Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Alfa Romeo chce skoncovat s pověstí o nespolehlivosti, pomoci má model Tonale

3. 5. 2022 • 04:17
28
59
Zobrazit náhledy (28)
Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale Alfa Romeo Tonale

Šéf Alfy Romeo chce značku zbavit pověsti o nespolehlivých autech. Prvním krokem je nová továrna pro model Tonale a řada opatření, která mají zaručit vysokou kvalitu výroby.

Jean-Philippe Imparato, který od ledna 2021 vede italskou automobilku Alfa Romeo, by svou značku rád zbavil pověsti výrobce nespolehlivých vozů. „Chci tuhle historii vymazat. Už nechci slýchat blahosklonné a povýšené řeči o spolehlivosti italských aut. Jakmile se zbavíme téhle pověsti, bude Alfa moci roztáhnout křídla.“  Pro Imparata je to i osobní záležitost. Jeho otec, fanoušek Alfy Romeo, se mu prý v 70. letech svěřil, že potřebuje mít dvě auta, aby měl jistotu, že alespoň jedno z nich bude fungovat. Nakonec ale raději přešel k německé konkurenci.

Nový model Tonale má proto za úkol skoncovat s pověstí o poruchovosti a nízké a nekonzistentní kvalitě vozů značky Alfa Romeo. Pomoci k tomu má nová továrna Giambattista Vico, která využívá část původního komplexu, v němž se kdysi vyráběl model Alfasud. To není zrovna vzor spolehlivosti a kvality, ale výrobní linka se zhruba 750 roboty je zbrusu nová a připravena výhradně pro model Tonale. V továrně bude pracovat 425 pečlivě vybraných zaměstnanců, jejichž proškolení na výrobu novinky údajně zabralo celkových 19.000 hodin.

Zavedeny dále byly nové výrobní procesy a nástroje zaručující, že vyrobené vozy budou porovnatelné svojí kvalitou a nebudou vznikat odchylky kus od kusu. Jedním z takových nástrojů je vzorové tělo vozu postavené z hliníku s odchylkami do 0,07 milimetru, stojící 150 metrů od výrobní linky. Slouží nejen ke snadnému zjištění, zda se kvalita výroby drží v mezích tolerance, ale také k ukázce dodavatelům v případě, že některé z jimi dodávaných dílů nedosahují požadované kvality. S dodavateli má Alfa Romeo také pravidelné měsíční schůzky, na kterých může řešit případné komplikace.

Alfa Romeo také kontroluje kvalitu interiéru, a to pomocí 3D skeneru, z něhož získává barevně kódované obrázky. Zelená znamená, že je vše v rámci tolerance. Žlutá značí, že se výroba blíží k hranici tolerance, přičemž červená pak upozorňuje na překročení limitu. Se zvýšením kvality výroby mají pomoci upravené pracovní stanice zaměstnanců. Například zaměstnanci pracující na spodní části vozu už nebudou muset zvedat ruce nad úroveň ramen. Samozřejmostí je pak důkladná kontrola každého vyrobeného vozu, včetně intenzivního testování vodotěsnosti karoserie a krátké testovací jízdy.

Dalším ze zavedených řešení je navázání užší spolupráce s 12 prodejci značky Alfa Romeo, přičemž jejich počet se má v budoucnu navyšovat. Cílem je získávat detailní zpětnou vazbu, má-li zákazník nějaké stížnosti, nebo dokonce vůz reklamuje. V případě potřeby se může také zástupce automobilky k dealerovi přijet na problematický vůz podívat. Imparato si od toho slibuje, že Alfa Romeo dokáže reagovat na komplikace související s kvalitou výroby do 24 hodin.

Zavedené procesy pro výrobu modelu Tonale jsou svým způsobem v rámci koncernu Stellantis experimentem. Důraz na detaily je mnohem větší, než je v automobilové velkovýrobě zvykem. To má však svoji cenu v podobě miliardových investic, jejichž přesnou výši Alfa Romeo neuvádí. Automobilka ale potřebuje, aby se jí tyto investice vyplatily. A to ukáže až čas.

Autor: Filip Melich

Související články

Témata
5. 5. 2022 07:04
Re: Pověst
Ta auta mají prostě jiné problémy než koncern a to by u práce musel mechanik přemýšlet. A myšlení bolí, radši do toho prásknu kladivem a řeknu, jaké šroty ta Alfa vyrábí.
Vidím to u opravářů každý den. Ze servisu mi včera přišel telefon, že mu nejde zvuk a servisák tam zkoušel vyměnit reprák. Jenom při té výměně urval další součástky u konektoru a poškodil desku, takže z opravy za 700 byla oprava za 1500. Takhle nějak si představuji mechaniky při práci na jiných autech než koncern.
4. 5. 2022 17:34
Re: Je normální, ten člověk?
Giulia se promění na sportovní Shootingbrake a sedan nahradí čtyřdveřové Duetto.
4. 5. 2022 17:09
Re: Problém je,
jistě.... a Bugatti je VW... hezký den.
4. 5. 2022 17:06
Re: Imparato je asi vážně imbecil....
já to chápu.... na druhou stranu, sypou peníze do týmu F1.... přitom nemají co prodávat....
4. 5. 2022 16:19
Re: Problém je,
Od roku 1986 je Alfa Romeo členem Fiat SpA. Společnost se původně nazývala ALFA, což je akronym pro Anonima Lombarda Fabbrica Automobili (přeloženo: Automobilová továrna Lombard, veřejná společnost). (První logo: [1]). V roce 1915 získal podnikatel Nicola Romeo ve firmě většinový podíl a vedoucí pozici. V roce 1918 převzal celou firmu a jeho podniky se přejmenovaly na „Società Anonima Italiana Ing. Nicola Romeo“. A.L.F.A. se v roce 1920 přejmenovala na současný název Alfa Romeo. Zdroj: Wikipedia CZ.
Takže Fiat...
Články odjinud