Náročné prosazování a výrobu elektromobilů si vyzkoušel předchůdce Elona Muska. Náhrada ropných produktů měla podporu vlády, bzučící auta kupovali koneční uživatelé, úřady i půjčovny.
Takových pokusů bylo více a dřív, nemohly mít ale šanci na úspěch, bez Li-Ion baterií, které v dostatečné energ. hustotě, jsou tak sotva pět let, o ceně nemluvě.
Ano, to byly před zhruba deseti lety první generace skutečných elektromobilů, podobně jako i-MiEV, iOn, Leaf atp. které měly reálnou šanci se dál rozvíjet a zlepšovat techniku i dostupnost. Všechny starší pokusy bez Li-Ion baterek byly jen slepé výstřely na které se rychle zapomnělo.
V severní Americe v 80. letech předělávali evropská auta Fiat Strada (alias Ritmo) a Renault LeCar (alias R5) na elektromobily, které pak prodávali pod obchodním názvem Lectric Leopard. Mám od toho prospekty, moc úspěšné to samozřejmě nebylo.
V květnu se v ČR prodalo 281 kusů elektroaut a myslím si, že u nás žádné dotace na pořízení nejsou. Mimo nová auta se dovážejí i ojetá, třeba Tesel se v květnu registrovalo 33.
Vedle je článek o prodejích v ČR za 1-5 2022, celkem 80.178 aut z toho 1.318 elektromobilů. To je 1,6%, ono to prohlášení o prodejích blížících se nule je tak celkem ok, na bezdotačním trhu jsou prodeje EV zatím opravdu marginální.
No jasně házet všechno na elektro to je moc snadné, že? Ale zapojit mozek a přijít nato, že cena spalováků nejde nahoru nijak"uměle", ale protože je covidu, inflace chybí zdroje a vůbec jde nahoru úplně všechno. Ale jasné musí se najít třídní nepřítel na koho se to všechno svede...
také bych si přál zrušení dotací v celé EU. Proč? Protože to ta auta zlevní. Jak je to možné? Aktuálně jsou ceny přepálené tak, aby reflektovali poptávku v západních - dotovaných zemích. Výrobci si tak na tom mastí kapsy.
Človeče ako Ty vieš čítať trhy, ľudí, ekonomiku, budúcnosť, to je pozoruhodné! V USA Tesla stratila nárok na $7.500 dotácie (Federal Tax Credit), lebo predali viac ako 200.000 áut, odvtedy sa tam jej predaje prepadli a sú prakticky na nule, nikto ich nechce. Tým pár fanatickým záujemcom ktorí ešte zostali každý mesiac zvyšujú ceny, aby vykryli straty. Tak nastúpil druhý v poradí - VW so svojim ID.4 a drví trh, za Q1 predali 2.755 áut (nárast 481 %!) a touto rýchlosťou prefrčia cez 200.000 už o 72 kvartálov / 18 rokov, čím taktiež stratia nárok na dotácie. Ale vieme, že ani to nepomôže, kupci sa presunú a začnú nakupovať kvalitné dotované BMW, Porsche, Audi. A potom už konečne celý trh s EV skolabuje!
Redakci musí si Tesla ležet hodně hluboko v žaludku. Když nevynechá jakoukoli i naprosto pitomou příležitost jak na Muska nakydat hnůj.
Tenké článek je toho důkazem. Naprosto zbytečné odkazování a srovnávání s Teslou.
Každý i malé dítě ví že Musk nebyl první, takových pokusu tu bylo hodně.
Ale žádný se nedostal do milionových počtů prodaných kusů. A v tom je první.
Jestli chcete ublížit Tesle tak to nejlepší co můžete udělat je o ní nepsat.
Protože každým takovýhle pitomým článkem ji děláte tu nejlepší reklamu jakou může mít. A zadarmo. :-)
Ale je jasné, že vám nejde o kvalitní práci ale jen o co největší clickbait. To je vidět na množství reklam co u máte na mobilu, kvůli reklamám není ani vidět samotný článek....