Prodej nových aut na LPG v ČR se v prvním čtvrtletí meziročně ztrojnásobil na 1021 vozů. Počet dodatečných přestaveb na propan-butan ve stejném období vzrostl dvojnásobně na 1600 vozidel. Uvedla to Česká asociace LPG.
Re: Srovnatelné číslo s elektromobily - pardon, těch je asi
To máte pomotané, pokud kvalitně a chutně grilovat, tak na elektřině s pořádným žulovým blokem a na LPG vařit nebo topit, protože má větší výhřevnost. Kdo griluje a má chuťové buňky v pořádku, tak ten rozdíl určitě pozná ;-)
3,0 CRd ve městě ve špičkách 9,0-10,3 podle provozu a stylu jízdy a váhy vozu.
To můžu jet V8 co žere na LPG 26 vid :-):-):-):-) Akorát že to žere ve městě tak Hummer H2 :-):-)
Poslední nádrž 5x35=176 (přímovstřikové oturbené R4 a benzín z PL)
Jinak diference mezi cenou benzínu a LPG je největší, co kdy pamatuju, a nedoškolo na plán EU zvýšit spotřební daně z LPG (mělo k tomu dojít od roku 2022), takže kdo má LPG, může být spokojen.
Poslední nádrž 5x35=176 (přímovstřikové oturbené R4 a benzín z PL)
Jinak diference mezi cenou benzínu a LPG je největší, co kdy pamatuju, a nedoškolo na plán EU zvýšit spotřební daně z LPG (mělo k tomu dojít od roku 2022), takže kdo má LPG, může být spokojen.
Chrysler 300, Dodge Charger, Challenger, Durango, Jeep GrandCherokee, Wrangler , Gladiator (ovšem jeepy only šedý dovoz) s motory 3,6 V6 a 5,7 a 6,4 HEMI.
A další ameriky od GM s 6,2 V8 a fordí pětilitry V8.
To vše jde snadno přestavět na LPG.
A k tomu třeba Lady 1,6 a 17,7 a 1,8 nebo Uazy atd atd.
A samozřejmě mraky starších aut.
Komu tahle nabídka nevyhovuje a potřebuje furt něco novýho má smůlu no, musí jezdit sazometem a R4 v benzínu za náklady V8 :-):-):-)
V podstatě s tím, co řekl ve videu pan Vaculík lze souhlasit. Problém je to, že drtivá většina, ne-li už všechna asijská produkce má vymezování podložkama (hrníčky), tedy nemá hydroštěly. Navíc novější motory už holt nejsou dělány na tak vysoké teplotní zatížení, protože při spalování plynu dochází k větším teplotám, než při spalování standardního paliva a také původní origo svíčky nejsou často vyhovující, protože to má vliv i na zapalování a je potřeba mít v cajku i zapalovací moduly a kabely. Od roku 2005 provozuji vozy na LPG a ten výběr motorizací byl vždy problém, obzvláště pak dnes. Určitě není třeba problém zplynovat oturbenou nepřímovstřikovou motorizaci 0,9TCe, ale dát do ní vlastní zástavbu, ne origo problémovou sadu LandiRenzo, co tam dávala Dachna. Nicméně Landi Renzo je jinak špičkové, ale Dachna asi chtěla, co nejvíce na komponentech na LPG ušetřit a pak ti lidi s tím měli problémy. Navíc kvalita LPG v ČR je poměrně kolísavá a osobně jezdím vždy pouze na plničky Primagas a Kralupolu, který má největší zastoupení právě v Čechách se vyhýbám a je to poznat i při praviidelných výměnách filtrů plynné a kapalné fáze.