Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Testy

Zpět na článek

Závěr dlouhodobého testu Toyoty Highlander: Opravdu nám bude chybět!

126 komentářů

Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
z auto.cz pomotají i čísla , které odečtou z displeje.
Avatar - KANKUNEN_PetrCizek
KANKUNEN_PetrCizek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
traveldrive
Kedy konečne klepnete po prstoch tomu kreténovi nado mnou? Na čo je dobrý ten stupídny text namiesto príspevku? Rovno to zmažte a hlavne zablokujte!
admin badge
Martin Machala (Auto.cz)
Už jsem zablokoval...
Avatar - Mikesus
Mikesus
Děkujeme.
Ještě jsem zapomněl, palec nahoru za vaše spotřeby. Konečně jste se přiblížili k těm reálným, i kdyz porad o kousek vyšší ( musel jsem zmínit, když sis na mne taky vzpomněl 😉 )
traveldrive
No, evidentne bez účinku keď si pár minút po Vašom oznámení dotyčný darebák spravil ďalší nick. Je to teda práca pre niekoho iného, nie pre redakciu. Ťažko sa niečo robí, keď na to nie sú páky. Ale vďaka za snahu.
Kompetentní by sa mali zamyslieť, lebo toto je už fakt tragické a trvá to dosť dlho.
Avatar - traveldrive_PetrCizek
traveldrive_PetrCizek
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
robsi167
mne príde highlender ako nezmysel. z môjho pohľadu ide o cestovné auto na veľké vzdialenosti. toyotu som mal požičanú iba na jeden deň. veľmi som zostal prekvapený zo spotreby 13 - 13,5l na 100km na diaľnici pri tachometrovej rýchlosti 160. ďalej som zostal prekvapený s necitlivosťou ako vypínalo asistenta jazdy v jazdných pruhoch.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Opravdu tě překvapilo, že stodola s 2.5litrovým benzinovým 4 válecm a váhou kolem 2tun nepojede za 6 na sto při 160ti? 😲 😲 😲
Avatar - Mikesus
Mikesus
O váhu asi zas tolik nejde, ale tu masu vzduchu, co to tlačí před sebou. To není jako octavka, která ve srovnani s tímhle ten vzduch proplouva
Avatar - Ozzman
Ozzman
a pobouchává od torzky 😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
Bouchal ten první, to byla tragédie. Pak už jsem nejel se žádným, co by bouchal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Co prvni ? Ja jel v hodne Oktavkach, ktere bouchaji od torzky
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo takhle. Ty mluvíš o bouchani u oktavky.
To jsem nepochopil. Myslel jsem že mluvíš o tom dupajicim HL, se kterým jsme jezdili před rokem a půl.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
S hybridem se nejezdí od toho jak chceš ty, ale jak chce hybrid. Pomalu. Na rychle po dálnici je diesel, hlavně v takové obludě.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ono to jde, ale neni to už tolik prijemne. Váha, náchylnost na vítr v téhle rychlostech už je dost znát. A když ti někdo v 90 vletne do levého a máš to ubrzdit ze 180, to cítíš každé kilo váhy. Navíc cítíš doslova i tu obrovskou celni plochu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Na druhou stranu jsem takhle na dálnici trápil Lexus ES300H, který má stejnou motorizaci (jen to je pouze FWD) a svižnější jízdou kolem 150-170ti dle toho jak levý pruh uvolnil jsem dojel snad lehce pod 8 na sto. Takže tady to bude hlavně problém karoserie SUV s čelní plochou rovnou Karose 😁

Při vyšších rychlostech bude většina SUV brát kolem 10ti, hlavně benzinových a to i s turbem namísto elektromotoru. Tohle je revír dieslu.
rohor
Máš to zapotřebí, psát takové nesmysly?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Chceš snad rozporovat, že ve vysokých rychlostech na dálnici bude hybrid stejně úsporný jako při městské či meziměstské jízdě a že bude mít nižší spotřebu, než srovnatelný diesel ?
rohor
Můj hybrid jezdí nejúsporněji meziměsto, potom dálnice a nejhůř město. Do 140 tacho je na dálnici jedno, kolik jedu. Pak už to začne jít nahoru.
Reaguji na slint "S hybridem se nejezdí od toho jak chceš ty, ale jak chce hybrid. Pomalu."
Avatar - Ozzman
Ozzman
On má ale v určitém smyslu pravdu,

pokud chceš jezdit úsporně s hybridem, přizpůsobíš tomu svou jízdu, ale než pomalu bych řekl spíše plynule a předvídavě. Je to krásně vidět, když jede stejnou trasu někdo, kdo s hybridem jezdí běžně a ví a pak někdo, kdo ne (já), ten rozdíl tam je znatelnej všude mimo město.

Diesel má tu výhodu, mimo městského provozu, že na něj můžeš šlapat jak "blb" a nad určitou hranici se už dostat nemůžeš.... Ale to neznamená, že nebude žrát více, v určitých režimech, než hybrid.... no a pak máš vysoké rychlosti (psal 160 konstantně), kde se začne vyjevovat výhoda dieslu.. mimo tažné síly je to asi poslední plus, které mu v konkurenci ostatních pohonů zůstává...
rohor
S tím souhlasím
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Úplně přesně. Ale kolik lidí to přizná 20%? Však já hybridy podporuju, nenabíjíš je a malá baterka tolik nestojí, takže i výrobně ok.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Mohu se tedy zeptat, kdy ti to auto rekuperuje, když jedeš 140? U nás na dálnici udrží z kopce u Želivky 140 akorát tak sedan, když plachtí.
rohor
Auto rekuperuje vždy, když jede z kopce, lhostejno jakou rychlostí jedu. Chceš abych přijel a otestujeme jak udržím 140 a ještě u toho zarekuperuju? A spotřeba bude okolo 5 +- 0,5
Avatar - Mikesus
Mikesus
U sedanu věřím, že 130 ma kolem 5-5.5. To jsem měl i s tím lexem ES300h, nebo camry.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja s tim jel ale jako se svym autem rychlea dynamiku jsem vyuzival a i tak to bylo do 8 - coz je skoro jako s dieslem.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Zázrak, já musím auto držet na 140 pod plynem a ty ještě stačíš dobíjet.
rohor
Do kopce na spalovák, po rovině na elektro a z kopce rekuperace, pořád 140. Co je na tom zázrak?
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Zazrak je to, ze zadny hybrid od Toyoty neumi jet 140 jen na elektriku (mozna z vyjimkou RAV4 Prime, tam si nejsem jisty).

Takze bud pises nesmysly, nebo umyslne trollis.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Třeba je jen hluchej a neslyší motor 😁
rohor
Musel bych být i slepej a nevidět na indikátor spotřeby.
rohor
Běžně ve 120 vidím okamžitou spotřebu po nájezdu na D 10 od Jablonce až do Hodkovic asi 2l/100. Ve 140 tam byla taky, ale většinu cest jedu do 120, nemám ty rychlosti moc rád. Jestli se chceš o tom hádat a chytat mě za slovo ve stylu "čistě na elektro" tak to nemá cenu.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Myslím, že ti buď kecá PP a to jakože hodně, nebo kecáš ty 😉 Za 2 na sto ve 120ti, tak možná z prudkého kopce 😁
rohor
Chceš zase přijet a vidět? 😄 😄 Nebo až bych měl cestu ku Praze?
Avatar - Ozzman
Ozzman
No, chci vidět na rovině 2 litry na sto ve 120ti, a 5 na sto ve 140ti (GPS vezmu) přijed 😊
rohor
OK, naplánuju, nevím zatím na kdy, ale naplánuju.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Na tohle prijedu taky 😊
rohor
:yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. Já se přijedu taky podívat. Ale na tvoje sorento 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pockej, na takovouhle akci prece musim prijet Priusem, to by jinak neslo... 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak to aby ozzman ani nejezdil 😒] , chudák nemá kde vzít ani hybrid. 😒] 😒]
Leda že by přijel na své elektrické Toyotě 😒] 😒]
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je skoro celou cestu ze slusneho kopce. Opacny smer radsi nezminuje...
rohor
Vždyť jezdím na chalupu a zpět, stejná trasa, stejné auto, stejné obsazení. Spotřeba za takové jízdy okolo 4,5. Nejvíc samozřejmě vždy dá a pak zase sebere odbočka na JBC.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Pri realnych 140 nebudes mit spotrebu 5 +- 0,5 ani nahodou.
rohor
Až budeš chtít uvidět to naživo tak přijeď 😄
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Diky, ale mam s hybridy od Toyoty najezdeno pres 300 tisic km. Myslim ze mam pomerne jasnou predstavu o jejich schopnostech.
rohor
Tak tady jde o to, že píšeš 5 +-0,5 ani náhodou a nemůžu pochopit proč to jako dlouholetý uživatel 2 Priusů děláš. Vždyť jsou taková videa i na youtube a zachycují to, co znám v realitě.
Avatar - Ozzman
Ozzman
A jako jeden z mála majitelů 2 Priusů je Jirka naprosto objektivní, možná proto....
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mozna proto, ze nemam sklony vybrat nejaky usek silnice ktery podporuje moje tvrzeni a pak ho zobecnit na beznou situaci?
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ja taky v prisne stanovenych podminkach umim jet s jakymkoliv autem za 0 na sto 😁 Asi to budu psat do diskuze
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Rekuperuje pokud jede z velkeho kopce, treba dolu do Usti nad Labem, existuji i jine useky. Ale neni to moc casto 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo je to překvapení, že při 160 to tlačí tolik vzduchu před sebou, že si to vezme kolem 13 co? A zkoušel jsi jet 130, nebo 90 mimo dalnici na tempomat? Jakou to mělo spotřebu?
Avatar - caliban
caliban
Tak si jí kupte za svoje, když vám tak moc chybí.
Avatar - Mikesus
Mikesus
A co tma bouchá? Kromě první testovačky jsem nejel žádným, který by bouchal.
Avatar - Ozzman
Ozzman
Tma nebouchá :-!
Avatar - Mikesus
Mikesus
Omg. No to víš, mobil :yes: 😒]
Ja vím, musis někdy svůj standarD pomstít. 😒] 😒]
Avatar - Ozzman
Ozzman
Ano, vychutnal jsem si standardni pomstu !😁
Avatar - Mikesus
Mikesus
😒] 😒] 😒]
Avatar - Mikesus
Mikesus
Po přečtení závěru jsem si říkal, že na tom "bude nám chybět " asi něco je.
Kdyz nad tím tak přemýšlím, pokaždé když sednu do jiného auta, tak si řeknu, jo je to obratnější, rychlejší, je lépe vidět, vejde se do více místa, ale něco tomu chybí. Ta atmosféra uvnitř, pohoda a takové jak to říct...hodit vše za hlavu. Já jakožto stále odpůrce SUV ( pokud do toho nespadne z důvodu nutnosti jejich pár výhod na nespočet nevýhod ) se do HL rád vracím, nejen za volant. A to ne z důvodu zabavnosti za volantem ( ne SUV není zábavné ani sportovní, nikdy nebude a kdejaký obyčejný kombik nebo HB je lepší), ale pro tu atmosféru a pohodu. Prostě sednout a jet, jet jak dlouho chci, nic nebolí, odpočinutej s nadsázkou pomalu víc než před jízdou. Není to auto na okresky, to naklánění je skoro o mořskou nemoc, člověk se pere s váhou jak v zatáčkách tak na brzdách, do toho ta šířka téměř 2m bez zrcátek ( s nimi laicky změřeno metrem 2,4m ) už taky nic moc. Ve městě se s tim nechcete extra proplétat, prostě jedete v koloně s davem a čekáte na místo jak pro autobus ve vedlejším pruhu.

Na dálnici záleží jak moc spěcháte, dá se s tim v pohodě jet dlouho na omezovači ( 190 km/h gps ), auto i zde má stále dostatek síly, ale v tomto režimu nesmíte koukat na peněženku. Tahle rychlost znamená tak 20l/100km. pokud se mírníte a zvolíte běžnější rychlost 140 gps, jsme na cca 9 litrech, při 130 už je to 8. Ale osobně bych řekl, že autu nejvíce svědčí rychlosti do cca 110 (70MPH). Tahle poklidná jízda si řekne o cca 6-6.5l. A nejezdíte-li po dálnici, cesty mimo dalnice ukážou spotřebu kolem 5-5.5l. Když se jo snažíte a jsou k tomu podminky, uz jsem mel i na 65l nádrž spotřebu 4.8l. To samé město, není to tak "zázračné " jako jiné hybridy od Toyoty, ale ve srovnání s dieselem ve stejně velkém autě jsme na méně než polovině, tedy nejčastěji kolem 5l. Je to auto na dálky, ale zároveň na pohodovou a klidnou jízdu, ale krátké trasy mu též nijak nevadí.

Toyota už pár věcí snad vychytal za ty 2 roky. Sedačka spolujezdce je výškově stavitelná, dle info MY2023 dostane digitální přístrojový štít, novější infotainment, bezdrátové CP/AA. Ačkoliv nemůžu úplně souhlasit s těmi světly, že svítí špatně, ale určitě si zaslouží něco lepšího. V USA mají adaptivní LED dobře hodnocené, proč ne tady? To bych mohl pokračovat co USA model má a tady ne, ale to bych se zase rozčiloval.
Ohledně bouchání, první predvadecka bouchala od kol, všech. Pak to opravili po měsíci a už u žádného. Při zmínce o tom, ze to neboucha když se zatíží, napadá mne důvod, že vyšší výbava váží o nějakých 150kg vic nez tato testovaná střední výbava, tedy je vlastně už zatížena a měkké tlumiče nebouchaji tolik s kolem o silnici. Nižší výbavu jsem nikdy nejel.
Avatar - xxc
xxc
fakt to ide 190 gps?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ano. Omezovač zabere na tacho 196, to je 190 gps, někdy 189

https😐/moje.auto.cz/?…
Avatar - xxc
xxc
Myslel som, ze je to rigidnejsie, raz sme sa nahanali s corollou a este som chcel zamachrovat, hovorim zene, ze to ma maximalku 180, to obehneme. Aj tak bolo, pricom mne myslim pise maximalku 188, ale realne to ide asi trosku viac. Nie je hybrid ako hybrid.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Píšou 180. Corolla se tacho zastavila na 192 tuším, gps 188
xtalker
Rozhodně na tom něco je😊 HL mám 4 měsíce, najeto 12tkm, hlavně teda dlouhý trasy, a pořád mi přijde opravdu fajn. Upřímně mě nenapadá, co podobně komplexního i zábavného se dá za 1,5 mio koupit (reálná cena Executive, alespoň na podzim 2021 byla).
A co mě překvapilo, jak se mi změnily jízdní návyky. Ta tam je agresivita (nebo je výrazně snížená), jen si v klidu jet v rámci rychlostních limitů, žádný stres. Za to jsem i dost rád.
Avatar - xxc
xxc
To nie je az taka dobra vizitka, tiez som cez vikend bral Citigo na dlhsi vylet a tiez som siel bez stresu v ramci limitov. Na konci ma pozitivne prekvapila spotreba, co mozno niekoho aj pri tejto toyote pri takej jazde. A na rozdiel od toyoty to vie byt aj agresivne, ked treba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
umíš číst? nikdo nepíše, že neumí být agresivní, ale nechceš.
A jestli je pro tebe ev citigo agresivní, tak oproti HL je to líná lemra, i ze semaforů
Avatar - xxc
xxc
Ved presne o tom pisem, ze vie to byt agresivne, ale nechce. Aj ked podla toho, co povazujeme za agresivitu, skor som narazal na pomalost. Na spalovacom Citroene, BMW, alebo aj Renaulte mi rychlost vzdy vyleti hore, tak nejak ma to zenie, tie auta maskuju rychlost. Pri Citigu nie, to ma dost pri 90ke. To je zaujimave aj pri tej Toyote, ked to fakt tak je.

Inak je celkom zajimave, ze uz aj tie hybridy stratili ekonomicky zmysel, este aj drahe id4 gtx vyjde lacnejsie pri vacsom najazde.
xtalker
Mně nedává ekonomický smysl (a to vůbec), trávit na cestě o hodiny víc času, abych někde dobil baterku. Jezdím většinou trasy 500-700km, což by na dálnici bylo tak dvakrát na nabíječce. Ne, nechci 😁
S hybridem to dám za benzín a cestou dobiju baterku tak, abych pak sjel z magistrály do města jen na baterku. Ideální stav.
Avatar - xxc
xxc
Ale no, na 700 km sa stravi o hodinu viac casu len cestou na limite vs 160 km/h. Este pred vojnou by som radsej dialky jazdil dieselom, ale teraz aj hybrid je na toto dobry 😄 Inac ktovie, ci by to nedal ID4 na jednu zastavku a ta sa asi pocas 700 km aj vyskytne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Rychlost maskuje, obzvlášť HL až dost. V městských rychlostech nepoznáš jestli jedeš 50 nebo 80. Resp 80 ti prijde jako 50 v jinych autech. S tim bojuju azaz. Tím to opravdu není. Je to naladenim podvozku a váhou, že prostě chceš jet klidně, plout krajinou. Dáš tempomat a neřešíš
xtalker
No, trochu jinak. Myšleno tak, že si v HL připadám nějak klidně a nad věcí a agresivní být vůbec nepotřebuju. To je pointa.
Nic to nevypovídá o dynamických schopnostech vozu, které jsou dost schopné.
Avatar - Mikesus
Mikesus
píše to i Machi, že dynamika je dost překvapující.
Avatar - xxc
xxc
Napr. ja som mal kedysi Citroen C5, to bolo pohdlne, izolovane od okolia, ale zaroven aj rychle a s tym na nikdy nenapadlo ist na rychlostnych limitoch. Asi najlepsie auto na dlhe trasy. Co ma zarazilo, tak na rychlostnych limitoch ist s Citigom a zaroven ma to prijemne prekvapilo. Teda okrem dialnic, tie som nesiel a nebolo by to urcite prijemne.
Avatar - martas2005
martas2005
Treba XC90 s dieslem (mild hybridem) s podobnym vykonem. Filosofii asi podobny auto s lehce lepsi image. Presne tolik me stalo. S par blbustkama navic proti standardu.
Avatar - Mikesus
Mikesus
volvo má lepší image než Toyota? v čem prosím? ve větší poruchovosti?
Volvo bohužel svoji image už dávno ztratilo.
Avatar - xxc
xxc
Cina, Japonsko, to je pre nas asi jedno 😄 Ale volva aspon niektore este vyrabaju v Europe. Za tie peniaze pre mna jednoznacne europsky id4 gtx.
Avatar - Ozzman
Ozzman
To si nemyslim, malokdo z neautickaru vi, ze je to Cinske. Kamarad dela pro Volvo a rekl mi, ze to prodavaji klientele jako auto, ktere ma trochu lepsi image nez mainstream, ale nikdo ti ho nezavidi, jako Bawor/MB … neco na tom bude 😊 A vubec tim nemyslim, ze jsou to lepsi auta, jen image…
Avatar - Dinar
Dinar
Volvo je vnímáno jako prémiová značka, Toyota jako mainstream, na jejích největších trzích, Asie, USA je ztělesněním lidového vozidla.
Avatar - wakantanka
wakantanka
To si ale potom dobre vymákol takú cenu, tohto roku vo februári/únoru objednal kamoš XC60 diesel a nejakou výbavou a je rád že ho bude stáť 60 tisíc. €, medzičasom rovnaké auto predávajú o cca 5-8 tisíc € drahšie. Kúpiť v rovnakej cene XC90 je dobrý kauf. Či si bral skladovku?
adamzprahy
To nevim kde zijes. Cenikove je XC90 od 2M a slevy u Toyoty dostanes taky. Takze cenovy odstup je realne stale 300-500k.
Avatar - martas2005
martas2005
Zajimavej nazor na volvo… Nejaky konkretni zkusenosti?
Jeste bych se rad docetl, ze je vyrobeny v cine a na bezpecnost si jen hraje.
Cim, ze to jezdis a jak jsi to vybral?
Ja mam doma XC a Yarise hybrid, takze si muzem na tema Svedsko vs Japonsko klidne povidat dal.

Nevim, proc mi to v apce dela novy vlakno kdyz pisu ‘reagovat’ 😕
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aplikace pro iphone neumi reagovat, pro android si nepamatuju.
Volvo jsem vždy obdivoval, dnes žije právě tím image z minulosti, které pod vládou činy dost rychle ztratilo. Zkusebosti mám ze svého okolí kde je od ještě relativně poctivé xc70, s80, po nové xc60, v90 nebo xc90. S těmi starými kousky není zadny vetsi problem, xc60 taky úplně v pohodě, ty 2 devadesátky jsou ale na tom hůř. Hlavně kvůli spolehlivosti, a to i vážnějších závad způsobujících nepojizdnost. A jelikož potrebuju velké auto, Volvo nepřichází v úvahu, bohužel. I když jsem mel v planu si ho aspoň projet při výběru auta i přes vědomí, že to kandidát nikdy nebude. I statistiky spolehlivosti ukazují na zkušenosti mého okolí.
Lubo
Obdivujem Mikusesovu spotrebu, veľmi fajn čo to auto dokáže. Užitkovo tiež super.

Ale ten interiér osobne… sedel som v krátkom čase v Sorento, X5 a Highlander. Highlander neurazil, a možno dlhšie vydrží, ale proste ten pocit bol oproti Sorentu a X5 niekde inde.
A Highlander som vďaka tomu pocitu z interiéru vyškrtol zo svojich možných budúcich áut.
Ak by bolo Sorento na tom lepšie motoricky, neváham.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Interiér, potažmo materiály a ergonomie je ok, zpracování je takové vágnější, americké. To souhlasim.
Avatar - martas2005
martas2005
OK, tohle je relevantni. Z carplay nadsenej nejsem, ale furt lepsi nez treba Q7, kde sice bezdrat, ale furt to vypadava (dlouhej testdrive). Aktualni xc90 ma kolem me dost lidi a nikomu se zatim nesype i s najezdem pres 100t.
Jako je par veci, ktery byly lepsi i v Galaxy, co jsem mel predtim (svetla treba), ale porad za ty penize mezi q7/gle/x5 slusny auto.
Highlander by me zajimal, ale nafta je proste zatim do velkyho rodinnyho auta na dlouhy cesty nejlepsi. Kdyby tam aspon dali treba 80-90l nadrz…
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na dojezd si nestezuju ani s 65 litry. Pořád jsem bezne kolem 900 km dokezdu a pri troše snahy už jsem na nádrž měl spotřebu i 4.8. Takze teoretických skoro 1400.
Naopak rachtající a smrdící naftu už bych nechtěl. To jsi mi teď připomněl právě sousedovo xc90. Po 3 letech to ráno po nastartování to strašně kysele smrdí. Ale to je obecně problém všech dieselů, ne jen Volva.
Avatar - martas2005
martas2005
Tak ja mam potize s dojezdem i u dieslu s nadrzi 70l 😊. Moc tvoji spotrebu nechapu a smekam. S Yardou mam dlouhodoby avg 5.8, ted se to posouva smerem k 5ti l. V podstate jen mesto, navic mesto, ve kterym je az na vyjimky 30ka. A na semaforech az na vyjimky nezavodim. Ostatne to s tim autem ani nejde. Baterka vyuzita pri kazdy jizde do maxima.
U XC90 je velikej rozdil po fl 2019. Kdyz kamos s verzi pred fl sednul do myho a nastartoval, moc nechapal.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Na hybridním yarisu máme dlouhodobě 3.6. Takze jsem taky na tech cca 900km dojezdu
Lubo
Nie je to obecně problém všech dízlů.
Väčšiny áno, aj s ohľadom na priemerný vek vozového parku v ČR 15+ rokov.
Ale v zápachu medzi mojimi posledným 4 autami (2x benzín - 2.0 TSI a R6, 2x diesel - 25d a 30d) nebol žiaden problém.
Avatar - Mikesus
Mikesus
ok, trochu to upřesním, je to obecně problém dieselu, který se používá jinak než jak má, a to pouze na dlouhé přesuny.
Avatar - xxc
xxc
ono to smrdi aj tak, nase Volvo v40 diesel smrdi dost vyrazne, oproti Citroenu, ktory ma rovnaky motor, len uz pridava adblue. Ale zase Volvo pri beznej jazde kludne napise spotrebu pod 5 l.
shollo
Ako majiteľ hybridného Lexusu NX, s najazdenými 140000 km je pri 65l nádrži 900 km dojazd Highlanderu reálny a zodpovedá priemernej spotrebe 7,2 l/100 km. NX má nádrž 56 l a bežne v zime tankujem po odjazdených 750 km a v lete po 800 km so zostatkom takmer 5l benzínu v nádrži. Dojazd 0 km hlási PP už pri zostatku nejakých 10 l benzínu v nádrži, takže bežne ešte potom urobím 70 až 100 km. Po takmer 5 rokoch mám dlhodobú spotrebu 6,9 l/100 km. Ale vyjazdiť s Highlanderom nádrž za 4,8 l/100 km to považujem skôr za náhodu. To si musel ísť z kopca. 😄 V každom prípade dobrá voľba.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Ja mel se starym Priusem jednou 890 km na nadrz (ofcialne 42 litru), nez se prihlasilo hladove oko. Celkem me to tenkrat prekvapilo, protoze jsem se nesnazil o zadnou ekojizdu.
shollo
S Priusom takéto spotreby, aj pravidelne, nie je problém dosiahnuť. Ale Highlander - stodola na kolesách, s pohotovostnou hmotnosťou cez 2 tony a spotreba 4,8 l/100 na celú nádrž, to určite nie. Áno, na niektorých kratších úsekoch, po jazde niekoľko km z kopca a potom zase po rovine bez stúpania, môže byť aj toľko, ale dlhodobo pri bežnom jazdení, pri zohľadnení rôznych profilov trasy, vrátane diaľnic, je realita 7, čo je aj tak vynikajúca spotreba.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak jsem kouknul na svůj spritmonitor a omlouvám se. Nebylo to 4.8, ale 4.7 na nádrž
Avatar - Mikesus
Mikesus
ano, extrém to je, hlavně se musí trefit počasí, provoz, trasa atd. Kombinace 5,5 není problém bez snažení, stačí že jsou dlouhé přesuny bez dálnic. Aktuálně mám kombinaci 6,9, dálnice s tím vždy zamává. A tady při dojezdu 0 natankuju 50l z celkovým 65
shollo
Pri diskusiách o spotrebe hybridov ma najviac irituje, keď diskutéri ale aj testeri vypichujú najmä spotrebu hybridu na diaľnici. Spotreba 9 litrov na diaľnici je pre väčšinu z nich neakceptovateľná. Vyzerá to potom tak, ako keby všetci bývali rovno na vjazde na diaľnicu, a jazdili iba po nej. Zabúdajú však na skutočnosť, že aj po 300 km jazdy po diaľnici so spotrebou 9l/100 km, hybrid po ďalších 300 km jazdy mimo diaľnice alebo jazdou po meste zníži výslednú spotrebu na jednu nádrž na 7 l/100km, prípadne ešte na menej. Preto ma ako vlastníka hybridu spotreba na diaľnici v princípe neirituje a beriem ju ako fakt.
webpaja
To není úplně pravda, záleží od pohonného ústrojí, typu vozu atd. NX300h předchozí generace běžně dálnice kolem limitu přes 9l, při velmi defenzivní jízdě po okreskách přes 7, město dtto. Jinak s autem spokojenost, nicméně určitě ne kvůli spotřebě nebo dynamice. Obojí spíš podprůměr vzhledem k výkonu.
Avatar - Dinar
Dinar
Při čtení podobných diskusí by jeden řekl, že ty toyotí hybridy umí to palivo i vyrábět. 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Nebo s ním jen neplýtvají 😉
Avatar - Dinar
Dinar
Jen v jednom módu používání, na klobouka. Pokud chce řidič jezdit svižně, musí jít jinam, protože při svižném způsobu ježdění bude jen nadávat, na nedostatek výkonu, utrápený projev a neadekvátní spotřebu. 😉
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Jojo, typicke znaky poslednich hybridu od Toyoty. Typicky Corolla s dvoulitrem, nebo nedejboze RAV 4 Prime, na nich je ten nedostatek vykonu extra znat 😉
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo. I machi psal, ze highlander ma nepřesvědčivou dynamiku. A zmínil to hned několikrát.
Avatar - Dinar
Dinar
Tak asi záleží, na co jste zvyklí.
Mmch. měl jsem teď nějaké pojížďky kolem komína, tak jsem zkusil tu normální Toyota jízdu, myslím jízdu uvědomělého řidiče jednadvacátého století, tj. město standard, mimo město do stovky, žádná divočina. Než mě to ale napadlo, něco jsem už ujel, takže přepnutí ze sport modu, ve kterém standardně jezdím (a kde není zapnutý start/stop), jsem udělal až po nějakých kilometrech, dál v modu comfort, žádné eko, přesto jsem dal na padesáti a něco km při průměru 58 km/h ve městě a na silnicích 1 tř., spotřebu rovných 7,0 litrů, a klesala, jezdit s tím autem takhle pořád, je to pod sedm. A to je skoro dvoutunová čtyřkolka s 340 mildhybrid benzin koňmi.
https😐/eu.zonerama.com/…423683/321899112
Jinými slovy, já na tom toyotím hybridu opravdu nic úžasného nevidím. 😉
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Nezbyva nez blahoprat ke spokojenosti s autem, at dlouho a dobre slouzi 😊
Avatar - Dinar
Dinar
Jj, chápu, že na to není moc co říct. 😉
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Mel jsem napsanou dlouhou odpoved, ale skvely redakcni system me mezitim odhlasil a cele to skoncilo v nenavratnu. Tak jen strucne😒br />
Ty jsi spokojeny se svym autem, ja zase se svym. Tak to ma byt, ne?

Co se tyka spotreby, tak je pekna, ale ne uzasna. Stejnou udelam se sedmimistnym Sorentem v hybridu, co ma taky 4x4. S Toyotou bych to dal za 4,5 s prstem v nose.

Ty mas navic rezervu vykonu, zvuk dobreho motoru a podvozek. Ja zase klid na jizdu, vykonu tak akorat na bezne jezdeni a maximalni spolehlivost. Kazdy davame prednost necemu jinemu 😊
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo první tyden, kdy se kvůli válce zdrazilo byl super. Na dálnici všichni kolem 110, tak jsem mel aspoň volnej levej pruh a stejně jsem se držel pod 8 litrů. Viz.spritmonitor.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
když si vezmeš palivo, že je elektrika, tak toyoty v hybridu ji vyrábí.
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
To je ale blbost, s prominutim...
xtalker
Já mám od nuly/od ledna kombinaci 8.1, od přezutí na letní 7.5. Dálnice 70% jízd. Za mě naprosto dobrý.
webpaja
To tě obdivuju, MY21, po 7tkm začíná klesat spotřeba, ale na 7 ještě rozhodně ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Tak v minule ravce jezdim kolem 6l, takže u nx počítám budeš kolem 7, možná 6.5 až se trochu "umravníš"
Avatar - Dinar
Dinar
Tchánův kamarád má aktuální rav4 hybrid, párkrát ho tím v posl. době vezl, a tchán se mě ptal, co v tom je za motor, protože mu přišlo, že to moc nejede, popisoval nějaké nepřesvědčivé předjíždění v koloně atp. Předsudky určitě nemá, navíc se neorientuje, hybrid/nehybrid, sám má atecu 1,4tsi dsg awd, což taky není trhač asfaltu. Po mém vysvětlení, že se vezl toyotím hybridním majstrštykem, byl celkem překvapený, protože spotřeba té konkrétní ravky je dle slov majitele v mixu kolem 7 litrů, což je to samé, za co on jezdí s tou atecou. Tak se mě ptal, jestli má smysl si kupovat hybrid, zvažuje i elektriku, jak říkám, předsudky nemá, ale zrovna ravka ho na hybrid nenalákala.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Za 7 litru s ravkou? To nesjedu z dálnice, abych to měl. Jsou prostě ridici, kteří mají 12l i s fabii htp.
Avatar - wakantanka
wakantanka
No nechcem straniť hybridu, ale RAVka je tak o dve triedy väčšie auto ako Ateca, takže ak majú rovnakú priemernú spotrebu, tak to úspech hybridu nepochybne je.
Avatar - Dinar
Dinar
Já tu přece nedělám nějaká exaktní srovnání, jistě, ravka je o nějakých 20 cm delší, to ale určitě nejsou dvě třídy, každopádně nepochybuju, že podobných hodnot dosáhne i třídně příhodnější tiguan. A to nemluvím o srovnání s dýzlem. Nemám nic proti tomu, že někdo je s tím Toyota hybridním pohonem spokojen, jen, že se tu z toho dělá pomalu zázrak, což rozhodně není.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Moja, chyba Atecu som splietol s Aronou, tam tie dve triedy sú. 😊 Nikde netvrdím že je zázrak jedno či druhé.
Avatar - xxc
xxc
Dnes išlo nejaké chr pred mnou cestou z práce, do kopca 40, rovinky 70 a keď som ho šiel obiehať dole kopcom, tak dal aj 90 😄 Tomu to muselo ísť aj za 4,5 l 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Možná i za min 😒]
I když dle mých zkušeností, tenhle styl jízdy moc spotřebu nesnižuje. Protoze vybije hned nesmyslne baterku a pak musi jet spalovak I tam, kde by při plynule jízdě nemusel.
Avatar - Mikesus
Mikesus
zatím od tebe to je jen samé JPP ( jedna paní povídala), kolik s tím máš najeto osobně?
Pája taky nevěřil a pak s highlanderem jezdil po Praze se spotřebou 3 litry.
Neříkám, že se nedá s ostatními jezdit za míň, pokud se jede klobouk, ale to na klobouka spadne spotřeba u hybridu k neuvěřitelným hodnotám. Viz třeba spotřeba na nádrž 4,7 u highlandera. To byla prostě snaha o co nejnižší spotřebu. Jinak při jízdě mimo dálnici je to pod 6 litrů, a to jsi psal, že ani ty jsi nedosáhl se svým nízkým autem při jízdě klobouka.
Hybrid je o ingeligenci v hlavě. Můžeš jet s ním na stejné trase za 12, ale taky za 4. Diesel pojede plus minus za podobnou spotřebu při různých stylech, ale na tak nízkou se nikdy nedostane.
Mispulda
Taková zase trocho rozplizlá recenze o ničem. Náhon atd raději vůbec nezmíněn a další užit. schopnosti. Neříkejte mi, že jste se nezamysleli, proč se třeba neprodává verze bez třetí řady sedaček, která zcela zbytečně zabírá místo v kufru. Ten pak není dostatečně hluboký, takže si z obchodu neodvezete ani mikrovlnku se staženou roletou. V provedení se střešním oknem do druhé řady sedadel nevejde člověk vysoký 190cm. Leda si zlomí vaz. Co se týče spotřeby, tak většina těchto motorů 2,4 nebo 2,5 má slušnou spotřebu do 110. Max 120. Jakmile jste přes, tak je to jako kyselina. A je jedno, jestli to je Toyota, Mitsu, nebo Suzuki. Zmínit, že LED světla nic moc...fajn, ale nabízí Toytoa jiná lepší světla, nebo tohle bylo TOP?
Fle Koun
Toto auto se mi moc líbí a plánoval jsem jej pořídit. Nejsem u nákupu nového auta moc znalý, ale může mi někdo vysvětlit proč toto auto v ČR stojí 1.850.000Kč ale na slovensku stojí jen 1.470.000Kč? 25% cenový rozdíl? Tento fakt mě naprosto odradil od nákupu tohoto vozu. Nejsem oslíčku otřes se, abych zcela očividně přeplácel na autu 400.000Kč, když jej dokáže toyota se ziskem prodávat za takovou cenu na slovensku. Naprosto nechápu, třeba mi to někdo dokáže objasnit.
Fle Koun
Příspěvek podléhá schvalování.
Aleš Kaňa
zdravím všechny. prosím o názor - mám 1,5t karavan a 3 děcka. někdy vozím i někoho dalšího, takže vlastním již druhý vw sharan. aktuálně mám z roku 2019, komplet v automatu, 4x4, 7-místka. bohužel se ukázalo, že 130kW v naftě je málo.
toyoty jsem měl dvě (corollu a verso 7-mi), aktuálně jsem koupil manželce yarisa v hybridu a vždy maximální spokojenost s japonskými stroji! narozdíl od koncernových vozů. to jsou neskutečné pokladničky...
a teď k dotazu - máte někdo zkušenost s taháním 1,5t na kouli s hybridem? nebude 2,5l a pouze 4 válec málo? poradí si s tím elektronika? u Ravky mi v toyotě rovnou řekli, ať zapomenu na karavan. Highlander pro mě splňuje zatím vše - 2t na kuli, 7-mi místka, plný automat, toyota spolehlivost a navíc se mi líbí. nerad bych ale dal 1,5mi za vozidlo, co "nepojede". taky se obávám, že spotřeba při ca 90km/h bude 12l/100. u Sharana jedu někdy za 9l, někdy 11,5l.

děkuji za názory.