Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Technika

Zpět na článek

Alfa Romeo chce skoncovat s pověstí o nespolehlivosti, pomoci má model Tonale

59 komentářů

Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
To možná platilo v 70 letech a u Alfasudu.
Na většině pozdějších Alf se kazila elektrika dodávaná z Německa.
Moje 164 dodnes ani nevrže v interiéru... a jezdí jako z praku.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
No to záleží co po dodavateli chtěli, kvalitu anebo cenu. Třeba na 156ce byl plovák Bosch z Česka, ale šmejd to byl jak pravý Ital.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Jo, a twin spark klon fiatiho motoru byl průser i sám o sobě, proti tomu nic.

I když teda furt držák proti TSI, že jo... ale tam to nějak pravověrným nevadilo.

😉

Já prostě jen že ta paralela cos sám použil je strašná blbost.
Itálie nevyrábí špatný věci. Úplně obecně. Jen nemá tak masivní marketing.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A design mají špatný, ale dobrý marketing. :-!
Arese
Hele, 16V Twin Spark byl průser pro toho, kdo se k němu neuměl chovat. Pokud ho nějaký debil opakovaně honil za studena a lil do něj nějaký sračkový řídký olej, samozřejmě ho oddělal. 😒 :no:
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Kdo někdo, autorizák? Lžeš aani nechceš, aby tomu někdo uvěřil.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Já bych se nesnižoval na úroveň těch, co prohlašuji že TSI byl super motor a jsou to jen pomluvy.
😄
Původní Alfa Twin Spark je super motor. Použití Twin Spark techniky na fiatí litinového motor se prostě nepovedlo a motor nestíhal mazat.
Ano, Selenia to zvládá o něco lépe, než ostatní.
Ano, nejlevnejsim řešením byla včasná preventivní výměna všech šál.
Ale objektivně se ta implementace nepovedla.
I to byl duvod urychleného přechodu na různé výkonné varianty motoru 1.4.
A že uměl s multiairem a turbem být hodně výkonný, při solidní životnosti.
Avatar - Anonym
Anonym
TSI je marketingové označení koncernu VW, pod kterými se může skrývat několik různých kontrukčních řad motorů, mezi kterými najdeme jak překvapivě velmi spolehlivé (1.4 TSI EA211), tak velmi rizikové (1.4 TSI Twinchcharger EA111). A vždy samozřejmě záleželo i na konkrétních modelových rocích, kdy například 1.8 TSI měl zpočátku dobré pístní kroužky, pak několik let extrémně špatné, kdy se mnoho motorů kvůli nim ani nedožilo konce záruky, a pak zase dobré.
A to samé platí pro Alfu Romeo, kdy se pod marketingovým označením TwinSpark může skrývat technický skvost, nebo totální šrot.
Guzzisport8v
Příspěvek podléhá schvalování.
ericn
Tak ti nevim, máme doma už čtvrtý TSI od roku 2015 a s žádným nebyl problém 😉 G-tec udělal 170tis km bez ztráty květinky, dva benziny 1,4 TSI 140/150k se 110/70tis km taky nic, nový 1.5TSI 35tis km a nic se neděje 😉 Možná tak první generace se 118 kW turbo + kompresor bylo asi peklo, ale jinak pohoda. To twinspark se jiným olejem než Selénia prostě nefungoval 😉 O tom jsou stohy příspěvků na fórech. Nesrovnával bych :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jen od boku teď 1.2tsi rozhodně byl průšvih. I v rodině jeden stále je. Problémů s ním spoustu ke doteď, ale jezdi.
A pak 1.5 96kw z 2019. Za 3 roky už byl několikrát nepojizdny. Vzdy problém s nějakým čerpadlem nebo čidlem.
ryccardo
Jediný průšvih byly rozvody. Po výměně, za modifikovanou sadu už ty motory normálně fungovaly. To prostě jen ve VW netestují prototypy a pustí to rovnou mezi zákazníky.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Není to pravda.
"Nové" rozvody fungovaly déle, ale jen o trochu.

A současně ve vzduchu visely zadirajici se turba.ten motor byl prostě jeden velkej průšvih.

Jak je vidět, tak účinně překrytý marketingem, klasický silnou stránkou Němců.
ryccardo
Oni ty rozvody modifikovali na několikrát, takže záleží na to která verze rozvodů se tam dala. Hlavně se jim hrubě nepovedl napínák. Proč se zadírala turba netuším, ani neznám nikoho komu by se to stalo.
ericn
Jj rozvody u 1.2TSI problémové byly, tuším do půlky roku 2012. Pak už v pohodě 😉
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Sasku.
TSI je legenda... totální průser.
Ano, zejména v generaci 111, ale ta se vyráběla několik let a šla do dlouhého seznamu různých značek koncernu.
Pokud vím, tak větší jistota byla předchozí 1.4. jezdil jsem s ní ve služebním Superbu a byl to vlastně fajn motor.
Nová 1.5 zase zlobí jinak. Ne tak fatálně. Jen výpadky výkonu a tak...
ryccardo
EA111 byla v pohodě EA888 byl průser.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Nepru se.
Na vw motory nejsem e😜ert.

Mám za to, že slušně fungují až ty s řemenem = 211.
ryccardo
jj problém byla řada EA888 ze začátku produkce. Rozuměj asi první 4 roky. Celkem ostuda než VW dotáhlo ten motor do bezproblémovýho stavu. Takový 1,4 TSI 103 a 110 kW jsou naopak výborný motory.
ryccardo
Tak tyhle nové TSI motory už jsou vychytaný a žádnými neduhy netrpí. Já První123 měl na mysli zřejmě první verze TSI motorů, který trpěly karbonováním, zapečenýma kroužkama a mizerně udělanýma rozvodama. To skončilo v roce 2011. Od té doby jsou TSI pohodové motorizace.
Avatar - Anonym
Anonym
Paradoxem je, že úplně první motor TSI (v době uvedení na trh se označoval ještě jako TFSI), který měl objem 2.0 a do aut koncernu VW se začal montovat už v roce 2004, byl velmi spolehlivý, jelikož jako základ sloužila více než 30 let stará robustní konstrukce litinového motoru s řemenovými rozvody. Problémy přišly až s těmi dalšími motory.
ryccardo
Ano přesně tak. Ty měly mám dojem rozvody hnaný řemenem. On není ani tak problém u těch novějších s motorem jako takovým, ale právě ty pístní kroužky, karbonování sání a rozvody působily velký komplikace. Nicméně rozvody se dají vyměnit za funkční, karbonování omezit tím, že nebudu motor dusit v nízkých otáčkách a budu přidávat aditivum do benzínu a budu používat kvalitní olej a ne ten předepsaný a intervaly výměny zkrátím na polovic. Pak to jezdí. Jak píšu 330 tis a furt to hezky vrčí 😉
ryccardo
Na 13 let starým 1,8 TSI mám 330 tis. Chce to adekvátní péči a zacházení a pak ten motor vydrží 😉
Avatar - del42sa
del42sa
Arese
Tak pokud už příští Giulia nebude sportovní sedan, tak ten *** zahodí to nejcennější, co Alfa má - jedinečnou tradici těchto skvělých čtyřdveřových aut budovanou od roku 1950!!! 😲 😲 😲 😲 😲 :no: :no: :no: :no: :no:
škodovák
Giulia se promění na sportovní Shootingbrake a sedan nahradí čtyřdveřové Duetto.
Avatar - speedfred
speedfred
museli aj niečo predávať aby mali zlú povesť. 😁 😁
Avatar - Stejsn
Stejsn
se nedá napravit jedním modelem, i kdyby byl superspolehlivý. Pověst se buduje dlouhodobě. Nehodnotím, jak na tom jsou současné alfy ve skutečnosti, ale pověst je něco, co se dlouho buduje (a rychle ztrácí).
Avatar - xxc
xxc
Hlavne musia svoju povest intenzivne podporovat. Mercedes myslim nijak nestratil, aj ked isty cas mercedesy hrdzaveli.
Freddka
Byla genrace toho prvniho dvojocka, co po 400 tisicich zacala rezavet. Tak to potom napravili :-!

Stale jsou to auta, co vydrzi neskutecny veci. Ale i Mercedes se obcas utne. V tech beznych ani ne, to je vyjimecne. Ovsem v AMG obcas jo. Jenze to jsou nesmysly plny serepeticek a lidi se k tomu casto chocaji jak prasata - musis na to koukat v tom kontextu.
Arese
No tak podle zkušeností servisů jsou na dnešní poměry v automotive současná Giulia/Stelvio nadprůměrně spolehlivé vozy. 😄 :yes: :yes: :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Podle kterých servisů? Jedna paní povídala?
Ja kdyz se zeptám 3 automechaniků, které znám víc, každý mi řekne že alfa je nespolehlivá. Možná tak servis u fiatu mi řekne, že alfa je v pohodě
Avatar - wakantanka
wakantanka
Mno mechanici, tiež mám veľa kamarátov mechanikov a tvrdia to isté. Akurát že k nim chodia Alfy 20 rokov staré, kúpené za hubičku, bez údržby a robia sa len nutné opravy. Na druhej strane viem o dvoch 147 ktorým základná údržba dopriata je a tie autá jazdia bez problémov. Tak si vyber 🙂
Arese
Najdi si jakýkoliv článek o Giulii v bazarových rubrikách a dozvíš se tam to samé - jedná se o nadprůměrně spolehlivé auto s mimořádně robustním podvozkem i skeletem! 😄 :yes:
Adam Grufík
Ta auta mají prostě jiné problémy než koncern a to by u práce musel mechanik přemýšlet. A myšlení bolí, radši do toho prásknu kladivem a řeknu, jaké šroty ta Alfa vyrábí.
Vidím to u opravářů každý den. Ze servisu mi včera přišel telefon, že mu nejde zvuk a servisák tam zkoušel vyměnit reprák. Jenom při té výměně urval další součástky u konektoru a poškodil desku, takže z opravy za 700 byla oprava za 1500. Takhle nějak si představuji mechaniky při práci na jiných autech než koncern.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
nesmí vyrábět a myslet na eu a tabulkové ekologie. Musí umožnit montáž tažnýho na všechny trhy a kupci se pohrnou, zeptejte se výrobců vozíků jaký mají odbyt a ti co si kupují vozíky, chou auto se závěsem.
Arese
Ehm, jak prosím souvisí kvalita výroby s alternativní montáží tažného zařízení? 😒]
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
a kdo píše, že alfa je nekvalitní? Když tam nedáš tažný na papíry, tak se vyrojí řeči, že to auto je jak škodovka bez přípravy tažnýho, prostě neprodejný.
Freddka
No docela me to zajimalo, tak jsem koukal na nejaky youtuby. Ja jsem vazne zvazoval Giulii asi rok a pul nazpet.
Uplne nahodne jsem narazil na dost podivny veci. Elektronika ruzny nahodny hlasky celkem bezne. To pak nejdou treba zamknout nebo odemknout dvere, stahnout okynko…. nekomu odesel display... jinymu upadnul kus trimu vevnitr. Sedacky meli problemy hned dva.

Alfa vsechno opravi v zaruce, ale znas to. Ale bavime se o autech co maji 2-3 roky a prvniho majitele…
Nenasel jsem video, ze by se neco nepokazilo.

Navic nekteri z nich byli amici, kteri pak chudaci cekaji tydny nez sezenou nahradni dily. A pak se ukaze, ze to stale nefunguje a znovu do servisu. Je to v evrope lepsi? Mozna, nevim.

V podstate vsichni se shodli na tom, ze motor a prevodovka a podvozek je bez problemu a ostatni je proste alfa. Koupili by si ji znovu? Ano! Tak dobre to jezdi.

Pak jsem stejne hledal vetsi auto a mel jsem o problem mene.

PS: Stejne si jednou nejakou alfu koupim. S tim vsim co to znamena. Kazdy by si tim mel pry aspon jednou projit :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tohle mi něco připomíná.... jo VW. Každou chvíli se tam něco pokazilo (I když to bylo trochu opačně, něco na podvozku, v motoru, elektronika), servis opravil na záruku ale buď to nepomohlo a zkoušeli neco jiného, nebo to vydrželo zase jen chvíli a přesto lidi tvrdí, jak je to spolehlivé, jen proto, že jim to zdarma opraví.
Ted by mohlo okolí s O4 vyprávět, jak jim neustále aktualizují SW a je to jen ztráta času zatím.
Arese
Hlavně za poslední větu: 😄 :yes:
Mr.Murphy
.... nebo si pisálci vymýšlejí nepřesné citace.....

Problém Alfy už od 159 absolutně není kvalita. Ta auta fungují pohodově, nikdy nebyla etalony spolehlivosti, ale můžeš je odjezdit celý jejich životní cyklus bez rizika něčeho fatálního.

Problém Alfy je tohle (náhodné pořadí, ne důležitost)😒br /> 1) příšerná kvalita prodejního a technického servisu (kolikrát jsem si říkal jestli k něčemu je že to auto má záruku, jestli není lepší servisovat jinde a i případné problémy platit)
2) vysoké ceny těch aut (ne kluci, prostě nikdy nebudete prodávat podobné auto jak BMW za podobné ceny)
3) systematické s*aní na postupný vývoj aktuální produkce (ano, Giulia má furt tu šílenou parkovací kameru jak z roku 2005, nemá moderní světla atd. Giuliettu místo aby vylepšovali tak nakonec nechali jen dva motory atd. atd.)
4) pomalý cyklus modelů - každé auto nechají v portfoliu shnít a až už ho fakt nikdo nechce, představí se zpožděním 3 let nový model

Spolehlivost je to poslední, co by Alfu trápilo.... pokud to Imparato nevidí a ještě trousí dementní historky jak jeho fotr musel mít Alfy dvě, tak to je na pěst.

Naštěstí už je to jedno, nezávisle na vedení Alfy stejně všechna pořádná auta končí, skončíme v poloelektrických crossoverech kde je na dotykáč všechno, snad BMW ještě chvíli udrží kombíky a sedany s normálním ovládáním, ale je otázka jak dlouho. A není to je otázka "diktátu EU", ale taky toho, že zákazníci jsou antitalenti na techniku i řízení, jediné co rozliší je úhlopříčka a rozlišení zpíče*ého dotykáče.... takže co s takovým materiálem?

Takže si prostě naskladněte Giulii nebo Stelvio pokud chcete pořádnou Alfu a tím to prostě končí.
Avatar - xxc
xxc
Asi je jedno, aky je problem, ked ludia na to ani nejdu pozriet, lebo povest to ma aku ma 😄 Keby sa vyrazne zlepsili a spravili z toho kvalitne auta, mozu si to kupovat ludia, ktori chcu mat auto dlhodobo. Aj ked neviem, ci uz to nema byt cisto elektricka znacka, tam by vela problemov odpadlo a ked daju zaruku na baterky ako toyota, 1 000 000 km, uspech mozu mat. Tonale myslim bude spalovacie, kto chce kvalitne auto na 30 rokov, do zakazu spalovacich aut alebo do konca zivota, priplati si za drahsiu alfu a nemusi riesit problemy. Pokial to bude fakt spolahlive.
Mr.Murphy
lidi se na to auto ale nejdou podívat ne proto, že by si mysleli že to není spolehlivé, ale pro, že buď jim Alfa nemá co nabídnout (chybí kombík Giulie, třeba....) a nebo proto že ani neví, že to auto existuje a že je dobré. Další věc je ceník - auta v něm drahé jak prase, přitom na požádání dává dealer slevu 20% (aspoň tak to bylo v ČR vloni). Co to jako je???? kolik lidí se jde na tu slevu zeptat? není to náhodou tak že ten člověk spíš ani do showroomu nejde když ty ceny vidí?

Věřím, že po svezení ve Stelviu a po trošku kvalitní práci prodejce, to auto mohlo konkurovat podobně velkým prémiovým SUV, případně těm našlapaným mainstreamovým.... ale to by do toho showroomu vůbec musel někdo přijít.
st.paul
...to sem radšej ani nepíš, lebo ťa "fanúšikovská" základňa neprístupná akejkoľvek kritiky voči značke zašľape do zeme. Alfu mám rád ako značku, tak aj reálne, vlastním už tretiu, ale niektoré nepochopiteľné postoje vedenia sa proste nedajú nekomentovať. Človek im chce dobre, teší sa na nový model, ale oni sú schopní všetko posrať. Začiatkom mája mali byť plné ulice modelu Tonale a nevideli ho ešte ani novinári (kolega tu písal o novinárskych prezentáciách, ale je to blbosť), oficiálne medzinárodné prezentačky ešte neboli. Za čas, ktorý potrebujú na odparkovanie cca 20 kusov pre novinárov a naskladnenie pre dílerov, konkurencia zvládne celý vývoj. Treba si dať dole ružové okuliare, takto sa to do psej matere nerobí. Toto so nedovolí Dacia, nie to značka, ktorá by chcela byť prémiovou. A áno, som fanúšik a neteší ma to, naopak.
Arese
Bohužel máš naprostou pravdu a i jako celoživotní Alfista tělem i duší nemám problém to přiznat.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Ty poslední dva body, to je tak typické pro FCA. Modelová péče žádná, žádné nové technologie, brzký FL, nové motorizace. Prostě nechat vyhnít s nulovými náklady, protože kdo šetří má za tři. Co jim projde někde u Pandy za 200 tisíc, rozhodně neprojde v nabitém segmentu sportovních sedanů.
Avatar - del42sa
del42sa
ano takto to navenek vypadá, ale pokud automobilka hospodaří s omezeným budgetem, tak si musí pečlivě vybrat do čeho ty peníze použije. Alfa zvolila jako důležitější Tonale a Brennero a nové MiTo, protože potřebuje víc prodejů. Facelift Julie by byl fajn, ale opravdu někdo věří tomu, že by to nějak významně zvedlo prodeje ?
Mr.Murphy
pomohlo... nepomohlo.... těžko říct.... ale přece to nejde furt dokola dělat tak, že představím auto, které je konkurenceschopné 3 roky a pak ho nechám bez zájmu zastarávat? Spokojení majitelé prvních Giulií už by klidně to auto mohli chtít vyměnit, ale za co? pořád za to samé?
Avatar - del42sa
del42sa
souhlasím, ale to zřejmě problém toho budgetu, nikoliv neschopnosti CEO. Tento problém s nedostatkem financí se táhne už z dob Marchionneho, kdy se holt nedostalo na všechny.
Ty sam kdybys měl rozhodnout, jestli vrazit všechny penize do faceliftu modelu, který se dobře neprodával ani jako nový (a to je fakt) nebo ty penize smysluplně využil na rozšíření portfolia Alfy o další (chybějící) modely tak co bys zvolil ?
Mr.Murphy
já to chápu.... na druhou stranu, sypou peníze do týmu F1.... přitom nemají co prodávat....
Arese
No, pokud by součástí modernizace bylo rozšíření o zadokolkovou dvoulitrovou benzinovou verzi, Alfisté po celém světě by jim ruce utrhali! 😲 😲 😲 😒
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Žádné nové technologie?

Pokud za technologií povazujes velikost obrazovky a rychlost wifiny, tak máš pravdu.

Novej fiatí benzín je velmi inovativní, a velmi povedený.
Ale nic se o něm nedoctes, dokonce ani když cíleně hledáš.
Musíš na zahraniční, a ještě k tomu neněmecké, weby.
St.
že když si kupuji italské auto, tak nevím, jestli to není zakuklený Fiat nebo teď i Jeep. Obojí beru jako low cost, tak se mi nechce za Alfu dávat tolik peněz. Možná je to blbost… Alfu si z dětství (70. léta) pamatuji jako vrchol sportovnosti mezi dostupnými auty, takové levnější Porsche. To už dávno neplatí. Vše se posouvá a globalizace ničí značky (viz Subaru). Myslím, že si důležitost svébytnosti dobře uvědomují u BMW a Mercedesu.
Mr.Murphy
.... tak zas když nejsi schopný si něco zjistit tak tě těžko přesvědčit. Giulia/Stelvio nemají s jinými koncernovými značkami společné absolutně nic.
St.
Od roku 1986 je Alfa Romeo členem Fiat SpA. Společnost se původně nazývala ALFA, což je akronym pro Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (přeloženo: Automobilová továrna Lombard, veřejná společnost). (První logo: [1]). V roce 1915 získal podnikatel Nicola Romeo ve firmě většinový podíl a vedoucí pozici. V roce 1918 převzal celou firmu a jeho podniky se přejmenovaly na „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo“. A.L.F.A. se v roce 1920 přejmenovala na současný název Alfa Romeo. Zdroj: Wikipedia CZ.
Takže Fiat...
Mr.Murphy
jistě.... a Bugatti je VW... hezký den.
Guzzisport8v
Příspěvek podléhá schvalování.
Dali
Příspěvek podléhá schvalování.