Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
KANKUNEN
mysleli si, že zákazníkům vnutí to co oni chtějí.
gutex
Ford's all-electric vehicles shine with 6,254 units in May (a new record and an increase of 222% year-over-year). That's about 4.3% of the total Ford volume (a new record) :yes:
The company appears to be pretty happy with the results, noting that the growth rate of BEV sales is "almost 4 times faster than the overall U.S. electric vehicle segment in May." Additionally, Ford notes that for the month, it has moved into second place in US BEV sales behind Tesla.
https://insideevs.com/…-sales-may-2022/
The company appears to be pretty happy with the results, noting that the growth rate of BEV sales is "almost 4 times faster than the overall U.S. electric vehicle segment in May." Additionally, Ford notes that for the month, it has moved into second place in US BEV sales behind Tesla.
https://insideevs.com/…-sales-may-2022/
Budiž jim přáno.
Ale prodeje EV je neuživí.
Počet lidí schopných a ochotných si koupit EV je prostě jen zlomkem potenciálních kupců auta.
Ale prodeje EV je neuživí.
Počet lidí schopných a ochotných si koupit EV je prostě jen zlomkem potenciálních kupců auta.
Tesla, jako automobilka výhradně elektrická se díky elektromobilům uživí docela dobře, dokonce tak, že se stala automobilkou s daleko největší tržní kapitalizací na světě :yes: :-!
https://akciovnik.cz/…ch-akcii-top-10/
https://akciovnik.cz/…ch-akcii-top-10/
A co nám to říká? :-|
Že EV je skvělá věc pro zákazníka i dobrý business pro výrobce :-!
To je slusna demagogie. Tesla stale drzi jen malicky podil svetoveho trhu a jeji zakaznici se rekrutuji z rad velmi bohatych lidi a technologickych nadsencu. Takze to absolutne nedokazuje, ze to co Tesla, by mohla delat kazda automobilka.
A trzni kapitalizace je uz naprosto nevypovidajici faktor vzhledem k tomu, ze jeji akcie jsou non-stop v bubline a napriklad momentalne se i po poradnem padu prodavaji za P/E cca 100. Zadna automobilka nestoji za hodnotu 100 rocnich zisku. Pokud ovsem nejsi upir a neplanujes drzet akcie 200 let. :D
A trzni kapitalizace je uz naprosto nevypovidajici faktor vzhledem k tomu, ze jeji akcie jsou non-stop v bubline a napriklad momentalne se i po poradnem padu prodavaji za P/E cca 100. Zadna automobilka nestoji za hodnotu 100 rocnich zisku. Pokud ovsem nejsi upir a neplanujes drzet akcie 200 let. :D
Tak o tom by se dalo polemizovat, Tesle se určitě nedá upřít úspěch a velmi inovativní produkty, pokud ale řeknete A musíte říct i B. Hodnota firmy je z velké míry uměle tlačena důvěrou investorů. Je otázkou jak se to bude vyvíjet dál, před půl rokem/rokem kdy byla cena akcie na 1,2k kolovali zaručené predikce že cena půjde co nevidět na 3-4k a teď jsme zpátky na 700. Tudíž hodnota tohoto businessu je tlačena spíš vírou v to že to bude dobrý business pro investory. Čas ukáže.
Cena akcií zohledńuje růst, který je každým rokem +50% a do 2030 se počítá s výrobou 20 mil. EV ročně, to je pro srovnání produkce jako Toyota + Volkswagen Group dohromady :yes:
Cenu akcií zohledňuje primárně zájem o ně a papír na kterém je napsaný výroční plán snese všechno, opět proto aby ovlivnil zájem o tyto akcie. Je to chytrá hra, ale záleží jaká bude realita.
Ceny akcií "zohledňující růst každým rokem o 50 %" :D:D:D
Tržní kapitalizace Tesly je nyní 750 mld. dolarů. Řekněme, že by investoři požadovali návratnost svého vloženého kapitálu 5 %. Tesla by měla každý rok vyplatit dividendu 37,5 mld. dolarů. Řekněme, že na 1 dolar dividendy bude Tesla potřebovat 2 dolary zisku. Potřebuje tedy vytvářet zisk 75 mld. dolarů ročně. V roce 2021 by to znamenalo vytvořit zisk na každém prodaném autě přes 80 tis. dolarů, tzn. 2 miliony korun na každém autě. Ani kdyby Musk vyráběl auta zadarmo, tak to matematicky nebylo možné. Při hypotetickém prodeji 20 milionů aut ročně v roce 2030 by to znamenalo "jen" kolem 100 tisíc Kč na každém autě. Jak vidíte, investoři buď nepožadují návratnost kapitálu a koupi akcií berou jako dobročinnost, nebo započítali ještě velkolepější plány na rok 2030 než má sám Musk.
Pozn.: Pro jednoduchost jsem počítal se stálými cenami.
BTW Víte, kolik Tesla dosud vyplatila dividend?
Tržní kapitalizace Tesly je nyní 750 mld. dolarů. Řekněme, že by investoři požadovali návratnost svého vloženého kapitálu 5 %. Tesla by měla každý rok vyplatit dividendu 37,5 mld. dolarů. Řekněme, že na 1 dolar dividendy bude Tesla potřebovat 2 dolary zisku. Potřebuje tedy vytvářet zisk 75 mld. dolarů ročně. V roce 2021 by to znamenalo vytvořit zisk na každém prodaném autě přes 80 tis. dolarů, tzn. 2 miliony korun na každém autě. Ani kdyby Musk vyráběl auta zadarmo, tak to matematicky nebylo možné. Při hypotetickém prodeji 20 milionů aut ročně v roce 2030 by to znamenalo "jen" kolem 100 tisíc Kč na každém autě. Jak vidíte, investoři buď nepožadují návratnost kapitálu a koupi akcií berou jako dobročinnost, nebo započítali ještě velkolepější plány na rok 2030 než má sám Musk.
Pozn.: Pro jednoduchost jsem počítal se stálými cenami.
BTW Víte, kolik Tesla dosud vyplatila dividend?
Produkovat muzou co chteji, ale musi to taky nekdo kupovat. A podle toho kam svet smeruje, tj.do ***.e, cena techto spotrebicu pujde jen nahoru, tzn.cim dal min lidi bude ochotno tohle kupovat.
Málokdo ví, že prosperita Tesly není důsledkem byznys modelu, ale masivních dotací. Kromě toho konstruktéři tesly pochopili, že v jednoduchosti je krása a především technická i ekonomická efektivnost.
To je big deal, veľký rast EV, ktoré tvorí 4% z predajov, ale dramatický pokles spaľovákov, ktoré tvoria 96% predajov. :-[]
V roce 2021 klesl podíl Fordu na domácím trhu na 12 %. To je taky rekord, ale opačného charakteru. Navíc to znamenalo, že se na první místo dostala Toyota.
A letos prodeje Fordu dále klesají.
A letos prodeje Fordu dále klesají.
Ginger Kyriakos
páchají ekonomickou sebevraždu?.Kdeže! Na elektromobilech za miliony budou mít daleko větší vejvar, tudíž jim stačí prodávat méně aut. Má to pro nás, uživatele, jedinou nevýhodu..Nebudeme mít naprostá většina z nás již vlastní osobní vůz. A to to tady jde..
Tak jako si většina místních kupuje auta na second marketu, bude to stejné i s elektromobily.
Průměrné stáří vozového parku v ČR je 15 let...Baterie vydrží 8-10 a stojí v řádech statisíců, levnější nebudou...Koupíte ojetinu, ktera ujede 50 km a pak ji budete muset zas nabíjet? Nebo budete mít na koupi nové baterky, která bude v ceně ojetiny???
Nikoli životnost, ale záruka na baterií je obvykle 8let/160.000km s garancí poklesu kapacity většinou max. 20%.
Slovickareni, co na věci nic nemeni.No takže po těch 15 letech bude mít jako vydrž? Máte mobily? Víte, jak dlouho vám vydrží baterka? Co je nejčastějším důvodem pro koupi nového mobilu? Baterka na houno, co nabitá vydrží úplný kulový.
Pokles kapacity li-ion není lineární a postupem času zpomaluje, takže po 15 letech může být třeba o třetinu nižší, v případě LFP chemie ještě méně. Baterka v mobilu vydrží po celou dobu jeho životnosti, pokud ji netýráte rychlonabíjením do 100% a teplotou >40°C.
A ako inak mám nabíjať keď nie rýchlo? Kde je potom tá proklamovaná výhoda, že elektromobil XY sa nabije doplna za trištvrte hodinu? To sa mám týrať tým, že sa mi síce EV vie nabiť za 45 minút (čo je mimochodom asi o 42 min viac, ako je natankovanie spaľováku doplna), ale ja radšej budem nabíjať pomaly, za 5 hodín, lebo predsa myslím na blaho baterky. Po pár mesiacoch takéhoto nabíjania by som sa obesil.
Ved uz aj mobil sa nabija do 85%, uz to zacinaju riesit a pokial to clovek uplne nevybije a nenecha zmrznut, alebo niekde nabite prehriat, mala by baterka vydrzat dlho. Uvidime. Auto nabijam normalne aj pomaly, nie je to ziadna veda, necham to pripojene, pokial stoji auto doma a nikto sa nemusi obesit, je to lepsie. Pokial clovek spi, asi je jedno, ci sa auto nabije rychlo, alebo pomaly, nie?
Ne, to nepsal že nemáš používat rychlonabijeni. Ale ze nemáš nabíjet rychlonabijenim do 100% a trápit ji vysokou teplotou.
A co má baterka v mobilu společného s autem? Že je to Li-Ion ještě neznamená, že je to stejná baterka se stejnou chemií a stejným řízením. Teplotní management má naprosto zásadní vliv na životnost baterky a např. v Teslách je průměr 88 % kapacity po 320 tisících km. A to se bavíme o NCA článcích s nepříliš vysokou životností. S LFP budeš ještě úplně jinde. Při životnosti na 4000 cyklů a reálném dojezdu třeba 300 km to máš životnost na cca 1+ milion km. Taková baterka přežije několik aut.
Dále si uvědom, že baterce v mobilu dáš jeden nabíjecí cyklus (100%) tak v průměru kolem 1,5 dne. U elektroauta vyflákáš jeden nabíjecí cyklus tak v průměru za jednou za 7 dní. Už z tohoto by to mělo vydržet minimálně 5krát tolik co v telefonu, protože trvá 5krát déle, než dostane stejný počet nabíjecích cyklů.
Dále si uvědom, že baterce v mobilu dáš jeden nabíjecí cyklus (100%) tak v průměru kolem 1,5 dne. U elektroauta vyflákáš jeden nabíjecí cyklus tak v průměru za jednou za 7 dní. Už z tohoto by to mělo vydržet minimálně 5krát tolik co v telefonu, protože trvá 5krát déle, než dostane stejný počet nabíjecích cyklů.
Jo typicky argument člověka, který tomu moc nerozumím. Ačkoliv obě baterky jsou nejcasteji Li-on, vlastnosti jsou rozdílné práv epodle zaměření. Jde o vnitřní strukturu, termomanagement, způsob zapojení atd. A baterka v EV a mobilu je úplně z jiného konce.
Víte na kolik nabíjecí cyklů je konstruovaná baterka v mobilu nebo notebooku? U mobilu se nejčastěji počítá s 500 cykly, u notebooku to je 1000. A podle toho se ty baterie konstruují. Takze prosím nesrovnavat něco, co má společného jen název. Baterie v aute mají mít kolik cyklu?
Víte na kolik nabíjecí cyklů je konstruovaná baterka v mobilu nebo notebooku? U mobilu se nejčastěji počítá s 500 cykly, u notebooku to je 1000. A podle toho se ty baterie konstruují. Takze prosím nesrovnavat něco, co má společného jen název. Baterie v aute mají mít kolik cyklu?
Mezitím odejde podvozek díky vysoké hmotnosti, řídicí elektronika nebo chuť majitele si na zimu pořídit k elektromobilu ještě benzíňák, který dojede, topí a je spolehlivý. A tak zůstane raději jen u něj. Dokud se nebudeme přemísťovat díky volné energii nebo třeba teleportací.
Th0r
Z venku neurazí, interiér humus, průměrná spolehlivost, motory tragedie a jízdně normál, přestože všeználci tvrdí opak. Protože se bojej, že se ztrapněj, Máňa přece řikala, jak jezdí skvěle. Tak se ani nedivim. Že si teda ten skvost nekoupěj :D
3_diamanty
Uz dlhsie neviem prist na pointu... kazdopadne touto genialnou taktikou sa objemom vyroby dost mozno uz za par rokov dopracuje kdesi na uroven dacie a mahindry.... tak nehorazne predajne zazdit a dofackat celosvetove bestsellery ako focus fiestu ci mondeo to je na uterak ( novu fiestu nevidim ako je rok dlhy ) .... no ale hlavne ze otec rodiny si svojho 10 rocneho focusa za 400 litrov moze dnes vymenit za mustanga E mach za 1,5 melona .... ja v okoli uz ani celkovo ziadne nove fordy nevidim ( takze nie je to len o fieste ) ... to skor uz stretnem nejake yongy alebo toyoty ci dacie ( a kdeze tie u nas predajne boli este pred takymi 10-15 rokmi ze jo ) ... cele ma to hneva aj kvoli rangeru pume ci broncu... lebo tie su paradne ... tak snad ford zvladne tuto narocnu dekadu ... drzme palce ....
preco by mal menit 10 rocneho focusa? co mu ma byt?
Pepa_007
Propad poptávky?? Nesmysl. Nová auta se prostě nevyrábí. Tak proto nejsou prodeje. Zákazníci by nakupovali jako diví.
Kdo by při dnešní inflaci kupoval něco tak zbytečného, jako je nové auto? Ojetiny se prodávají jako housky na krámě a ty dobré mizí nebo jsou drahé.
iudex
Focusy by sa možno aj predávali, keby sa vvyrábali. Jednak všeobecne, lebo proste autá nie sú buď vôbec, resp. nie sú niektoré motorizácie. Typicky u nás už asi dva roky nie je Focus ST, proste neexistuje, nie je ani na webe, notabene v predajniach. A obdobne fakt, že to, čo sa predáva, je zúfalo osekané v štýle: môžeš si kúpiť akýkoľvek Focus, pokiaľ je to litrový trojvalec (to je asi Fordova vtipná parafráza zakladateľovho známeho výroku o farbe).
Takže je otázne, čo je príčina a čo následok.
Takže je otázne, čo je príčina a čo následok.
Tak u ST to může být dáno malými kvótami pro slovenského dovozce kvůli flotilovým emisím CO2.
no právě to opěvovaný ST forda položil na lopatky, tohle koupí pár lidí a nepotřebuje to ve fabrice pás. Toyota GR se nevyrábí na páse a ford to tak měl udělat a neplantat to mezi modely a prodražovat výrobu co kupec nechce zaplatit.
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste>http://www.fordauto.sk/
předělejte si stránky, reklama na africký auta evropana neberou a tak to vypadá v marketingu forda. Za chvilku to bude odkaz insolvenčního správce?
jam2015
...,,Vy navrhujete - my vyrábame"
A toto je výsledok ich klamstva!
A toto je výsledok ich klamstva!
miromen
Jsem rad, že jsem jeden kousek ze Saarlouis vlastnil. Focus 3 generace po FL je zatim nejlepši běžny kompakt jaky jsem poznal a měl možnost si jej minimalně vyzkoušet. Vyborne auto, ktere nejen, že vyborně jezdilo, ale zaroveň bylo velmi kultivovane jak podvozkem tak odhlučněnim a takova kombinace se u konkurence nevidi. Takže v kategorii vyborne auto jak kolem komina tak na dlouhe štreky. K tomu vyborne EB motory, ktere patři k tomu nejlepšimu co se mezi turbomotory nachazi. Je to vlastně i prvni kompakt, kde jsem měl pocit, že je auto z jednoho kusu. Prostě tuhost a vubec celkova bytelnost auta opět vyborna. Navic auto, kteremu jsem daval nejvic "za uši" takže spotřebak se měnil často jinak nebylo nutno nic za 6 let měnit. Takže i ukazkova kvalita a vlastně i poctivost. K tomu 100% spolehlivost takže ani potřeba cokoliv řešit. Tedy až na od vyroby špatně osazenou schranku spolujezdce.
Takže jeden z mala modelu ve třidě, ktereho by mi bylo opravdu lito a i když to ve světě auta na lepši časy nevypada tak snad to pro něj dopadne kladně. Focus si zaslouži jen a jen :yes:
Takže jeden z mala modelu ve třidě, ktereho by mi bylo opravdu lito a i když to ve světě auta na lepši časy nevypada tak snad to pro něj dopadne kladně. Focus si zaslouži jen a jen :yes:
Skusme aj tu kritiku, ziadne auto nie je dokonale:
- Z vnutra male auto, miesto v zadu nic moc
- Pomerne male sedacky pre vacsie postavy
- Sync system v 3 Focuse bol pouzitelny az po FL
- Tuhost karoserie je v tejto triede od roku 2010+ vsade bez problemu, Megane, Focus, Golf, Hondy, proste vsetci maju tuhe karoserie...
- Ecoboosty, to je na 6rokov, ktore hodnotis slaby test vydrze, 1.5ky zatial funguju, ale cital som o karbone aj u nich, asi ako kazdom GDi+T
- Po FL zmenili nastavenie podvozku, ktore sa bije s prilis rychlim riadenim a makkymi silentblokmi, posobi to neharmonicky, pretoze rychlejsi pohyb na volante znamena zvykanie sa auta v silacoch a rovno prikladam, ze to nie je len moja skusenost:
´´Řízení by klidně mohlo mít delší, resp. pomalejší převod. A také více té mechanické vazby, kterou měla minulá generace. Takhle je auto při svižnější jízdě špatně čitelné a spíše má člověk pocit, jako by ho řídil šipkami na klávesnici než čitelným volantem, jako dříve. Ale věřím, že spoustě řidičů bude tahle horlivost řízení Focusu vyhovovat, a budou ji brát jako „sportovní jízdní projev“. https://www.garaz.cz/…a-smysl-21005945
- Z vnutra male auto, miesto v zadu nic moc
- Pomerne male sedacky pre vacsie postavy
- Sync system v 3 Focuse bol pouzitelny az po FL
- Tuhost karoserie je v tejto triede od roku 2010+ vsade bez problemu, Megane, Focus, Golf, Hondy, proste vsetci maju tuhe karoserie...
- Ecoboosty, to je na 6rokov, ktore hodnotis slaby test vydrze, 1.5ky zatial funguju, ale cital som o karbone aj u nich, asi ako kazdom GDi+T
- Po FL zmenili nastavenie podvozku, ktore sa bije s prilis rychlim riadenim a makkymi silentblokmi, posobi to neharmonicky, pretoze rychlejsi pohyb na volante znamena zvykanie sa auta v silacoch a rovno prikladam, ze to nie je len moja skusenost:
´´Řízení by klidně mohlo mít delší, resp. pomalejší převod. A také více té mechanické vazby, kterou měla minulá generace. Takhle je auto při svižnější jízdě špatně čitelné a spíše má člověk pocit, jako by ho řídil šipkami na klávesnici než čitelným volantem, jako dříve. Ale věřím, že spoustě řidičů bude tahle horlivost řízení Focusu vyhovovat, a budou ji brát jako „sportovní jízdní projev“. https://www.garaz.cz/…a-smysl-21005945
PJ164
Rozhodnutí vyrábět pouze elektromobily je cesta do pekel. Přežijí pouze ti, kteří budou vyrábět benzínové motory, neboť benzín lze snadno nahradit jiným palivem bez zásadní úpravy konstrukce motoru. Ostatně, takový nevyčerpatelný metan lze použít přímo nebo nepřímo jako metanol. V RF je ostatně ropa také nevyčerpatelná, neb nejde o fosilní ale přirozeně se obnovující zdroj. Kapitáni Fordu si neuvědomují, že těžké elektrické ingoty se společně s rostoucími cenami elektřiny podepíší na mnohem vyšších TCO než činí ty v případě současných, spíše ale těch nedávno minulých aut se spalovacími motory. Znáte film Demolition Man? Kdo ne, doporučuji. Mám Mondeo Mk3 a nedám na něj dopustit, i s jeho třílitrovou chybou olejové vany bez přepážek. Spolehlivý, nenáročný, snadno opravitelný a hlavně pouze jedeapůltunový skvělý Ford. Kdo autům rozumí, ví, co říkám.
×
Sdílení komentáře
×
Citlivost na motorizace asi záleží na struktuře zákazníků daného modelu, velikosti auta a dalších faktorech. Ford dal tříválec do Mondea a vůbec nikdo to nekupoval. Narozdíl třeba od Fiesty. Focus zřejmě bude někde na půli cesty, část zákazníků to koupí i s tříválcem, část jde ke konkurenci.
A k tomu vyberu motora - ked som auto kupoval, tak ten R3 som si vybral cielene a to dokonca v tom case ako druha volba bol lacnejsi R4 u konkurencie, bol to motor ktory nakoniec rozhodol a za ktory som este aj priplatil. Len u mna je rozdiel v tom, ze ja nemam zaskatulkovane predsudky. A bez srandy dam prednost akemukolvek turbo R3 voci zdochnutej atmosfere.