Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Spy Photos: Ford Fiesta - Bude menší než předchůdce?

Ondřej Láník
Diskuze (20)
Prototyp Verve, vystavený ve Frankfurtu, už cosi naznačil, ale teď to vypadá, že sériová Fiesta bude výrazně umírněnější než idealistický koncept pro jednoúčelové autosalonové využití.

Svět se ani po frankfurtské vřavě nezastavil (na autosalon se můžete vypravit až do neděle nebo jej navštívit online) a automobilky pokračují ve vývoji nových modelů. K těm v Evropě nejvíce očekávaným patří nový Ford Fiesta.

Prototyp Verve, vystavený ve Frankfurtu, už cosi naznačil, ale teď to vypadá, že sériová Fiesta bude výrazně umírněnější než idealistický koncept pro jednoúčelové autosalonové využití. První fotografie pocházejí z vysokoteplotních testů v jižní Evropě, kde naši kolegové zachytili prototypy naložené na maximální povolené zatížení.

Ford Fiesta bude sdílet většinu komponent se sesterskou Mazdou2 a tak nelze očekávat, že by se po představení nové generace zmenšil rozměrový odstup k přerostlému hatchbacku Ford Focus. Ten ještě před posledním faceliftem měřil na délku 4,34 m, takže prostor pro zvětšování Fiesty by zde rozhodně byl. Ford ale bude mít zřejmě jinou strategii. Zachování rozměrů resp. jejich nepatrné zmenšení navíc příjde vhod jakmile bude nová generace lehčí a provozně úspornější než předchozí model. Na podvozkové platformě B2E se představí také nová generace modelu Fusion.

Novinkou bude premiéra nové Fiesty v prakticky nezměněné podobě také na americkém trhu.

V tuto chvíli asi jen málokdo nezasvěcený dokáže říci, jak bude nová Fiesta vypadat, ale z tvarů kamuflážních povrchových panelů lze přeci jen cosi vyčíst. Příď ponese dynamicky tvarované světlomety, které budou mít menší rozměry než ty na Vervu. Kinetický design v malém podání se možná tak trochu vrátí k New Edge období. Jak jinak si vysvětlit špičaté trojúhelníkové světlomety v posledních sloupcích karoserie, které spolu s celkovou linií střechy připomínají tvary prvního Focusu. Grafika bočních oken si při vpřed posunutém začátku čelního skla vypomůže malým troúhelníkovým sklem, podobně jako Opel Corsa.

Ondřej Láník
Diskuze (20)
20. 9. 2007 07:47
Re: :)
Pod toto sa podpíšem aj obidvomi rukami.
19. 9. 2007 22:24
nárust
je doře,že fiesta se nezvětší. Poslední dobou se všechny automobilky zaměřují na co nejvíc milimetrů a litrů a to podle mě není dobré. Auta, na která jsme byli zvyklí,jako na malé compacty dneska překonávají auta,která v té době byla o třídu výš. Např. takový VW Golf. Začal jako lidový vůz a skončil jako velký hatchback pro bohaté mamky. Starý dobrý Golf ze sedmdesátých až devadesátých let už nikdy nebude zpátky. A ti,co kdysi měli rádi malého Golfa si teď můžou pořídit třeba ,,úžasnou" Kiu Picanto. Podobným případem je i FIAT Punto,Audi A3(Golf) a asi by se našlo mnoho dalších. Takže začínám mít strach, aby jediné malé auto za chvíli nebyl smart(který mimochodem taky,nepochopitelně,porostl),pak Kia Picanto a podobné Hyundaye a Daewoo,pak dlouho nic a pak ,,klasické kompakty" ,dosahující přibližně délky dnešního S-classe.
Avatar - Blue Sun
19. 9. 2007 15:05
Re: :)
Skutečně považujete hmotnost za průvodní znak bezpečnosti? Bezpečnost se dosahuje používáním programovaně deformovatelných konstrukcí, vysokopevnostních materiálů, zádržných systémů, ale určitě ne navýšením masy oceli. Ta je, naopak, nežádoucí. Jediným důvodem je nutnost vykázat, že auto je nové, proto chvála a čest těm, kdo nové modely nenafouknou. Navíc, když se podívám na rozměry a tvary, hodně je toho vlivem podivného designu aut.
Avatar - Blue Sun
19. 9. 2007 13:51
Re: :)
Teoreticky. A praxe je, jak mnohé případy ukazují, jiná. A zvláště podivné je neustálé zvětšování rozměrů v dobách, kdy všichni tolik mluví o ekologii. O tolik se vylepšily motory, převodná ústrojí, pneumatiky a aerodynamika vozidel... ale spotřeba paliva neklesá, díky rostoucím rozměrům a hmotnosti. Kdyby se auta držela plusminus okolo stejných rozměrů, neřešíme dnes spotřeby na úrovni šesti litrů benzinu na sto, ale čtyř a půl. Konstrukce aut s neustálým nafukováním nevede vývojové pracovníky ke skutečně dobrým řešením. Jak je možné, že do prvních Golfů se toho vešlo tolik, co do dnešních? Neměl by dnešní, o půl metru delší, být prostornější? A o moc tedy není. Přitom i malé auto je možno interiérově uspořádat tak, aby bylo prostorné. Co třeba Yaris, který neměří čtyři metry a přesto v prostoru se vyrovná o 20-30 cm delším Puntům, Corsám a dvěstěsedmičkám? Chce to JEN myslet...
19. 9. 2007 12:58
Re: :)
:yes: