Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Prodej nových aut na LPG v ČR se v prvním čtvrtletí ztrojnásobil na 1021

ČTK ČTK 17. 5. 2022 • 22:52
101
24
Zobrazit náhledy (101)
Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Vnitřek je z tvrdých plastů. Všechny spínače i ovladače topení lze však dobře nahmatat a potěší i držák na espresso správně malé velikosti. Vadí, že zásuvka USB není vytažená z navigačního přístroje dolů – takto kabel pro zrcadlení telefonu stále překáží v interiéru. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Ukazatel hladiny LPG je nepřesný a na poslední červenou diodu ujedeme i 100 km. Výrobcem nádrže je fi rma Stako. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Díky krátkým převodům a velkému točivému momentu nemá litrový motor překvapivě vůbec problém s rozjezdy. Na tomto svépomocně vyztuženém vozíku mimo veřejné cesty taháváme i dvě tuny dřeva. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Rozhodně doporučujeme též pryžovou vanu zavazadlového prostoru za 1690 Kč Dacia Duster 1.0 TCe LPG Jediný malý turbomotor s nepřímým vstřikem by měl být velmi spolehlivý, a to včetně plynového pohonu. Rizikovým komponentem jsou vždy plynové vstřikovače, které odcházejí tak po 100 000 km. Dacia však kazetu všech tří dodává za pouhých 6275 Kč. Většina plynových komponentů je od italského výrobce Landi Renzo. Tažné zařízení pevné za 4780 Kč Kabeláž pro tažné zařízení vyjde na 3090 Kč a můžete si za stejné peníze zvolit starší sedmipinové i moderní třináctipinové, které například na nových vozících umí napájet i couvací světla. Není důvod volit starší – za 419 Kč je v příslušenství praktická redukce Od zástěrek (přední + zadní za 2 x 1190 Kč) motoristé obvykle čekají, že sníží špinění boků karoserie i jejich otloukání kamením. Na této fotce vidíte, že opravdu fungují Nejvíc nás nadchly originální gumové koberce Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Tankování LPG snadno zvládne každý, byť podle technického předpisu by to měla dělat obsluha. Dámám doporučujeme rukavice – mrazivý plyn odpařený při vypnutí pistole hodně vysušuje pokožku. Rez v držáku pistole pochází ze šroubů – nechápeme, proč dacia nepoužila nerezové. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Výkon na válcové zkušebně jsme změřili, když měl vůz najeto 1300 km. Předpokládáme, že po pořádném záběhu je nyní ještě vyšší. Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Dacia Duster 1.0 TCe LPG Tomáš Hanzl coby jeden z největších českých expertů na pohony LPG ukazuje, že by se pod podlahu dacie vešla i podstatně větší nádrž. Zároveň nám však spočítal, že by bylo nutné škrtnout v technickém průkazu jedno místo – užitečná hmotnost 375 kg přesně stačí na pětičlennou posádku (normovaná hmotnost 75 kg) bez jakékoliv rezervy. I testovaná dvoukolka má pod motorem odolný ocelový kryt. Navíc je z výroby chráněna proti korozi asfaltem, jak to dělávali starší motoristé na škodovkách. Měření na válcové zkušebně Spotřeba LPG Dacie Duster během testu

Prodej nových aut na LPG v ČR se v prvním čtvrtletí meziročně ztrojnásobil na 1021 vozů. Počet dodatečných přestaveb na propan-butan ve stejném období vzrostl dvojnásobně na 1600 vozidel. Uvedla to Česká asociace LPG.

Výrazný zájem o LPG souvisí s extrémními cenami konvenčních paliv. "LPG zdražilo podstatně méně než CNG (stlačený zemní plyn). Je to dáno tím, že cena zemního plynu je vzhledem k závislosti na Rusku hodně citlivá na geopolitickou situaci. Cena LPG, které na Rusku primárně závislé není, přitom dlouhodobě osciluje kolem úrovně poloviny ceny benzinu, což platí i v současnosti," uvedl výkonný předseda České asociace LPG Ivan Indráček.

Video se připravuje ...

Současným tempem lze podle Indráčka na konci roku očekávat okolo 6000 přestaveb a 4000 registrací nových továrních vozů na LPG. To by byl meziročně téměř dvojnásobný růst u nových registrací a o třetinu více u přestaveb. Prodej nových aut s LPG pohonem již z výroby je přitom omezený malým počtem nabízených modelů.

Celkově loni na českých silnicích přibylo asi 6800 vozů poháněných autoplynem. Zhruba jednu třetinu tvořily zcela nové automobily, které s možností spalovat LPG již sjely z výrobní linky. Zbylé dvě třetiny připadají na dodatečné přestavby.

Výrazný růst registrací nových vozů s LPG pohonem eviduje rovněž Evropské sdružení výrobců automobilů (ACEA) v rámci celé EU. Zatímco prodej vozidel na CNG pokračoval v prvním čtvrtletí v sestupném trendu a zaznamenal další dvouciferný pokles o 56 procent, vozidla na LPG rostla o 48,6 procenta. Za první tři měsíce bylo v EU registrováno 67.717 nových LPG automobilů. Zásluhu na tom má dvouciferný a v jednom případě dokonce trojciferný růst na klíčových trzích v Německu, ve Francii, ve Španělsku a v Itálii.

Prodej nových osobních aut v ČR všech pohonů celkem se v prvním čtvrtletí snížil meziročně o 4,3 procenta na 47.391 vozů. Důvodem poklesu je i přes vysokou poptávku snížení produkce většiny výrobců kvůli chybějícím dílům. Počet registrací byl o pětinu nižší než v předcovidovém roce 2019, uvedl Svaz dovozců automobilů. Například prodej nových vozů na hybridní pohon v Česku v prvním čtvrtletí letošního roku však podle něj meziročně stoupl o 42 procent na 6674.

Související články

Témata
Avatar - Barrichello
18. 5. 2022 09:46
Re: LPG
Nových aut co jdou dát na LPG už tolik není, ale pořád se najdou.

Ale musíš je hledat v trošku jiných zemích, než zrovna u japonců a korejců :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 5. 2022 09:40
Re: A čo nové sa predáva na LPG?
Chrysler 300, Dodge Charger, Challenger, Durango, Jeep GrandCherokee, Wrangler , Gladiator (ovšem jeepy only šedý dovoz) s motory 3,6 V6 a 5,7 a 6,4 HEMI.

A další ameriky od GM s 6,2 V8 a fordí pětilitry V8.

To vše jde snadno přestavět na LPG.

A k tomu třeba Lady 1,6 a 17,7 a 1,8 nebo Uazy atd atd.

A samozřejmě mraky starších aut.

Komu tahle nabídka nevyhovuje a potřebuje furt něco novýho má smůlu no, musí jezdit sazometem a R4 v benzínu za náklady V8 :-) :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 5. 2022 09:36
Re: LPG je dneska jediná volba
Největší komik si tu ty sazínku .

Nafta už nefrčí blbý vid.

3,0 CRd ve městě ve špičkách 9,0-10,3 podle provozu a stylu jízdy a váhy vozu.
To můžu jet V8 co žere na LPG 26 vid :-) :-) :-) :-) Akorát že to žere ve městě tak Hummer H2 :-) :-)
Avatar - Barrichello
18. 5. 2022 09:33
Re: LPG je dneska jediná volba
Těch 6 ve fakt město v ranních a odpoledních špičkách?

Já že mimo město taky umím jet za 11 resp. 13 :-)
18. 5. 2022 06:08
Re: A čo nové sa predáva na LPG?
V podstatě jen Dacie. Renault lze zanedbat.
Takže jediná značka prodá více LPG aut, než všechny značky na trhu prodají protlačovaných elektroaut.