Novinky
Klaudius
0
Pod toto sa podpíšem aj obidvomi rukami.
Přejít do diskuze
je doře,že fiesta se nezvětší. Poslední dobou se všechny automobilky zaměřují na co nejvíc milimetrů a litrů a to podle mě není dobré. Auta, na která jsme byli zvyklí,jako na malé compacty dneska překonávají auta,která v té době byla o třídu výš. Např. takový VW Golf. Začal jako lidový vůz a skončil jako velký hatchback pro bohaté mamky. Starý dobrý Golf ze sedmdesátých až devadesátých let už nikdy nebude zpátky. A ti,co kdysi měli rádi malého Golfa si teď můžou pořídit třeba ,,úžasnou" Kiu Picanto. Podobným případem je i FIAT Punto,Audi A3(Golf) a asi by se našlo mnoho dalších. Takže začínám mít strach, aby jediné malé auto za chvíli nebyl smart(který mimochodem taky,nepochopitelně,porostl),pak Kia Picanto a podobné Hyundaye a Daewoo,pak dlouho nic a pak ,,klasické kompakty" ,dosahující přibližně délky dnešního S-classe.
ano, vyšší hmotnost kupodivu opravdu souvisí s vyšší bezpečností; "vysokopevnostní" materiály zní nádherně jenže bývají dražší (nebo technologie nutná k jejich použití)
Skutečně považujete hmotnost za průvodní znak bezpečnosti? Bezpečnost se dosahuje používáním programovaně deformovatelných konstrukcí, vysokopevnostních materiálů, zádržných systémů, ale určitě ne navýšením masy oceli. Ta je, naopak, nežádoucí. Jediným důvodem je nutnost vykázat, že auto je nové, proto chvála a čest těm, kdo nové modely nenafouknou. Navíc, když se podívám na rozměry a tvary, hodně je toho vlivem podivného designu aut.
Samozřejmě, nicméně z hlediska bezpečnosti(to je ten hlavní důvod nárůstu hmotnosti), jsou o mnoho dále a to je myslím, to nejdůležitější.
Teoreticky. A praxe je, jak mnohé případy ukazují, jiná. A zvláště podivné je neustálé zvětšování rozměrů v dobách, kdy všichni tolik mluví o ekologii. O tolik se vylepšily motory, převodná ústrojí, pneumatiky a aerodynamika vozidel... ale spotřeba paliva neklesá, díky rostoucím rozměrům a hmotnosti. Kdyby se auta držela plusminus okolo stejných rozměrů, neřešíme dnes spotřeby na úrovni šesti litrů benzinu na sto, ale čtyř a půl. Konstrukce aut s neustálým nafukováním nevede vývojové pracovníky ke skutečně dobrým řešením. Jak je možné, že do prvních Golfů se toho vešlo tolik, co do dnešních? Neměl by dnešní, o půl metru delší, být prostornější? A o moc tedy není. Přitom i malé auto je možno interiérově uspořádat tak, aby bylo prostorné. Co třeba Yaris, který neměří čtyři metry a přesto v prostoru se vyrovná o 20-30 cm delším Puntům, Corsám a dvěstěsedmičkám? Chce to JEN myslet...
A co je špatného na tom, že nová generace znamená posun ve velikosti? Tím se relativně zvyšuje bezpečnost, zvětšuje prostor pro posádku atd. (hlavně vzadu to jistě přijde vhod), nehledě na to, že to auto poté působí, ne-li ve skutečnosti je, dospělejší a to je snad dobře, ne? Pokud by se měnil čistě jen design, není už dále kam jít, doslova každá automobilka zvětšila své modely napříč všemi segmenty za posledních dvacet let o podstatnou část.
no radši to fakt nehledej, mohl bys zjistit, že to byla pouze studie a to by byl asi trapas: [odkaz]
(a fotka je z 12.9.)
(a fotka je z 12.9.)
nechce se mi to hledat ale verve už ukázalo svou podobu v plném lesku tak co tu předhazuješ špionážní fotku která je tunu času stará
Podle všeho by měla M2 mít s Fiestou společnou platformu a motory, design bude u každého "svůj".
Mazda 2 a Ford Fiesta. Maju tieto dve aut anieco spolocne, alebo tentoraz nie? Po vzore novej Mazdy by ani zmensenie rozmerov novej Fiesty nebolo prekvapenim. Auta nemozu rast donekonecna, niekto to uz musel spravit. 😉 Dizajn novej Fiesty bude dobrou temou na debatu, az bude oficialne na svete... :yes:
No ak to bude tak ako sa píše,že nevyrastie nepriberie tak to bude ok...celkovo sa mi ta nová móda moc nepáči všetko rastie kysne/aj ked sa to dobre dari zakryt/...hlavne 207 ,ktora sa nepodarila...GPčko ked sa nanho pozriem vidim,že je to talian každym kúskom...Corsa tiež sa podarila vyzera dynamicky a ponuka zas čosi ine ako "súrodenec" GP,Clio clio no tiež pekne krajšie ako 207,ale stale nie ono ,okrem verzie Sport tých 200koni bez turba mi nedaju spať 😊,potom tu máme Fabiu 2, jednými milovaná a zároveň nenávidená,invencia sa niekedy neceni,ale mňa oslovila...a teraz dobehne Fiesta mondeozny dizaj punc originality,aleb malé mondeo? nechajme sa prekvapiť...a čaká sa ešte na Ibizu/cordobu,Polo a tiež čakám na C3jku,citroen v poslednom čase čaruje s dizajnom tak som zvedavy...
P.S:nepisal so všetky auta zamerne toto su podla mňa najväčši hrači v tejto kategorie,ale ak som zabudol dopište ...
P.S:nepisal so všetky auta zamerne toto su podla mňa najväčši hrači v tejto kategorie,ale ak som zabudol dopište ...
Ano, nová Fiesta napodobí svým designem a hlavně detaily (trojúhelníková okénka, zrcátka na stopkách, maska, zadní světla, dynamický profil atd.) skvost tohoto segmentu Fiat GP, jakož to i další tj. 207 a Corsa, není se ovšem co divit, protože tyto automobily určují v této oblasti směr a trendy.