Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický VW ID.5 je v Česku: Stylovější balení potěší i tím, co Enyaq Coupé neumí

Stanislav Kolman
Diskuze (53)

Třetí elektromobil z rodiny ID. už můžete potkávat na tuzemských cestách. Pětka má oproti hranatější čtyřce větší šmrnc i kufr, zklame snad jen vášnivé lyžaře.

Po hatchbacku ID.3 a crossoveru ID.4 rozšiřuje nabídku novodobých elektromobilů značky Volkswagen model ID.5. Jak již název napovídá, nejblíže má ke „čtyřce“, oproti které se ale záď novinky svažuje výrazněji dolů a přináší tak atraktivnější siluetu SUV-kupé. Po prvním svezení v rámci mezinárodních jízd jsou venku i kompletní české ceny. Slavnostní uvedení modelu na trh tak bylo už jen milou formalitou.

Stále populárnější kategorie SUV-kupé dává zpravidla za více peněz méně místa vzadu a v kufru. U ID.5 to ale tak úplně neplatí. Ano, místa nad hlavou mám ve druhé řadě skutečně méně (automobilka vyčíslila, že prostor mezi stropnicí a sedákem je skrovnější o 12 mm), zavazadlový prostor je ale paradoxně větší. Zatímco hranatější ID.4 nabízí až 549 litrů, „pětka“ má o šest litrů více. Pomáhá tomu přepracovaný prostor pod podlahou, zejména jiné uložení tažného zařízení.

Video se připravuje ...

Pracoviště řidiče je však shodné se „čtyřkou“. To znamená minimum fyzických tlačítek a ovládání takřka všeho skrz dotykovou obrazovku multimediálního systému. I ten se dočkal inovací, na které postupně dosáhnou i majitelé starších elektrických crossoverů VW. Aktualizace nabízí třeba více zobrazených informací v digitálním přístrojovém štítu, výkonnější nabíjení (z původních 125 na současných 135 kW) bez nutnosti ověřování se čipem, ale i funkci zapamatování a následného zopakování parkovacího manévru na vašem pravidelném stání.

Srovnání s koncernovým sourozencem Enyaqem Coupé je pochopitelně namístě. Na to cenové si ještě musíme počkat, neboť mladoboleslavský sourozenec zatím prozradil jen ceny „eresové“ verze. Podívat se ale můžeme na drobné odlišnosti. VW ID.5 oproti Enyaqu Coupé neumí střešní nosič. Kdo namísto atraktivního designu preferuje praktičnost, ten sáhne po „čtyřce“, vysvětlují na prezentaci zástupci automobilky. Výhodu má ID.5 se střešním oknem. To tady totiž lze zakrýt klasickou roletou, která se ovládá tlačítkem, ale dokonce i hlasem. A kdo prosklenou střechu nechce, nemusí ji mít vůbec. Pro Enyaq Coupé jde o standard.

Ceník Volkswagenu ID.5 startuje na částce 1.369.900 Kč, pokud zvolíte základní provedení Pro s jedním elektromotorem vzadu (128 kW, 235 Nm). Vřele bych ale doporučil příplatek za vyšší verzi Pro Performance. Je sice o 42.000 Kč dražší, ale elektromotoru vzadu dává lepší parametry (150 kW, 310 Nm), takže je na stovce o dvě sekundy dříve. Zároveň nepřijdete ani o kilometr dojezdu. U obou provedení má 77kWh akumulátor vystačit na 520 km. Auto už lze objednat, první kusy se na našich cestách objeví co nevidět.

Volkswagen ID.5 - technická data a české ceny
  ID.5 Pro ID.5 Pro Performance ID.5 GTX
Elektromotor Zadní Zadní Přední a zadní
Maximální výkon [kW] 128 150 220
Točivý moment [Nm] 235 310 460
Maximální rychlost [km/h] 160 160 180
Zrychlení 0-100 km/h 10,4 8,4 6,3
Využitelná kapacita baterie [kWh] 77 77 77
Max. nabíjecí výkon [kW] 135 135 135
Dojezd dle WLTP [km] 520 520 490
Kombinovaná spotřeba [kWh/100 km] 16,9 16,9 17,1
Zavazadlový prostor 549-1561 549-1561 549-1561
Cena od [Kč] 1.369.900 1.411.900 1.575.900
Stanislav Kolman
Diskuze (53)

Doporučujeme

12. 6. 2022 21:40
Re: Anketa
Přesně tak, na strategický surovině se pakuje banda zmetků :no:
Avatar - petr petrumr
12. 6. 2022 20:56
Re: Musel jsem dobit
včera jsem nikde nejel.
12. 6. 2022 18:54
Re: Re: Tak čo elektrikári...
Zvlast, ked bazarovy kovboj zatial nema z coho vyberat aj keby ev velmo chcel
12. 6. 2022 18:09
Re: Kdo si to za tu cenu koupí?
:D
12. 6. 2022 18:08
Re: Anketa
To je fakt dobrá logika. Všechno je v pořádku, protože o ceně rozhodují spekulanti se svými futures na burze :-(