Novinky
0
Předminulý víkend na dni NATO v Mošnově byly polské Hummery a mohl si je člověk v klidu prohlédnout. Jen tak pro zajímavost jsem si zaklepal na kapotu a ejhle. Žádný kov. Celá kapotáž, dokonce i dveře byly z nějakého plastu nebo tak-žádný kov, takže jak to tak tady nahoře čtu, tak to asi byl nějaký ten kompozit. A říkám vám, tyhle auta už zřejmě běžně jezdí, jen to armáda nejspíš vypustila mezi lidi až teď.
Přejít do diskuze
Věřím že to nejsou žádní blbci a popravdě kompozitní materiály mají ohromnou pevnost. Kamoš má Karbon kevlarovou kompozitovou helmu, takovou docela drahou, stála skoro jako moje motorka a tak jsme si udělali menší test kolik vydrží 😄 Je sice superlehká, ale nedá se zdeformovat ani o milimetr, narozdíl od termolastové přilby, v které se jinej kamarád anboural a křupla jak ořech... Nevím teda jak by se karbon choval po nárazu do ostrýho předmětu, to už jsme z pochopitelných finančních důvodů nezkoumali 😊) ale věřím že by měla taky skvělou odolnost.
To je jednoduchy test, vraz pri takmer 90 stupnovom uhle do betonovych zvodidiel, pri rychlosti 250 km/h v A8 a uvidis co to s tebou urobi a zrovnaj to s F1. Nemas ani ponatia co je to kompozit, uhlikove vlako, kevlar a podobne. Nemas ani sajnu akymi vlastnostami vynikaju. Pre zaciatok ti odporucam wikipediu, ak vobec vies po anglicky, potom mozes prejst na zlozitejsiu litetaturu.
Tak když to někdo otestuje takovy souboj F1 vs. A8 Security.. Myslím si že to bude hodně zajímava sazka...
hm... tak OK ... myslim ze odbornik prehovoril ... urcite su ti amici * ... a vyrabaju celodrevenny hummer .... a AL Kaida ich bude likvidovat zapalnymi sipmi
Tebe asi slovo kompozit vela nehovori, ze? A uz vobec nie balza. To ma k uhlikovym kompozitom asi tak blizko, ako zajac polny k osmonohovi pobreznemu... >😁
Uz mu chybi jen ty 4 ucha v rozich karoserie, za ktere jej mohla posadka prenest pres nesjizdne misto >😒]
To chci vidět jaká bude tvoje reakce na to, až amíci za pár let vezmou tužku, která ti možná leží na stole, pomocí "celkem jednoduchého" nanotechnologického procesu rozbijou tuhu na jednotlivé atomy uhlíku a složí je do šestiúhelníkové trubičky, která je pak v tahu, zkrutu i všech ostatních zátěžích několikanásobně pevnější než cokoliv jiného o stejném průměru (srovnatelné není ani pavoučí vlákno, které ale stejně neumíme vyrobit). Následně po pár dalších letech z tohohle sajrajtu vyrobí něco, o čem řeknou že je to 3X pevnější než za použití jiných materiálů a ty si řekneš "Uhlík... >😁 To to dopadne"
Jenom by mně zajímalo, jestli víš, jaký je třeba rozdíl mezi tuhou a diamantem...? ...STRUKTURA. Než příště napíšeš takový blábol jako tady, mysli trochu.
Jenom by mně zajímalo, jestli víš, jaký je třeba rozdíl mezi tuhou a diamantem...? ...STRUKTURA. Než příště napíšeš takový blábol jako tady, mysli trochu.
.. vyvyjaja sa aj plastove (kompozitove ) tanky .. a vydrzia viac ako ocelove (pancierove) .. takze by som moc nevyskakoval .. ide o to ako je to pouzite .. zavesy kolies na F1 su z karbonu (kompozitu) .. su o 2 tretiny lahsie ako titanove ... a 2x pevneksie ... kompozit je o tom ze pri jeho zlozeni .. ci priprave sa dosahuju vlastnosti ake prave pozadujes .. a odburavaju sa nedostatky jednotlivych materialov ...
staci se podivat na stranku [odkaz] a chvili pockat na vsechny fotky, ktere se tam stridaji... minimalne kompozitove sasi je celkem dobre videt
Říkejte si co chcete ale karoserie a dokonce i rám jsou vyrobené z kompozitu, balzového dřeva, pěny a karbonu a má to posádku ochránit stejně jako ocel a hliník? Kompozit alá vyztužený plast 😲 .. Balza 😲 je lehká to je tak všechno.. Pěna >😁 Karbon... >😁 >😁 To ty crash testy dopadnou.. BS6 nebude sama..