Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Ford prý omezí výrobu Focusu, závod čeká nejistá budoucnost

65 komentářů

Arese
Sebevražedná politika "One Ford", která skvělé modely vyvinuté na míru náročným evropským zákazníkům nahradila z velké části jejich nanicovatými globálními alternativami (nebo v případě Fiesty jen její modernizací místo skutečně nové generace) v posledních letech přinesla propad evropských prodejů této značky o cca 1/2. Ale to nestačí, nyní v důsledku zákazníky nevyžádané a proklínané elektrodebilizace jejich portlolia Ford za miliardových investic zlikviduje i tu zbývající půlku... :-O :-O :-O :no: :no: :no: R.I.P. evropský Forde! :-( :no: :no: :no: A taková to bývala skvělá značka! :-O :-(
Avatar - hugino
hugino
Úplný súhlas.Takto zlikvidovať jedno z najpredávanejších áut v segmente a to len vďaka tomu že zarezali štvorválcové turbobenzíny dokáže málokto.To isté čaká aj 308 a Astru.Všetci prechádzajú na elektriku ale kto im to bude kupovať tak to už nedomysleli.Nový Focus po facelifte vyzerá super ale to ich už asi nezachráni.To isté platí aj o Fieste.Škoda tejto značky.Musím uznať že korejci majú o dosť reálnejšie videnie automobilového sveta.
Reco
Uplne suhlasis s niecim co vobec o tvojom nazore nevypoveda. On o motoroch nehovori nic, tie si si domyslel a problem fordu s klesajucimi predajmi nie je v ponuke motorov. Ale vo viac ako sebavedomych cenach a mizernom pristupe k zakaznikovi a rieseniu problemov + zvysok to co napisal. Naopak, prorokujes, ze takto dopadne aj stelantis, pricom uz teraz je vecsina predajov s tymi R3 a predaje su relativne fajn vzhladom k situacii. Tolko k teoretikom.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Teorii lze podložit praxí. Třeba u Opelu Astra se po faceliftu z podzimu 2019, který přinesl omezení motorové nabídky na tříválce, propadly prodeje na polovinu. Ano, přispěly k tomu určitě i zvýšené ceny. Nápadně klesly i prodeje Fiatu Tipo po "motorovém faceliftu" v roce 2020.
Citlivost na motorizace asi záleží na struktuře zákazníků daného modelu, velikosti auta a dalších faktorech. Ford dal tříválec do Mondea a vůbec nikdo to nekupoval. Narozdíl třeba od Fiesty. Focus zřejmě bude někde na půli cesty, část zákazníků to koupí i s tříválcem, část jde ke konkurenci.
PJ164
Nejhorší je každé rozhodnutí nahradit spolehlivý, nenáročný a přitom vcelku potentní motor něčím jiným. Ta rozhodnutí jsou ovšem vynucená ekoteroristy ve vedení EU, kteří nutí snižovat emise aut ad absurdum, aniž by zakázali létat tryskáčům a metanu emitovat z oceánů a permafrostu. Oprevdu máme mít rádi EU vrchost a naše členství v tomto spolku?
Avatar - hugino
hugino
Ani on nepísal o sebavedomích cenách,mizernom prístupe k zákazníkom a riešeniu problémov ako píšeš ty ale dá sa súhlasiť s tým čo napísal.Trošku som to asi zle napísal alebo ty si trochu podráždene pochopil ale faktom ostáva že Focus mal v minulosti štvorválcovi 1.6 atmo tak isto ako mali najväčší konkureni /Golf,Astra,Megane/ a predával sa a mal takisto štvorválcoví turbo benzín1.5-1.6 EB a takisto sa pokiaľ ho nezarezali relatívne dobre predával.Pokiaľ nemáš v segmente C v ponuke štvorvalcový turbobenzín tak je velmi ťažko tieto rodinné autá predávať to je jeden z dôvodov + ostatné ktoré boli už spomínané.Žeby sa trojvalcové 308 alebo Astry nejak zázračne predávali sa mi nezdá.Neverím tomu že by si išiel v segmente C do turbo R3.
Reco
To, co sa ti zda alebo nezda je uplne jedno, pozri si cisla. 90% ludi neriesi pocet valcov.

A k tomu vyberu motora - ked som auto kupoval, tak ten R3 som si vybral cielene a to dokonca v tom case ako druha volba bol lacnejsi R4 u konkurencie, bol to motor ktory nakoniec rozhodol a za ktory som este aj priplatil. Len u mna je rozdiel v tom, ze ja nemam zaskatulkovane predsudky. A bez srandy dam prednost akemukolvek turbo R3 voci zdochnutej atmosfere.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jaká je dnes k dispozici zdechnutá atmosféra?
Avatar - Midlosek
Midlosek
Aha, tak z praxe můžu říct jen tolik, že jsem opustil Ford právě kvůli motoru...
Mr.Murphy
jj.... vysloveně mě donutili jít pryč on Mondea.... jejich boj...
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Přesně...... 😉 Taky jsem jej nevzal.
PJ164
Stačí ocenit starší mondea jako plně vyhovující.
Avatar - miromen
miromen
Hned prvni přispěvek a opět dookola opakujici se blaf. Sebevražedna politika, ktera vytahla ford do kladnych čisel a fiesta, ktera je ve svem segmentě TOP, když ani nepotřebovala nove rysovaci prkno spiš jen podtrhuje jak je vyborna. A jasně naročny zakaznik vyloženě žadal nekvalitni a hnijici modely na urovni japoncu.
PJ164
Ciao amici, tohle podepisuji, jen nesmíme zapomínat, že Ford zvládl první globální Mondeo na jedničku (nebýt plastů praskajících při špoatném podívání se na ně); jízdně ale šlo o fenomén patnácti skvělých let. Děsím ne obdobné záměry Stellantisu s Alfami, ostatně mám jen dvaceti a více leté kousky a jezdí jako zamlada a nutí mne k širokým úsměvům, když nic netušící moderně ukazuji zadní světla.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
mysleli si, že zákazníkům vnutí to co oni chtějí.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Hmm.
Blbý je, že tak jde celý obor.
Všechna auta jsou čím dál složitější, dražší... a nepoužitelnejsi.

Věčná škoda.
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
By mne zajímalo kdo kliká ty mínusy. 🙈
gutex
Ford's all-electric vehicles shine with 6,254 units in May (a new record and an increase of 222% year-over-year). That's about 4.3% of the total Ford volume (a new record) :yes:

The company appears to be pretty happy with the results, noting that the growth rate of BEV sales is "almost 4 times faster than the overall U.S. electric vehicle segment in May." Additionally, Ford notes that for the month, it has moved into second place in US BEV sales behind Tesla.
https://insideevs.com/…-sales-may-2022/
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Budiž jim přáno.

Ale prodeje EV je neuživí.

Počet lidí schopných a ochotných si koupit EV je prostě jen zlomkem potenciálních kupců auta.
gutex
Tesla, jako automobilka výhradně elektrická se díky elektromobilům uživí docela dobře, dokonce tak, že se stala automobilkou s daleko největší tržní kapitalizací na světě :yes: :-!
https://akciovnik.cz/…ch-akcii-top-10/
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
A co nám to říká? :-|
gutex
Že EV je skvělá věc pro zákazníka i dobrý business pro výrobce :-!
Avatar - Lonestarstate
Lonestarstate
To je slusna demagogie. Tesla stale drzi jen malicky podil svetoveho trhu a jeji zakaznici se rekrutuji z rad velmi bohatych lidi a technologickych nadsencu. Takze to absolutne nedokazuje, ze to co Tesla, by mohla delat kazda automobilka.
A trzni kapitalizace je uz naprosto nevypovidajici faktor vzhledem k tomu, ze jeji akcie jsou non-stop v bubline a napriklad momentalne se i po poradnem padu prodavaji za P/E cca 100. Zadna automobilka nestoji za hodnotu 100 rocnich zisku. Pokud ovsem nejsi upir a neplanujes drzet akcie 200 let. :D
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
Tak o tom by se dalo polemizovat, Tesle se určitě nedá upřít úspěch a velmi inovativní produkty, pokud ale řeknete A musíte říct i B. Hodnota firmy je z velké míry uměle tlačena důvěrou investorů. Je otázkou jak se to bude vyvíjet dál, před půl rokem/rokem kdy byla cena akcie na 1,2k kolovali zaručené predikce že cena půjde co nevidět na 3-4k a teď jsme zpátky na 700. Tudíž hodnota tohoto businessu je tlačena spíš vírou v to že to bude dobrý business pro investory. Čas ukáže.
gutex
Cena akcií zohledńuje růst, který je každým rokem +50% a do 2030 se počítá s výrobou 20 mil. EV ročně, to je pro srovnání produkce jako Toyota + Volkswagen Group dohromady :yes:
Avatar - Ungalabunga
Ungalabunga
Cenu akcií zohledňuje primárně zájem o ně a papír na kterém je napsaný výroční plán snese všechno, opět proto aby ovlivnil zájem o tyto akcie. Je to chytrá hra, ale záleží jaká bude realita.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Ceny akcií "zohledňující růst každým rokem o 50 %" :D:D:D
Tržní kapitalizace Tesly je nyní 750 mld. dolarů. Řekněme, že by investoři požadovali návratnost svého vloženého kapitálu 5 %. Tesla by měla každý rok vyplatit dividendu 37,5 mld. dolarů. Řekněme, že na 1 dolar dividendy bude Tesla potřebovat 2 dolary zisku. Potřebuje tedy vytvářet zisk 75 mld. dolarů ročně. V roce 2021 by to znamenalo vytvořit zisk na každém prodaném autě přes 80 tis. dolarů, tzn. 2 miliony korun na každém autě. Ani kdyby Musk vyráběl auta zadarmo, tak to matematicky nebylo možné. Při hypotetickém prodeji 20 milionů aut ročně v roce 2030 by to znamenalo "jen" kolem 100 tisíc Kč na každém autě. Jak vidíte, investoři buď nepožadují návratnost kapitálu a koupi akcií berou jako dobročinnost, nebo započítali ještě velkolepější plány na rok 2030 než má sám Musk.
Pozn.: Pro jednoduchost jsem počítal se stálými cenami.
BTW Víte, kolik Tesla dosud vyplatila dividend?
Avatar - Brmbalik
Brmbalik
Produkovat muzou co chteji, ale musi to taky nekdo kupovat. A podle toho kam svet smeruje, tj.do ***.e, cena techto spotrebicu pujde jen nahoru, tzn.cim dal min lidi bude ochotno tohle kupovat.
PJ164
Málokdo ví, že prosperita Tesly není důsledkem byznys modelu, ale masivních dotací. Kromě toho konstruktéři tesly pochopili, že v jednoduchosti je krása a především technická i ekonomická efektivnost.
Avatar - iudex
iudex
To je big deal, veľký rast EV, ktoré tvorí 4% z predajov, ale dramatický pokles spaľovákov, ktoré tvoria 96% predajov. :-[]
Avatar - Tycoon
Tycoon
V roce 2021 klesl podíl Fordu na domácím trhu na 12 %. To je taky rekord, ale opačného charakteru. Navíc to znamenalo, že se na první místo dostala Toyota.
A letos prodeje Fordu dále klesají.
Ginger Kyriakos
páchají ekonomickou sebevraždu?.Kdeže! Na elektromobilech za miliony budou mít daleko větší vejvar, tudíž jim stačí prodávat méně aut. Má to pro nás, uživatele, jedinou nevýhodu..Nebudeme mít naprostá většina z nás již vlastní osobní vůz. A to to tady jde..
gutex
Tak jako si většina místních kupuje auta na second marketu, bude to stejné i s elektromobily.
Ginger Kyriakos
Průměrné stáří vozového parku v ČR je 15 let...Baterie vydrží 8-10 a stojí v řádech statisíců, levnější nebudou...Koupíte ojetinu, ktera ujede 50 km a pak ji budete muset zas nabíjet? Nebo budete mít na koupi nové baterky, která bude v ceně ojetiny???
gutex
Nikoli životnost, ale záruka na baterií je obvykle 8let/160.000km s garancí poklesu kapacity většinou max. 20%.
Ginger Kyriakos
Slovickareni, co na věci nic nemeni.No takže po těch 15 letech bude mít jako vydrž? Máte mobily? Víte, jak dlouho vám vydrží baterka? Co je nejčastějším důvodem pro koupi nového mobilu? Baterka na houno, co nabitá vydrží úplný kulový.
gutex
Pokles kapacity li-ion není lineární a postupem času zpomaluje, takže po 15 letech může být třeba o třetinu nižší, v případě LFP chemie ještě méně. Baterka v mobilu vydrží po celou dobu jeho životnosti, pokud ji netýráte rychlonabíjením do 100% a teplotou >40°C.
Avatar - iudex
iudex
A ako inak mám nabíjať keď nie rýchlo? Kde je potom tá proklamovaná výhoda, že elektromobil XY sa nabije doplna za trištvrte hodinu? To sa mám týrať tým, že sa mi síce EV vie nabiť za 45 minút (čo je mimochodom asi o 42 min viac, ako je natankovanie spaľováku doplna), ale ja radšej budem nabíjať pomaly, za 5 hodín, lebo predsa myslím na blaho baterky. Po pár mesiacoch takéhoto nabíjania by som sa obesil.
Avatar - xxc
xxc
Ved uz aj mobil sa nabija do 85%, uz to zacinaju riesit a pokial to clovek uplne nevybije a nenecha zmrznut, alebo niekde nabite prehriat, mala by baterka vydrzat dlho. Uvidime. Auto nabijam normalne aj pomaly, nie je to ziadna veda, necham to pripojene, pokial stoji auto doma a nikto sa nemusi obesit, je to lepsie. Pokial clovek spi, asi je jedno, ci sa auto nabije rychlo, alebo pomaly, nie?
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ne, to nepsal že nemáš používat rychlonabijeni. Ale ze nemáš nabíjet rychlonabijenim do 100% a trápit ji vysokou teplotou.
Mino21
A co má baterka v mobilu společného s autem? Že je to Li-Ion ještě neznamená, že je to stejná baterka se stejnou chemií a stejným řízením. Teplotní management má naprosto zásadní vliv na životnost baterky a např. v Teslách je průměr 88 % kapacity po 320 tisících km. A to se bavíme o NCA článcích s nepříliš vysokou životností. S LFP budeš ještě úplně jinde. Při životnosti na 4000 cyklů a reálném dojezdu třeba 300 km to máš životnost na cca 1+ milion km. Taková baterka přežije několik aut.

Dále si uvědom, že baterce v mobilu dáš jeden nabíjecí cyklus (100%) tak v průměru kolem 1,5 dne. U elektroauta vyflákáš jeden nabíjecí cyklus tak v průměru za jednou za 7 dní. Už z tohoto by to mělo vydržet minimálně 5krát tolik co v telefonu, protože trvá 5krát déle, než dostane stejný počet nabíjecích cyklů.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo typicky argument člověka, který tomu moc nerozumím. Ačkoliv obě baterky jsou nejcasteji Li-on, vlastnosti jsou rozdílné práv epodle zaměření. Jde o vnitřní strukturu, termomanagement, způsob zapojení atd. A baterka v EV a mobilu je úplně z jiného konce.
Víte na kolik nabíjecí cyklů je konstruovaná baterka v mobilu nebo notebooku? U mobilu se nejčastěji počítá s 500 cykly, u notebooku to je 1000. A podle toho se ty baterie konstruují. Takze prosím nesrovnavat něco, co má společného jen název. Baterie v aute mají mít kolik cyklu?
PJ164
Mezitím odejde podvozek díky vysoké hmotnosti, řídicí elektronika nebo chuť majitele si na zimu pořídit k elektromobilu ještě benzíňák, který dojede, topí a je spolehlivý. A tak zůstane raději jen u něj. Dokud se nebudeme přemísťovat díky volné energii nebo třeba teleportací.
Th0r
Z venku neurazí, interiér humus, průměrná spolehlivost, motory tragedie a jízdně normál, přestože všeználci tvrdí opak. Protože se bojej, že se ztrapněj, Máňa přece řikala, jak jezdí skvěle. Tak se ani nedivim. Že si teda ten skvost nekoupěj :D
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
I osel pozná, že Mondeo jezdilo lépe než Passat.
PJ164
To platilo do Mondea Mk4 a i tam už byl znát odklon od skvěle jezdícího auta pro piloty ke konfekci pro klobouky. Mám Mk3 V6 a vím, co říkám.
Ginger Kyriakos
Interiér hnus! Diky za ta slova, vše podepisuju.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Uz dlhsie neviem prist na pointu... kazdopadne touto genialnou taktikou sa objemom vyroby dost mozno uz za par rokov dopracuje kdesi na uroven dacie a mahindry.... tak nehorazne predajne zazdit a dofackat celosvetove bestsellery ako focus fiestu ci mondeo to je na uterak ( novu fiestu nevidim ako je rok dlhy ) .... no ale hlavne ze otec rodiny si svojho 10 rocneho focusa za 400 litrov moze dnes vymenit za mustanga E mach za 1,5 melona .... ja v okoli uz ani celkovo ziadne nove fordy nevidim ( takze nie je to len o fieste ) ... to skor uz stretnem nejake yongy alebo toyoty ci dacie ( a kdeze tie u nas predajne boli este pred takymi 10-15 rokmi ze jo ) ... cele ma to hneva aj kvoli rangeru pume ci broncu... lebo tie su paradne ... tak snad ford zvladne tuto narocnu dekadu ... drzme palce ....
Avatar - xxc
xxc
preco by mal menit 10 rocneho focusa? co mu ma byt?
Avatar - Mikesus
Mikesus
U ford?, všechno. :-[] Motor, rez, elektrika
Proč si myslíš, že to má takové propady prodejů. Nové zákazníky cenovou politikou nezískali a staré odradí svou kvalitou a přístupem.
PJ164
Tak, tak. Proč manažeři dělají to, co chtějí politici a ne to, co chtějí technici a řidiči?
Avatar - Pepa_007
Pepa_007
Propad poptávky?? Nesmysl. Nová auta se prostě nevyrábí. Tak proto nejsou prodeje. Zákazníci by nakupovali jako diví.
PJ164
Kdo by při dnešní inflaci kupoval něco tak zbytečného, jako je nové auto? Ojetiny se prodávají jako housky na krámě a ty dobré mizí nebo jsou drahé.
Avatar - iudex
iudex
Focusy by sa možno aj predávali, keby sa vvyrábali. Jednak všeobecne, lebo proste autá nie sú buď vôbec, resp. nie sú niektoré motorizácie. Typicky u nás už asi dva roky nie je Focus ST, proste neexistuje, nie je ani na webe, notabene v predajniach. A obdobne fakt, že to, čo sa predáva, je zúfalo osekané v štýle: môžeš si kúpiť akýkoľvek Focus, pokiaľ je to litrový trojvalec (to je asi Fordova vtipná parafráza zakladateľovho známeho výroku o farbe).
Takže je otázne, čo je príčina a čo následok.
Avatar - Tycoon
Tycoon
Tak u ST to může být dáno malými kvótami pro slovenského dovozce kvůli flotilovým emisím CO2.
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
no právě to opěvovaný ST forda položil na lopatky, tohle koupí pár lidí a nepotřebuje to ve fabrice pás. Toyota GR se nevyrábí na páse a ford to tak měl udělat a neplantat to mezi modely a prodražovat výrobu co kupec nechce zaplatit.
PJ164
Poďakuj eupopskim CO2 reduktorom. To oni zabíjajú jeden skvelý výrobok za druhým.
martina k.
Ford novinky naleznete na jednom miste>http://www.fordauto.sk/
Avatar - petr petrumr
petr petrumr
předělejte si stránky, reklama na africký auta evropana neberou a tak to vypadá v marketingu forda. Za chvilku to bude odkaz insolvenčního správce?
jam2015
a preto má také predaje.
P.S. A je to Ford!
jam2015
...,,Vy navrhujete - my vyrábame"
A toto je výsledok ich klamstva!
PJ164
Starý Henry Ford I. se obrací v hrobě, co to s jeho auty dělají jeho dnešní následovníci.
Avatar - miromen
miromen
Jsem rad, že jsem jeden kousek ze Saarlouis vlastnil. Focus 3 generace po FL je zatim nejlepši běžny kompakt jaky jsem poznal a měl možnost si jej minimalně vyzkoušet. Vyborne auto, ktere nejen, že vyborně jezdilo, ale zaroveň bylo velmi kultivovane jak podvozkem tak odhlučněnim a takova kombinace se u konkurence nevidi. Takže v kategorii vyborne auto jak kolem komina tak na dlouhe štreky. K tomu vyborne EB motory, ktere patři k tomu nejlepšimu co se mezi turbomotory nachazi. Je to vlastně i prvni kompakt, kde jsem měl pocit, že je auto z jednoho kusu. Prostě tuhost a vubec celkova bytelnost auta opět vyborna. Navic auto, kteremu jsem daval nejvic "za uši" takže spotřebak se měnil často jinak nebylo nutno nic za 6 let měnit. Takže i ukazkova kvalita a vlastně i poctivost. K tomu 100% spolehlivost takže ani potřeba cokoliv řešit. Tedy až na od vyroby špatně osazenou schranku spolujezdce.
Takže jeden z mala modelu ve třidě, ktereho by mi bylo opravdu lito a i když to ve světě auta na lepši časy nevypada tak snad to pro něj dopadne kladně. Focus si zaslouži jen a jen :yes:
Avatar - lamal
lamal
Skusme aj tu kritiku, ziadne auto nie je dokonale:

- Z vnutra male auto, miesto v zadu nic moc
- Pomerne male sedacky pre vacsie postavy
- Sync system v 3 Focuse bol pouzitelny az po FL
- Tuhost karoserie je v tejto triede od roku 2010+ vsade bez problemu, Megane, Focus, Golf, Hondy, proste vsetci maju tuhe karoserie...
- Ecoboosty, to je na 6rokov, ktore hodnotis slaby test vydrze, 1.5ky zatial funguju, ale cital som o karbone aj u nich, asi ako kazdom GDi+T
- Po FL zmenili nastavenie podvozku, ktore sa bije s prilis rychlim riadenim a makkymi silentblokmi, posobi to neharmonicky, pretoze rychlejsi pohyb na volante znamena zvykanie sa auta v silacoch a rovno prikladam, ze to nie je len moja skusenost:

´´Řízení by klidně mohlo mít delší, resp. pomalejší převod. A také více té mechanické vazby, kterou měla minulá generace. Takhle je auto při svižnější jízdě špatně čitelné a spíše má člověk pocit, jako by ho řídil šipkami na klávesnici než čitelným volantem, jako dříve. Ale věřím, že spoustě řidičů bude tahle horlivost řízení Focusu vyhovovat, a budou ji brát jako „sportovní jízdní projev“. https://www.garaz.cz/…a-smysl-21005945
PJ164
Rozhodnutí vyrábět pouze elektromobily je cesta do pekel. Přežijí pouze ti, kteří budou vyrábět benzínové motory, neboť benzín lze snadno nahradit jiným palivem bez zásadní úpravy konstrukce motoru. Ostatně, takový nevyčerpatelný metan lze použít přímo nebo nepřímo jako metanol. V RF je ostatně ropa také nevyčerpatelná, neb nejde o fosilní ale přirozeně se obnovující zdroj. Kapitáni Fordu si neuvědomují, že těžké elektrické ingoty se společně s rostoucími cenami elektřiny podepíší na mnohem vyšších TCO než činí ty v případě současných, spíše ale těch nedávno minulých aut se spalovacími motory. Znáte film Demolition Man? Kdo ne, doporučuji. Mám Mondeo Mk3 a nedám na něj dopustit, i s jeho třílitrovou chybou olejové vany bez přepážek. Spolehlivý, nenáročný, snadno opravitelný a hlavně pouze jedeapůltunový skvělý Ford. Kdo autům rozumí, ví, co říkám.