Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: S Renaultem Megane E-Tech do Olomouce: Já byl z elektromobilu nadšený

Pořád je to dost ožehavá otázka s mnoha proměnnými, ale už i já se občas svezu s elektromobilem a nakonec si řeknu, že to vlastně nebylo úplně špatné. U stoprocentně elektrického meganu bych napsal, že se mi snad až líbil.  
Zpět na článek
22. 5. 2022 18:13
22. 5. 2022 19:10
22. 5. 2022 20:17
22. 5. 2022 20:29
23. 5. 2022 00:38
22. 5. 2022 20:48
22. 5. 2022 21:36
22. 5. 2022 23:02
23. 5. 2022 19:50
23. 5. 2022 16:31
23. 5. 2022 00:38
23. 5. 2022 19:59
23. 5. 2022 08:33
23. 5. 2022 14:02
23. 5. 2022 15:33
Avatar - xxc
22. 5. 2022 18:13
vyzera to dobre
V tomto aute ma asi fakt nebude trapit hluk v 180 ke :-D Uz len nasporit a dufat, ze to nefaceliftuju na 0* ncap, ako sa im to podarilo so zoe, kym nasporim peniaze. A waze o android automotive vraj zatial neuvazuje, co je trosku skoda. Teraz bolo idealne pocasie, preto tie nizke spotreby. V zime to bude mat vyssie a priemer bude tych wltp. Hlavne pri prisnom dodrziavani rychlostnych limitov a dialnici 120 tachometrovo. Mame nejake informacie, od koho a ake baterky pouzivaju?
Rozbalit vlákno
25
Avatar - 3_diamanty
22. 5. 2022 19:14
Re: vyzera to dobre
Za mna sa to neoplati..... stale je ten dojazd poslabsi... cenovka pritom ako dva spalovacie megany.... ta nakupna cenovka je stale neadekvatna akejkolvek logike ... tu clovek nic neusetri aj keby spalovak zral 8 litrov a mal ho clovek aj 7-8 rokov ... naklady by vo vysledku na takyto spalovak megane boli nadalej nizsie ako na tuto el. zehlicku... k tomu ten dizajn... brrr... uplna sterilita... nevyzaruje z toho nic... latentna megaknedla na megakolach s este ohyzdnejsim megalogom ...aj 25 rocne twingo je v tomto dalej a ma viac cara a charizmy... to uz radsej fakt aj nejaky ioniq... minimalne co sa dizajnu a charizmy tyka urcite....
22. 5. 2022 19:38
Re: vyzera to dobre
7-8 let pises? to mame baj oko beznejsich 200k+ kilometru najezdu, takze kdys vezmem ze 6 litru nafticky na 100 kilasku bude nejakych 12 tisic litru nafty, v benzinu pak pri 7 litrikach nejakych 14 tisic litru benzinu, u elektriky vezmem teda tech 16kWh a mame to nejakych 32 tisic kWh, a ted doplnime ceny, 43 korunek, 44 korunek a 10 korunek, takze na oneh 200 tisi ckilometru to mame jen na palivu 516 tisic, 616 tisic a 320 tisic (ta posledni suma bude pravdepodobne nizsi, i nekdo kdo bydli v panelaku by se vpohode dostal v prumeru pri nabijeni na cca 7 korun, ja si to zkusil temer 2 mesice kdy sjem dobijel jen na verejnych nabijeckach a dostal jsem se na prumernou cenu nabijeni cca 6.8 koruny za kWh, co zby jiz nebylo 320 tisic, ale jen 224 tisic v pripade tech 7 korun)

podobne vybavena verze Megane se spalovaci technikou fakt neni za polovinu, nafta zacina (ZACINA) na 575 tisicich, "podobne" do-vybavena na cca 750 tisicich, a benzin ac zacina na 460 tisicich, tak podobne vybavenej na cca 800 tisicich, pak se jiz suma 950 az 1300 tisic jiz tak strasne nevypada, ale je me jasne ze neco jako TCO zdejsi diskuteri spocitat neumej
22. 5. 2022 20:19
Re: vyzera to dobre
A aky bude podla teba predaj aut po 8 rokoch?
Predaju sa za rovnaku zostatkovu cenu?
Kupi niekto EV auto so 70% baterkami,ked mu klesne dojazd o tretinu?
22. 5. 2022 21:17
Re: vyzera to dobre
a jaka bude cena baterii za 8 let?

kdys kouknu jak klesla cena baterii za poslednich 10 let, tak za dalsich 8 let si fakt netroufam napsat jaka bude cena, nehlede na to, ze jiz dnes se objevuji servisy ktere baterii umi repasovat za mnohem nizsi ceny nez jake jsou v autorizovancyh servisech, kde ceny nejsou u baterii nastavene pro zakazniky, ale pro pojistovny

aneb podivejme se nejakych 15 let, zpet, stejna debata se tehdy vedla o jednom dile ktery zacali pouzivat diesely a dnes je pouzivaji i benzinaky, aneb ceny filtru pevnych castic, a ze nektere automobilky maj tento dil dodnes zalistovany za nesmyslne statisice, jen pro pripomenuti, prvni DPF se tak nejak zacali vEvrope objevovat okolo roku 2000, tehdy treba u Audi stal zalistovany v ceniku nahradnich dilu pro A6 smesnych 352 tisic korun bez DPH, o 10 let pozdeji ten samej dil pro novejsi model byl zalistovany jiz za mene smesnych 148 tisc korun bez DPH, a o dalsich 10 let pozdeji to je jiz reklativne rozumnych 31 tisic bez DPH, repas se da poridit od cca 4 tisic korun.... vse 3 litrova nafta :-[] jiste si zakaznici Audi 6 v roce 2000 rikali, sakra dam za auto 1,5+ milionu a nejakej filt s papirove psanou zarukou zivotnosti 100 tisic kilometru za 350 tisic bez dane? no sahra mam si tu A6 vubec kupovat, vzdyt ten kdo si pak bude chcit odeme to auto koupit ojete tak se vsude docte ze nejakej blbej filt pevnych castic do soho stoji vic nez to 4-5 lete auto v bazaru :D

nez tebe se bude tykat neco jako baterie v elektromobilu a nejaka pripadna vymena za novou nebo repasovanou, tak to bude na cenach zcela beznych a umernych dilum ojetin te doby :-!

a ti kupujici ojetin kteri nejsou uplni hlupaci, tak si sebou do bazaru vezmou nejakou levnou OBD (300-1500,-) a na svem mobilnim telefonu si zjistej jak presny stav baterii kdys auto stoji, ale zjisti si i v jakem stavu jsou jednotlive clanky bateriie za jizdy kdys se s tim autem projedou na zkusebni jizde, umi to takto laicky zdiagnostikovat hodnoty kazdeho clanku dane baterie i elektroniku okolo ;-) takto silenou nevyhody ty elektromobily maj a tak strasne snadno se da zjistit stav baterie a jak moc jsou rozhozene jednotlive clanky v dane baterii, moje OBD co jsem si objednal z Alika za tusim 10 euro me zobrazuje prez BT na mobilu u nasich BEV napeti na vsech clancich baterie na tisicinu V, jednim klikem si zjistim kolik celkovych cyklu jiz ma baterie odslouzeno vybitim a nabitim, a tedy muzu si celkem snadno dopocitat kolik procent mam degradaci po danem najezdu, vidim zapisy v servisni histroii auta, a to jsem fakt laik a auta me vzdy servisoval znamej nebo autorizak ;-)
23. 5. 2022 00:24
Re: vyzera to dobre
No za 8 let bude cena nove baterie pri nejlepsim stejna jako ted, proc by to melo klesnout?

A pokud se nepletu, ted je nova baterie do Megane drazsi, nez cely Megane, do ktereho ta baterie prijde.
Mozna si to pletu s nejakou jinou automobilkou, ale myslim, ze ne. Myslim, ze to byl primo pripad Megane.

Jinak fandim EV, jen aby bylo jasno. Ale zase jsem taky realista.
23. 5. 2022 09:45
Re: vyzera to dobre
to kolik stoji nejakej dil na nejake nove auto zajima jen diskutery v diskuzich, a nasledne to zajima jeste pojiztovny kdy resi totalky, proto je cena nove baterie takova jaka je, aby si automobilka zajistila ze auta ktera maji nehodu a treba se jen skrabne batterypack, tak jdou rovnou na totalku, protoze cena v tu chvili previsuje cenu noveho auta, to je jedinej duvod proc stoji nova baterie coby nahradni dil dnes to co stoji, zadna automobilka proste nema dnes duvod davat baterii do zanovniho auta, zaprve si tim nesnizi flotilovej prumer a zadruhe by tim prisla o baterii kterych maj ted relativne tak akorat aby pokryli poptavku po danych vozech ;-) takze pri te totalce kdy majitel vozu dostane vtyplacenou pojistku, mu nasledne jeste nabidnou odkup baterie za velice solidni peniz, a baterii nasledne pouzijou dal do jinych aplikaci nez jsou auta, tedy do programu ktery ma dnes kazda automobilka prodavajici BEV

nema proste smysl davat nizkou cenu na baterii kde je 8 let nebo najezd 160 tisic km zaruka, to by te automobilce nic neprineslo, naopak by ji to vzalo zisky ;-)
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2022 00:46
Re: vyzera to dobre
Není repase jako repase. Pokud jdou povyměňovat vyzkratované články, tak to zvládne každý blb za pár desítek tisíc, ale je otázka, jak dlouho bude taková baterie provozuschopná. Pochybuji, že přes diagnostiku s jistotou poznáš, že jsou články v pohodě.
23. 5. 2022 09:49
Re: vyzera to dobre
ano poznas, a vedel bys to kdybys mel BEV a byl s nim nekdy v servisu na disgnostice baterie, jak u Ipace tak u Taycanu me to v servisu delali a je to stoh papiru s mnoha udany o kazdem jednotlivem clanku v danem packu, na srovnani calnku pak slouzi BMS ktere si je balancuje, mimochodem u Taycanu me jeden modul menili, na svolavacce zjistili prave odchylku v napeti 2 clanku v jednom modulu, odchylka byla o 0,002V dle vypisu z diagnostiky :-[]
23. 5. 2022 06:59
Re: vyzera to dobre
Oceňujem vcelku rozumné argumenty. Až na to, že to ani mne nejako nevychádza, Megane za 1,2 mil. kč.

Repase batérie by som sa bál. Pri klasickej výrobe batérií je kopec procesov, ktoré majú zaručiť čistotu a ochranu pred požiarom. To Pepa v garáži pri všetkej úcte nedá.
23. 5. 2022 09:54
Re: vyzera to dobre
u noveho auta bych se taky repase bal, ale az to auto bude jako ojetina, tak asi nebude stat 1,2 milionu, po 8 letech nebo najezdu 160 tisic km kdy skonci zaruka na baterii to bude ojetina spise v radu tak polovicni ceny, spise nizsi, cena ojetych BEV vesmes +- kopiruje % pokles cen jako u spalovacich aut, takze 6-8 lety Megane bude cenove nekde pod polovinou sve puvodni ceny, cca na 35-40%, jako ojety Megane E za 1,2 milionu se da tedy za 6-8 let cekat v bazarech s cenovkou cca 400 tisic korun
23. 5. 2022 12:44
Re: vyzera to dobre
Obdivujem tvoj optimizmus:

- cena elektrickej energie
pojde hore, pripadne sa dobijanie zdani, pripadne sa zdani kazdy kilometer jazdy. EV oberaju stat o dane a stat sa za tych 8 rokov postara ako osklbat majitelov EV, prva zacala Australia a ked bude vyznamny podiel EV, nebude ich prevadzka lacna. Uz teraz je na niektorych stojanoch drahsia ako u porovnatelneho spalovaku. Benzin ci nafta ako take su velmi lacne, drahymi ich robi iba stat danami.

-zostatkova hodnota EV
bude velmi nizka. Kupoval by si dnes 6-8 rokov stary notebook ci mobil? O prvy leaf ako jazdenku dnes nikto ani nezakopne, jednoducho vyvoj a vylepsovanie novych EV robi tie stare muzealnymi kuskami.

-nahradne baterie nezlacneju
to je jednoducho politika predajcov, vedia, ze musis kupit bud drahu bateriu alebo nove auto. Dalsi problem je drahe poistenie, uz mensia nehoda znamena vymenu celej baterie, servisovat tiez musis iba v autorizaku, to ti predrazi vlastnenie auta.

Inak super, ze mas EV a ze to pre teba dava zmysel a mas z toho radost. Ale ako vacsinove riesenie sa EV v dnesnom svete absolutne nehodia. Cim viac EV, tym vacsie problemy, napr. cim viac bateriek je treba, tym viac vzacnych kovov treba tazit, t.j. tym budu EV drahsie. A 90 percent vzacnych kovov prechadza cez ruky Ciny - bud tazba alebo spracovanie. Obchodna vojna USA vs. Cina je uz dnes, je len otazkou casu, kedy to eskaluje, a my ako clenovia NATO budeme nepriatelia Ciny, ktora nam stopne EV baterky. Alebo poskytne svojim automobilkam za dumpingove ceny a nase automobilky zrujnuje...
23. 5. 2022 20:30
Re: vyzera to dobre
"zostatkova hodnota EV bude velmi nizka"

Tohle je velmi oblíbený argument, nicméně má jeden problém. Není třeba se ptát, jaké to "bude", když už teď je možné podívat se, jaké to "je". Je třeba si uvědomit, že samotná cena ojetých aut reflektuje to, jak moc o ně lidé stojí (pokud je nikdo nechce, cena padá). Takže se podívejme, kolik stojí ten 8+letý Leaf. Na Mobile.de tam vidím mediánovou cenu okolo 11,5 tisíc EUR. U stejných Nissanů Juke je to 9 tisíc EUR. Kdyby to nikdo nechtěl ani zadarmo, nebyla by ta cena Leafu výrazně nižší?

Podobně to jde vidět např. u Tesel vs. BMW a Mercedes. Cena ojetin opět mluví pro Teslu, mediánová Tesla S je za 40 tisíc EUR, BMW7 asi za 24, mediánová S-Klasse je za 40 tisíc. Ceny prvních rozumných kusů začínají u Tesly na 30 tisících, u BMW 7 a S-Klasse asi na 13 tisících. Nějak stále nevidím, jak si ty 8+leté elektromobily nedrží cenu. Sám jsem překvapen tím, jak moc draze se prodávají.
23. 5. 2022 10:20
Re: vyzera to dobre
pod 70% baterii po osmi letech může mít jen imbecil (a jedničkovej Leaf), který se o auto nestará a jezdí jen na UFC. To je něco jako jezdit na nejlevnější čerpačky, umývat jej 2x ročně, vozit v tom čokla a olej měnit co 46894km. Takové auto taky nebude mít hodnotu.
Osobně bych se nebál nákupu staršího EV, stačí mi bluetooth OBD2 a chytrý telefon, případně diagnostika za 1000kč u výrobce.
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2022 00:44
Re: vyzera to dobre
200k nájezdu za 8 let u Mégane E-Tech? Proč by to někdo dělal? A 6 litrů nafty nebo 7 benzínu u kompaktu z roku 2022 je taky pěkný bizár. Spotřebu EV uvedeš tabulkovou. Spalovací Mégane dávno není v základu holobyt, naopak elektrický postrádá pro EV základní věci typu autoklima, takže nevím, co chceš dovybavovat.
23. 5. 2022 15:56
Re: vyzera to dobre
A) Nelze srovnávat aktuální inflační cenu benzínu s cenou elektřiny, ve které ještě není v plné míře inflace započítána. Lze očekávat, že jakmile skončí všechny fixace, bude průměrná cena na nabíječkách někde kolem 10 Kč/kWh.
B) "Podobně dovybavaný" je nesmyslná úvaha. Automobilky záměrně nabízejí elektromobily jen ve full-specifikacích, aby drahota do elektromobilů nebyla do očí bijící. Elektrický Mégane prostě stojí dvojnásobek, to je fakt. Na první dobrou lze tedy tipnout, že bude mít dvojnásobnou amortizaci, ne 2 až 3 Kč/km, ale 4 až 6 Kč/km (podle nájezdu, vývoje zůstatkových hodnot atd).
C) Co další náklady typu pojištění? Pojistit dvojnásobně dražší auto, kde i menší náraz může znamenat totálku (nutností výměny drahé baterie po havárii se automobilky moc nechlubí), to asi taky bude něco stát.
Avatar - xxc
22. 5. 2022 19:57
Re: vyzera to dobre
Nemusi sa oplatit, ale je rozdiel jazdit tymto a niecim spalovacim. A ako bolo vyssie napisane, naklady mozu byt aj nizsie pri vacsom najazde. Mne sa to paci, interier si pochvaluju, uz len dufat, ze to nebude vrzgat :-)
Avatar - petr petrumr
22. 5. 2022 20:33
Re: vyzera to dobre
ta spotřeba je dost dobrá, škoda, že nenapsali kolik kw rekuperovali na mohelničáku.
22. 5. 2022 21:35
Re: vyzera to dobre
To auto se vyplati!
Kazdy kdo umi pocitat, tak to pochopi.
Kdo neumi pocitat pise jen o porizovaci cene a hlouposti do diskuzi...

S tim vzzganim Renaultu mas taky pravdu, bohuzel. A u EV je to jeste kritictejsi.
Ale zase design Renaltu je TOP.
V tom je radost jezdit. Ne jako v koncernove nude. Sorry, vlastnici Oktavek a Golfu.
Francouzi umi.

PS Xxc mam to uplne stejne. Trochu nasetrit a dostanes super auto. Se super designem a skvele nizkymi provoznimi naklady. Ktery nabijes rychle - vsude!
:yes: :yes: :yes:
22. 5. 2022 23:13
Re: vyzera to dobre
Ok, tak mi to spočítej. Roční nájezd 20tkm Rozdíl v pořizovací ceně klidně 0,5-0,6M (protože srovnatelnou výbavu si můžu, ale nemusím kupovat). Úspora na palivu zhruba 1,50 Kč/km.

Výše někdo zmiňuje TCO. Tak zmiňme taky soucasnou a budoucí hodnotu peněz, diskontní faktor/náklady ušlé příležitosti. Nebo cenu pojistky, kdy jen ten rozdíl mi zaplatí tak třetinu ročního nájezdu v benzínu.
24. 5. 2022 20:43
Re: vyzera to dobre
Neumis si to spocitat sam???

Pri uspore na km 1,50Kc to udela usporu pul milionu Kč po tristriceti stribrnych..., co to melu, po 333.333km.
:D
Avatar - twistedTSD
23. 5. 2022 00:48
Re: vyzera to dobre
Tak hlavně, aby sis ho koupil.
23. 5. 2022 06:19
Re: Re: vyzera to dobre
Naco mi je auto so super nizkymi nakladmi a katastrofalnym dojazdom? A sa mi paci, ze si myslite, ze cena za elektrinu bude stale taka nizka. Pokecame za 10 rokov
Avatar - xxc
23. 5. 2022 19:48
Re: Re: Re: vyzera to dobre
Možno to bude pre toho, kto robí denne katastrofálne dojazdy. Nie každý denne najazdí 300 km. Keby sa každý tým riadil, že načo im bude pohodlné príjemné auto, tak by každý kupoval fabie sdi, tie mali dojazd a načo komu lepšie auto :-)
24. 5. 2022 20:45
Re: Re: Re: vyzera to dobre
Tenhle argument zdejsi diskuteri jezdici 1.000km na zatah ob den nikdy nepochopi.
Avatar - VDC
22. 5. 2022 19:10
...
Jen na Moravu, tuto líheň hovad, a ještě k tomu ve francouzským elektrovehiklu, to je zhmotněné peklo.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - petr petrumr
22. 5. 2022 20:17
Re: ...
každý elektroauto jede na moravu nebo z moravy do prahy a je právě v tych testech posměch koncernu, kdy jedno auto nedojelo ani tu moravu. Všichni znají amigo, nabijí, dají něco k jídlu, pokecají....
22. 5. 2022 20:29
Re: ...
Skús pohľad do zrkadla, budeš možno prekvapený, aké hovado uvidíš tam. ;-)
Avatar - VDC
23. 5. 2022 00:38
Re: Re: ...
Tak jsem to zkoušel, a neviděl jsem.
23. 5. 2022 16:13
Re: Re: ...
Tak to mi ťa je ľúto, že si ku všetkému ešte aj slepý.
22. 5. 2022 20:48
premie nepremie
v ev kategorii se proste rozdily stiraji a to hlavne cenove. Za stejny penize je enyaq, tm3, bmw i4 nebo taky kia/h. Takze ono pak co cekat..
Rozbalit vlákno
1
23. 5. 2022 06:54
Re: premie nepremie
Je to tak a nejen ceny. Pan Machala to píše: " Přijde mi, a asi nejenom mně, že elektromobily stírají rozdíl mezi jednotlivými kategoriemi, modely. A že jezdí prakticky všechny tak nějak podobně. Kdysi znamenalo přesednutí z hatchbacku nižší střední třídy do luxusního auta obří skok úplně ve všem, teď je to všechno nějaké takové… stejné. Nebo velmi, velmi podobné".
22. 5. 2022 21:24
Že by Ekorallye?
To je zas článek. Dost mě pobavilo to, že se neschovávali za kamiony - jeli i 120 :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
25
22. 5. 2022 21:48
Re: Že by Ekorallye?
Ano ve 120 se neschovavas za kamiony.

Pri predjizdeni kamionu pak jedes 130 a nebrzdis provoz.

Jet ustalenou 130 uz znamena vyssi spotrebu.
110-120 je OK.

Projed se nekdy v EV a pochopis. ;-)
I kdyz patrbe te precenuju, podle tvych komentu...
22. 5. 2022 22:36
Re: Že by Ekorallye?
Panečku to je dálniční rychlost, celých 120kmh, takže v podstatě v levém pruhy brzdili ostatní, jelikož by jim to pak výrazně zvýšilo spotřebu ;-) Jinak s elektromobilem jsem jel již několikrát, zatím tedy jen těmi od VW a nijak zvlášť to na mě dojem neudělalo. Jinak v klidu zůstanu u benzínu/CNG, můžu v klidu jet po dálnici kolem 150kmh při spotřebě kolem 4kg/100km, tedy pokud mě nebude brzdit nějaký dědouš v Thalii nebo elektromobilista ;-)
Avatar - del42sa
22. 5. 2022 23:02
Re: Že by Ekorallye?
s tím autem se dá v pohodě jezdi až 165km/h a osobně to považuju za dostatečné. Auto má opravdu pěkný zátah a ani nad 130km/h neztrácí elán a plynule zrychuje ;-) Zkus se s tím svézt. Není nad osobní dojem.
23. 5. 2022 06:21
Re: Re: Že by Ekorallye?
165km? To mozes rovno jazdit na bicykli
Avatar - del42sa
23. 5. 2022 08:10
Re: Re: Že by Ekorallye?
huh ? tohle je opravdu hloupý názor :no: já s ním narozdíl od tebe jel a jako zarytý odpůrce elektromobilů a bojovník za udržení spalovacích motorů ve výrobě jak dlouho to jen bude možné ti říkám, že se tento Renault opravdu povedl ;-) a ty jen hloupě hejtuješ
Avatar - skejpa
23. 5. 2022 09:52
Re: Že by Ekorallye?
Vzhledem k tomu, že maximální rychlost je omezená na 160km/h, bych těch 165 rád viděl :-)
Jinak pro většinu je běžná rychlost na dálnici 140km/h. A tam ta spotřeba raketově roste. Já mám ve firmě zkušenost s Eniaqem 80iv a není problém s ním jezdit za 33kwh/100km když jedete na dálnici a nejedete jako redaktoři na spotřebu...
Avatar - del42sa
23. 5. 2022 11:49
Re: Že by Ekorallye?
omezení na na 165Km/h, dyť jsem s tím sám jel ;-)
23. 5. 2022 13:42
Re: Že by Ekorallye?
A měřeno podle GPS nebo budíků? Jen se ptám, tuhle to na mě zkoušel u Bolky jeden z Enyaqem, bylo vtipný jo vidět uhýbat do pravého, nejelo mu to přes 160 :-[]
23. 5. 2022 16:15
Re: Že by Ekorallye?
Jejda, zas sa z tých čísličiek neposerte niekto...
23. 5. 2022 18:28
Re: Že by Ekorallye?
Hlavně aby tobě nepraskla žilka ;-)
23. 5. 2022 19:54
Re: Že by Ekorallye?
Mne? :D Ja tu s takou vervou oponentúru nevediem... :-!
23. 5. 2022 20:04
Re: Že by Ekorallye?
No jo, tobě. Já tu sprostě nemluvím ;-)
24. 5. 2022 12:16
Re: Že by Ekorallye?
No aký si ty estét. Prečo sa podobne nevyhradzuješ voči iným, neporovnateľne sprostejším príspevkom, ktorých tu v diskusiách plno?
Zdá sa, že odporcom EV je úplne jedno, aký argument proti elektrine použijete. Beriete všetko bez rozmyslu.
Avatar - del42sa
24. 5. 2022 09:35
Re: Že by Ekorallye?
jinak ten Renault opravdu velmi ochotně zrychluje i nad těch 150km za hodinu až k té maximálce a to je těch 165km/h. Dál tě to auto prostě nepustí a i tak je to skoro o 15kilometru za hodinu více než u elektrické C4 ...

https://www.youtube.com/watch?…
23. 5. 2022 10:25
Re: Že by Ekorallye?
Nemel tady hlouposti, s velkou pravděpodobností, stejně jako 99% národa, jedeš do levého pruhu odpočinout jízdou 120km/h. Jezdil jsem po dálnici spalovákem, ale i EV a musí být sobota brzo ráno, abych mohl jet svou průměrnou dálniční rychlostí (150km/h+) déle než 5 km. Lžeš si do kapes závodníku.
23. 5. 2022 13:39
Re: Že by Ekorallye?
Tak jak jezdíš po dálnici ty, neznamená, že ostatní musí taky tak. 120 a méně po dálnici jedeš jen když tě někdo blokuje, pomalé auto a pak samozřejmě předjíždějící kamion (a že jich je), co pak zdržují všechny v levém pruhu… Tomu se prostě v provozu nebyhneš. Zkus na tu dálnici alespoň vyjet jednou za týden a poznáš to sám, jak se na ní jezdí ;-)
23. 5. 2022 16:16
Re: Že by Ekorallye?
Neplácaj. Kto jazdí za svoje, pokojne ide stovkou a že ich nie je málo. A rozhodne nejazdia v kolónach s kamiónmi.
Avatar - petr petrumr
23. 5. 2022 16:31
Re: Že by Ekorallye?
správně, většinou se jezdí okolo115.
23. 5. 2022 18:28
Re: Že by Ekorallye?
kolem komína ;-)
23. 5. 2022 19:55
Re: Že by Ekorallye?
Že váhaš...
23. 5. 2022 19:43
Re: Že by Ekorallye?
Plácáš, jezdím po dálnici každý den do práce a z práce. Jen velmi málo hodin denně můžeš trávit 130+ v levém pruhu. Kolem měst jsi rád za 100, mezi městy pak narazíš na nějakého blbouna v autech 2005 a starších, převážně TDi a objíždí kamion, který je tak daleko, že ho skoro nevidíš. To je prostě realita.
23. 5. 2022 20:03
Re: Že by Ekorallye?
:-[] :-[] :-[]
Avatar - xxc
23. 5. 2022 19:53
Re: Re: Že by Ekorallye?
Ja tiež jazdím naplno s waze diaľnice so spaľovacími autami, ale bude doba iná, bude sa jazdiť pomalšie. Väčšina ľudí už so spaľovacími autami jazdí pomaly. Čo som trošku nechápal, ale situácia sa zmenila, po vojne som už aj ja šiel pomalšie. Na rýchle presuny elektrické auto nebude asi nikdy. Na druhú stranu, tie rýchle presuny sú už teraz nelegálne.
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2022 16:56
Re: Že by Ekorallye?
Především pokud jeli i 120 dle tacho, tak jeli reálně tak 105 až 110 což nemá s dálniční rychlostí nic společného. To je rychlost nespěchajících výletníků, klobouků a ZTPček za volantem.
22. 5. 2022 21:36
Dokonale EV
Pro me ideal.
Presne takto ma EV vypadat.
Nic vic nepotrebuju.
Vzdy jsem jezdil kompaktni tridou.

Uz jen pro rodiny kombik a neni co resit.

PS Konecne i motonovinari zacinaji pomalu chapat elektromobilitu. :yes:
A neopakuji jen pitoma klise.
Neni nad vlastni zkusenost s modernim EV na delsi ceste.

PPS Po realne zkusenosti s EV uz snad autor nebude psat obdobne vety: "plug-in hybridní GLE se však za svých 32,4 kWh stydět rozhodně nemusí. Spíš jde o překvapivě skvělý výsledek!"
:D :D
Ne 32kWh/100km proste skvele rozhodne neni.
Leda ze by se jednalo o SemiTruck. :-)
Skvela hodnota spotreby je trikrat nizsi...
Rozbalit vlákno
7
22. 5. 2022 23:02
Re: Dokonale EV
nekam mi zmizel celej prispevek takze ve zkratce:
phev 32kwh je velmi slusnej vysledek, je to dan za neomezenej dojezd, moznost tahnout traktor a bezemisni jizdu ve meste. Jezdil jsem gle,x5, q7, ds7 nebo treba supa iv a vsecko to zralo mnohem vic nez ev. Zase mas univerzalni auto. Pro predstavu totalni eco rally bez ac bylo u x5 92km na 22kwh baterii. Jet stejne s ix budu na 15 max. A cim vetsi cihla na plynu tim lip pro ix (mimo jine efektivita silnejsich elektromotoru v zaprahu hadam). V prumeru si myslim ze by ix vs x5 phev bylo neco jako 20/40kwh v mym sviznejsim pouziti.
23. 5. 2022 16:17
Re: Dokonale EV
Len to extrémne nízke okno v piatych dverách je strašidelné. Výhľad dozadu sa nedá nazvať inak ako úbohým. Inak je to kus pekného auta.
23. 5. 2022 19:50
Re: Dokonale EV
Je tam digitální zpětné zrcátko, takže vidíš lépe, než z běžného okénka téměř jakékoliv auta, no dítě na sedačce si nezkontroluješ.
Avatar - xxc
23. 5. 2022 19:55
Re: Re: Dokonale EV
Načo kontrolovať dieťa v sedačke :-) A správne, dali tam to digitálne zrkadlo a snáď to vyrieši veľa problémov. Len 1500 € treba pripočítať k cene :-D
24. 5. 2022 12:20
Re: Re: Dokonale EV
Jasne, čo tam po decku, treba jazdiť naplno.
23. 5. 2022 19:56
Re: Dokonale EV
Je to už na môj vkus prekombinované. Menej by bolo viac. Menej serepetičiek a viac auta.
23. 5. 2022 16:31
Re: Dokonale EV
Ta platforma Renaultu s něčím jako rodinný kombík evidentně nepočítá. Prostě SUVéčka a crossovery.

GLE plug-in hybrid má celkovou hmotnost skoro 3,3 tuny (pohotovostní kolem 2,7 tuny), takže už to takový semi-truck je.
Avatar - del42sa
22. 5. 2022 23:00
Renault Megane E-Tech
Dneska jsem se s ním byl projet v rámci Renault e-Tech days a musím souhlasit s autorem článku. To auto je opravdu povedené a dokázal bych si ho představit jako vůz pro každodenní použití. Kabina vypadá fantasticky a materiály působí opravdu hodnotně. K tomu docela velký zavazadlový prostor, který neomezuje baterie. Tohle se Renaultu povedlo :yes: Navíc vypadá opravdu dobře :yes: jediné co nenadchne je cena :-(
Rozbalit vlákno
16
23. 5. 2022 08:21
Re: Renault Megane E-Tech
A to je přesně ono, kdo dá 1.2mil za kompaktní Renault, navíc s elektrikou? Nikdo soudný ;-) Řekněme za 750tis by se o tom už dalo i uvažovat…
23. 5. 2022 08:44
Re: Renault Megane E-Tech
Kdo preferuje komfort tiché a naprosto plynulé jízdy, přitom se slušnou dynamikou, to auto ocení. Naprosto nemám obavu o odbyt, spíš výrobní kapacity nebudou dostatečné.
23. 5. 2022 09:12
Re: Renault Megane E-Tech
Tak určitě :-[] V Česku to bude krásných 20-25 vozů do konce roku (kolik že je Renault dealerů). V Němcích i díky vysokým dotacím asi řádově víc… To bude hit…
23. 5. 2022 15:34
Re: Renault Megane E-Tech
Pochopitelně pro Renault a další výrobce jsou podstatné prodeje ve vyspělých zemích a nepochybují, že tento Megane E-Tech naváže na svého času veleúspěšný ZOE :yes: A pro chudé východní švejky holt zbydou dacie a ojetiny po Němcích :D
23. 5. 2022 18:30
Re: Renault Megane E-Tech
No pokud se tak cítíš, tak v pohodě. My ostatní si koupíme, co budeme chtít... Teda dokud nám to zelení soudruzi z EP nezakážou ;-)

Btw Zoe se vyrábí 10 let (od 2012) a za tu dobu prodal 340tis ks, tedy v průměru 34 ti aut ročně, což je u masové automobilky v podstatě propadák... V podstatě paběrkoval (10-25tis ks ročně) až v roce 2020 bylo 99tis ks, evidentně díky tomu, že dotace byli v posledních letech na západě velmi štědré a nulové emise se prostě do fleetu dobře počítají, takže tak...
23. 5. 2022 19:56
Re: Renault Megane E-Tech
Zase plácáš, jde vidět, že nad věcmi moc nepřemýšlíš. NIKOHO nezajímá rozvojová ČR! Češi si totiž myslí, že jsou chytřejší než celá Evropa, ale platy tomu neodpovídají, mají třetí nejšpinavější energetický mix, nad novými technologiemi brblají, jsou náchylní na fake news, proto neustále opakujete bláboly, jako že diesel čistí vzduch, atd..
23. 5. 2022 20:07
Re: Renault Megane E-Tech
Člověče, ty ale musíš mít velký komplex, že se tak sám kopeš do zadku ;-)
24. 5. 2022 12:23
Re: Renault Megane E-Tech
On nemá konplex. On má rozum a je vidieť, že ho používa.
Komplex máš ty z tých elektromobilov. A tiež je to dosť vidieť.
24. 5. 2022 13:38
Re: Renault Megane E-Tech
Z čeho mám komplex? Povídej, přeháněj ;-)

Já jsem spokojenej, nemám potřebu shazovat sebe, svou vlast ani národ a rozhodně se nebudu takhle kopat do zadku. Taková Česká a koukám i Slovenská vlastnost…

Vemte se chlapci za ruce a běžte žít do sluncem zalitého Německa nebo Francie, kde vám dají dotace na vysněné elektromobily. Good luck :yes:

Je mi celkem jedno, za co utrácíte svoje peníze (pokud na to máte). Já si také koupím, to co budu chtít ;-)
Avatar - del42sa
23. 5. 2022 09:47
Re: Renault Megane E-Tech
dá se očekávat, že cena časem klesne, jako u každé nové technologie ......
23. 5. 2022 10:14
Re: Renault Megane E-Tech
Jenže ona s časem zatím jen stoupá, viz iD řada, kde jde cena nahoru…
Avatar - xxc
23. 5. 2022 19:57
Re: Re: Renault Megane E-Tech
Nestíhajú vyrábať, cena stúpa rovnako, ako u spaľovacích áut. Zistili, že predať menej áut drahšie je výhodnejšie a ekologickejšie :-)
23. 5. 2022 20:00
Re: Renault Megane E-Tech
Píšu ti nahoře, opravdu vůbec netušíš o čem plácáš. V roce 2012 si mohl koupit kei car Mitsubishi iMiev velikosti mezi smartem a citigem, výbava holobyt a dojezd 100km za 900k. Dnes koupíš auto o tři třídy výše, dojezd 300km a plná palba za stejné peníze. Máš argumenty jako dítě.
23. 5. 2022 20:42
Re: Renault Megane E-Tech
Plná palba u elektromobilu za 900tis Kč, pošli konfiguraci, rád se na ní kouknu ;-) BTW v roce 2012 stál Superb s 2.0TDI 125kW v plný palbě, tedy L&K 874tis Kč, v té době o elektru za 900tis Kč nikdo ani neuvažoval. Právě ale žijeme v roce 2022, jestli ti to nedošlo. Když chceš elektro v plný palbě musíš vytáhnout hooodně přes 1,5mio. Třeba iD4 GTX za 1.7mio…Tolik k tvým argumentům ;-)

EDIT: Megane v plný 1.325.500 Kč:

https://www.renault.cz/…ator/souhrn.html?…
23. 5. 2022 08:47
Re: Renault Megane E-Tech
Asi len predstaviť.
A kde ho budeš nabíjať? ;-)
Avatar - del42sa
24. 5. 2022 08:45
Re: Renault Megane E-Tech
u tebe doma :D
22. 5. 2022 23:01
Já bych ještě počkal,
zatím mě baví sledovat ten pokrok.

A k ceně, poklesne. Pokud se plánuje razantní navýšení produkce a odstranění dotací, tak musí jít cena dolů, jinak ty EV neprodají.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ronault.
23. 5. 2022 00:01
Výlet OPRAVDOVÝCH motorheadů z Moravy do Prahy a zpět
Po přečtení článku na motoristickém webu o cestě v elektro"autě", kde největší emoce autora vzbuzuje "Olomouc", si Vás dovolím pozvat na krátký výlet.

Vyrazili jsme v pátek kolem poledne ze severní části Prahy poté, co kolega složil do kufru plátěnou střechu jeho krásného bílého Porsche 911 Targa z roku 1976 s motorem z verze SC. Spolucestujícího jsem mu dělal já s angínou a nachlazením, bez šály, jen v tričku. Na konci cesty jsem byl i připuštěn za volant tohoto krasného stroje pro opravdové řidiče a tak Vám můžu sdělit i několik řidičských dojmů.

Už jen startování vzduchem chlazeného motoru v podzemní garáži způsobuje erekci ochlupení na předloktích motorheada. Opatrný pohyb v úzkých prostorech s opravdu tuhou spojkou a bez posilovače řízení vyžaduje sílu rukou, nohou a přesný cit a hbitou práci s plynem (tady lze opravdu hovořit o plynovém pedálu, u elektroauta stěží) aby motor nezhasl. Každé zastavení auta provází příjemná vůně spáleného benzínu linoucí se zadní části vozu.

Vytáhli jsme si manuálně anténu a naladili rádio a vydali se směrem na D11, ve stylových sedačkách, které i po letech dodaly dostatek komfortu i držení v zatáčkách jsme se díky našemu stroji stali častým středem pozornosti, obdivných pohledů a úsměvu na rtech. Nevím kolik majitelů elektroaut obdrží tolik zvednutých palců od okolních předjížděných i předjíždějících řidičů a osádek aut.

V rychlostech nad 90 km/h již je proudění vzduchu a hluk natolik velký, že posádka ke komunikaci potřebuje po sobě spíše pořvávat, příjemná cestovní rychlost je do těch 120 km/h, ale nic nebrání a motor vyloženě vybízí k překonávání dálničního limitu v rychlostech, které se již občas objeví v médiích s příslovcem "pirát". Z pohledu 45 let starého auta při srovnání s tehdejším vozovým parkem jsou to dechberoucí výkony. Samozřejmě chce to pevné ruce, držet volant a soustředit se, žádní asistenti vám při problému nepomůžou.

Do 2000 ot. se motor ke svému výkonu cca 240k nehlásí, ale následně plynule ožívá, táhne a graduje graduje až k 5000 ot, kdy už jeho zvuk vede nejen k erekci ochlupení na předloktí, ale i v ohambí. Převody pětistupňové převodovky se dají řadit i bez meziplynu, celkem hladce, ale v ne zrovna nejpřesnější kulise, nicméně nic, co by nezvládl každý, kdo někdy řídil třeba Favorita.

Z D11 směřujeme na Pardubice a následně si děláme malou odbočku ke Kunětické Hoře. Tímto zdravím řidiče Passatu TDI jehož snaha na nás čoudit dým co největším tempem byla marná.
Po návratu již na silnici č. 35 provoz houstne, my se kocháme okolí, vítr nám čechrá vlasy, k nozdrám nám jde zápach řepky, pylu, T5 TDI... a vjíždíme do kolony u Vysokého Mýta. V něm jsme vítání máváním sličné slečny, vyměňujeme si úsměvy a pozdravy i směrem k jejímu příteli, který nás až tolik nevítá, respektive jistě se smíšenými pocity při pohledu na naše auto, ale závistí, že nesedí v něm. Alespoň i na tu vzdálenost to z jeho obličeje lze bezpečně vyčíst.

V motorestu U Tety u tunelu Hřebeč dáváme obědovou pauzu a následně pokračujeme pro mnohé nostalgickou silnicí č.35 se všemi atrakcemi směrem k Olomouci a dále až k domovu.

Pro zajímavost uvedu, že na cestu Praha a zpět o délce cca 800 km nám vystačila 80 litrová nádrž, tedy spotřeba byla kolem 10 litrů benzínu na 100 km, tankovali jsme pár litrů ke konci cesty, přece jen palubní počítač moc přesný dojezd neukazuje, respektive žádný a je nutné se spolehnout na ručičku palivoměru, která se podezřele kymácí dle nálady a pohybu karoserie.

Do cíle řidič dorazil unavený, posádka opálená od sluníčka, spolujezdec zbaven nachlazení a hlavně s úsměvem na rtech, protože život je veselejší a svět zase v pořádku, když se na něj díváš přes š***tou kapotu s dvěma vypouklými světly po stranách, větrem ve vlasech a za zády ti duní plochý vzduchem chlazený atmosférický šestiválec.
Rozbalit vlákno
6
23. 5. 2022 00:19
Re: Výlet OPRAVDOVÝCH motorheadů z Moravy do Prahy a zpět
Děkuji za skvělou reportáž opravdového automobilového nadšence. Po té zoufalé obhajobě neobhajitelného francouzského elektrospotřebiče :-( :no: to byl učiněný automobilový elixír! :-) :yes: :yes: :yes:
Avatar - lyon667
23. 5. 2022 13:32
Re: Výlet OPRAVDOVÝCH motorheadů z Moravy do Prahy a zpět
Krásný čtení. :-) :yes:
Avatar - petr petrumr
23. 5. 2022 21:09
Re: Výlet OPRAVDOVÝCH motorheadů z Moravy do Prahy a zpět
targa má plátěnou střechu? Taková stará auta mají stát ve stodole.
Avatar - Ronault.
23. 5. 2022 21:14
Re: Výlet OPRAVDOVÝCH motorheadů z Moravy do Prahy a zpět
A ty se vyjadřovat jen k tomu, čemu rozumíš, popelářině
Avatar - rohYpnol
24. 5. 2022 17:02
Re: Výlet OPRAVDOVÝCH motorheadů z Moravy do Prahy a zpět
Nejhodnotnější článek na ACZ tento rok :-[] 8-s :yes: :yes: :yes:

:'-( nová podoba je úplná tragédie. Udělali z ACZ totální vykuchanou trosku. Mezi články se objevují odkazy na pochybné dovolené bez rozlišení že jde o komerci, video silničář je hodno páté cenové, polovona článku premium kde si přečteš nadpis a dva řádky je totální prasečina dnešních webů...

Za mě už na ACZ v podstatě nemá smysl chodit.
23. 5. 2022 00:38
Tak jo
Tak jo, 4.2 metru renault za 1,2 mega. Treba to tak lidi chteji, co ja vim… :-!
Aspon ze to nevazi 2 tuny. Aspon tohle pochopili.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - xxc
23. 5. 2022 19:59
Re: Tak jo
Je to výhoda, kratšie auto do mesta a okolia môže byť lepšie. Považujem to za výhodu oproti ioniqu 5, ktorý s menšou baterkou stojí menej, ale je to už dosť veľké auto.
23. 5. 2022 08:07
Když se chcete opravdu od srdce zasmát
koukněte na SUV BEV.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
23. 5. 2022 08:10
38 000 - 48 000 € ?
Vyzerá dobre, mne sa fakt páči ale 48 000 € je strašne veľa.Keby ho ponúkli s 1.33 TCE od 18-19 000 € tak by mal šancu na dobré predaje.Takto bez spalováku v segmente C nebudú mať za chvíľu čo ponúknuť a tým pádom asi definítivne končia.Škoda lebo po ôsmich rokoch jazdenia Renaultom som si tak nejak na túto historicky úspešnú značku zvykol.
Rozbalit vlákno
0
23. 5. 2022 08:33
E-Tech Tour test
Testoval jsem ho v rámci E-Tech Tour 2022, jízdní komfort v pohodě, potěší 22kW nabíjení, lze tažné zařízení, což u malých EV výjimka. Kufr celkem prostorný, dost hluboký, průchod na lyže není. Spotřeba necelých 13kWh během půl hod. projíždky. Co mě zklamalo je poměrně stísněný vnitřní prostor, zejm. vzadu máte hlavu až u střechy a prostor před koleny taky nic moc. Pro osoby nad 170cm je to nekomfortní. Působí víc stísněně než ID.3 o ID.4/Enyaq nemluvě.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - del42sa
23. 5. 2022 09:45
Re: E-Tech Tour test
souhlas, ten prostor vzadu (hlavně kolena, na výšku ok ) je jedna zmála věcí co se tomu dá vytknout (kromě vysoké pořizovací ceny) Jinak je to ale opravdu povedené auto s velmi dobrou spotřebou a dojezdem na jedno nabití (verze s větší baterií) Nezbývá než doufat, že časem cena klesne do nějakých přijatelnějších hladin.....
23. 5. 2022 14:43
Re: E-Tech Tour test
Ne, to fakt auto není. Je to jen nudný předražený elektrospotřebič na 4 kolech. Naprosto slepá vývojová větev... :-[] :no: :no: :no:
Avatar - del42sa
23. 5. 2022 16:48
Re: E-Tech Tour test
tak se tou slepou větví jdi nejdřív projet ;-)
23. 5. 2022 21:22
Re: E-Tech Tour test
No on to tak blbý nápad není, aby zjistil, že to opravdu nechce ;-)
Avatar - xxc
23. 5. 2022 21:32
Re: E-Tech Tour test
Vraj len malo ludi zisti, ze to nechce. Aj ked si kupia nejaky lacny stary elektromobil ako druhe auto, zacnu tym jazdit a uz ine nechcu.
23. 5. 2022 21:44
Re: E-Tech Tour test
vidíš a mě iD3 a ani iD4 nepřesvědčila ;-) Dost pochybuju, že by se to Meganu povedlo, ale podívat se na něj půjdu. Když bude volný i na projížďku, svezu se. Ze zvědavosti ;-)
23. 5. 2022 09:24
Že by první vlaštovka?
Co mně osobně na trhu chybí je elektrické auto schopné konkurovat klasickým fleetovým služebákům. Na EV za 2 mil. se sice kouká krásně a to zrychlení musí být opojné, ale faktem je, že si to krom pár dobře situovaných nadšenců stejně nikdo nekoupí.

Bohužel na trhu není nic pro člověka v mé situaci - zaměstnanec s vyfasovaným autem (Superb), RD s fotovoltaikou a parkovacím stáním s přípravou na wallbox. Megane vnímám jako takovou první vlaštovku na cestě správným směrem. Cenově se Superbu blíží a pokud i Renault umí nabídnout slušné fleetové slevy, třeba by si tyto vozy mohly konkurovat. Že je Megane o kategorii nižší vozidlo by mi taky nevadilo, stejně jezdím sám, takže menší velikost by byl jedině klad a v otázce komfortu zdá se Megane horším autem nebude. Samozřejmě otazník zůstává u dojezdu, dálniční auta se opravdu nefasují na to, aby se s nimi jelo 120 km/h, jak si autoři namlouvají, takže jelikož se této zásadní informaci pravděpodobně účelově vyhnuli, předpokládám, že vůz běžným dálničním tempem (140 na tempomatu) nikam nedojede.

Ale zcela jistě se u mě jedná o první vlaštovku ve smyslu elektrovozu, u kterého bych byl ochoten jeho pořízení (ať už ve formě služebáku) opravdu zvažovat a dost možná bych ten Superb za něj fakt vyměnil (resp. mluvím čistě o té silnější verzi, ale tu slabší si stejně nikdo nekoupí), Jen tak dál.. o trochu lepší dojezd, o trochu nižší cena a i pro fleety to myslím bude pecka :yes: .
Rozbalit vlákno
7
23. 5. 2022 15:22
Re: Že by první vlaštovka?
Některé posádky jely při zpáteční jízdě po D1 a spotřebu uváděly 19 kWh až 22 kWh na 100 km, to je dojezd 270 až 310 km při ideálních podmínkách (nová baterie, plné počáteční nabití, když není potřeba topit). V zimě to může klidně klesnout na 200 km.
23. 5. 2022 15:55
Re: Že by první vlaštovka?
Takže každé dvě hodiny na nabíječce, v zimě každou hodinu a půl. To je prostě moc no, nabíjet po třech hodinách jízdy bych asi akceptoval, člověk si stejně musí dát sem tam pauzu, i když já osobně neměl problém jezdit bez pauzy i Ostravu (tzn. pro mě cca 3,5 hod. jízdy), prostě jsem neměl tu potřebu..
23. 5. 2022 16:19
Re: Že by první vlaštovka?
Pro "dálniční letce" elektromobily prostě vhodné nejsou. Za stávajících podmínek prostě nelze vyrobit fleetový elektromobil, který by nahradil "Oktávky TDI pro večně spěchající obchodní zástupce".
23. 5. 2022 19:58
Re: Že by první vlaštovka?
To je choroba doby.