Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ford prý omezí výrobu Focusu, závod čeká nejistá budoucnost

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Jedna z evropských stálic mezi evropskými hatchbacky zažila pořádný propad prodejů a její domovský závod tak nejspíš čeká nejistá budoucnost.

Poptávka po nových automobilech na evropských trzích zažívá letos výrazný propad, který se nevyhnul ani Fordu Focus. Ten si měl podle dat z DataForce, citovaných kolegy z Automotive News Europe, meziročně pohoršit až o 28,3 procenta, s čímž by mělo souviset i plánované omezení jeho produkce a nejspíš i redukování nadbytečného personálu v německém výrobním závodu Saarlouis.

Podle německého magazínu Automobilwoche, který cituje představitele odborů Markuse Thala, by měla být produkce v německém závodu citelně omezena od 29. srpna. O další budoucnosti tohoto výrobního závodu v německém Sársku by se pak podle Automobilwoche mělo rozhodnout ještě před koncem měsíce.

O nepříliš povzbudivé situaci by však měla vypovídat i skutečnost, že Ford nakonec neoznámil žádné investice do závodu Saarlouis. Místo toho plánuje investovat dvě miliardy dolarů do elektrifikace v Evropě, z čehož by měl profitovat jak německý závod v Kolíně nad Rýnem, tak rumunský závod Craiova.

Video se připravuje ...

Oba tyto závody by se tak nejspíš měly začít postupně soustředit na výrobu elektrifikovaných, respektive čistě elektrických vozidel. Ostatně není tajemstvím, že modrý ovál již před časem oznámil plán, kterým je mít od roku 2030 v Evropě čistě elektrické portfolio.

Dodejme, že výrobní závod Saarlouis byl založen v sedmdesátých letech, má rozlohu asi 1,2 km2, podle posledních dat zaměstnával cca 6.190 lidí a produkuje modely Ford Focus a Ford Focus ST. Podobně jako další výrobní závody po celém světě však i Saarlouis trápí problémy se zásobováním, v tomto případě zejména infotainmentem Sync4, jehož výroba je spjata s válkou zasaženou Ukrajinou. Čekací doba tak podle kolegů z Motor1 může v některých případech dosahovat klidně až jednoho roku, což prodejům příliš neprospívá.

Ondřej Mára
Diskuze (65)

Doporučujeme

11. 6. 2022 23:57
Re: Ford Europe dál plnou parou ke své sebevraždě!
Nejhorší je každé rozhodnutí nahradit spolehlivý, nenáročný a přitom vcelku potentní motor něčím jiným. Ta rozhodnutí jsou ovšem vynucená ekoteroristy ve vedení EU, kteří nutí snižovat emise aut ad absurdum, aniž by zakázali létat tryskáčům a metanu emitovat z oceánů a permafrostu. Oprevdu máme mít rádi EU vrchost a naše členství v tomto spolku?
11. 6. 2022 23:52
Re: Ford Europe dál plnou parou ke své sebevraždě!
Ciao amici, tohle podepisuji, jen nesmíme zapomínat, že Ford zvládl první globální Mondeo na jedničku (nebýt plastů praskajících při špoatném podívání se na ně); jízdně ale šlo o fenomén patnácti skvělých let. Děsím ne obdobné záměry Stellantisu s Alfami, ostatně mám jen dvaceti a více leté kousky a jezdí jako zamlada a nutí mne k širokým úsměvům, když nic netušící moderně ukazuji zadní světla.
11. 6. 2022 23:47
Re: Ford Europe dál plnou parou ke své sebevraždě!
Stačí ocenit starší mondea jako plně vyhovující.
11. 6. 2022 23:46
Re: S růstem EV je Ford spokojený
Málokdo ví, že prosperita Tesly není důsledkem byznys modelu, ale masivních dotací. Kromě toho konstruktéři tesly pochopili, že v jednoduchosti je krása a především technická i ekonomická efektivnost.
11. 6. 2022 23:44
Re: Automobilky
Mezitím odejde podvozek díky vysoké hmotnosti, řídicí elektronika nebo chuť majitele si na zimu pořídit k elektromobilu ještě benzíňák, který dojede, topí a je spolehlivý. A tak zůstane raději jen u něj. Dokud se nebudeme přemísťovat díky volné energii nebo třeba teleportací.