je videt je ve výšce cca 112cm. Teď babo raď.
A sedím téměř u stropu. Jak si mám sednout lépe?
A jen tak mimochodem, mám 186cm, kdybys tu chtěl psát něco od malé výšce.
Kdyz si nechávám odstup, abych je viděl, kdekdo tam najizdi z druhého pruhu, takže u něj též nevidím, že tam chce najet.
2. 5. 2022 20:16
Re: Smerovky
Jezdím klasickým nízkým hatchbackem, ale i suv, uznávám žádní obři, Karoq a Tucson. Něměl jsem na mysli že bys byl malý, omlouvám se jestli to tak vyznělo.Ale jestli je tak vysoký čumák auta,tak je něco špatně v tom autě. Jinak 2sekundy a 5metrů je rychlost 10km/hod.
Tak stojíš v koloně, popojíždíš sotva krokem, jedeš až když se rozjede auto před tebou.Stále nechápu jaká ti hrozí kolize. Nebo i když se rozjedeš na 50km/hod tak se držíš do těch 5ti metrů a pak nestíháš, když chce před tebou odbočovat? Když před tebe najíždí z vedlejšího pruhu, a je mírně předkem před tebou tak vidíš přece boční směrovky (třeba na zrcátku).
Opravdu tomu moc nerozumím.
Avatar - Mikesus
2. 5. 2022 21:43
Re: Smerovky
to je právě to, co si člověk nedokáže představit. Ano, já s tím počítám, že je nemusím vidět. Ale ty směrovku dole v nárazníku, je to prakticky bez šance vidět na běžnou vzdálenost v poskakujících kolonách. Poté jak je dál, je to samozřejmě v pohodě.
No ten co najíždí zprava, záleží na autech. Některým ty směrovky v zrcátkách nejdou pořádě vidět zezadu. A další věc, jejich zrcátka jsou často níž než moje kliky na dveřích, takže ani ty zrcátka nemusím nutně vidět.
Dám příklad, co se mi stal, i když to je extrém. Jedu v levém odbočujícím pruhu, vpravo jede smart v průběžném pruhu, vidím mu sotva kousek okna a střechu. Je přede mnou tak na půl až 3/4 auta, pořád se cpal ke středové čáře až když to najednou zahamoval a začal troubit, pak najel za mně. Asi měl celou dobu směrovku, ale šikmo vpravo jsem z něj viděl jen tu střechu. Spodní hranu okna mám ve výšce tuším 130cm ( teď si to přesně nepamatuju ), takže když je vedle mne na dejme tomu půl metru, opravdu to zrcátko nevidím.
Vždy, když přesednu do Yarise, první co si řeknu, to je super výhled.
Trochu pro představu je to vidět na téhle fotce.
https://moje.auto.cz/?…
Zrcátko superbu nemám šanci vidět, pokud jede vpravo ode mne.
2. 5. 2022 09:32
Re: Smerovky
Akorát že nová Sportage má blinkry normálně nahoře: https://youtu.be/CgyVJh-zKbw?t=35
(stará je měla dole)
Avatar - lamal
2. 5. 2022 12:27
Re: Smerovky
skus sa na to auto aspon pozriet predtym nez pises nejake hluposti ... klasika :yes:
Avatar - Katikakus
2. 5. 2022 13:22
Re: Smerovky
Opet pises naproste nesmysly. Jako obvykle.
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2022 09:31
Sklamanie
Jak spotrebou tak aj dizajnom... kedysi sa mi sportage vyslovene pacil... obzvlast predosle dve generacie boli paradne... dnes ma uz ale vyslovene odpudzuje... tucson to iste... humac uz neskutocny.... naopak takeho tigiho som nikdy nemusel ani ravku...ale ten sucasnytigi po facelifte ( velmi podareny a pritom tak mohol vyzerat hned ) by bol dnes uz jasnou volbou spolu s novou ravkou ( ktora je uz tiez konecne dokonala a aj na vyzor velmi dostojna ) ...
Rozbalit vlákno
2
Avatar - hugino
2. 5. 2022 11:15
Re: Sklamanie
Momentálne jednoznačne nový Qashqai.
Avatar - 3_diamanty
2. 5. 2022 11:37
Re: Sklamanie
Je krasny... dokonaly... ako som pisal.. lider svojho segmentu... pride mi ale o pol cisla pod ravkou aj tigim crv ci sportagom... kaskaj je kdesi na urovni hrv
Avatar - lamal
2. 5. 2022 12:31
Pekné auto v zaujímavej farbe
je tento nový Sportáž... spotreba nič moc, ale za tie prachy je to super kus auta. S turbo benalom sa nedaju cakat vysledky v spotrebe ako pri plne hybridnom pohone logicky.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Katikakus
2. 5. 2022 13:27
V teto...
...barve vypada nazivo naprosto skvele. MH je ojebavka na WLTP cyklus, jinak spotreba na takovou krabici neni zadny pruser. Za ty prachy dnes fajn nabidka. A hlavne na ni clovek nemusi cekat 12+ mesicu.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - idam.i
2. 5. 2022 17:34
Re: V teto...
Naživo to vyzerá o dosť lepšie ako obrázok.
Momentálne lepšia alternatíva k Tucsonu.
Navyše celkom dostupná na dnešnú dobu.