Ministerstvo financí jako centrální zadavatel vypsalo dvě zakázky na nákup až 711 elektromobilů v rámcových smlouvách dohromady za až 750 milionů korun bez daně z přidané hodnoty.
"Stát se k nákupu elektromobilů zavázal v Národním akčním plánu čisté mobility."
EU a naše bezpohlavní vláda, naposledy ta Babišova vymýšlejí a schvalují podobné nesmysly. Teď ale není asi úplně nejlepší doba na plnění vlhkých snů některých jedinců a realizací úplně zbytečně drahých nákupů.
Správa železnic má už zřejmě připravenou vlastní infrastrukturu a může si provoz takového počtu EV dovolit. To asi také nestálo stát žádné peníze...
někdo neprodává jak si přeje a tak stát se postará, nevím jakou školu má ten co to organizoval, ale v podmínkách mělo být tepelný čerpadlo a deset let záruka na akuč.
ano vydrží, ale v bazarové nabídce proč uvádí u koncernu, že po 5 letech je nová baterie? Tepelný čerpadlo je nutnost v dnešní době, doba odporů rozehřátých do běla je myslím pryč. Podívej se na cenzuru elektroauut ze strany uživatelů, každý se zmíní o tepelným čerpadle. Topíš doma čím? Vytápíš bazén čím? Dřevem?
tepelny cerpadlo je u ev naprosta nutnost. I klimatizace u ev v dnesnich temer idealnich podminkach odebira radove procenta dojezdu. V mrazu je to rozdil klidne 30% (vliv topeni odporem na dojezd).
Úřednik dostane auto bez tepelného čerpadla. Pokud jim tam zbydou jiná auta, tak tam elektrozkraty budou jen postávat a tiše korodovat a baterie budou tiše ztrácet kapacitu :-)
keď štát nakupuje za naše peniaze e-autá a buduje privátne nabíjačky!!
A drvivá väčšina pánov úradníkov bude s nimi jazdiť a parkovať pred vlastným domom!!
Tak jestli to dopadne jako u nejmenovaných bank, zůstanou stát referentské elektro vozy v garáži a nebude s nimi jezdit nikdo. Všichni se budou prát o benzinová auta :yes:
no tak u statniho ourady to je celem jedno, kdyz vlastne tankuje bez spotrebni dane i bez DPH, tedy dnes za cca 25kacek za litr benolu
dnes sem dzoukoval s jednou peknou cerpadlarkou, jak nam ty ceny jdou zase pekne nahoru, a ona tvrdila, ze to je kvuli tomu, ze se od cervna snizi spotrebni dan a vrchni cerpadlar nas chce naucit na vysoky ceny aby vlastne nemusel moc zlevnit a mel se tak nejak jeste lip.
z toho vyplyva, ze jakykoliv zasah statu do cen PHM je uplne nesmyslnej.
i kdyby se ta kacka pade + DPH naplno projevila, tam mi pride uplne jedno, jestli budu takovat za 46 misto soucasnych 48
bohuzel petikolka populisticky podlehla tlaku ulice
ale porad lepsi nez tam mit StBaka s koumousema, sosanama a jedinym opravdovym ceskym flastencem pitomiem
no, pokud jde o komouse, tak soudruzka konecna je pro komouse konecna
a na to se napiju
zamestnanci SZDC opravdu netankuji za 25 kacek na litr, maji normalne pridelene tankovaci karty a tankuji u cerpacek ktere maji odsouhlsene vedenim a za normalni trzni cenu ;-) ucetnictvi vykazuje SZDC uplne stejne jako kazda jina firma, a to ikdys je statni
predstava ze si tankuji nejakou naftu bez DPH a bez spotrebni dane je totalni nesmysl, nemaji pristup ani k nafte dalsich statnich firem
naopak co maji jako provozovatel zeleznicni infrastruktury hodne levne, tak je elektrina, a to i diky tomu ze maji zaprve velice velke nasmlouvane odbery, zadruhe maji vlastni trafacky a tedy plati jen za VN (neplati za distribuci NN) a zatreti maji i zamestnance kteri jim odservisuji tu NN infrastrukturu, proto zrejme ta podnimka 3faze na 400V pro nabijeni ;-)
navic spousta budov ve vlastnictvi SZDC bud jiz ma nebo ma zazadano v Nove zelene usporam o dotaci a realizaci OZE, SZDC ma i jako celek dokonce licenci na dodavani elektriny do site, tedy maji na budovach i vetsi instalace nez 10kWp, takze elektromobilita pro ne dava z hlediska financi velkej smysl ;-)
statni firme nebo statni organizaci je fakt uplne jedno, kolik dela spotrebni dan a dph na benzin, protoze to stat pri nakupu sice zaplati, ale obratem to zase dostane nazpatek
i kdyby spotrebni dan byla stovka, a benzin teda stal 150 na stojanu, tak ta statni firma nebo organizace ma benzin porad za 25, protoze 100 je spotrebni dan, 25 DPH a tehle 125 by stat nazpatek zase vyinkasoval
aneb jak stalym pouzivam urciteho nastroje dokolecka to cele prodrazovat, na kontrolu tech dani je vycleneno jen v CR tisice uredniku, a ty jsou samozrejme "zadarmo" :-[] kdybych tak jak tu ty a nekteri dalsi pisete ridil svoje firmy, tak davno zkrachovali
takovej je system, ze spotrebni dane plni statni kasu
tak to zkus zmenit
ten kdo to plati ti mozna podekuje, ale ten kdo cerpa jednoho peknyho dne mozna vezme vidle a pujde na toho bohatsiho co to plati
a prijde nova VRSR nebo viteznej unor
tak to ja kazdopadne v ramci socianiho smiru jsem ochotnej prispivat vic nez cerpat
kazdopadne vzdycky je lepsi byt na strane toho bohatsiho co dava, nez na strane toho chudyho, kterej je odkazanej na to jestli mu nekdo neco da
spotrebni dane na palivech plni statni kasu ani ne z 8% to neni nijak zavratne cislo aby se kvuli tomu hroutil stat, to cislo se da diverzifikovat relativne snadno tak jak bude klesat v ristich rekneme 30 letech k bodu kdy jiz bude tak smesne male ze nebude davat smysl ho nejak resit
jen na dividendach jedne firmy jako CEZ letos stat vydela cca pulku toho co vybere na spotrebnich danich na palivech
mimochodem kdo jeste nema ve svem portfoliu akcie CEZ, tak prohloupil, na jejich nakup byl idelani rok 2020 kdy slis pod 400 za kus, od te doby to je jak raketa
Svatá prostoto. To co ty popisujes je mozná nějaký finální důsledek na státní rozpočet, jako že státní podník zaplatí spotřební daně, takže vlastně stát ten podnik stojí méně. OK, zavřu obě oči, a budu takovýto výklad v rámci internetové diskuze tolerovat. Ale jinak je to naprostá blbost. Ta firma má nějak daný rozpočet. Má tam složky na běžné výdaje, mzdy, investice, provoz atd. A stejně jako jakákoli jiná firma musí vše dokládat do účetnictví pomocí účtenek, faktur atd. Tedy ne, neplatí 25 Kč za litr benálu. Platí stejně jako ty částku na stojanu. Nemá žádnou vratku spotřební daně. Prostě jí jenom stát částečně financuje i z peněz, které vybral na spotřební dani (či DPH, daních, atd) ale ne jen od ní, ale ode všech. Takže tady vykládáš naprosté hlouposti. Stejně jako se podle tebe neprojeví koruna pade na litru. No, tobě asi ne, ale ucvědomuješ si, že jsou třeba špeditérské firmy, které natankují tisíce, desetitisíce litrů nafty, a tam už ta koruna pade dělá docela sumičku? Protože s vysokýma cenama nafty nejde o tebe jako koncového spotřebitele do osobáku, ale právě o tu spedici, protože všechno co si koupíš v obchodě do toho obchud musí přijet. A ty tady plodíš takováhle moudra... a pak se divíme že to tu vypadá tak jak to tu vypadá.
Já to myslel u služebního kde to prostě ten co s tím jezdí neřeší nebo třeba ani nemá jak řešit neb nemá možnost dobíjení. Auto prostě nafasoval, tak ho provozuje jak se mu zlíbí. Fyzická osoba si asi těžko koupí PHEV aniž by ho měl kde dobíjet a nebo neplánoval využívat výhod jízdy na elektřinu.
Souhlasím s tebou, že zásah státu v tomhle ohledu jak to provedl. Tj. snížení spotřební daně je nesmyslnej krok. Pomohlo by zastropování ceny paliva nebo výšky marže rafinerie a pump, ale spotřební daň s tím nijak nepohne. Hlavně ta hypotetická koruna pade stejně nikoho nevytrhne.
zastropovani cen znamena, ze tu cenu musi stat cerpadlarum kompenzovat, tedy zbytek do trzni ceny vesmes doplaci vsichni danovy poplatnici, jo to je super vec, presne to dela treba Madarsko, a vesmes si tim podkopava vetev a oslabuje menu
vetsi socializmus si nelze prat :-[] nechcete aby se vratili i komunisti? ti by zrejme prave takove veci delali
To že omezím možnosti pumpařů a hlavně rafinérií zneužívat situaci k přehnanému navyšování marže není důvod, aby stát musel něco kompenzovat. Objektivní důvody proč by měl být benzín a nafta takhle drahý nejsou. Je to důsledkem paniky. Reálně by cena mohla být o nějaký 5 korun níž. BTW taky nemám rád zásahy do tržního prostředí, ale u takových komodit jako jsou energie, paliva, plyn, pitná voda by určitá míra regulace být měla pokud se tržní prostředí dostane do takového šokového stavu jako to vidíme teď.
takže si představ, že pumpař koupí naftu dneska za cca 43 korun, a ty mu zastropujes cenu na 39 a nedas mu kompenzaci?:D jako ten čerpař má marži třeba 3 koruny, to z koncové ceny, je cca 6-7 %, to není zas tak moc. Cestou je to, že se lidé začnou chovat racionálně, a nekupovat při poklesu o korunu 100 litrů do zásoby.
Někde ta vysoká marže, která je výrazně vyšší než byla 3 měsíce zpátky je. Jestli to není čerpadlář, tak je to rafinérka. Vycházím z toho, že ropa stojí kolem 100 dolarů. Na takových hodnotách už byla i dříve a ceny na pumpách tak vysoké nebyly.
psal jsi o zastropovani cen, to nejsou ale marze cerpadlaru nebo rafinerek ;-) tak nepis dalsi blbosti o tom co je zastropovabni cen, zastropovani cen znamena, ze se urci maximalni cena za kterou muze obchodnik prodavat dany produkt koncovemu zakaznikovi ;-)
takz epokud cenu zastropuje stat na treba 30 korunach za litr a obchodnik coby cerpadlar ho od rafinerie koupi za 40, tak se na to jednoduse vysere dokud neskonci zastropovani cen tak zavre, a nebo jako to udelali treba v Madarsku, tak mu zbytek i s jeho marzi dorovna stat ;-) takze ve finale on koupi za 40, prihodi si marzi treba 5, a proda zakaznikovi za 30 a zbylejch 15 mu proplati stat ;-)
Ano špatně jsem se vyjádřil. Bavme se o kontrole a stanovení maximální marže a podle toho kde je nadstřelená oproti době před čtvrt rokem. Nevím jestli to nejsou pumpy, tak to bude zřejmě rafinérie. Minimálně po nějaké přechodné období než se trh stabilizuje a inflace se dostane do nějakých normálních čísel.
budovani privatni pekarny chleba za nase penize pro jednoho StBaka ti nevadilo?
mel bejt hedvabnej, ale nedavno sem cet, ze maj problemy s odbytek kvuli nepozivatelnosti.
urcite lepsi kdyz ourada bude jezdit blbuvzdornym elektromobilem dobijenym z elektriky z ceskyho uhli nebo z americkyho jadernyho paliva, nez slozitym a poruchovym spalovakem napajenym russackou ropou
u SZDC jsem jeste coby studak byl na birigadce, a moje brigada spocivala v tom, ze jsem s vozem Skoda Forman Praktik, za den udelal par cest do cca 200km za den a vezl zasilky mezi mesty v danem kraji, od nadrazi k nadrazi, aneb tam kde bych cekal ze to povezou vlakem, tak ja to vozil v uzadnem Favoritu bez klimosky, ale zato pod zpetnym zrcatkem ktere tam bylo zcela zbytecne byl od predchoziho ridice pricvaknuty ventilator
muj rodic ktery me na tu brigadu tehdy protekcne dostal, tak vesmes vedl krajsou pobocku SZDC, a tehdejsi Fabie a Octavie ktere meli coby sluzebni, tak meli tak smesne male najezdy, ze po nich pri vyprodeji skocili vsichni vysoce postaveni lide v SZDC, nam se tak doma leskla krasna Octavia Kombi 1,8T ktera za 8 let sluzby u SZDC najezdila uctyhodnych 62 tisice kilometru, no nekup to za ty vyprodejove ceny :-[]
SZDC ma vlastni budovy, ma vlastni trafacky a patri k nejvetsim odberatelum elektriny v CR, ma vlastni oplocena parkoviste s parkovacimi misty velcie casto primo prilehajicich k danym budovam kde jejich zamestnanci sidli, SZDC ma elektinu velice levnou, pro Ceskeho obcana velice spatne predstavitelnych cca 1800-1900 korun za MWh, takze porizeni elektrickych aut do vozoveho parku SZDC dava velkej smysl, neb ICE v jejich sluzbach jim pravdepodobne usetri na pohonnych hmotach takove sumy, ze za usetrenou sumu na jedne te elektrice by za to zdejsi garaznici poridili kdejaky dieselovy skvost v novote typu Octavia Kombi RS 2,0TDI
ja chapu zdejsi exoty co jsou zavyslaci na drogach cichacich, mate proste predstavu ze statni siml by se mel vozit nejlepe v nejakych dieselovych 8 valcich, takze kdys nahodou nekdo z nich rozhodne ze se bude setrit a poridi se teda ty elektricke vysavace, aby se po dobu sluzby tech vysavacu usetrili statisice na pohonnych hmotach u kazdeho z tech vozu, tak mate pocit ze to je spatne a zase vejskate jak podsvince ktere jde na zabijacku, skoro to az vypda jako by jste jim zavideli to ze prece nikam nedojedou a ze budou v zime mrznout a zhynou ve vanici na dalnici chladem a na jare je tam najdou ve stejne poloze v jake umrzli :-O
prave proto by se meli nekteri podivat ven z okna, a na devadesatky, minule stoleti a minule tisicileti zapomenout, dnes mame alternativy a ac jsou pri porizeni drazsi, tak za roky pouzivani se muzou vyplatit, a pokud ma nekdo kW za necele 2 kacky, ma spoustu baraku na kterych ma obcas i vlastni male elektrarnicky, ma parkovaci mista hned u svejch budov a ma lidi co mu tam namontujou wallboxy, tak proc by si nemohl poridit neco jako elektromobil? ve sve podstate tim setri penize danovych poplatniku
prijde me ze tenhle narod se co se spalovacich aut chova podobne dementne, jako kdys jde o penize, kdy velka vetsina naroda si mysli ze kdys maj na sporicim uctu penize, tak ze jim to vydelava :-[] takova ta predstava, ja kdybych mel na sporicim uctu 10 milionu tak do konce zivota budu zit jen z uroku..... no pokud ten zivot bude trvat 15 let, tak mozna i jo :-[]