Americký Fisker plánuje po elektrickém SUV Ocean a městském elektromobilu Pear uvést další model. Má to být luxusní čtyřmístný kabriolet s největším dojezdem ze všech elektromobilů na trhu.
Prej jo : "Solid-state baterie se zároveň již v praxi využívají a to v kloubovém elektrickém autobusu Mercedes-Benz eCitaro G. Jde o druhou generaci baterií typu NMC (Nikl-Mangan-Cobalt). U těchto baterií je anoda vyrobena z grafitu s čistým lithiem a katoda z lithium-železo-fosfátu (LiFePO4). Díky vyšší energetické hustotě může mít elektrický autobus MB eCitaro G kapacitu baterií až 441 kWh." Zdroj : http://www.hybrid.cz/…-je-jeste-letos/
Kromě pozitivních vlastností mají SSB i poměrně zásadní negativa, která zatím brání použití v automobilech pro běžné užívání a která se stále nedaří odstranit.
Nelze používat rychlonabíjení, vůbec nesnáší nízké teploty, mají k dispozici méně cyklů, pro dobrý výkon potřebují vyšší provozní teplotu, mají vyšší vnitřní odpor - tj. ztráty, zejména při realizaci vyšších výkonů. Současné použití mi spíš připomíná charakterem test, provozní zkoušku nebo ověřování výzkumu v praxi a proto také uplatnění v autobusech, kde je lepší předpoklad dodržovaní náročných, složitějších provozních podmínek. O podmínkách případné záruky ani psát nebudu.
...a mají nižší hustotu energie kWh/kg ! A to i u "klasických" Li-ion je velmi malá - pod 0,5 kWh/kg ! Čili pořád se dá k elmobilům říci - bohužel bez výhledu:
1. nejsou baterky
2. energetika je na ně slabá
Nemůžeš házet všechny SSB do jednoho pytle. Uvědom si, že baterie se skládá z katody, elektrolytu a anody. SSB se týká jedné vlastnosti elektrolytu, ale vůbec nic to neříká o celkovém výkonu akumulátoru. Máš desítky typů katod, desítky typů anod (nemluvě o bezanodových akumulátorech), různé směsi, materiály,... Stejně tak ten pevný elektrolyt může být různého typu z různých materiálů.
To je tolik kombinací s tolika různými vlastnostmi, že z toho vyvodit nějakou obecnou vlastnost nelze. Takže možná nějaká SSB má problém s rychlonabíjením, ale to nemůžeš tvrdit o desítka výrazně odlišných. QuantumScape začíná s výrobou SSB vzorků, které se nabíjí 10 minut (což dle mého názoru je rychlonabíjení). Nesnáší nízké teploty? Možná SSB vycházející z LFP, ale to vůbec nemusí platit o SSB vycházejí z jiných směsí. Cykly totéž. Není SSB jako SSB. To jsou tak různorodé věci, že to opravdu nelze hodit do jednoho pytle.
Dobře, beru tvoji informaci na vědomí. Tak uvidíme, jak si SSB povedou v blízké budoucnosti.
Internet je plný zdrojů informací a najít ty seriózní bývá mnohdy problém a je na to třeba mít i dost času. Když zrovna náhodou nejsi odborník z oboru, který to má vše v hlavě.