Novinky
jedu starým autem na halogeny, tak to svítí blbě, ale v konečném výsledku vidíš dál, protože s LED máš před sebou bílo, pak je lom a úplná tma.
Taky koupím žárovku za 100 a vyměním si ji před barákem.
Jenže v záplavě LED jedeš jak na parkovačky.
Starý halogen už bych do auta nechtěl, protože to svítí mizerně, ale tuhle hovadinu taky ne. Myslím, že xenonový světlo je pořád z pohledu cena výkon ideální. Tohle bude stát odhaduju tak 150 tis za jednu lampu. To nechceš řešit až to přestane svítit.
Xenony jsou úplně k prdu.
Když je halogen udělanej dobře, tak i dobře svítí.
Pochopitelně existují i špatné halogeny.
Když je halogen udělanej dobře, tak i dobře svítí.
Pochopitelně existují i špatné halogeny.
Světla jsou fakt důležitá. Extra jsem je neřešil do doby, než jsem jel jednou v noční vanici s nějakými slabými xenony a malem jsem si nadelal do kalhot. K ceně z praxe. Mám lasery na bmw, cena jednoho světla dle servisu 72 tisíc plus 10 tisíc práce za výměnu. Takže případná výměna obou předních je cca 160 tisíc.
Masakr, ale očekávaný. Já mám koncernový matrixy a taky se drbu, kolik budou stát až skončí záruka a něco klekne. Doufám, že minimálně 10 let vydrží a v té době buď nehoda na pojišťovnu a nebo bude auto pryč. Jen bych nerad, kdybych si auto nechal třeba 6-8 let a v 61 měsíci kleklo světlo a já to musel zacvakat celý. Snad v té době už bude kvalitní aftermarket za 1/3 až 1/2 původní ceny...
Tohle ale neni zadny extrem. V casech E46/E39 byl jeden originalni xenon ocenen na podobnou castku (cca 70tis Kc) a to tech 70tis Kc pred 20 lety melo trosicku jinou hodnotu nez stejnych 70tis dnes. Pokud stoji lasery 72tis, pak se nestydim k tomu napsat, ze stoji jen 72tis.
Nepsal jsem, ze je to extrém. Nicméně mi to prijde hodně. Ještě jedna věc, ta světla stojí samostatně nějakých 50 tisíc jako příplatek, v některém z paketů pak přijdou ještě na míň (záleží taky na modelu). Člověk pak muže byt snadno překvapen, ze jejich výměna vyjde na více než 3 násobek. Ale dobře, u bmw a laseru bych to čekal a řekneme, ze tvoří např. 1/10 ceny. Ale podobně údajně stojí i některá světla v mainstreamu.
Xenony sú fajn alternatíva cena/výkon.
Mám LED a problém nie je - svietia super a nikoho neoslňujem.
Laser som nechcel, známemu sa pokazil a chceli za to 100 000 Kč, ešteže výmena v záruke.
Predpokladám, že tento zázrak Audi bude v podobnej relácii.
Mám LED a problém nie je - svietia super a nikoho neoslňujem.
Laser som nechcel, známemu sa pokazil a chceli za to 100 000 Kč, ešteže výmena v záruke.
Predpokladám, že tento zázrak Audi bude v podobnej relácii.
Já s láskou vzpomínám na xenony ve dvojkovém Superbu po faceliftu. Natáčecí, do zatáček přisvěcující a když člověk zapnul dálkové, tak se fakt rozednělo.
Ještě jsem nesedlal LEDky, které byl takhle fungovaly, i když "matrix" funkce je bezvadná.
Ještě jsem nesedlal LEDky, které byl takhle fungovaly, i když "matrix" funkce je bezvadná.
Dnes slunce zapadá ve 21 hod. Položme si otázku kolik času jezdíte za rok potmě a včil ještě kolik ztoho času jedete na dáková světla. Já mám led světla abych šetřil planetu a dálková na automat a fakty v dnešním provozu se to sporadicky přepíná.
A v kolik slunce zapadá v listopadu? Argumentovat blížícím se letním slunovratem je opravdu chytré. Světla jsou důležitá.
Kdo má na A8, úplně asi nebude řešit cenu světel nebo čehokoliv jiného mimo běžného servisu skrz příplatkovou záruku prvních 5 let, a když si to druhý majitel nepohlídá / nespočítá, pak jo, může koukat🙂 Osobně se nebojím ani oslnění, nemám s led matrixy problém ani u Octavie nebo Superbu, a to není žádný high-tech… tady čekám technologickou špičku a neřekl bych, že by daly čtyři kruhy do své vlajky něco jiného, než TOPku👌
No u A8 asi jo, ale co takovej "obyčejnej" Passat? Já na něj koupil ty matrixy a taky se drbu, kolik budou stát až skončí záruka a něco klekne. Jen příplatek za ně oproti základním LED je dnes okolo 65 tisíc! Radši jsem se neptal, co stojí výměna. Doufám, že minimálně 10 let vydrží a v té době buď nehoda na pojišťovnu a nebo bude auto pryč. Jen bych nerad, kdybych si auto nechal třeba 6-8 let a v 61 měsíci kleklo světlo a já to musel zacvakat celý. Snad v té době už bude kvalitní aftermarket za 1/3 až 1/2 původní ceny...
Doma taky nemáte vláknovky nebo úsporky.
Třeba v tomto konkrétním případě to bude skutečně fungovat, na rozdíl od těch LED světel, co dnes výrazní zhoršují bezpečnost na silnicích.
Ale jedno to světlo bude stát asi jako jedno malé auto. Opravdu přinášející možnost individuální mobility.
Stát se to může.
Ale drahý to bude nepochybně.
Už jsem to tady psal: upřímně nechápu, že dnešní LED byl někdo ochoten schválit do provozu.
Přímé ohrožení bezpečnosti.
Snad ještě větší, než ty dotykový displeje.
Zaplatí max. spoluúčast, např. 5 tisíc.
Já dal za matrixy jen za příplatek oproti základním LED okolo 60 litrů a dnes jsou v ceníku za 65. To je fakt strašlivý.
Takže nesmysl.
Matrix led jsou naopak úplně v pohodě (na rozdíl od běžných led).