Sedmá generace populárního amerického sporťáku se představí již v příštím roce, po uvedení se však očekává zatím jen dobře známá technika. Tedy přinejmenším dočasně.
Na žádnou elektrifikaci kupující Mustangu stejně nejsou zvědaví! Tak hlavně, aby taky Ford zachoval co nejvíce poctivého tlačítkového ovládání, mechanickou P brzdu a hlavně mechanické převodovky! :-):yes:
Závidím a přeju ti to ( i když za mne Mach 1 asi ne, líbí se mi klasické GT)....Já jsem jen plakátovej kovboj, co se týká Mustangu, ale sázím pravidelně sportku a první, co udělám, že si pro něj pujdu :D
Mám vybranou přesnou konfiguraci, barvu i kola :D Jenže co mi vrtá hlavou je, jestli manuál a nebo automat. Dlouho jsem o tom přemýšlel a chci se zeptat, proč si ty zvolil AT a ne MT ?
Není to hbitý Hothatch a u takového auta už bych byl na vážkách, jsem na automaty zvyklý a věřím, že bych byl spokojen, jenže já BYCH takové auto chtěl asi jako splněný sen už udržovat do důchodu a jednou ho přenechat svému potomkovi v super stavu, jako víkendovku (původně jsem si myslel, že už taková auta nebudou, ale realita je taková, že dříve skončí střední třída, než sporťáky :D) a tam si pořád říkám, že z dlouhodobého hlediska je manuál prostě jednodušší na údržbu, než co 3 roky/ 60 tisíc měnit olej (nevím, jak to má HDM u Mustangu, ale jiné fordí převodovky PS či HDM to takto mají) a doufat, že po deseti letech se převodovka nevysype :D .
Ta výměna toho ATF a filtru stojí třeba u starších skříní babku, Mercedesí 5.st almara co mam v chargeru tak tam stojí filtr 500 a ATF v požadovaném množství asi 2500 :-)
Takže askorát záleží, za kolik ti to kdo udělá, když si to neděláš sám.
U ZF už to stojí trošku víc, ale pořád nic extra tragického.
Jo, jenže to záleží, kdo se s tím popere, proto mi příjde z dlouhodobého hlediska lepší investice do manuálu, kde tohle řešit asi jentak nebudu muset :)
Tak já začnu od konce. Výměna oleje v převodovce je po 225 tis. narozdil od dvojspojky, kterou jsem kdysi měl, kde je opravdu 60 tis.
Původně jsem si říkal.....chci jen manual....jedině to bude to pravé. A snažil jsem se najít nějaké doporučení atd.
Mustang jsem dostal na den k dispozici s automatem....jezdil pracoval telefonoval..zajel okreskama někam na oběd....chvíli protáhl rychleji a pak zas v klidu řešit pracovní věci a brouzdat okreskama.
No věděl jsem asi po 10 min, že jsem ztracenej a že musím víc makat a že si ho hned koupím a budu platit další leasing :D
Jediné tedy co jsem se dočetl a dozvěděl z testů, že manuál ma dlouhé převody = na naše okresky, kde bydlím..je to pak jezdit pořád na dvojku (70- napr. 130 ) a zde právě je vhodnější automat, který holt má těch převodů více a můžu jet pilu na 3-4 stupen.
Další duvod je, že diky lepšímu rozložení převodových stupnů jde rychleji do otáček a tím je defakto s ním i větší zábava, lépe se dá zvolit vhodnější stupen pro danou zatáčku, kde už je například i ta dvojka příliš dlouhá atd...
A má něco do sebe....i to jak rychle převodovka umí přeřadit.
Následně, hodně za jízdy telefonuju, řeším pracovní nesmysly a k tomu automat přispívá bezpečností. Není to totiž tak, že bych jel se projet a jen jel na max..prostě s ním jezdím dopráce z práce...tak, že i na tu pohodičku.
A ješte jeden důvod...hned co jsem ho koupil ( je to cca 3 týdny) tak po týdnu a pul jsem šel na oepraci s levým kolenem (otravuje mě to už dlouho ) a věděl jsem, že budu moct jezdít i tak díky automatu.
Jinak je to hrozná závislost, ted se přezouvá na letní a po operaci ho nemám týden a jsem z toho nervozní :D:D
Doporučuju, ať je to GT nebo MACH.....je to fajn auto.
Poslední 2 odstavce určitě chápu, ovšem příliš dlouhé zpřevodování evropské manuální verze je velmi jednoduše řešitelné montáží kratšího stálého převodu v rozvodovce. :-)
Jinak :yes: za skvělou volbu! :-)
Díky za poskytnuté info, já jsem si skoro jist, že na denní jízdu je automat mnohem vhodnější (sám už auto s manualem nemam), ale to teda koukám na ten servisní interval, protože ty 8st měniče u Fordu mají tuším 60-80 tisíc na olej, takže to musí být totálně jiná skříň...
Jakmile něco málo najezdím, tak napíšu. Hned první týden jsem s tím jel na 4 denní výlet s dětmi na chlapskou chatu a hodil se i ten velký kufr. :-O:yes:
U toho termínu výměny jsem byl překvapen.....to stejné u oleje mototu, ale naopak..12-15 tis. měří si to samo, kdy je potřeba měnit olej.
Samozřejmě při častější závodní jízdě 8-10 tis.
Při vyložené jízdě po okruhu, tak po 4 hodinách ostré jízdy je potřeba vyměnit za nový. (ikdyž 4 hodiny na okruhu už je mazec)
Ten istý problém AT vs MT je aj u Giulii QV. Automatová verzia je perfektná, kdežto manuál aj keď nie zlý tak je mimo a podľa mňa ho aj preto zarezali. Prevody sú moc dlhé a v niektorých situáciách je to nepríjemné.