Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nová Honda Civic Type R bude představena v červnu

Nová generace jedné z nejostřejších předokolek na trhu se představí již v příštím měsíci
Zpět na článek
9. 5. 2022 18:01
9. 5. 2022 19:44
9. 5. 2022 20:28
9. 5. 2022 20:43
10. 5. 2022 08:04
10. 5. 2022 08:03
10. 5. 2022 08:37
10. 5. 2022 08:28
10. 5. 2022 08:08
10. 5. 2022 08:52
10. 5. 2022 09:02
10. 5. 2022 09:36
10. 5. 2022 10:19
10. 5. 2022 11:08
10. 5. 2022 11:30
10. 5. 2022 12:04
10. 5. 2022 13:23
10. 5. 2022 13:49
10. 5. 2022 14:00
10. 5. 2022 16:13
10. 5. 2022 16:47
10. 5. 2022 19:23
Avatar - 125S
9. 5. 2022 18:01
FFF
Už se těším na premiéru. Dále vyladěná technika desítky zní slibně. Jsem zvědav na výkon. Ale podle času na okruhu v Suzuce to asi nebude velké navýšení. Bude to asi poslední možnost koupit ostrou předokolku v manuálu.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - SKAY
9. 5. 2022 19:44
Veliký
Civic velký jak nedávno Acord...
Rozbalit vlákno
23
Avatar - pradeda777
9. 5. 2022 20:13
Re: Veliký
Právě....pochovali základní koncept...teď je z něj středně velký liftback......škoda... :-(
9. 5. 2022 20:28
Re: Veliký
To samy muzes rict o kazdy druhy generaci Civica... :D

Treba o sedmicce. ;-)

Jaky ze je ten zakladni koncept?
Avatar - white label
9. 5. 2022 20:40
Re: Veliký
Type-R na bázi 7. g. Civicu byl 3dv! hb! (s délkou pouhých 4140! mm) jak vyšitý, tam byl svět hh ještě naprosto v pořádku! :yes:
9. 5. 2022 20:43
Re: Veliký
No tak to nepamatujes, co se o nem rikalo. :D

https://www.auto.cz/diskuse/17132/1#…

Citace z diskuze o sedmicce Type R:
"Civic bude taky super, o tom nepochybuju, ale ten design ((
Ta vysoká střecha a odulé tvary mi k Type R prostě nejdou. Splašený MPV...A kvedlačka na středový konzoli - vžyt je to jak nějakej užitkáč!! Proč to aspon nedali do kupátka. Jenže to je zas taková srágorka pro chudý černošský děti v Americe. Škoda přeškoda..."

"Lidi, copak jste zapomeli jak vypadal starej Civic? 100x lepsi nez tahle nakopnuta konzerva."

:D :D :D
Co mi to jen pripomina?

PS Civic casto byval kontroverzni auto. Ale hlavne vzdy to bylo vyborny auto.
Avatar - white label
10. 5. 2022 02:56
Re: Veliký
Neboj, pamatuju si to dobře.
Neřeším líbí/nelíbí, ale krátký 3dv. hb vs výrazně delší 5dv. spíš liftback.
CTR na "kosmické" 8. g. měl taky kontroverzní design (i když úplně jiný), ale pořád to byl 3dv. hb se zcela přijatelnou délkou.
Design Civicu byl pro mě na vrcholu u jeho 5. g., to byl jednoduchý a přitom dokonalý design.
Avatar - iudex
10. 5. 2022 08:04
Re: Veliký
Za mňa jednoznačne 6- gen.
Avatar - iudex
10. 5. 2022 08:03
Re: Veliký
Pokiaľ ide o 5-dverák, ten bol ešte v 9. generácii. A že v r. 2022 nemerajú hatchbacky toľko, ako pred 22 rokmi? To platí pre všetky triedy.
A keď hovoríš o tej ružovej minulosti, keď bol svet v poriadku, tak sa bavme aspoň o 6.generácii, tá aspoň vyzerala dobre. Žiadna generácia Civicu nasledujúca po 6ke už nestála dizajnovo za nič.
Avatar - miromen
10. 5. 2022 08:28
Re: Veliký
S uvedenim 10G se psalo, že civic ma snad suplovat i accord s tim, že se k nam do evropy nepodiva a proto ten narust. Nějak se mi tomu, ale nechce věřit.
Každopadně mě osobně se to taky nelibi. A s 11 generaci je tam tušim opět nějaky narust tzn, že Type-R bude atakovat snad 4,6m což je oproti největšimu chcipakovi GTI rozdil šilenych cca 30cm a tohle ja naopak dokažu ocenit. Vlastně součastne GTI je rozměrově +- par milimetru na urovni Type-R 8G a to i vyškou, šiřkou či rozvorem. Tedy pokud maji zde spravne udaje...

http://auto.kataloge.cz/…nda-civic-5d.php
Avatar - iudex
10. 5. 2022 08:08
Re: Veliký
A Insignia ako voľakedajšia Omega a Polo ako voľakedajší Golf a... To je univerzálny trend, nič nové pod slnkom.
Aspoň dokáže Civic fungovať ako rodinné auto, praktické, s miestom vzadu aj v kufri, k tomu praktické zadné výklopné dvere. Komu na praktickosti nezáleží a ide mu o jazdné zážitky, nech si kúpi GR86, to bude aspoň puristický športiak.
Avatar - pradeda777
10. 5. 2022 08:52
Re: Veliký
Civic nebyl koncipovaný jako rodinné auto. Na to měla Honda jiné modely. Proč z něj nakonec udělali rodinný liftback to ví jen jejich marketing a korporátní účetní.... ;-\
Avatar - iudex
10. 5. 2022 09:02
Re: Veliký
Pretože to je dlhodobý trend. Dnes je už neakceptovateľné, aby auto nižšej strednej triedy (notabene pri dnešných cenách) bolo iba mestským vozidielkom pre dvoch, dnes už to musí byť univerzálne auto aj pre rodinu (čo platí najmä pre kombi verzie).
Takže ja tento trend, keď kompakt môže slúžiť ako praktické rodinné auto, vítam.
Naviac Civic jasne ukazuje, že praktickosť nijak neobmedzuije jeho jazdné kvality. Takže Civic aj napriek jeho rozmerom s prstom v nose poráža všetku konkurenciu, nech je aj o 30 cm kratšia či ľahšia.
Avatar - pradeda777
10. 5. 2022 09:36
Re: Veliký
Ok. Ale na př. Toyota to tak nevidí. Tam je zatím všechno v pořádku. Aygo, Yaris, Corolla, Camry, Crown. Každý si může vybrat. Není třeba kombinovat městské auto s rodinným. U Hondy v Jap a US má zákazník také na vybranou, i když nemá tak širokou nabídku jako Toyota. City, Civic, Accord, Insight. A ano, u nás je nabídka poněkud zúžena. Proto se lidé musí poněkud "uskrovnit"..... :-[]
Avatar - iudex
10. 5. 2022 10:19
Re: Veliký
Tak súhlasím, že Corolla je viac "kompakt" ako Civic. Corolla HB má 4,37m, Civic HB 4,54m. Je to ale preto, že Civic nie je vlastne hatchback, ale liftback.
Ale i tak je viac ako dostatočný odstup od strednej triedy, Accord (ktorý sa predáva v zámorí) má 4,97m.
Avatar - miromen
10. 5. 2022 11:08
Re: Veliký
Jako, že je poraži v tom, že na okruhu dokaže zajet o nějakou tu desetinu lepši čas ?
No, když se řekne kompaktni HH tak si pod tim nepředstavim "kompakt" s delkou přes 4,5m postaveny na vynucenych šlupkoidnich 20" kolech a s rejdem na urovni doslova a do pismene jak u naklaďaku nebo prostě horši než u středni třidy. Co to v praxi s uživanim znamena snad ani neni potřeba psat. A jasně bude řada lidi, kterym to bude buřt, ale taky tu bude jitě dost těch, kterym se tohle zamlouvat nebude.
A co ma byt jako dlouhodoby trend, když dnešni kompaky splňuji to stejne co par generaci starši modely a tedy to, že rozhodně dokazaly převest vic než 2 osoby. V tomhle směru se nic neměni. Když už tak je tu značnějši obliba v krabicoidech a vubec odklon o klasiky.
Avatar - iudex
10. 5. 2022 11:30
Re: Veliký
Áno, primárne tú konkurenciu poráža na okruhoch, čo je pre športovo ladené auto dosť podstatné. Naviac tak na rozdiel od rekordného Meganu s vyhádzanými sedačkami či nerobí na úkor praktickosti.
Ale nie je to len o číslach a absolútnej rýchlosti. Ide aj o naladenie podvozka, agilitu, cit v riadení a celkový pocit z jazdy. Aktuálny CtR je od predstavenia hodnotený nielen ako najlepší hotheč, ale ako jedno z najlepších športových áut.
Na EVO je aktuálne test CtR s hodnotením: The Civic Type R is one of the most alluring performance cars on sale regardless of price. Teda nielenže najlepší hotheč, ale jedno z najlepších športových/výkonných áut na trhu bez ohľadu na cenu (!).
https://www.evo.co.uk/honda/civic-type-r
Avatar - miromen
10. 5. 2022 12:04
Re: Veliký
Řekl bych, že tohle nikdo nepopira a nespochybňuje jeji vykony na trati a je zřejme, že honda, ktera umi se u Type-R zaměřila jasně na efektivitu a ne na efektnost, když ma určene 20" kola o šiři 245mm.
Ale prostě se u něj s posledni generaci vytratila kompaktnost a pokud se nepletu zustal zhoršeny pravě i ten rejd. Takže v kompaktni třidě nic moc kombinace.
Avatar - iudex
10. 5. 2022 13:23
Re: Veliký
Tak jednak v doterajšej generácii máš aj verziu s 19" diskami. A tiež si nemyslím, že by tých 10-15cm, ktoré má Civic naviac oproti priemerným kompaktom, robilo auto výrazne menej praktickým. A hovoriť o nejakom sťaženom parkovaní či manévrovaní 4,5 metrového hatchbacku v meste je smiešne. To môžeš vytýkať všetkým tým veľkým SUV typu X5, nie hatchu.
Avatar - 125S
10. 5. 2022 13:49
Re: Veliký
Jako uživatel Civica mohu potvrdit, že jeho velikost ve městě nějak extrémně nepociťuji. Velká výhoda je minimum slepých uhlú a výborný výhled. Pociťuji to hlavně když pak s něho přesednu do Superba nebo Octavie.
Avatar - miromen
10. 5. 2022 14:00
Re: Veliký
O vyraznem zhoršeni mezi kompakty se rozhodně da hovořit a je klidně možne, že s nějakym tim SUV bude lepši manevrovatelnost než pravě se civicem.
Tohle řeši majitele na forech, kteři jsou nepřijemně překvapeni zhoršenym rejdem buď pořizenim většich kol či u některych HH. A to se bavim v pruměru o cca 20cm určitě ne 10cm kratšich modelech se stale lepšim rejdem. Takže u focusu nebo golfu, kde se rejd změni z nějakych 10,9m na 11,3-11,7m řada majitelu okamžitě zaznamenava a řada z nich s tim nepočitala nebo o něm neměla tucha.
A civic ma u zakladnich verzi poloměr udavan vyrobcem 11,7m a u Type-R je to 12,56m.
Avatar - iudex
10. 5. 2022 16:13
Re: Veliký
Hele o nevhodnosti kompaktu do mesta sa nebudeme baviť, ak máš problémy manévrovať s hatchbackom, tak vráť vodičák.
Avatar - 125S
10. 5. 2022 16:47
Re: Veliký
Taky si říkám, že to poslední co řeším že si někde trochu couvnu. Velikost a lepší stabilitu beru spíš jako plus.
Avatar - miromen
10. 5. 2022 19:23
Re: Veliký
Jestli by měl někdo vratit řidičak ta si to pravě ty pokud nejsi schopny přijmout realitu a nedokažeš rozlišit manevrovatelnost. A to zvlašt pokud jde o propastny rozdil ne jen v ramci třidy.