Třetí elektromobil z rodiny ID. už můžete potkávat na tuzemských cestách. Pětka má oproti hranatější čtyřce větší šmrnc i kufr, zklame snad jen vášnivé lyžaře.
Vážení,
nechceme tady číst neustále PR hymnusy o těchto elektrokrámech, které svojí užitnou hodnotou připomínají výsměch všem řidičům a uživatelům. Jsou to produkty Evropské politiky, nikoliv auta která chceme jako řidiči, uživatelé a milovníci aut.
Nepleť. Sú to zaujímavé autá. Nezaujímavá je ich cena, ale do rovnakých úrovní šplhajú aj autá s iným pohonom. Ja si to rád prečítam, pretože chceš či nechceš, budúcnosť áut je v elektrine, ak nie na 100%, tak vo veľkej miere.
Jsou to nepouzitelne sr cky, za nesmyslnou cenu.
Ma to jediny cil - zabranit lidem ve svobodnem pohybu.
Jednak na to vetsina lidi nebude mit a ti, co uz si to koupi, tak nikam nedojedou.
Sedet doma holoto!
Makat a platit dani. Proto jste na svete.
To nam politici vzkazuji. A ti... jednodussi tomu tleskaji.
A co tedy je zajímavého na elektroprdech?
To, že všechny budou mít stejné baterie a stejné elektromotory? Možná dokonce od stejného výrobce?
Nenech se vysmát, dude.
Rakousko projede dříve než čmoudící ropáci, neboť mají na snížené rychlosti rychlosti i auta z CZ s EL značkou. Ty musíš jít na brzdu, kdybys podřadil, tak zacpeš filtr pevných částic. Stejné elektromotory nebudou mět nikdy, někdo s uhlíkama, někdo bez, chlazený vodou nebo vzduchem.
A nemáš to isté aj na spaľovákoch? Namiesto piatich motorov jeden, vo dvoch-troch výkonových variantoch, a naviac v hromade modelov niekoľkých značiek koncernu. Či ide o VW Group alebo Stellantis - väčšina u nás predávaných značiek je členom jedného alebo druhého. Vyčnieva Mercedes (ktorý zase paktuje s Renaultom) a BMW. Čo tam máš viac? V tomto ohľade je svet EV a spaľovákov podobný. Rozdiely medzi autami treba hľadať inde, v riešeniach karosérie, interiéroch, výbavách, schopnostiach infoteunmentu alebo "obľúbených" asistentoch. Aj tu začína byť väčšia pestrosť pri elektrických autách, lebo benzínové sú často rovnaké - len majú na kapote iné logo.
Elektromobily sú teda rovnako zaujímavé ako autá so spaľovacím motorom, nie je tam markantný rozdiel.
Pletieš dokopy nesúvisiace veci. EV sú budúcnosť, s tým nič neurobíš - jedine že by si našiel iný typ pohonu bez výfuku. Uvedom si, že EV nie sú problém - problém je obchodná politika, ktorá sa uplatňuje a ktorá slúži tomu, čo píšeš - ešte väčším ziskom pri minimálnych nákladoch a minimálnej výrobe. Ale za to EV nemôžu. Elektromobily iba doplácajú na to, že si niekto vybral ekológiu ako zdvôvodnenie svojich nenažraných obchodných plánov. Preto sú elektromobily nezmyselne drahé a preto do rovnakých výšok rastú ceny spaľovákov.
Áno, ľudia sú zblbnutí. Zohnú chrbát, lebo Eu je super, lebo sloboda, lebo humanita, lebo neviem čo - ale druhú stranu mince vidieť nechcú a zbytočne budeš vysvetľovať, ako sme tlačení do kúta, systematicky ničení a tlačení do chudoby.
Bohužel podobnými zákazy a příkazy si EU podkopává vlastní budoucnost. Němci a Francouzi jsou ekologií úplně posedlý, že nechtějí vidět nalevo ani napravo a tlačí v podstatě to nehorší, co je na výběr, težké bateriové EV. Proč třeba nemluví o syntetických palivech, kde by se současná auta jen lehce modifikovali? Jednoduchá verze přechodu k nízko emisním technologiím ;-)
Presne tak.
Pokud by nekdo opravdu sledoval ekologicke cile, tak preferuje mala, co nejjednodussi auta.
S minimalni spotrebou energii i materialu uz pri vyrobe a co nejdelsi zivotnosti.
A ano, synteticka paliva v tomto scenari smysl davaji.
Ja jsem tak naklonen ekologii, ze nemam problem ani se snizenim rychlosti!
Ale ev, jako narizene, jedine spravne reseni, jsou zlocin proti vsemu.
Palivo ostane palivom, kým z výfuku nepôjde lin čistý vzduch, para alebo nejaká iná neškodná látka. Nemám tieto veci v merku, čo to syntetické palivo vlastne je? Z čoho sa vyrába, za koľko a čo obsahujú jeho spaliny?
Jinak mluv prosim za sebe. Vetsina lidi (ty ktery se nezasekli ve dvacatem stoleti) tyhle novinky sleduje. A narozdil od spalovaku, majitele EV netrapi cena benzinu. Ani elektriny...
Specielne id.5 si v mem okoli brzy jeden clovek objedna, ze se mu hodne libi. :yes:
(Výrobní) Cena eletriky se nijak zásadně celé roky nemění - v březnu o tom mluvil bývalý ředitel ČEZ Míl: "V jaderných elektrárnách typu, jaký máme v Dukovanech, se vyrábí jedna kilowatthodina za 25 haléřů. Podobně proud z uhlí se u nás vyrábí asi za 20 haléřů za kilowatthodinu." Zdroj: http://www.seznamzpravy.cz/…opsky-trh-193513 . Podobně otevřeně mluví o cenách plynu Vladimír Štěpán. Samozřejmě je potřeba koncové zákazníky ubezpečit, že nejdou okrádáni, protože za to může inflace, bubák nebo nějaký strejda.
Jj, to je fajn, že se výrobní cena elektřiny moc nemění a je nízká - v řádech desetihalířů. Tak teď už jen zjistit kteří šmejdi se na tom pakují, protože účty pro koncové zákazníky mluví jinak ;-)
Btw elektřina je strategická surovina a měla by být regulovaná (ač tohle slovo nesnáším) ;-\
Kdo na tom profituje, to je přeci úplně jasné. První věc je, podle mého názoru, si uvědomit, že nelze věřit všem bajkám, které píšou média a jejich tvrzení je podporováno odborníky. Jedinou univerzální obranou je odmítnutí předraženého výrobku nebo služby. Chápu, že u elektřiny si to většina lidí nedovede ani představit, ale přesvědčení, že někdo (politik) se bude zajímat o problémy nějakých lidí a bude s tím něco dělat (mimo keciček) je naivní.
BJP vyhral.TCO nie je podstatné pri aute od 60 000 € lebo ak máš tieto prachy na auto tak mal by si mať prachy aj na prevádzku a je len na každom aký pohon preferuje a mne z tohoto jasne vychádza že radšej prémiový spalovák ako mainstreamový elektrospotrebič a to pri MB máš 6 rokov alebo 160 000 km servis grátis takže ten MB bude mať v konečnom dôsledku asi nižšie náklady .Či ?Neboj sa nič do 2035 sa spustí predaj syntetických palív a všetko bude OK.My bežný motoristi budeme naďalej jazdiť so spalovákmi niektorý si vyberú hybridy niektorý vodík a nadšenci elektro.Je demokracia tak nech si každý vyberie čo mu vyhovuje a nie ultimatívne rozkazovať že ak chceš byť nezávislí a jazdiť tak musíš používať len elektro.Keby len v Europe kvôli prechodu na elektro prišlo o prácu 100 000 ludí tak to by tu boli iné nepokoje.
Ja ti zadny synteticky palivo neberu.
Kdyz na nej mas/budes mit. Resp. bude ho kde koupit. :D
Ale realita je takova, ze ja jezdim na elektrinu a ty na synteticke palivo nejezdis. ;-)
Obycejni motoristi jezdi podle penezenky, tudiz jednoznacne elektro. Nebo existuje jiny provozne levnejsi druh pohonu?
Ja jsem taky proti rozkazovani.
Zakaz od r. 2035 je ciste formalni.
Ve vyssich tridach jsou uz dnes ceny EV vs ICE podobne.
V nizsich tridach je to jen otazka casu.
A jeste dotaz s temi naklady a GLC mluvis za sebe, nebo za kupujici v tehle tride?
Ja osobne ve svem okoli (ne na acz) mam lidi, ktery samozrejme resi provozni naklady i v teto kategorii aut. I diky tomu si tuto kategorii aut muzou dovolit. ;-)
V tej PS nepíšeš pravdu, kamarát. Obyčajní motoristi nejazdia elektro, lebo naň nemajú. Tí, čo naň majú, tak naň predsa len nemajú, lebo s reálnym dojazdov dnešných ako-tak zaplatiteľných EV sú to tak druhé autá do rodiny - a najprv si treba kúpiť to prvé, ktoré okrem kratších trás zvládne bez problému aj tie dlhé.
Takže nie, obyčajní motoristi nejazdia elektro - jazdia podľa peňaženky. Kúpia si auto, na ktoré majú a jazdia toľko, koľko musia alebo koľko im peňaženka dovolí. ;-)
Nikto nikoho k ničomu nenúti. Nemusíš kúpiť keď nechceš.
To je ako keby si tvrdil, že ťa nútia jesť bravčové (vepřové) mäso, lebo hovädzie je dvakrát drahšie a ťavie (velbloudí) ti nechcú predať. Je to všetko politrika a veľké prachy, a rozhodne v tom nie je namočená len "parta dunihlavu". Sú to ľudia, ktorí majú veľa, chcú mať ešte viac a manipulujú s tebou, lebo môžu. Pretože ty sa zmôžeš leda tak na kritiku EV, čo ich pravdaže nijako nepáli. ;-)
a když jsem načal ten trolejbus, tak v dpoz bylo zjištění, že trolejbus s diesel agregátem je finančně znevýhodněn naproti baterkáču. Tak už kupují jen trolejbusy s baterkama a podle mojeho zjištění je to ok.
Při současné inflaci je jen pár těch, co na úkor jiných ji dokáží svými příjmy přebít a mít po ruce jedenapůl melounu. Tyhle marné pokusy přilákat k elektromobilitě zabíjí cena pořízení, rostoucí náklady životního cyklu, nejasná perspektiva co s baterií po dožití, vysoká hmotnost a masivní podpora politické vrchnosti, které již nikdo rozumný nevěří.
Nějak nechápu proč se místo pojmu zdražování používá pojem inflace. Hezky to říká T.Holub z ČNB: "Firmy doposud viděly, že jim zákazníci neubývají, ani když zvýší svoje ceny o 15–20 procent. A dokud neuvidí určitý pokles poptávky, mohli by mít jejich majitelé tendenci si skokové zdražení zopakovat." Takže je velmi jednoduché řešení. Říci/napsat co si o jejich cenách a produktech myslíš (což si udělal) a rozhodně ani nepřemýšlet nad tím, že bych ty vydřiduchy podpořil.
Vlada ochudi rozpocet o 1.5 na litru a pokles ceny vydrzi v hodinach.
Takze ze statniho rozpoctu platime rafinerky a prodejce paliv.
Tedy v dusledku akci nezodpovednych vlad minulych prevazne Madary a Polaky.
To je ta "inflace" .
A Agrofert bohatne a Babis s poslaneckym platem objizdi duchodce, a % mu rostou.
Vláda tedy rozpočet moc neochudila. Díky vysokým cenám vybírá o dost víc, mínus 1,50 je jen kosmetika.
Tato vláda se nepoučila, díky Kalouskovi prohrála volby a teď díky tomu, že neprování "populistickou" politiku za pár let vyhraje Babiš, jestli se tedy neuklidí na hrad.
to je otázka, neboť on si musí rozmyslet, kde nejvíce těm lidem může pomoc, volby to už je jasný, ods propadla už po půl roce na dno a jen seladoni oslavují profesora.
Jen si nejsem jistý tím vítězstvím Babiše v budoucích volbách. Ne proto, že by ho nevolila lůza a duchodci. Jeho populismus prostě na stádo hloupých Čechů funguje.
Spíš narážím na jeho věk, zdraví atp. Je teda pravda, že zrovna on bude ten typ, jako Zeman, kdy nás bude otravovat svoji angažovanosti ještě i ze smrtelné postele, ale i tak nevím jestli to bude budoucí premiér. I když současná nevláda zodpovědných přihlížečů babišovy voliče přímo generuje.
Aby sa niečo zmenilo, treba zmeniť vládu za takú, ktorá nemá pro-európske zmýšľanie. Inak budete a budeme všetci v rovnakých sračkách ako doteraz a v ešte horších. Otázka znie, či je také niečo vôbec možné?
Ne.
Jsme uprostred Evropy, takze mame v podstate jen dvoji moznost: Evropa nebo Rusko.
Treti alternativa proste neexistuje.
Je treba zmenit podil tech lidi, co uz maji mozek proste uplne vymytej.
Takze Pavel je novolitelnej, protoze byl v KSC. Tak zvolime Babise, co prokazatelne byl, a asi jeste je, agentem STB.
Soucasna vlada malo skrti rozpocet, tak zvolime Babise, co slibuje ne jednorazovy prispevek, ale platbu kazdy mesic.
Problem je v tom, ze vsudepritomna reklama uplne zdevastovala schopnost samostatneho mysleni.
I proto skupina lidi halasne oslavuje brutalni protlacovani ev.
Psali to v novinach. :-(
fiala a spol, za chvilku nebude o něm ani článek. I ten kdo ho volil po 5 měsíců otočil a nečekali to, že živnostíka uplně zlikvidoval. I oni platí kartama, mají děcka, platí daně a nebál bych to pojmenovat vnitřní válka.
Vcera koukam nadrz hluboko pod ctvrtinou, tak jsem to sel dobit na pumpu. Pravda dojezd byl jeste 190km, ale bylo zbytecny cekat, proc by se clovek mel stresovat. Za 3 minutky plna nadrz, dojezd 1100km a mam zas na chvili vystarano.
Ale teda pres €100