Už se těším na premiéru. Dále vyladěná technika desítky zní slibně. Jsem zvědav na výkon. Ale podle času na okruhu v Suzuce to asi nebude velké navýšení. Bude to asi poslední možnost koupit ostrou předokolku v manuálu.
Citace z diskuze o sedmicce Type R:
"Civic bude taky super, o tom nepochybuju, ale ten design ((
Ta vysoká střecha a odulé tvary mi k Type R prostě nejdou. Splašený MPV...A kvedlačka na středový konzoli - vžyt je to jak nějakej užitkáč!! Proč to aspon nedali do kupátka. Jenže to je zas taková srágorka pro chudý černošský děti v Americe. Škoda přeškoda..."
"Lidi, copak jste zapomeli jak vypadal starej Civic? 100x lepsi nez tahle nakopnuta konzerva."
:D:D:D
Co mi to jen pripomina?
PS Civic casto byval kontroverzni auto. Ale hlavne vzdy to bylo vyborny auto.
Neboj, pamatuju si to dobře.
Neřeším líbí/nelíbí, ale krátký 3dv. hb vs výrazně delší 5dv. spíš liftback.
CTR na "kosmické" 8. g. měl taky kontroverzní design (i když úplně jiný), ale pořád to byl 3dv. hb se zcela přijatelnou délkou.
Design Civicu byl pro mě na vrcholu u jeho 5. g., to byl jednoduchý a přitom dokonalý design.
Pokiaľ ide o 5-dverák, ten bol ešte v 9. generácii. A že v r. 2022 nemerajú hatchbacky toľko, ako pred 22 rokmi? To platí pre všetky triedy.
A keď hovoríš o tej ružovej minulosti, keď bol svet v poriadku, tak sa bavme aspoň o 6.generácii, tá aspoň vyzerala dobre. Žiadna generácia Civicu nasledujúca po 6ke už nestála dizajnovo za nič.
S uvedenim 10G se psalo, že civic ma snad suplovat i accord s tim, že se k nam do evropy nepodiva a proto ten narust. Nějak se mi tomu, ale nechce věřit.
Každopadně mě osobně se to taky nelibi. A s 11 generaci je tam tušim opět nějaky narust tzn, že Type-R bude atakovat snad 4,6m což je oproti největšimu chcipakovi GTI rozdil šilenych cca 30cm a tohle ja naopak dokažu ocenit. Vlastně součastne GTI je rozměrově +- par milimetru na urovni Type-R 8G a to i vyškou, šiřkou či rozvorem. Tedy pokud maji zde spravne udaje...
A Insignia ako voľakedajšia Omega a Polo ako voľakedajší Golf a... To je univerzálny trend, nič nové pod slnkom.
Aspoň dokáže Civic fungovať ako rodinné auto, praktické, s miestom vzadu aj v kufri, k tomu praktické zadné výklopné dvere. Komu na praktickosti nezáleží a ide mu o jazdné zážitky, nech si kúpi GR86, to bude aspoň puristický športiak.
Civic nebyl koncipovaný jako rodinné auto. Na to měla Honda jiné modely. Proč z něj nakonec udělali rodinný liftback to ví jen jejich marketing a korporátní účetní.... ;-\
Pretože to je dlhodobý trend. Dnes je už neakceptovateľné, aby auto nižšej strednej triedy (notabene pri dnešných cenách) bolo iba mestským vozidielkom pre dvoch, dnes už to musí byť univerzálne auto aj pre rodinu (čo platí najmä pre kombi verzie).
Takže ja tento trend, keď kompakt môže slúžiť ako praktické rodinné auto, vítam.
Naviac Civic jasne ukazuje, že praktickosť nijak neobmedzuije jeho jazdné kvality. Takže Civic aj napriek jeho rozmerom s prstom v nose poráža všetku konkurenciu, nech je aj o 30 cm kratšia či ľahšia.
Ok. Ale na př. Toyota to tak nevidí. Tam je zatím všechno v pořádku. Aygo, Yaris, Corolla, Camry, Crown. Každý si může vybrat. Není třeba kombinovat městské auto s rodinným. U Hondy v Jap a US má zákazník také na vybranou, i když nemá tak širokou nabídku jako Toyota. City, Civic, Accord, Insight. A ano, u nás je nabídka poněkud zúžena. Proto se lidé musí poněkud "uskrovnit"..... :-[]
Tak súhlasím, že Corolla je viac "kompakt" ako Civic. Corolla HB má 4,37m, Civic HB 4,54m. Je to ale preto, že Civic nie je vlastne hatchback, ale liftback.
Ale i tak je viac ako dostatočný odstup od strednej triedy, Accord (ktorý sa predáva v zámorí) má 4,97m.
Jako, že je poraži v tom, že na okruhu dokaže zajet o nějakou tu desetinu lepši čas ?
No, když se řekne kompaktni HH tak si pod tim nepředstavim "kompakt" s delkou přes 4,5m postaveny na vynucenych šlupkoidnich 20" kolech a s rejdem na urovni doslova a do pismene jak u naklaďaku nebo prostě horši než u středni třidy. Co to v praxi s uživanim znamena snad ani neni potřeba psat. A jasně bude řada lidi, kterym to bude buřt, ale taky tu bude jitě dost těch, kterym se tohle zamlouvat nebude.
A co ma byt jako dlouhodoby trend, když dnešni kompaky splňuji to stejne co par generaci starši modely a tedy to, že rozhodně dokazaly převest vic než 2 osoby. V tomhle směru se nic neměni. Když už tak je tu značnějši obliba v krabicoidech a vubec odklon o klasiky.
Áno, primárne tú konkurenciu poráža na okruhoch, čo je pre športovo ladené auto dosť podstatné. Naviac tak na rozdiel od rekordného Meganu s vyhádzanými sedačkami či nerobí na úkor praktickosti.
Ale nie je to len o číslach a absolútnej rýchlosti. Ide aj o naladenie podvozka, agilitu, cit v riadení a celkový pocit z jazdy. Aktuálny CtR je od predstavenia hodnotený nielen ako najlepší hotheč, ale ako jedno z najlepších športových áut.
Na EVO je aktuálne test CtR s hodnotením: The Civic Type R is one of the most alluring performance cars on sale regardless of price. Teda nielenže najlepší hotheč, ale jedno z najlepších športových/výkonných áut na trhu bez ohľadu na cenu (!).
https://www.evo.co.uk/honda/civic-type-r
Řekl bych, že tohle nikdo nepopira a nespochybňuje jeji vykony na trati a je zřejme, že honda, ktera umi se u Type-R zaměřila jasně na efektivitu a ne na efektnost, když ma určene 20" kola o šiři 245mm.
Ale prostě se u něj s posledni generaci vytratila kompaktnost a pokud se nepletu zustal zhoršeny pravě i ten rejd. Takže v kompaktni třidě nic moc kombinace.
Tak jednak v doterajšej generácii máš aj verziu s 19" diskami. A tiež si nemyslím, že by tých 10-15cm, ktoré má Civic naviac oproti priemerným kompaktom, robilo auto výrazne menej praktickým. A hovoriť o nejakom sťaženom parkovaní či manévrovaní 4,5 metrového hatchbacku v meste je smiešne. To môžeš vytýkať všetkým tým veľkým SUV typu X5, nie hatchu.
Jako uživatel Civica mohu potvrdit, že jeho velikost ve městě nějak extrémně nepociťuji. Velká výhoda je minimum slepých uhlú a výborný výhled. Pociťuji to hlavně když pak s něho přesednu do Superba nebo Octavie.
O vyraznem zhoršeni mezi kompakty se rozhodně da hovořit a je klidně možne, že s nějakym tim SUV bude lepši manevrovatelnost než pravě se civicem.
Tohle řeši majitele na forech, kteři jsou nepřijemně překvapeni zhoršenym rejdem buď pořizenim většich kol či u některych HH. A to se bavim v pruměru o cca 20cm určitě ne 10cm kratšich modelech se stale lepšim rejdem. Takže u focusu nebo golfu, kde se rejd změni z nějakych 10,9m na 11,3-11,7m řada majitelu okamžitě zaznamenava a řada z nich s tim nepočitala nebo o něm neměla tucha.
A civic ma u zakladnich verzi poloměr udavan vyrobcem 11,7m a u Type-R je to 12,56m.
Jestli by měl někdo vratit řidičak ta si to pravě ty pokud nejsi schopny přijmout realitu a nedokažeš rozlišit manevrovatelnost. A to zvlašt pokud jde o propastny rozdil ne jen v ramci třidy.