Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Honda Civic Type R bude představena v červnu

Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
Honda Civic Type R
48 Fotogalerie

Nová generace jedné z nejostřejších předokolek na trhu se představí již v příštím měsíci

První zprávy o spatření maskovaného prototypu nové generace Hondy Civic Type R se objevily již v květnu roku 2020, o oficiální premiéře se však navzdory představení nové generace klasické Hondy Civic dlouho nemluvilo. To se však nedávno změnilo.

Stephen Collins, ředitel značky Honda pro australský trh, v nedávném rozhovoru pro magazín Carsales prozradil, že premiéra ostrého hatchbacku proběhne již příští měsíc. „Zatím se ukazovala se spoustou kamufláže, naplno se však ukáže v červnu, během evropského léta,“ citují australští kolegové představitele značky.

Pravděpodobně tak půjde o globální premiéru dlouho očekávaného modelu, je však zvláštní, že v červenci se během závodů NTT IndyCar Series očekává vůbec první představení modelu Type-R na americkém trhu, kde by měl být podle starších zpráv vystaven ještě maskovaný prototyp.

Video placeholder
Nová Honda Civic Type R stanovila nový rekord mezi předokolkami na japonském okruhu Suzuka • Zdroj: Honda

Nezbývá tedy než doufat, že se příští měsíc skutečně dočkáme plnohodnotné evropské premiéry, nikoliv jen poodhalení nových zajímavostí. Všichni ale s napětím očekáváme, co vlastně bude nový Civic Type R ukrývat pod kapotou. Podle starších zpráv by se totiž mělo jednat o vůbec poslední nový automobil Honda s čistě spalovacím motorem na starém kontinentu.

Pod kapotou by se přitom s největší pravděpodobností mohla objevit vylepšená verze 2,0litrového turbem přeplňovaného čtyřválce, který známe již z minulé generace. Stávající výkon 235 kW by však mohl nepatrně povyrůst – a to i bez elektrické asistence. Přenos výkonu na přední kola by pak měla zajišťovat pouze manuální převodovka.

Lze navíc očekávat, že se nová Honda Civic Type R opět dočká skvěle nastaveného podvozku, který by měl modelu pomoci znovu získat rekord mezi ostrými předokolkami na Nürburgringu. Ten totiž minulé generace vyfoukl Renault Mégane RS Trophy-R s časem 7 minut a 40.1 sekundy.

S klasickým benzínovým motorem, manuální převodovkou a bez jakékoliv elektrifikace bude nová Honda Civic Type R zřejmě posledním starosvětským hot-hatchem v současné nabídce, což by mohlo společně s méně výstředním designem maskovaných prototypů přilákat obrovskou skupinu zákazníků. Nezbývá tedy než doufat, že už se konečně dočkáme.