Nedávné rozhodnutí Evropské komise nechalo některé z největších evropských výrobců automobilů celkem v klidu. Ostatně některé značky se chtějí od spalovacích motorů odstřihnout ještě dřív
„Do roku 2030 jsme připraveni přejít plně na elektřinu, kdekoliv to tržní podmínky dovolí,“ Tento citát tomu dáva ten správny Bruselsky pokrytecký zmysel. Preložím to. Na elektriku prejdeme výhradne v EU (ktorá sa do roku 2035 možno rozpadne), takže nakoniec vlastne nikde :-) Zvyšok sveta, cháp ten rozumnejší zvyšok sveta, Váš elektroorgazmus pošle tam, kam patrí.
Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Povedlo se, že za den potkám u nás cca 2x elektromobil a když se záměrně zajedu podívat ke Kauflandu na parkoviště tak mám šanci vidět ještě další cca 2 EV. To je celkem 4. Naproti tomu, před panelákem parkuje asi 40 spalováků, před vedlejším taky tak. A tak dále. Cestou do centra našeho velkolepého velkoměsta :-) potkám na 5km asi tak 100 aut. Z toho mi vychází, že tedy za 10 let se povedlo, aby jezdilo asi 1-2 procenta EV z celkového počtu aut. Takže za 13 let, které zbývají to může být tak 5 procent. Zbylých 95 procent budou spalovací ojetiny s průměrným stářím okolo 20 let. A to je super, ne?
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Reálně se elektromobily začaly rozšiřovat až s příchodem Tesla 3, VW ID, Enyaq..., tj. v posledních dvou až třech letech. Takže market share bateriových EV okolo 14% v EU je celkem slušný výsledek :yes: https://insideevs.com/…sales-march2022/
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Teslu 3 sen neviděl dneska ani jednu, viděl sem jednu starou Teslu S a asi 3 elektrický Hyundae, jinak všechno spalováky :-)
V ČR tu Teslu nikdo nekupuje, víc se za rok prodá fosilního dua Dodge/RAM (dřív jedna značka), to sem tu psal už několikrát a pořád to platí. I letošní rok (samo prvních 5 měsíců).
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Ano, nastane "Kubanizace" ČR, tedy budeme si hýčkat ojetiny 20-50 let staré, abychom se mohli nějak dopravit. Ti movitější, si samozřejmě, tak jak ona té Kubě, koupí nový elekrovůz. Druhá varianta je tzv. "Koreizace" tedy jako v KLDR budou mít vozidla jen papaláši a VyVolení, nám spalováky zakážou nebo napálí daň na PHM, že se z toho posereme! Jen pak nevím, zda se ten Helmutovský autoprůmysl také nepoloží, když nebudou zákazníci, ale to už mě nezajímá, protože EU v té chvíli celá krachne. Takže já bych v této situlaci investoval raději do tanků a letadel, protože to dobře nemůže skončit.
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Myslím že spíš nastane ten scénář KLDR, oni se v rámci Stakeholder Capitalism vůbec netají tím, že chtějí aby se vše sdílelo, lidi nic nevlastnili (ani byty a domy) a sou tací borci, co tvrdí že lidí je moc a měli by se nějak vyhubit.
Hladomoc nebo nějaký nový druh pandemie to řeší, že.
Tohle je agenda tlačená Světových ekonomickým fórem pod vedením Klause Schwaba - hlavní heslo je "Nic nemáš a proto jsi šťastný". V praxi to bude asi husitsko-táborský komunismus. Dáš vše do kádě a počkáš, až ti hodný strýček to co potřebuješ k životu přidělí. :yes:
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Já pořád nevím jak si soudruzi v Bruselu představují, že budou vykonávat svoji práci obchodní zástupci a technici, kteří prostě potřebují ujet za den stovky km, což je bohužel s EV nemožné.
Re: Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Jenže s tím bohužel nemůžou vykonávat svoji práci. Nemají čas zevlovat hodiny po nabíječkách. Takže 100% takových lidí má naftový, benzínový maximálně hybridní auto.
Re: Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Díky za odkazy. Z nic je ale patrné, že maximální výbava s motorem 2,0 TD 103 kW stála 2.0 TDI (103 kW) automat 704 900,-
Otázka zůstává, proč ty si za maximální výbavu této motorizace dal o 200 tis víc proti ceníkové ceně a ještě si myslíš, že si dostal 10% slevu?
Re: Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
A co příplatky? To máš v druhém odkaze. Myslíš, že se nedá priplacet? V té době třeba multifunkční volant ( dnes možná stále je potřeba připlatit za volant ), handsfree ( dnes u některých aut to tak vypadá taky, že není v základní výbavě), tehdy ESP, parkovací senzory, navigace, termální skla, elektrická sedačka, xenony atd.
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Obchodník má už dnes rozum a nejazdí cik/cak cez celú republiku za jeden deň. Trasy sa plánujú tak, aby si naopak prejazdil čo najmenej. Technici detto. Všetko je o peniazoch. Viac ako 300-400 km denne robí málokto, aj to je slušná porcia, pokiaľ je tvoja práca predávať a nie jazdiť.
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Je vidět, že vaříš z vody. Obchodní zástupci a technici najezdí 70-100 tis ročně. Přesuny v řádech set km jsou běžnou praxí. Byznys se dělá pořád stejně.
Tak kolik ti bude v roce 2050 = kdy ty budeš jezdit s něčím jako dnes = nějakým -náctiletým podpůrměrným motorem na ropu? Když si léééta TAKOVÝ BOJOVNÍK proti čemukoliv modernějšímu efektivnějšímu ZPÁTEČNÍKU z 1. ligy ZPÁTEČNICTVÍ??
Re: Elektromobilita se násilím protlačuje už cca 10 let
Ty to nemůžeš bohužel vědět, protože ti inteligence chybí ještě reálný znalosti. Myslíš, že obchoďáci a technici nejezdí a jak tedy vykonávají svoji práci? Za mnou jich jezdí v rámci práce spousta, ale ANI JEDEN nemá EV, protože by s ním nikam nedojeli. Všichni mají naftový auta. Jeden si teď pořídil Corollu 2,0 hybrid a je s ní teda spokojený. To je pro tyhle lidi budoucnost a náhrada za jejich TDI, ale rozhodně to není EV. Oni potřebují jezdit a ne postávat na nabíječkách.
Nevím, jestli spíš není budoucnost rudá. Posranej život, člověk je ve 20ti nadšenej, že se jedné bolševické totality zbavil. Aby se v 50ti do druhé vrátil.
Neprehledni, ze jen ze strany nemeckych automobilek.
BMW necituji, ale bezhlava elektrifikace je zrejma i tam.
Dokonce asi vyrazneji, nez u toho Mercedesa.
Jo? Já jsem si zatím nevšiml zdrazeni oproti minulým rokům. Letos už objednaný 4 auta a že by to bylo dražší než před 5 lety se nedá říct. Spis se to drží pořád podobně.
Jak jsem již psal. 2020 yaris stál v plné stejně jako 2016 yaris v plné. A to nemluvím o rozdílu vybav dnes a dřív. Minulý měsíc objednané ES300h v plné za 1.1M, stejne tak 2x HL v plné za 1.1M každý. Že je něco v ceníku jinak, neznamená, že realne ceny jsou takové.
Auta nejsou v sociálních vybavach kvůli povinné výbavě, ale to neznamená, že skutečně zdražují.
Takze nářky nad emisemi se přesunuli jen k lidem, který by i za korunu otrávili svoji rodinu.
Jéžiši, co furt máte s tím folksvágenem, jako kdyby to bylo jediná značka na světě. Přitom jsou to průměrná auta za nehorázné ceny. A mimo Evropu ani nijak populární.
Koncern zdražuje jenom kvůli tomu, že nemá čipy, poptávka převyšuje nabídku a můžou si navýšit marži. Přes pokles výroby mají vyšší zisky. A blbí zákazníci je stále kupují.
Třeba KIA zdražila stejné modely za 2 roky jen o pár procent. A musí splňovat stejné normy, jako slavnej folsvágen.
Já neříkám, že nejsou, ale tak Škodovka je holt domácí značka a jejich modely plošně zdražily o desítky nebo spíš stovky tisíc. Jinak s tebou samozřejmě souhlasím, ale to zdražení je neokecatelný. Ony to nejsou jen odpustky za emise, ale taky zbytečná výbava, která se kvůli EU do aut musí dávat aniž by o to zákazník stál.
Ja nemluvím o CO2, to je mi vcelku jedno, jelikož není jedovatý. PM, NOx, CO, benzopyreny, aj. To zajisté nejsou emise že? Pokaždé, když se mluví o emisích, děláš jako by auta tvořila jen CO2, což by bylo naprosto skvělé tedy. Už VW ukázal, že z výroby může úmyslně trávit své zákazníky a jejich okolí zaměřeným neplněním emisí, poté tu jsou další dementi tohoto koncernu, kteří vyndavaji DPF, zaslepují EGR nebo deaktivují SCR. Je zajímavé, že tohle se v naprosté většině děje u VW. Stačí dát do Googlu a tak 90% je zaměřeno na VW. Je z toho vidět, na jakou klientelu VW cílí.
Ano to jsou emise, ale ty nejsou u moderních spalováků už problém a navíc za ně neplatíš do kasičky EU žádné výpalné.
DPF, EGR ani SCR už se v dnešní době neřeší, protože je to technologie, která funguje a není potřeba to z auta kuchat ven. To si trochu zaspal dobu. To se dělalo 10 let zpátky.
Tak mi prosím vysvětli, proč potkavam už i sup3, O3, které kouří( modro-sedy přecházející do černého) při rozjezdech, neskutečně smrdi. Tech potkavam několik denně. Ford běžně taky, občas se objevi citroen, ale škodovka je nejčastěji.
V životě jsem nepotkal nový auto co čudí takhle jak popisuješ. To je doména aut 10 a více let starých a je to otázka pár kusů, který zjevně mají něco v nepořádku s motorem. Ano takové se občas objeví a je potřeba, aby ho odlovila policie a sebrala mu techničák. Ono totiž auto bez DPF a EGR běžně nepoznáš. Nevznášejí se za ním oblaka dýmu. Tyhle čoudící příšery jsou starý mizerně načipovaný a vylágrovaný vraky a ty je holt potřeba dostat ze silnic. Plošně kvůli tomu odsuzovat všechny spalováky je hovadina.
Tak asi na rozdíl od tebe kupuju ročně několik aut. Takze můžu bez problémů kouknout do faktur zpětně, do roku 2004, a srovnat. A jen tak mimochodem, když jsme u toho. Ted jsem na to koukal, rok 2004 O2 2.0TDI 103kw elegance za 950tis. 2008 yeti 2.0TDI 103kw 4x4 experience za 900tis. To v porovnani s tim je ten HL i ES láce
O2 za 950 tis v roce 2004???? 5 let zpátky stál Kodiaq 800 tis ve skoro nejvyšší výbavě s 2,0 TDI 140 kW a teď hnedle o 300 tis víc. Proboha co si to kupoval za O2 za milion to nestálo ani RS.
Jo, bylo to tak. A to bylo jen pár příplatků. Proto říkám, že auta nezdrazuji, jen mizí sociální výbavy pro "cena od"
Známý tehdy kupoval včetně dalších příplatků a dostal se na 1.05M. A ještě jsme tam měli slevy cca 10%.
Zkusím dohledat seznam příplatků a papirovou fakturu, nejen celkovou částku.
Ale bohužel šlo. Viz to střešní okno, kůže. Kategorie bezpečnostní výbava plná (na tom nikdy nesetrim), navigace, parkovací senzory, sundsystem, tažné, termální okna, elektrická sedačka s pamětí a je to tam hned. Dnes za tech 900 u Octavie máš mnoh vic.
Nebo když se podíváš ještě dál.
BMW e36 318i A Touring nějaká stovka koní v látce za 997tis
Na tu dobu žihadlo. Každý na to koukal jako puk. Kazetový přehrávač. A ... no A ... už nic.
Tehdá to stálo 100 ! hrubých průměrných platů
dneska
BMW 318i za 1070tis , výkon super, automat, výbava vše co potřebuješ. Asistenty.
Na dnešní dobu Ok auto. Nic za čím by jsi se podíval.
Koupíš to za 27 průměrných platů. A nebo si to může každej jouda vzít někde na operák za 1/3 průměrného platu měsíčně.
Ok. Označovat někoho za lhare. To se ti fakt povedlo. Jdu dohledavat fakturu a hodím ji sem naskenovanou.
Nečekal jsem, že jsi takový primitiv.
A předpokládám, že nemáš ani koule se omluvit.
689900 za combi elegance 103kw. Takze zbývá cca 250tis v připlatcich, myslíš že to je u škodovky problém? Mrkni do ceníku příplatků.
Hodil jsem do kalkulačky na rychlo co vím z hlavy, že tam bylo. Vyšlo mi 958800 a to tam nebyla kůže, střešní okno, "jen" 16"kola.
Je logické ak beriete na firmu každý rok viac áut tak seriózny predajca dá zľavu ale v reále keď len vychádzam z cenníkových cien tak napr.najlacnejšia Toyota Corolla Sedan stojí po roku až roku a pol o 2 500 € viac ako v 2020-21 a to má už len 1.5 trojvalec.Aktuálne od 19 500 € predtým s 1.6 štvorválcom 16 900 €.Všetky autá zdražovali ale VW extrémne preto je momentálne nekupiteľný.Najlepšie ceny momentálne u nás ponúka KIA .
Jak jsem psal výše, kouknu do historie faktur a můžu srovnat.
To samé třeba teď jsem poptával za camry znovu camry. Stejná výbava jako v 2019, Executive. Předtím byl ceník 1.05M, dnes 1.165M. Reálná cena 2019 byla 800, dnes 800 a ještě navíc s paketem VIP, který v ceníku je dalších 145t. Tedy za stejnou cenu vybavenejsi auto po FL. Nakonec jsem ale objednal ES místo toho.
HL loni vyšel na 1.25M, letos úplně to samé na 1.1M. Jen je rozdil, že loni jsem čekal 2 měsíce, teď to vypadá na rok.
Je možné že bol rozdiel vo výbave ale štvorvalcový motor 1.6 16v /2020/ bol asi lepší ako trojvalcový 1.5 12v /2022/.Aby tam bol rozdiel vo výbave 2 500 € v cene OD tak to sa mi nezdá lebo aj vtedy malo to auto slušnú výbavu.Každopádne všetko zdražuje.Ak kupuješ pár rokov autá za prakticky rovnakú cenu tak môže to byť aj kurzom českej koruny.Vtedy 38 000 x 26 =988 000 kč a teraz 40 000 € x 24,7=988 000 kč
Ano klidně je to možné, že je to i kurzem, ze muzou davat vetsi slevy. Hodnotit 1.5 a 1.6 nebudu, jezdil jsem s oběma chvíli, nejsem cilovka, ale nevadil mi ani jeden na pohodové ježdění.
Povazuji je za autory toho tlaku.
A mam jim to za zle.
Oni si predstavuji, ze tim potlaci konkurenci a podstatne zvysi ziskovost = levneji vyrobena auta prodaji draz.
A presto, ze ted to vypada, ze jim to vychazi, tak si myslim ze se v dlouhodobem horizontu myli.
Zákazníka se nikdo v současně době neptá a na to dojedou. Zapomněli, že musí uspět na trhu, kde zákazník utratí své peníze za to, co si chce koupit. Řekl bych, že si lidi nakoupí před 2035 benzinový auta a pak bude čekat, co z toho vyleze. VW se pak bude kroutit a spílat, že jim jdou prodeje dolu :no:
Pokud porad pojedeme v tom duchu jako dneska, tak proste zakazou provoz tech "starsich" aut.
Ale kdyz na elektrickou obludu mit nebudes (vetsina) a / nebo stejne nesplni Tve potreby, tak se proste prispusobis.
Akorat to skonci valkou.
Jsem v podstate rad, ze se toho nedoziju, ale mrzi me, v jakem stavu predavame svet svym detem.
A ne, ted vubec nemluvim o oteplovani. To je taky vliv, ale nakonec prejde zase v ochlazovani.
Jako vzdycky predtim.
Ty děti jsou tak zmasírované propagandou, že jim to vůbec nevadí. Naopak, jsou nadšeni. Nemám o ně starost. Prožijou si 1-2 světové války, jako naši dědové, a bude jim fajn no ne?
Některým lidem by možná ta světová válka prospěla, že by si začali vážit tradičních hodnot, toho čeho dosáhli minulé generace, jaké úžasné věci vymysleli atd.
A nevymýšleli nesmysly, utopie, miliony pohlaví, nechtěli dělat z kapitalismu ujetou formu komunismu atdů
Ty snad čekáš, že nad tímhle soudruzi v Bruselu přemýšlejí? Jakože trh si bude určovat co chce? Naivní představa. Trh se přece řídí z Bruselu centrálně
Pro těžaře je to další silný signál, že poptávka po ropě za 10 let začne strmě klesat. Rozhodnutí o otevírání nových vrtů se dělají na desetiletí dopředu a za současné situace nedávají nové vrty ekonomický smysl. Což už teď povede k omezení produkce a růstu ceny pohonných hmot ještě nad dnešní úroveň.
ZAJÍMAVÉ = po NESMYSLU co si tu psal že 99% ropy projezdíme v autech = si dostal VYSVĚTLENÍ a k tomu ČÍSLA
JAK TO = že dál meleš tyhle kraviny?
Dokonce i TUPÁ HNUSná PRO ruSSká SVI..NĚ místní HLÁSNÁ TROUBA ruSSké propagandy a jejich DEZINFORMAČNÍCH keců žvástů oBLBování = tě musí (tady nekecá nelže nepřekrucuje) opravovat.
Ty si těch svých 99% a opravu co a jak je v reálu NEPAMATUJEŠ??
Já bych to zas tak dramaticky neviděl. Než se obmění vozový park na celém světě, tak to potrvá dalších 30-40 let. Ten pokles bude, ale velice pozvolný.
A ono je nějaký světový nadnárodní plán, že se přestanou po celém světě vyrábět spalovací auta? Třeba státy BRICS mají taky takové nerealistické plány jako my v EU?
I k tomuhle si dostal OBSÁHLÉ podrobné vysvětlení = zkus s tím pracovat a FURT jen NEPLÁCAT
Jo snižování emisí začalo v 60. letech 20. století minulého tisíciletí = si představ taky ne všude najedou současně. Tak JAK je to vždy U VŠEHO podobného = zvlášť když je to něco TAK ROZSÁHLÉHO dlouhodobého
Ale to jsem VELE DŮKLADNĚ probrali = jak vidno s NULA celá NULA NULA vlivem na tvé chápání (pravda pro PRO RUSSKÉHO BLBA co HÝKAL NADŠENÍM nad obsazením Krymu 30ti tisíci ruskými vojáky = je to asi moc složité
Ale že po třeba 85 letech od počátku procesu = se přestanou v EUropě prodávat auta na ropu = to dáš NE(bo)? Že třeba po 100-110 letech od počátku procesu tu definitivně skončí ježdění na ropu = to dá(vá)š NE(bo)?
Já NEdávám že ti to přijde JE TO podle mě MOC RYCHLÝ přerod = a mělo by to jít výrazně pomaleji
Ještě nám zkus popsat jak to snižování v těch 60-70tých letech probíhalo. Jaký prvky se montovaly do motorů a podle jakých norem se to tenkrát řídilo. Já si totiž nevybavuju, že by motory v 60-70 letech měly v motorech nějaký prvky, který by snižovaly škodlivý emise aut, ale ty jsi studovanější, takže nám to jistě napíšeš jmenovitě.
Ja nasel tohle:
About 45 percent of a typical barrel of crude oil is refined into gasoline. An additional 29 percent is refined to diesel fuel. The remaining oil is used to make plastics and other products (see image Products made from a barrel of crude oil, 2016).
Cili 74% do paliv.
Ty tomu rikas "velka mensina".
Coz vlastne sedi. :D:D:D
Ale klidne me oprav a poskytni sva cisla, misto planych zvastu.
Já čekal kdy přijdeš s tímhle tvrzením, který jsem nikdy netvrdil :D Nevím kolikrát ti budu muset ještě napsat, že jsem tě nikdy nepřesvědčoval o tom, že se v autech projezdí 99% vytěžený ropy. Ty tuhle lež budeš neustále dál vytahovat.
Jakou přednášku na VŠ? Co to zase plácáš? Nikdy jsem ti o žádný přednášce na VŠ nic nepsal. Tebe z toho blázince neměli po těch 2 měsících ještě vůbec pouštět. Další 2 měsíce si tam měl zůstat. Jak tě vůbec léčili?
Ano, až bude chybět energie pro dopravní prostředky budoucnosti, to bude teprvá pokrok. Myslím tím tedy energii pro těch 10 procent celkové dnešní kapacity dopravy, která bude po dalších 20 letech k dispozici.
Ja tomu fandim. Jsem zvedavy:
- jak dlouho bude trvat nez bude nejaky rozumny objem vyroby tj konkurenceschopna cena
- jak to bude fungovat v realu, protoze solid state jsou velice citlive na teplotu
Solid state znamená, že to má pevný elektrolyt. Toť vše. To může být baterka miliony různých kombinací katody, anody a elektrolytu, takže říkat, že je to citlivé na teplotu, je blbost. To jsou jistě některé typy solid-state, ale nemusí to platit o všech. Uvědomuješ si, jak brutálně, ale opravdu brutálně široká skupina naprosto nesrovnatelných věcí se může schovat pod solid-state?
Každý je dneska chytrej. Přečetl si totiž nějaký článek na internetu. Prošel si diskuzi.
A najednou ví více než lídři svobodného světa. Více než CEO obrovských korporací.
Všechny ty neschopné analitiky všech státních i korporátních organizací vyhodit a najmout auto.cz absolventy školy života, ruské trolly apod.
Nenapadá Vás někdy, že možná lidé co opravdu řídí svět vědí něco co vy ne ?
Ano chápu, že máte pocit, že tady je totalita a socialismu a kdoví co ještě, ale když kouknu z okna tak vidím pravý opak. Nejsvobodnější období v lidských dějinách. Můžete si dělat téměř co chcete.
Ale třeba by to bylo v rusku lepší
Nebo v číně ( která má mimochodem daleko příšnější limity na CO2 apod. než celá evropa a kde se díky EV a hlavně NEV dostalo na silnice miliony lidí, kteří by si jinak auto nemohli nikdy pořídit )
No že máš dlouhej příspěvek neznamená že je dobrej. Chtělo by to používat více selského rozumu, ale EU to raději bude dělat nesmírně komplikovaně a bude to nazývat "sofistikovanými" řešeními.
A ekologický aktivisti, prodejný a úplatný politici a dlaší šasci odtržení od reality a bez tech. vždělání jsou spása jo.
Stalinistický SSSR taky spoléhal na vědu a techniku a pak vznikaly pavědci jako Lysenko, Mičurin atd a nesmyslné utopie na pěstování bavlny na stepi, jahod na sibiři, otáčení toku řek atd atd.
Taky měli pocit, že všechno ví nejlíp a že poručí všemu. A že vše budou dělat jinak než se do té doby dělalo.
Nestalo se, jako se tak nestane u těchto zelený neobolševiků. Vedlo jen jen k hladomoru a nesmyslům, stejě jako tato ujetá ideiologie Green Dealu.
Pokud vynechám paranoidní hlášky konspirátorů ( mezi které tě jako proruského trola řadím ) tak stakeholder capitalism téměř nijak neřeší svobodu a sociální změny jako spíše zodpovědnost korporací vůči okolí než jen tupého hledání zisku. Nejsem z toho kdoví jak paf, ale něco se s tím bude muset dělat. Už tak si korporace začínají hrát na bohy.
Žádná země ale nic takového nepřijala a WEF zatím ovlivňuje svět jen pomocí jednotlivých nápadů jako thinkthank apod. než aby přímo utvářela něčí politiku.
Ale jasně pro méně inteligentní je lepší říkat --- konspirace, světovláda, totalita.
No tu spíše najdeme v tom tvém milovaném rusku ne ?
Nevím o bavlně na stepi, ale větrné elektrárny, solární apod. vcelku dobře fungují a je to výborná cesta. Vím o čem mluvím - sám mám EV a solární elektrárnu.
Ale asi je lepší brečet, že nemám na naftu a že zdražuje elektřina ?? nebo ? Poraď ...
Zkus se dozvdělat. Aralské jezero - výsledek sovětské pavědy a poručíme větru a dešti za každou cenu.
ONO to krátodobě FUNGOVALO - ta bavlna tam skutečně rostla.
O ekologické katastrofě na aralském jezeře vím ...
Co s tím má společného FV elektrárna na střeše domu, která ti nabíjí auto, kterým denně jezdíš ?
Proboha tak si o tom něco přečti. Něco jiného než dezinfo weby. A to pořád 100x zmiňované ,, you will own anything and be happy " vychází z článku nějaké dánské poslankyně. WEF je thinkthank kde píšou tisíce lidí své názory a pohledy na svět, budoucnost. Není to tak, že by to jako hned někdo chtěl realizovat.
Nehledej ve všem spinknutí a snahu ovládnout lidstvo. Hledej v těch věcech dobro.
A ve spoustě věcech co se na WEF řeší mají vcelku pravdu a věřím, že to může být pro společnost prospěšné.
Ta FVE elektrárna v období říjen-únor - zejména v podmínkách ČR a střední evropy - nic nedává a rozhodně nepostačí na vytápění domu, ledničku, myčku, telku, počítač, nabíječky + nabíjení auta.
To je utopie, dodnes mi nikdo z VáS nebyl schopen říct, čím budete v zimě topit a čím nabíjet auto. Akorát nesmysly, v zimě vezmu elektrinu ze zásuvky (kde se tam vezme když odstavíš uhelky + jádro); budu topit metanem (utopie) nebo plky typu já mam pelety (pelety sou ovnovitlený zdroj energie?).
Vodík? Tykač ti popsal kolik stojí dnes nahradit uhleku vodíkem.
Bateriová úložiště?
Až bude úložiště kam uložím elektřinu v září a vzemu si jí v únoru, tak přijd, pokecáme.
Nadnárodním koproracím a světovým bilionářům o žádné blaho světa nejde.
Těm jde o to, aby se měli dobře oni.
A pokud jim nějaký pavědec nakukal, že aby oni přežili a nezanikl svět, je třeba zlikvidovat 60% obyvatel planety, klidně to udělají.
Rusko je v jádru světová špička, můžeš se psotavit třeba na hlavu, ale je to fakt. Rosatom je největší atomová korporace na světě, schopná vyrábět klasické reaktory III+ generace, moderní 4 generace chlazené sodíkem, rekatory do ponorek a ledoborců, plovoucí elektrány ala Akademik Lomonosov, přepracovat vyhořelé palivo, vyrobit z něj nové palivo a spousty dalších věcí.
Stejně tak je fakt, že Rusko a Čína a jimi ovládané africké země sou světový dodavatelé strategických surovin, které nejde jen tak nahradit.
Námátkou vzácné kovy, palladium, platina, nikl, saze, titan, diamanty, zemní plyn, vyrábí polovinu zásob plynu hexafluorobutadien nutného k leptání elektroniky a je zdrojem i neonu do laserů pro opracování čipů.
Vzácný plyn Rusko získává jako vedlejší produkt při výrobě oceli a dodávalo ho k čištění Ukrajině, která pak produkovala 90 procent jeho světových zásob.
A kde se těží kobalt, měd atd. Kde se to zpracovává, kdo ty továrny vlastní.
Vaše zásadní neznalosti nejsou skutečně můj problém.
Uz tu zase vyhrozujes nasilim?
Klidne se rozepis, co myslis "pajcrama a kandelabrama".
Resp. rozdmychavas nasili?
Siris strach a nenavist?
Chces nekoho veset?
Chces nekoho zabijet pacidlem?
Konecne???
Všechny dosud uvalený protiruské sankce nezasáhly rusko a putinův válečný režim, ale plnou silou zasáhly Evropu a Evropskou střední třídu. https://www.seznamzpravy.cz/…dni-trida-205523
A to nejhezčí teprve přijde - mezi listopadem 2022 a březnem 2023.
Co sem myslel pajcry víš moc dobře. Ale rozbírat ti to tady fakt nebudu, nejsem tak blbej jak ty si myslíš :-)
Ale toho jediného se bojíte, jako čert kříže.
Na utopistické neomarxisty co maj vzor sovětské pavědce a jejich fantasmagorie jedině meducínu, co jejich vzory ordinovali jiným :-) Tvoje vzory tomu myslím říkali Diverzní akce, že? :)
Tak bež budovat bateriová úložitě, vetrníky a vodíkové elektrárny za 1 500 miliard Kč / kus :-)
Pro jednou se s tebou dá souhlasit (s úvodní větou). Takže TÁHNI DO PEKLA kam patříš za léta pro ruSSkejch KECŮ ŽVÁSTŮ BLÁBOLŮ LŽÍ a CITACÍ ruSSkých dezinformačních webů
ať tě potká to co tvoji lidé dělají MUČENÍ ZMRZAČENÍ OKRADENÍ ZNÁSILNĚNÍ = táhni do pekla pro ruSSká S***
Moji lidí sou aktivní odpůrci zelených neostalinistický utopistů z (nejen) EU. Fanatiků, ohrožujících tradiční lidskou společnost, šílenců snažících se o změnu společnosti na jinou "lepší", uvědomělou a bezpohlavní a bezrasovou a multikulturní.
To jsou moji lidé. Je mi jedno zda jsou z USA, Číny nebo třeba z Čadu.
Jsem konzervativní evropský demokrat, bojující proti změně společnosti a proti obludným unijním zeleným nesmyslům a zavádění neobolševického Stakeholder capitalism.
Nic TRAPNĚJŠÍHO a UBOŽEJŠÍHO než si ty neznám RUSSKÁ ZRŮŮDO
na co si hraješ ruSSkej ubožáku? si proti EUropský pro ruSSký EXTRÉMISTA = co tě znám!!!!
Citoval si tu tisíckrát ruSSký dezinformační weby = si DEMENT že zkoušíš hrát že to byla náhoda? :D
Evropa nerovná se EU.
Evropa je část planety Země a její obyvatelé sou Evropané.
Každý národ je svébytný, samostatný , se svými tradiccemi a historií.
Pokus udělat z čecha, poláka, itala, francouzce Eurobčana bez identity je stejný, jako když Sovětský sajuz dělal z Ukrajince, Gruzínce a Kazachstánce Sovětského občana.
Taktéž s pošlapanou historií, kulturou a tradicemi.
O žádný Eurosojuz MY konzervativní demokraté nestojíme.
Jak jsem už po začátku války Martinovi psal + dal ukázka že se to tak dělá jinde = MUSÍ kdyžtak v podobných případech KDYŽ UŽ smazat OBĚ strany. On zvolil jasnou verzi PRO RUSSKÉ SVI..NĚ (nejen Barik) můžou cokoliv. Když se PRO ruSSké SSvini říká pravým jménem PRO RUSSKÁ SVI..NĚ = vyhrožuje BANem
Všechny běžný nadávky stejně jako PRO RUSKÝ KECY i po začátku války nechává být
většinou se nepletu PRO RUSSKOU odpornou ZRŮŮŮDU poznám. A netřeba STOVKY a TISÍCE pro ruSSáckých příspěvků i PO ZAČÁTKU VÁLKY a citací ruSSkých dezinformačních webů
takže TOBĚ to co dělají TVÍ PÁNÍČKOVÉ ostatním = zmrzačit okrást znásilnit zabít
JASNĚ si odpověděl = místo omluvy za lééta PRO RUSSKÝ demagogie = ani píp žádná omluva
JSI PRO RUSSÁCKÁ ODPORNÁ ZRŮDA TOTÁLNÍ RUSKÁ SVI..NĚ
Povím ti to takhle SI PRO RUSSKÁ odporná ZRŮDA co nemá ani KOULE = viz já 23:57
ty NEVÍŠ že lééééééta CITUJEŠ ruSSký dezinformační weby? :D
Skončils = deš do PEKLA = to je něco jako VÁLKA kterou vede tebou propagovaný národ a ty budeš ukrajinka = zabili jí dítě jí znásilnili okradli a pak zabili. To prožívej NAVŽDY pro RUSKÁ zrůdo
Tajwan samostatný být nemůže, to je OK. Sankce nebudou na čínu.
Ale Ukrajina být samostatná může. Co dím, musí!!!
Vlastně on to podepsal ožrala Jelcin, poklonkovač USA na nějakém cáru papíru když měl v krvi 3 promile vid. Já sem zapoměl, pardon. A ty záruky co chtěli od USA američani do puntíku splnili vid.
"ať tě potká to co tvoji lidé dělají MUČENÍ ZMRZAČENÍ OKRADENÍ ZNÁSILNĚNÍ = táhni do pekla pro ruSSká S*** "
Hamuna,europSSky tranSS kaSStrat a analny kolik uSSa,tebe asi uniklo,ze to znasilnovanie bol len dalsi chory vyplod ukrajinSSkej vladnej predstavitelky,aby vdaka jej klamstvam ziskali viacej zbrani Ukrofasisti :D:D:D
Takhle PITOMEJ neni nikdo = sem si myslel :-!
Ale třeba lžeš a jen fandíš ruSSákům = jako místní pro ruSSká S*** zrůda číslo jedna Barik. No tak bohužel všechno to co sem napsal = ruSSák dělá. Vpadne do cizí země a tam KRADE MUČÍ MRZAČÍ ZNÁSILŇUJE i ZABÍJÍ
i odporná PRO RUSSKÁ ZRŮŮŮDA a SVI..NĚ jako je Barik co tu LÉÉÉTA tapetuje citacemi ruSSkých dezinformačních webů = ví že na Ukrajině ruSSák poslední měsíce MUČÍ ZNÁSILŇUJE KRADE a ZABÍJÍ civilisty
Hele ty fakt nevíš = že to je pravda? A o vybombardování celých měst a tím zabíjení civilistů (alespoň) to víš?
Hrozně se jim zjednoduší život. Už nebudou muset vyvíjet nové spalovací motory, které je stálo šílené peníze. Vsadí vše na jednu technologii, která je jednoduchá. Odpadnou jim náklady na výrobu a vývoj spousty součástek, které nebudou už potřeba a zaměří se jenom na baterie a nabíjení + software, který to obhospodařuje.
I proto si myslím, že by elektroauta měla být levná :yes: . Možná to půjde jinou cestou. Včera tady byla (jen chvilku) zpráva o prvním schváleném nasazení plně autonomních aut jezdících jako taxi (za peníze, jinak zadarmo jezdí už více než 7 měsíců). Je asi docela jasné, že ne pro každého bude elektroauto vhodné a tak si možná jen v případě potřeby prostě objedná autonomní elektroauto, které ho dopraví tam kam si to objedná (a zaplatí).
Elektroauta budou levná. Ačkoliv Vám teď lidi tvrdí opak.
Elektroauta jsou momentálně drahá, protože jsou pořád v počátcích vývoje.
Vzpomeňme například na počítače, mobilní telefony a všechny ostatní technologické produkty z posledních let. A to jsou pořád vcelku jednoduchá zařízení.
S první nissanem leaf jsme byli někde u 286
Dneska jsme s teslou někde Pentium 4 ( to pořád byl počítač velmi ojedinělá věc )
Do pár let jsme někde u počátku masového rozšíření
To co dělá EU je jen politický tlak na společnosti, aby na tu cestu nastoupili rychleji.
Vyhneme se pak krachům velkých hráčů jako byla nokia, kodak apod.
I když taky to pár automobilek položí. Typicky ty co nastoupí jako poslední.
Už teď je to vidět kdo to asi bude.
A ti se právě možná snaží utvrzovat společnost, že EV jsou zlá.
Nebo to dělají ti, kteří nechtějí aby jste byli soběstační nebo pouze chtějí poškodit EU průmysl ( čína, rusko )
Když jsme u těch počítačů, tak trvalo 30-40 let, než zlevnily natolik, aby si je mohla dovolit střední třída. Začal bych totiž u Eniacu. Bacha, to není ten klumpr od Das Skouda, ale jeden z prvních elektronických počítačů.
No ale eniac to je úplně prehistorie. Počátky.
Tohle období mají EV za sebou už v dávno před první světovou válkou.
Pokud se bavíme o moderní PC vs. moderní EV. Tedy o produktech, které měli možnost zakoupit normální nefiremní zákazníci pro osobní potřebu. Tak to přesně kopíruje stejnou křivku.
Pokud se bavíme o rozšíření prvních PC mezi standartní zákazníky tak to je někde 1980s
1990s už to začíná být standart vyšší střední a firem
2000s širší záběr mezi vrstvami, vznikající tech giganti
2010s masivní rozšíření
2022 už na tom jede celý svět a PC s GPS, MP3 a 4K video se vejde do kapsy.
EV jsou takových 10 -15 let pozadu
1990s první auta mezi zákazníky
late 2000s rozšíření mezi běžné lidi
mid 2010 širší záběr mezi vrstvami, formují se budoucí hráči
2020s masivní rozšíření
2030s - a dál už to známe
Můžu to porovnat. Byl jsem u toho PC. Když můj táta donesl domů první 286 a nebo mobilní motorolu v kufříku, týden jsme z toho nespali.
První mobil měla bohatá spolužačka už na střední v roce 1998, tehdá Ericcson za v té době šílených 8500 Kč. Jinak to ještě děti běžně nemívali.
Na střední v 1995 -99 sme měli dvě plně vybavené počítačové účebny, ke konci už tam byly jen Pentium 4 a 486, staré 386ky už se vyřadily.
A můj první vlastní počítač bylo AMD K6-2 s 8GB HDD a integrovanou grafikou na desce.
Rok 2000.
Jakože škola vyřadila Pentium 4 někdy v letech 95-99 tedy v nejlepším případě rok před jeho uvedením na trh ?
Ty si totiž nepamatuješ nic. Myslíš si, že nedávné údalosti jsou už dávno pryč. Že ten skvělý svět je čím dál tím horší. Že to co jsi kupoval kdysi bylo lepší než to co je teď. Omyl. Svět funguje nahoru a dolů pořád stejně. Jen ty teď místo toho aby jsi vyrazil ven nahánět holky jako v 99 žereš dezinfo, stresuješ se stavem světa a spamuješ těmi nesmysly auto.cz.
Get a life
PS. nedívej se na to co jsi měl ty v postkomunistickém česku ale koukni co bylo běžné v civilizovaných zemích kam nyní taky patříme.
Tak příště můžeš napsat, že Lenin taky jezdil v Rollsu.
(africký diktátoři zas jezdili v mercedesu a amerikách (po jednom má Filda Turek Imperiala), hitler jezdil v mercedesu atd.)
:-)
Problém je, že já sovětské bolševiky opravdu rád nemam, takže máš smůlu.
Už několikrát sem tu pronesl, že ze sovětských vůdců byl nejlepší Chruščov a toho bolšvici za odhalení stalinova kultu milují. Defakto ho obvinují z rozvratu stalinistického bolševismus a označují jeho eéru za začátek konce sojuzu.
Takže asi takhle. Tímto výrokem sem tak v očí kovaných stalinistů zrádce a obhájce (nebo spíš vyzdvihuju jako jediného ze všech vůdců) člověka, co jim rozvrátil řád šílené tyranské společnosti, založené na strachu, pavědě, psychopatické víře v změně společnosti na jinou, lepší (zajímavá shoda vid, zeleným jde o to samé, změnit společnost na jinou a lepší) a v utopistickou víru že vše spasí věda.
Kapitalismus se sociální cítěním nebo sociálně demokratické pojetí státu a společnosti neznamená, že je dotyčný pro utopistický bolševismus. Akorát mi narozdíl od vás není lhostejné, zda důchodci zdechnou hladem a umrznou. Vážím si jejich práce, kterou odvedli za 40-50 let co pracovali.
Nenávidím jak rudý, tak zelený bolševiky a utopisty.
Hammuna už dostal napomenutí. Tak si dej bacha, abys ho nenásledoval, utopistický zelený neomarxisto.
Když mi koupíš Vestu s robotem nebo veterána ZILa, klidně s tím budu jezdit. Nemam s tím nejmenší problém.
Auto nemá s politikou nic společného.
Absolutně tyto věci nespojuju.
Proto když nemusím americkou zahraniční politiku, neznamená to, že nemam rád americkou hudbu, americká auta nebo obyčejný američany.
BTW on každej us redneck americkou zahraniční politiku žere a dokonce esa politiky a diplomacie ala Henry Kissinger.
Taky proruská svi*ě vid, utopisto.
Ještě že ty si hodný probruselský hoch, co mu jde jen o blaho občanů :-):-):-)
Zatímco budou naprosto rekordně zdražovat lithium, měd, kobalt, nikl, fosfor, křemík, mangan, vzácené kovy, chipy, kabely a kabelové svazky, zlato, přeprava stovky milionů tun surovin do ASIE, kde tyhle nesmysly bnudou vrábět a další přeprava po celém světe.
A sem zvědav, jak všechna letadla v roce 2040 nebou létat na kersoin, myslím že budou rádi, když poslední letadlo na kersoin přestane létat mezi roky 2085-140 :-):-):-):-)
místo aby protestovali a sto svorně, všichni dohromad,y proti nesmyslnému diktátu, tak se na tom budou snažit rejžovat a budou plácat, jak sou připraveni vyrábě jen elektroplečky, přitom na jiné trhy mimo EU budou dál dodávat spalováky.
Naštěstí sou tady ještě jiné automobilky, které nerezignovaly na boj a ani na vývoj spalováků.
letos se prohnalo podruhé po sobě tornádo přes Břeclavsko. https://www.novinky.cz/…strechy-40399978
vloni se dalo mluvit o náhodě. letos už musí soudný člověk přiznat, že se asi klima poněkud mění.
Důl na Sibiři vypouštěl půl roku tolik metanu, že to udělalo škodliviny jako 6 uhelek co by jely na plný výkon.
Další miliardy tun metanu unikají při nelegálním kácení stromů čínou, čímž se tam narušuje ekosystém, vznikaj požáry a taje tajga a permafrost.
A samozřejmě další miliardy tun metanu unikají při těžbě všelikajkých suroviny po celém světě, při těžbě plynu atd atd.
To se nedá zastavit, leda že bysme se od 1.1. vrátili na stromy, ničím nejezdili, nikam necestovali, jen pěšky a na kole.
A vrátili se k změdělství roku 1910, což znamená, že během 5-7 let vymře cca 4-7 miliard lidí na světe :-)
Chceš tvrdit, že EU s produkcí 9% světových emisí zachrání sama svět jo? že když zítra Evropa přestane jezdit auty, zastaví sama o své vůli globální oteplování :-):-):-)
Tak to už je solidní dávka fanatismu, nebo těžce nekvalitní matroš :-):-):-)
tehdy se to stalo ojediněle, teď dvakrát po sobě. až to vezme Barikovi střechu na tom domečku, co se s ním tak rád fotí na efbé, začne o tom přemýšlet ;-)
Já rozhodně neříkám, že by se nemělo snižovat znečištění světa.
Ale odmítám utopistická řešení a nesmyslné zákazy.
Navíc ty záchrana už se mohla dělat 30 let, Evropa už za tu dobu mohla mít 35% spotřeby pokryté jádrem.
Neudělali nic, jen blbé kecy a za všechno můžou auta, což je nesmysl.
VW řízený fanatickým magorem se pochopitelně celý třese, až mu to vyřadí konkurenci. Jen bude skutečně zajímavé se dívat na odpadávání bestsellerů z nabídky a jejich křečovité nahrazování těmi id zmetky. A Mercedes se vyjádřil krásně politicky, aneb pokud to zákazníci sežerou a stát připraví nám vyhovující legislativu, tak problém nemáme, jinak si vylobbujeme, co uznáme za vhodné.
Chápu, že toto téma, tento článek, politikou dost zavání, ale zkuste se přidržet aut. A jak už jsem psal Hamunovi, nadávky tolerovat nebudeme. To samé platí i pro Barrichella, mírněte se oba, diskutejte o autech, politiku sem netahejte a diskutejtu slušně!!!! Oběma jsme poslali varování,
Martin
TO jsem psal JÁ VÁM před 3 měsíci hned po začátku války! Když se Barik a další PRO RUSKÝ SVI..NĚ oklepaly z šoku VÁLKA a pokračoval ve své pro-ruSSké demagogii. Musíte BANovat VŽDY OBĚ strany = jsem VÁM JÁ napsal. A vy jste zaBANoval za kritiku ruSSkých svi..ní MĚ = v reálu OCHRÁNIL místní největší ale i další pro ruSSké dezinformační svi..ně :no:
To co jste mu teď OPATRNĚ napsal = má (minimálně) 3 měsíce ZPOŽDĚNÍ
Vždy OBĚ STRANY je všude v normálních slušných médiích běžná zavedená správná praxe! NE jako vy tipná JEN kritiku pro ruSSkých demagogů = je nechám dál řádit. Vy snad (jako jediný) NEvíte že Barik tu LÉÉÉTA tapetuje stovkama citací ruSSkých dezinformačních webů???
VŠECHNY nejen jeho pro ruSSké kecy = jste tu dál i PO začátku války NECHAL :no
je to VÁLKA jestli vám to nedošlo https://www.novinky.cz/…edvedev-40400246 a nechat dál šířit pro ruSSké dezinformace jako v tisících příspěvků před začátkem války = je už nepřijatelné