Elektromobily
gutex
2
Takových pokusů bylo více a dřív, nemohly mít ale šanci na úspěch, bez Li-Ion baterií, které v dostatečné energ. hustotě, jsou tak sotva pět let, o ceně nemluvě.
eLzyx
1
Tesla Roadster s 53kWh baterkou a dojezdem cirka 350-400km je tu s námi již 12. rokem.
gutex
2
Ano, to byly před zhruba deseti lety první generace skutečných elektromobilů, podobně jako i-MiEV, iOn, Leaf atp. které měly reálnou šanci se dál rozvíjet a zlepšovat techniku i dostupnost. Všechny starší pokusy bez Li-Ion baterek byly jen slepé výstřely na které se rychle zapomnělo.
V severní Americe v 80. letech předělávali evropská auta Fiat Strada (alias Ritmo) a Renault LeCar (alias R5) na elektromobily, které pak prodávali pod obchodním názvem Lectric Leopard. Mám od toho prospekty, moc úspěšné to samozřejmě nebylo.
Existovala i čisté firemní verze Panda Elektra.
Ale skoro nikdo ji nechtěl.
Podstatné stejně jako dneska.
Zrušte obří dotace a prodeje budou blízké nule.
Ale skoro nikdo ji nechtěl.
Podstatné stejně jako dneska.
Zrušte obří dotace a prodeje budou blízké nule.
V květnu se v ČR prodalo 281 kusů elektroaut a myslím si, že u nás žádné dotace na pořízení nejsou. Mimo nová auta se dovážejí i ojetá, třeba Tesel se v květnu registrovalo 33.
Vedle je článek o prodejích v ČR za 1-5 2022, celkem 80.178 aut z toho 1.318 elektromobilů. To je 1,6%, ono to prohlášení o prodejích blížících se nule je tak celkem ok, na bezdotačním trhu jsou prodeje EV zatím opravdu marginální.
A to jsou ty prodeje podpořené umělým zdražením aut se spalovacím motorem a jejich nedostatkem.
Při současném snižování jejich užitečnosti nařízeními EU.
Popravdě i těch 1.6% mi přijde dost - to jsou fakt čisté EV?
Při současném snižování jejich užitečnosti nařízeními EU.
Popravdě i těch 1.6% mi přijde dost - to jsou fakt čisté EV?
také bych si přál zrušení dotací v celé EU. Proč? Protože to ta auta zlevní. Jak je to možné? Aktuálně jsou ceny přepálené tak, aby reflektovali poptávku v západních - dotovaných zemích. Výrobci si tak na tom mastí kapsy.
Človeče ako Ty vieš čítať trhy, ľudí, ekonomiku, budúcnosť, to je pozoruhodné! V USA Tesla stratila nárok na $7.500 dotácie (Federal Tax Credit), lebo predali viac ako 200.000 áut, odvtedy sa tam jej predaje prepadli a sú prakticky na nule, nikto ich nechce. Tým pár fanatickým záujemcom ktorí ešte zostali každý mesiac zvyšujú ceny, aby vykryli straty. Tak nastúpil druhý v poradí - VW so svojim ID.4 a drví trh, za Q1 predali 2.755 áut (nárast 481 %!) a touto rýchlosťou prefrčia cez 200.000 už o 72 kvartálov / 18 rokov, čím taktiež stratia nárok na dotácie. Ale vieme, že ani to nepomôže, kupci sa presunú a začnú nakupovať kvalitné dotované BMW, Porsche, Audi. A potom už konečne celý trh s EV skolabuje!
Redakci musí si Tesla ležet hodně hluboko v žaludku. Když nevynechá jakoukoli i naprosto pitomou příležitost jak na Muska nakydat hnůj.
Tenké článek je toho důkazem. Naprosto zbytečné odkazování a srovnávání s Teslou.
Každý i malé dítě ví že Musk nebyl první, takových pokusu tu bylo hodně.
Ale žádný se nedostal do milionových počtů prodaných kusů. A v tom je první.
Jestli chcete ublížit Tesle tak to nejlepší co můžete udělat je o ní nepsat.
Protože každým takovýhle pitomým článkem ji děláte tu nejlepší reklamu jakou může mít. A zadarmo. 😄
Ale je jasné, že vám nejde o kvalitní práci ale jen o co největší clickbait. To je vidět na množství reklam co u máte na mobilu, kvůli reklamám není ani vidět samotný článek....
Tenké článek je toho důkazem. Naprosto zbytečné odkazování a srovnávání s Teslou.
Každý i malé dítě ví že Musk nebyl první, takových pokusu tu bylo hodně.
Ale žádný se nedostal do milionových počtů prodaných kusů. A v tom je první.
Jestli chcete ublížit Tesle tak to nejlepší co můžete udělat je o ní nepsat.
Protože každým takovýhle pitomým článkem ji děláte tu nejlepší reklamu jakou může mít. A zadarmo. 😄
Ale je jasné, že vám nejde o kvalitní práci ale jen o co největší clickbait. To je vidět na množství reklam co u máte na mobilu, kvůli reklamám není ani vidět samotný článek....