Řeč je o Volkswagenu Golf Country, který se vyráběl na počátku devadesátých let minulého století. Jeden z těchto vzácných kousků si našel cestu do vzdálené Philadelphie v USA, kde se nyní prodává.
Lebo mas slabsiu inteligenciu. Inak by ti doslo, ze tie tvoje "chůdy" v skutocnosti znamenaju svetlu vysku porovnatelnu s autami zo zaciatku 90-tych rokov. Neskor auta zacali klesat, narazniky zacali byt lakovane az na spodok alebo pouzivaju leskly cierny plast, pripadne chrom, disky kolies sa zvacsuju. A tak dnes vacsina beznych aut nevyjde bez ujmy na 15 cm obrubnik, kazda vacsia diera v ceste alebo retarder znamena tvrde buchnutie do dorazu tlmica, vo vyjazdenych kolajach na polnej ceste sa trhaju krycie plasty z podvozka a oskriabava sa lak naraznika a prahov. S vyssim autom vsetky tieto starosti odpadaju a kompromisy pri mensich a aerodynamickych tvarovanych crossoveroch a suv nie su v porovnani s hatchbackmi prakticky ziadne. Skor naopak este prevladaju vyhody v podobe vzdusnejsieho interieru (aj ked skor nad hlavou, ale aj tak), mierne lepsom prehlade z vyssieho posedu, mierne lahsom nastupovani (preco by niekto mal chciet menej pohodlne nastupovanie pri beznom spotrebnom aute?). Nezanedbatelne je aj jednoduchsie umiestnovanie veci v kufri, pripadne na zadnych sedackach (deti), pretoze dno kufra a sedacky su vyssie a netreba sa tak hlboko sklanat.
Takze preto... Niekedy si vyskusaj a uvidis sam.
“Nechápu, proč si dneska lidi kupují ty tříhrnkové, předokolkové trapárny na chůdách."
Vyber vyvysenych kombikov, ktore si spomenul je velmi maly a vacsinou su to drahsie auta a drviva vacsina ludi v mestach ani 4x4 nepotrebuje. Zaroven, ak uz aj niekto kupuje 35+ tisicove auto, tak preco by robil kompromisy s nejakym oplastovanym kombikom, ked moze mat za rovnake peniaze napr. peknu hybridnu rav4, s vyhodami, ktore som spominal vyssie. Bolo ich viac ako len svetla vyska, pekne si to precitaj znova. Takze logicky je na cestach viac predokolkovych crossoverov a suv.
Hele, tebe bych nechtěl potkat na silnici. Jestli trefíš každou díru a máš potřeby vyjíždět na 15 cm obrubníky a na retardéru dorazíš tlumiče, tak nebudeš úplně standardní řidič. Já mám auta s běžnou výškou, dokonce i s nižší a zatím jsem neměl nikde ve městě problém. Možná je to i tím, že třeba parkuju jako člověk a ne až se mi kola zastaví o obrubník a před retardérem si přibrzdím (on je to tak trochu smysl toho retardéru). Každopádně proti skutečným SUV nic nemám. Jen nechápu lidi, co si koupí auto typu captur namísto třeba riftera nebo právě takového golfa country/alltrack. Protože přece se do něj líp nastupuje, má lepší nakládací prostor, líp se tam vejdou dětské sedačky... Takže takové ty ohrané argumenty proč je tříhrnek na chůdách lepší prostě neplatí. Ta kategorie malých "SUV" je imho jen pozérská záležitost pro neřidiče a zatím mi nikdo nedal pádný argument proč si myslet něco jiného. A asi už se to ani nebudu snažit pochopit, protože žádné racio v tom není. Dál si budu myslet, že country verze běžného hatche nebo kombi je praktičtější, výkonnější, odolnější a v neposlední řadě taky hezčí než trapky na chůdách.
Tak si si sam odpovedal - > Nie si schopny prijat akekolvek ine argumenty.
Takto vacsinou obmedzeni ludia preziju cely zivot. Urcite mas aj na vela inych veci takyto svoj "zarucene spravny" nazor, ktory ti uz nikdy nic nevyvrati.
Mimochodom chod si pozriet ceny capturu a golfu alltrack a precitaj si znova, co som pisal :). Mam pocit, ze si tie moje odpovede ani nevnimal. Ale teraz uz chapem preco.
Klidně si mysli, že jsem omezený. Já ale jsem otevřený jiným názorům a jsem schopný i ty své změnit. Jak jsem ale psal, ty konkrétní argumenty o výhodách malých "SUV" zkrátka neplatí. Protože na vše existují lepší alternativy.
Veď rifterov sa predá viac, ako capturov, kedysi to nestíhali vyrábať, teraz už neviem. Tiež mám nízke auto a často narazím na limity, stačí že chcem zaparkovať ako človek na vyznačenom parkovisku oddeleným od cesty 15 cm obrubníkom :-)
Nejde konkretne o captur. Ide globalne o to preco je tolko mensich crossoverov, ale aj vacsich suv. Ma to svoje dovody. Ale zas nikomu ich nevnucujem. Zatial sa vzdy pri podobnej cene da kupit zhruba rovnako velke suv aj klasicke auto alebo kombi. Tak kazdy nech si vyberie. Mne islo iba o to, ze ked si niekto vyberie dvojkolku s mierne vyssou svetlou vyskou, tak to nie je iba kvoli tomu, ze nevie jazdit alebo ze slepo sleduje trend.